آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است

“آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” زگیل جنسی در واقع شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی در سراسر دنیا است. خانم ها و آقایان را مبتلا می کند. این بیماری دلیل آن ویروس اچ پی وی می باشند. 40 نوع از این ویروس ها می توانند، مشکلاتی از قبیل زگیل تناسلی و می توانند، باعث مشکلات تغییرات غیرطبیعی و پیشرفت بافت های دهانه رحم و واژن و مقعد به سمت سرطان شوند. به خاطر همین است که آزمایش زگیل تناسلی اهمیت زیادی دارد. در دنیا شناخته شده ترین آزمایش زگیل تناسلی در زنان آزمایش اچ پی وی تایپینگی است که همراه پاپ اسمیر انجام می شود.

what-is-test-genital-warts-women

نحوه آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

در پاسخ به این سوال که “آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” زگیل جنسی زاوئدی هستند که می توانند، به صورت منفرد یا کنار هم قرار گرفته مثل گل کلم و به رنگ های مختلف و سایزهای مختلف در ناحیه تناسلی روی پوست و داخل مخاط واژن و حتی مقعد ایجاد بشوند. گفته شده که ویروس ها و اچ پی وی هایی که زگیل تناسلی ایجاد می کنند، نمی توانند باعث ایجاد بدخیمی و سرطان شوند.
انواعی از اچ پی وی هایی که موجب ایجاد سرطان و بدخیمی می شوند، نوعشان با انواعی که زگیل جنسی ایجاد می کنند، کاملا متفاوت است. ولی گفته شده که زنان و مردانی که زوائد زگیل تناسلی دارند، ریسک بیشتری دارد که به انواعی که ریسک سرطان زائی دارند، هم همزمان مبتلا شوند.
به خاطر همین است که آزمایش زگیل جنسی و تعیین انواعی که اچ پی وی در مخاط دهان رحم وجود دارد، خیلی اهمیت دارد. این آزمایش این گونه انجام می شود که در سراسر دنیا در تمام افراد مونث دو سال بعد از آغاز اولین رابطه واژن و اولین دخول واژن انجام این آزمایش الزامی است و در کشور ما معمولا این آزمایش از سن 21 سالگی گرفته می شود و این آزمایش به این ترتیب است که پاپ اسمیر یعنی نمونه برداری از مخاط دهانه رحم به علاوه اچ پی وی تایپینگ یا تعیین نوع ویروس اچ پی وی در مخاط دهانه رحم در کشور ما و سراسر دنیا همزمان انجام می شود.
در زمان گذشته که تکنولوژی ردیابی دی ان آی اچ پی وی روی مخاط دهانه رحم وجود نداشت، پاپ اسمیر فقط برداشتن سلول ها بود و آزمایش نمی توانست، مشخص کند که نوعی که درون این ویروس دخیل است، چیست؟ ولی امروزه با پیشترفت تکنولوژی می توانند، نوع آن را مشخص کنند. از آن جایی که نوع 16 و 18 محصولی بیش از 90 در صد سرطان های متاسفانه خیلی جدی دهانه رحم است.
آزمایش زگیل تناسلی در زنان و پاپ اسمیر به همراه اچ پی وی تایپینگ اهیمت حیاتی دارد و باعث می شود، با تشخیص زودرس تغییرات بدخیم در مراحل اولیه درمان های بسیار ساده تر، ارزان تر و بسیار موثرتر باشند و نگذارد که بیمار به مراحل جدی تر سرطان برسد که متاسفانه درمانی ندارد.
آزمایش این گونه انجام می شود که فرد بعد از این که توسط پرسنل در محیطی کاملا بهداشتی آماده شد و گان مخصوص و لباس مخصوص پوشید، روی تخت مخصوص زنان که به آن تخت ژکونولوژی می گویند و دارای دو رکاب است، پا روی آن قرار می گیرد و توسط پرستار و یا ماما راهنمایی می شود و می نشنید و گان روی نواحی عریان بدن قرار می گیرد، در نهایت آرامش نمونه برداری با ابزار کاملا استریل توسط ماما و یا پزشک که دستکش استریل پوشیده نمونه برداری انجام می شود، بعد پا باز می شود
و ورودی واژن توسط اسپکولوم به آرامی باز می شود و دسترسی پزشک و ماما به واژن و مخاط دهانه رحم فرآهم می شود و توسط اسپکولوم استریل یا گاهی سل براش یا برس سلولی مخاط برداشته می شود یا توسط برس تراشیده می شود و این نمونه در مایع استاندارد قرار می گیرد و برای بررسی سلول ها و معین کردن زگیل جنسی در زنان به آزمایشگاه مورد نظر فرستاده می شود.

 

انواع آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

در مطالب فوق در مورد این که تست زگیل جنسی در بانوان چگونه است؟ مطالبی گفته شد. در گذشته برای انجام این آزمایش از روش های تشخیصی ویروسی مانند روش های ایمونولوژی و… استفاده می شد، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برای شناسایی این عارضه روش های بسیاری جدیدی کشف شده است. میزان درستی این روش ها نسبت به روش های گذشته بیشتر بوده و دارای نتایج دقیق تری است.
نتایج این انجام آزمایش زگیل جنسی سرطان دهانه رحم 90 درصد، سرطان واژینال 50 درصد، سرطان مقعد 65 درصد و سرطان مربوط به مردان تا 35 درصد صحیح می باشد. در میان روش های تشخیصی از آزمایش خون نیز می توان استفاده کرد، اما نتیجه این تست قابل اعتماد نمی باشد. به این علت که تنها نشان دهنده این است که با این ویروس روبرو شدید. باید بدانید که نتایج بدست آمده از این آزمایش در سنین 20 تا 30 سالگی قابل اطمینان نیست. بهتر است که بعد از سن 30 سالگی به صورت دوره ای اقدام به انجام آزمایشات مربوط به دستگاه تناسلی کنید. زنان باید بیشتر از مردان به این چکاب های دوره ای توجه نمایند.

• تست پاپ اسمیر: هر خانمی در زندگی اش حداقل یکی دو بار این آزمایش را انجام داده است. اگر نشانه های زگی ل تناسلی را در خود مشاهده نمودید، بهتر است که اقدام به انجام آن کنید و ترس از تست پاپ اسمیر را کنار بگذارید. از شایع ترین تست ها برای شناسایی زگیل جنسی تست پاپ اسمیر است که عفونت هایی مانند زگیل جنسی و تغییرات بدخیم را شناسایی می کند.

• آزمایش اسید استیک: در پاسخ به این سوال که انواع “آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” می توانیم به آزمایش اسید استیک اشاره کنیم. ضایعاتی مشکوک هستند که با این نوع آزمایش تشخیص داده می شوند و این آزمایش طی 5 تا 10 دقیقه سبب به وجود آمدن نشانه هایی می گردد که نشانه ابتلای فرد به زگیل جنسی است.
• آزمایش کولپوسکوپی: این آزمایش به صورت سرپایی و توسط پزشک متخصص زنان انجام می شود و سپس این نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود و نتایج بدست آمده از آن نشان دهنده شدت بیماری است. این تست هم برای مردان و نیز برای زنان قابل انجام است.
آزمایش بر اساس DNA: این تست نیز به سوال انواع تست زگیل جنسی در بانوان چگونه است؟ توجه دارد. این آزمایش پیشرفته و به دو روش ارزیابی جذب hc2 و تست زگیل جنسی PCR می باشد. روش جذب hc2بسیار ساده و قابل انجام است و آن را می توان به طور مکرر تکرار کرد و نتایج بدست آمده از آن بهترین روش استاندارد برای شناسایی زگیل جنسی است. تست زگیل جنسیPCR 30 سالگی بهترین سن برای انجام این آزمایش است. این آزمایش با هدف مشخص کردن شدت بیماری و توالی آن صورت می گیرد.

 

علائم زگیل تناسلی در زنان و آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

علل به وجود آمدن سرطان در دهانه رحم زگیل تناسلی است و در بعضی وقت ها بدون نشانه است. از نشانه های زگیل جنسی حساسیت در اطراف واژن، خارش، سوزش می باشد. در مطالب فوق درباره این که تست زگیل جنسی در بانوان چگونه است، صحبت شد و مطالبی ذکر شد. در زیر به برخی از نشانه های زگیل جنسی اشاره می کنیم که افراد می بایست با مشاهده این نشانه ها به پزشک مراجعه کنند.

• امکان دارد که ظاهر زگیل جنسی شبیه گل کلم باشد.
• زنانی که در داخل واژن خود به زگیل جنسی دچار هستند، امکان دارد که پس از رابطه جنسی نشانه هایی مانند خونریزی یا نشانه های غیرطبیعی واژن داشته باشند. همچنین اگر زگیل در مجاری ادرار به وجود آید، ممکن است مجاری ادرار را مسدود کند.
• زگیل تناسلی می تواند، در هر بخشی از بدن که تماس جنسی دارد، به وجود آید. مانند زگیل در زنان در واژن، کشاله ران، دهانه رحم و… و در مردان آلت تناسلی، ران، کشاله ران و… به وجود می آید.

اقدامات آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

قبل از بررسی این مطلب که “آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” نیاز است که به اقداماتی قبل از انجام این آزمایش بپردازیم. تست زگیل جنسی بدون نقص نیست، هر از گاهی امکان دارد که نتایج بدست آمده از این آزمایش مثبت کاذب باشد، بدین معنی که فرد زگیل تناسلی ندارد، اما نتیجه ای که از آن بدست آمده از آن مثبت است.
بنابراین نتیجه منفی کاذب نیز در نتیجه این آزمایش وجود دارد. بدین منظور که فرد مبتلا به زگیل جنسی است و نتیجه آن منفی است. احتمال چنین نتایجی کم است، اما صفر نیز نیست. امکان دارد که به دلیل نبود اطلاعات نادرست تحت درمان قرار بگیرید و همچنین برای انجام آزمایش زگیل تناسلی نگران و مضطرب شوید. این اقدامات عبارتند از:
• ویروس می تواند، خود به خود برطرف شود.
• گاهی امکان دارد که سال ها زمان ببرد تا علائم زگیل جنسی ایجاد شود.
• برای از بین بردن ویروس زگیل تناسلی هیچ درمان خاصی وجود ندارد. هر چند امکان دارد که این عوارض مثل زگیل، سلول های سرطانی و پیش سرطان قابل درمان باشند.
• شما زمان کافی برای شناسایی این گونه اقدامات دارید، بنابراین گزینه خود را مورد سنجش قرار دهید.

 

آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است و به چه کسانی توصیه می شود؟

پزشکان سفارش می کنند که تست زگیل جنسی و غربالگری برای افراد از سن 25 تا 30 سالگی شروع می شود. بنابراین در این گروه سنی بیشتر رایج است. اگرچه امکان دارد که این عفونت به خودی خود برطرف شود، اما انجام یک تست غربالگری در این سن به جلوگیری از پیامدهای احتمالی آن کمک می نماید. بنابراین انجام تست غربالگری و زگیل تناسلی باید در سنین 21 تا 65 سال به صورت سالانه 3 تا 5 سال طبق تشخیص پزشک انجام شود. زنان بالای 21 سال نیاز است که بطور منظم طبق توصیه پزشک این تست را انجام دهند.
در این جا در مورد این سوال که آزمایش زگیل جنسی چگونه است؟ مطالبی گفته می شود که تست پاپ اسمیر برای تشخیص تغییرات سلولی که در دهانه رحم وجود دارد و ناشی از زگیل تناسلی است، مورد اهمیت واقع شده است.
اگر پاسخ تست پاپ اسمیر نرمال نباشد، بدین معنی است که بعضی یاخته های دهانه رحم در معرض ویروس زگیل جنسی قرار گرفته اند. این تغییرات امکان دارد که در اثر نوع سرطانی کارسینوم و نوع پیش سرطانی دیسپلازی باشد. البته تغییرات سلولی که گفته شد، به این معنی نیست که به سرطان مبتلا هستید. بلکه امکان دارد که بر اثر عوامل زیر باشد.
• التهاب
• زگیل تناسلی
• عفونت
• تریکومونیازیس

 

آزمایش تبخال و زگیل تناسلی

در این مقاله در مورد این که قیمت آزمایش تبخال و زگیل تناسلی چگونه است؟ و این که برای تشخیص زگیل تناسلی از تست پاپ اسمیر استفاده می شود، مطالبی گفته شد و حال می خواهیم، به تفاوت آزمایش تبخال و زگیل تناسلی بپردازیم.
در قسمت زیر به دو نوع آزمایش تبخال و زگیل تناسلی استفاده می شود، اشاره می کنیم. بعد از مطالعه مطالب زیر می توان فهمید که آزمایش تبخال و زگیل تناسلی چه تفاوتی با هم دارند. پزشکان با توجه به شرح حال بیمار نشانه ها و علائمی را که بیمار تجربه می کند، برای تشخیص تبخال تناسلی مد نظر قرار می دهند..
تشخیص فرق بین این بیماری با بیماری های عفونی دیگر که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند، مهم است. بیماری هایی هستند که با تبخال تناسلی مانند زخم های ناحیه تناسلی، شانکروئید و سیفلیس اشتباه گرفته می شوند. باید چندین آزمایش برای تشخیص تبخال تناسلی انجام داد که معمولا این آزمایش ها نوع ویروس و وجود عفونت را مشخص می کنند. انتخاب نوع آزمایش ها بستگی به نشانه ها، تاول و زخم دارد که هنگام مراجعه به پزشک تشخیص داده می شوند. در این جا در مورد آزمایش تبخال و زگیل تناسلی مطالبی گفته می شود.

• آزمایش کشت میکروبی: کشت میکروبی برای شناسایی وجود ویروس سیمپلکس در زخم ها و تاول صورت می گیرد. یکی از روش های مهم برای شناسایی تبخال تناسلی در محیط آزمایشگاهی کشت میکروبی است. هنگامی که زخم ها تازه به وجود آمده اند و باز هستند، شانس بیشتری برای مشخص نمودن تبخال تناسلی است.
این آزمایش نشان دهنده این است که آزمایش تبخال و زگیل تناسلی چه فرقی با هم دارند. 48 ساعت اول بهترین زمان برای شناسایی و آزمایش پس از به وجود آمدن این نشانه ها است. تست میکروبی برای افرادی که برای اولین بار به این ویروس مبتلا شده اند، از حساسیت بیشتری برخوردار است.

• آزمایش خون برای شناسایی تبخال تناسلی: این تست بیشتر برای زنان و مردانی می باشد که فکر می کنند، بیشتر در معرض ابتلای به این ویروس هستند و هیچ نشانه و زخمی ندارند. آزمایش خون تبخال تناسلی و پادتنی که بدن برای مقابله با آن تولید می کند، را مشخص کند. توسط آزمایش خون این دو نوع ویروس مشخص می شوند.
اگر پاسخ تست مثبت باشد، بدین معنی است که به این بیماری مبتلا بوده اید.
البته زمان انتقال این عارضه و توسط چه شخصی منتقل شده، مشخص نیست. یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت، زمان انجام این آزمایش است که اگر زودتر انجام گردد، جواب آن منفی است. بدن به چند هفته زمان برای مقابله با این ویروس نیاز دارد تا پادتن تولید کند. به همین دلیل امکان دارد که تست پادتن منفی باشد، اما همیشه بعد از تولید پادتن پاسخ آزمایش مثبت می باشد.
انجام دادن این تست برای زوج ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا که آگاهی داشتن از ابتلای یکی از آن ها مانع انتقال به دیگری می گردد و می توان از روش های پیشگیری استفاده کرد. همین طور مشخص نمودن این که ویروس از کدام نوع است، احتمال بازگشت را می تواند، مشخص کند و این که در کدام نوع احتمال بازگشت بیشتر است.

• تست واکنش زنجیره ای پلیمراز: این نوع آزمایش برای تشخیص ویروس تبخال در ترشحات تناسلی و مجاری ادراری و سلول ها می باشد و از تست های دیگر دقیق تر می باشد. این آزمایش از آزمایش خون و کشت میکروبی دقیق تر و بهتر عمل می کند و به دلیل هزینه زیاد انجام نمی شود.

 

نحوه آزمایش hpvدر زنان

در این بخش مجددا به این سوال که تست زگیل تناسلی در بانوان چگونه است؟ پاسخ داده می شود. نحوه آزمایش hpvدر زنان به این شکل است که این تست برای شناسایی ویروس کاربرد دارد، نه تغییرات سلولی. این آزمایش hpvدر زنان می تواند، همزمان با آزمایش پاپ اسمیر صورت پذیرد و شما در حین نمونه برداری و انجام آزمایش hpvدر زنان متوجه تفاوت بین این دو نمی شوید. انجام همزمان آزمایش hpv و تست پاپ اسمیر در زنان بالای 30 سال روش برتری برای پیدا کردن زود هنگام سرطان دهانه رحم و ضایعات بدخیم است.
نحوه آزمایش hpvدر زنان به این صورت است که این آزمایش hpvدر زنان زمانی انجام می شود که ویروس hpvاز طریق سایش، پارگی کوچک و بریدگی در پوست داخل بدن شما شود، زیرا که از راه تماس پوستی به بدن وارد می شود.
زگیل تناسلی زمانی به وجود می آید که ویروس hpv با ناحیه تناسلی و مقعد تماس پیدا کند و سبب عفونت این مناطق شود. از رایج ترین عفونت هایی که بر اثر رابطه جنسی به وجود می آیند، زگیل تناسلی است و به این علت انواع مختلفی در بدن دارد و دست، پا، مقعد و دهان را درگیر می کند. در این جا درباره نحوه آزمایش hpvدر زنان آشنا شدید.

 

تست آزمایش زگیل تناسلی

در واقع در مورد قیمت آزمایش زگیل تناسلی باید گفت که قیمت دقیقی وجود ندارد و جزء آن دسته از آزمایشاتی است که هزینه زیادی دارد. اما با توجه به مطالبی فوق این بیماری دارای عواقبی است که بهتر است برای سلامتی خومان نیز که شده، حداقل یک بار این هزینه را بر عهده بگیریم که از خرج هایی که در صورت ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم
و در واقع صرف نظر از قیمت آزمایش زگیل تناسلی باید به این موضوع توجه داشت که در شروع هر گونه وضع غیرطبیعی در شرایط جسمانی و روحی باید به پزشک مراجعه کرد و از حساسیت این وضعیت پیشگیری نمود، اما باید دانست که زگیل تناسلی در اثر رابطه جنسی ناسالم و خطرناک انتقال می یابد و جدای از قیمت آزمایش زگیل تناسلی باید به این نکته که تست زگیل تناسلی در بانوان چگونه است، توجه داشت.

سخن آخر

در این مقاله در مورد این که “آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” و نحوه آزمایش hpvدر زنان مطالبی ذکر شد و این که آزمایش زگیل تناسلی به وسیله تست پاپ اسمیر انجام می شود و همچنین علائم و اقدامات آن به چه صورت است، صحبت شد. در واقع در صورت بروز علائم ناشی از ویروس HPV نیاز است که افراد برای انجام این تست به پزشک متخصص مراجعه کنند. باید در مورد این موضوع که “آزمایش زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟” مطالبی بدانیم.
سرطان دهانه رحم اگر به درستی شناسایی شود، می توانیم به طور موثرتری آن را درمان کنیم. شناسایی کردن سرطان دهان رحم با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، می توان از طریق تست پاپ اسمیر انجام شود. اگر شما نیز نگران قیمت آزمایش زگیل تناسلی هستید، باید بدانید که صرفه نظر از قیمت آزمایش زگیل تناسلی که هزینه قابل توجهی نیز ندارد، می توان آن را انجام داد. امیدوارم که مطالب بالا برای شما مفید و موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید