لابیا ماژور

جراحی لابیا ماژور روشی است که برای کاهش اندازه لب بزرگ خارجی طراحی شده است. بیمارانی که احساس می‌کنند لب بزرگ خارجی آنها خیلی بزرگ یا آویزان است احتمالاً از انجام فعالیت‌هایی از جمله دوچرخه‌سواری یا از حس پری و حین رابطه جنسی احساس نارحتی می‌کنند. آن‌ها طور مکرر به عفونت مکرر ناحیه تناسلی دچار می‌شوند و بوی نامطبوعی در ناحیه تناسلی خواهند داشت.

لابیا پلاستی می‌بایست توسط یک جراحی متخصص حاذق و در مرکزی معتبر انجام شود تا از بروز عوارضی چون خونریزی شدید، هماتوم، عدم تقارن، عفونت و غیره جلوگیری شود. مرکز فوق تخصصی و تخصصی ما با هدف ارتقاء رضایتمندی بانوان از خود و کمک به بهبود وضعیت فیزیکی آنها برای بهتر شدن روابط زناشویی از پزشکان باتجربه و ماهری برای جراحی زیبایی لابیا ماژور کمک می‌گیرد.

منظور از کاهش لابیا ماژور چیست؟

نگرانی زنان از ظاهر اندام تناسلی خود مسئله غیرمعمولی نخواهد بود و با وجود آنکه اندام تناسلی زنان در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد، با این حال برخی از زنان از ظاهر لابیای خود راضی نیستند. لابیاها فلپ‌های پوستی در هر طرف دهانه واژن هستند. هیچ یک از این دو لب یکسان نیست؛ برخی کوتاه، برخی بلند و برخی نامتقارن هستند. به عبارتی هیچ چیزی در خصوص لابیای طبیعی یا غیرطبیعی وجود ندارد.

با این وجود، لابیای ناهنجار، بزرگ یا ناهموار می‌تواند باعث ناراحتی یا درد و همچنین مشکلات اعتماد به نفس شود که همه این موارد می‌تواند کیفیت زندگی یک زن را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین مواردی، احتمالاً جراحی بازسازی لب‌های واژن توصیه شود. برخی از زنان از بزرگی لابیا ماژور (لب های خارجی) ناحیه واژن علاوه بر بزرگ بودن لابیا مینور خود شکایت دارند. لب‌های بزرگ واژن را می‌توان با برداشتن بیضوی بافت و پنهان کردن اسکار در امتداد شیار طبیعی بین لابیا کوچک و بزرگ کاهش داد.

لابیا پلاستی یک جراحی نسبتاً ساده است که در مطب پزشک با تکنیک‌های پیشرفته و معمولاً طی ۴۵ دقیقه در حالی که بی حسی موضعی رو ناحیه واژن صورت گرفته، قابل انجام است. پس از جراحی، بیمار با یک کیسه یخ ارگونومیک مخصوص و چند شورت پادار پسرانه به خانه فرستاده می‌شود. ۲ هفته پس از انجام جراحی بیمار باید برای ویزیت مجدد به مطب مراجعه کند، در این زمان بخیه‌ها حل می‌شوند – و مدیریت درد به حداقل می‌رسد.

برای بهبودی کامل، پزشک پیشنهاد می‌کند تا ۳ هفته پس از لابیا پلاستی از انجام ورزش و ۶ هفته از رابطه جنسی اجتناب ورزید. جراحی کاهش لابیای بزرگ گاهی با لابیا پلاستی ترکیب می‌‌شود، در چنین شرایطی، احتمال تورم بیشتر و طولانی‌تر شدن زمان بهبودی وجود دارد.

شکل طبیعی لابیا

هیچگونه استاندارد مشخص یا مدونی برای شکل طبیعی لابیا وجود ندارد. با این حال چنین بیان شده که تا زمانی که فردی از شکل و اندازه و سایز لابیاهای خود رضایت داشته باشد، لابیا طبیعی در نظر گرفته می‌شود. سایز لابیا در افراد مختلف متفاوت است و تا حد زیادی به مسائل هورمونی و بارداری، ژنتیک و سن بیمار وابسته است.

علت بزرگ شدن لبه های واژن یا کوچکی آن

بافت لابیا ماژور حاوی چربی است، در افراد مختلف تفاوت‌های آناتومی بسیار مختلفی وجود دارد، با این حال اندازه لب‌های بزرگ به طور متوسط حدود چند سانتی متر است. علائمی از جمله بالا رفتن سن و کاهش وزن ناگهانی قادر است حجم لابیا را کم کند و سبب افتادگی و شلی آنها شود. از سوی دیگر عواملی چون تجمع چربی به دلایل ژنتیکی و یا افزایش وزن ناگهانی ممکن است علت بزرگ شدن لبه های واژن و برجستگی لابیا باشد. عواملی چون افزایش سن، کاهش سطح هورمونها، تغییرات ناگهانی وزن و انجام ورزش سنگین می‌تواند منجر به تغییر شکل لابیا شود.

هرگونه برجستگی لابیاها می‌تواند در برخی از بیماران دردسر ساز شود، به طور مثال این افراد ممکن است دچار مشکل در برقراری رابطه جنسی، مشکلاتی در حفظ بهداشت ناحیه تناسلی و یا بروز مشکل در حین فعالیت‌هایی چون دوچرخه سواری و اسب سواری گردد. از سوی دیگر برخی از بانوان نیز به دلیل شکل و ظاهر ناخوشایند دستگاه تناسلی احتمالاً دچار کمبود اعتمادبنفس می‌شوند.

جراحی لابیا ماژور چگونه انجام می‌شود؟

جراحی لابیا ماژور از دید برخی یک روش جراحی نسبتا سریع برای رسیدن به شکل طبیعی لابیا است که شامل تغییر شکل یا کاهش اندازه لب‌های واژن می‌شود. در این روش جراح پلاستیک دو هلال خفیف پوست را از قسمت داخلی هر لابیا برمی دارد. مقداری که باید برداشته شود به مقدار بافت اضافی بستگی دارد و در برخی موارد که آتروفی بافت چربی وجود دارد، پس از لیپوساکشن می‌توان مقدار کمی چربی را از ناحیه دیگری از بدن منتقل کرد. بافت ناخواسته با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر برداشته می‌شود و برش‌ها با بخیه‌های جذب شدنی بخیه می‌شوند. ‌

این لابیا پلاستی با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می‌شود و بسته به بیمار بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. عمل جراحی لابیا یا لابیاپلاستی معمولا با استفاده از لیزر انجام می‌شود. معمولاً بیماران می‌توانند در همان روز به خانه بروند، اما از آنها خواسته می‌شود که توصیه‌های ویژه مراقبت‌های بعد از عمل را دنبال کنند.

رویکردهای درمانی مورد استفاده برای لابیا ماژور

لابیا ماژور، همان لب بیرونی واژن است که از پوست بدون مو و چربی زیر جلدی تشکیل شده است. بزرگی یا سستی لابیای خارجی می‌تواند باعث شود که بیماران در لباس شنا یا لباس زیر خود احساس حجم کنند.

در سنین جوانی لابیا ماژور چین و چروک و فرورفتگی کمی دارد. تغییرات پیش از یائسگی واژن شامل از دست دادن چربی لابیا بزرگ و کاهش کلاژن پوست اطراف است. پزشکان زیبایی زنان می‌توانند از فیلرهای اسید هیالورونیک یا چربی برای حجیم سازی لب‌های بزرگ با روشی مشابه حجیم سازی افتادگی صورت استفاده کرد.

می‌توان از فیلرهای اسید هیالورونیک برای تقویت لب بزرگ و واژن استفاده کرد. طول عمر فیلرهای اسید هیالورونیک تقریباً یک سال است؛ با این حال تزریق چربی به لابیای بزرگ، مونس پوبیس و واژن نتایج طولانی‌تری نسبت به فیلر‌های اسید هیالورونیک دارد.

رویکردهای درمانی که شکایات زنان از لب‌های بزرگ را مورد هدف قرار می‌دهند شامل:

  • کاهش غیرجراحی (با استفاده از دستگاه‌های جوانسازی چون آراف واژینال و غیره)
  • کاهش حجم با جراحی بواسطه برداشتن پوست اضافی
  • افزایش حجم (در شرایط کم حجم شدن لب ماژور با افزایش سن) با فیلرهای چربی یا تزریقی
  • کاهش حجم بواسطه جراحی به دنبال کاهش وزن زیاد یا بعد از بارداری
  • جراحی لابیا ماژوپلاستی برای بهبود چین و چروک، تیرگی، ظاهر نامناسب، جمع شدگی، پوست‌های اضافی و یا جوش انجام می‌شود.

مراحل بهبودی از جراحی لابیا ماژور چیست؟

اکثر بیمارانی که جراحی لابیا ماژور انجام می‌دهند برای مدت یک هفته از محل کار خود مرخصی می‌گیرند . در طی این مدت می‌توانند تورم و درد خود را با یک کیسه یخ سرد که بین زیر شلواری بیمار و یک لباس کشسان قرار داده شده کاهش می‌دهند. این کار را می‌توان هر بیست دقیقه یکبار انجام داد. برای کاهش تورم، بیمار می‌تواند با باسن بلند کرده، به پشت دراز بکشد.

بیماران می‌توانند پس از چهار تا شش هفته بعد از جراحی استفاده از تامپون یا رابطه جنسی را از سر بگیرند. تورم ناشی از لابیا پلاستی بسته به ضخامت بافت می‌تواند ۶ ماه یا بیشتر طول بکشد، هر چند طی ۶ هفته بخش بسیاری از این تورم از بین می‌رود.

نتایج جراحی لابیا ماژور چیست؟

این روش جراحی معمولاً باعث ایجاد لابیا ماژور کوچکتر و سفت‌تر می‌شود. در بیمارانی که پوست اضافی دارند، معمولاً افتادگی لابیای بزرگ بیمار حین ایستادن بهبود می‌یابد. در بیمارانی که حجم بیش از حد دارند، این روش می‌تواند منجر به کاهش ظاهری حجم شود.

اهمیت انجام لابیا پلاستی در مرکز معتبر و با حضر پزشک متعهد

همچون هر جراحی دیگری، جراحی لابیا ماژور واژن در صورت عدم مهارت کافی پزشک و معتبر نبودن مرکز درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد. عوارضی همچون بروز خونریزی شدید، عفونت، عدم تقارن پس از جراحی و هماتوم که پس از جراحی بروز می‌کند.

افزون بر این عدم مهارت جراح می‌تواند منجر به ایجاد زخم‌های بزرگ ناشی از جراحی و بهبودی کند بیمار گردد. هر چند رعایت اصول بهداشتی توسط بیمار پس از جراحی لابیا پلاستی می‌تواند تاحد زیادی ریسک بروز این عوارض را کاهش دهد. به سما توصیه می‌کنیم برای جراحی لابیاپلاستی به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

و کلام آخر

روند افزایش سن به دلیل کاهش چربی و تغییر در کیفیت یا رنگ بافت پوست ناحیه تناسلی منجر به تغییراتی در لابیا ماژور می‌شود. جراحی ماژوراپلاستی برای کاهش یا تغییر شکل لابیای ماژور انجام می‌شود. هدف برطرف کردن نگرانی‌های زیبایی ظاهری یا فیزیکی مرتبط با فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری را برطرف کند. این جراحی شامل برداشتن هلال‌های قسمت‌های داخلی پوست از هر لابیا و/یا بزرگ‌کردن پدها است. بزرگ‌ کردن با چربی از ناحیه دیگری از بدن با روش لیپوساکشن است. لب‌های بزرگ یا “لب‌های خارجی” واژن در ورودی واژن واقع شده‌اند. لابیا حاوی موهای ناحیه تناسلی روی یک پد چربی از بافت چرب است.

لابیا به محافظت و حمایت از بافت‌های نرم‌تر واژن و ساختارهای داخلی ظریف‌تری چون لابیا مینور، کلیتوریس، مجرای ادراری و دهانه واژن در برابر فشارهای بیرونی کمک می‌کند. برای آنکه از جراحی‌های زیبایی بهترین نتیجه را کسب کنید و هزینه و زمان خود را هدر ندهید، حتما باید به یک مرکز تخصصی لابیا پلاستی زیبایی زنان که مجهز به تجهیزات و پزشکان باتجربه زنان مراجعه نمایید.

پزشکان زیبایی کلینیک ما سابقه بیش از هزار مورد جراحی موفقیت آمیز و بدون عارضه لابیاماژور را در کارنامه خود دارند. هدف کلینیک زنان دکتر شیرین، سلامت، رضایت و زیبایی شماست. برای مراجعه به بهترین دکتر زنان جهت عمل زیبایی لابیا ماژور به ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید