بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران

پریناتولوژی زیرمجموعه‌ی مراقبت‌‌های جنین و بارداری‌های پرخطر است. پزشکان پریناتولوژیست‌ بارداری‌های پرخطر را برای اطمینان از ایمنی قبل و حین بارداری و شرایط مادران و نوزادان پس از تولد را کنترل می‌کنند. از همین رو مراجعه به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران برای مادرانی که احتمال باروری خطرناک دارند، ضروری است. معمولاً در صورت لزوم بهترین دکتر زنان در تهران شما را به پریناتولوژیست ارجاع می‌دهد.

در پاسخ به این سوال که متخصص پریناتولوژی یعنی چی بد نیست بدانیم که متخصص‌‌های پریناتولوژی به عنوان پزشک مادر و جنین نیز شناخته شده و آن‌‌ها می‌توانند در یک کلینیک یا بیمارستان و یا در مطب خصوصی فعالیت کنند. این متخصصین آزمایش‌ها و نظارت‌های پیشرفته‌‌تری از جمله انجام سونوگرافی‌‌های بسیار دقیق و انجام آزمایش ناتوانی‌ های مادرزادی را نسبت به متخصص زنان و زایمان تجویز می نمایند.

خانم‌هایی که مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون بالا، زایمان زودرس یا بارداری‌های خاص و نقص مادرزادی دارند، باید پیش از اقدام به بارداری به فوق تخصص جنین شناسی در تهران مراجعه نمایند. مراجعه به متخصص پریناتولوژی شانس بارداری و تولد فرزند سالم را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است در صورت داشتن مشکلات زمینه ای برای بارداری بی خطر به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران مراجعه شود.


بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران چه کارهایی انجام می‌دهد؟

مراقبت پیش از بارداری

پیش از بارداری، متخصصین پریناتولوژی یا فوق تخصص جنین شناسی در تهران قادر به ارائه‌ی مشاوره به خانم‌هایی که شرایط بهداشتی مزمن دارند یا کسانی که در گذشته حاملگی غیرمعمول داشته‌اند خواهند بود. در مشاوره پیش از بارداری، بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران سوابق پزشکی و بارداری یک زن را بررسی کرده و با یک استراتژی بهینه برای بارداری بعدی به او کمک خواهد کرد.

غربالگری ژنتیکی و تشخیص پیش از زایمان

فوق تخصص جنین شناسی در تهران با استفاده از سونوگرافی و آزمایش خون درون رحم و جنین در حال رشد را بررسی می‌نمایند. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران از مهارت‌های پیشرفته‌ی سونوگرافی و اکوکاردیوگرام جنین جهت غربالگری نقائص هنگام تولد و مشکلات کروموزومی استفاده می‌نمایند. همچنین با مشاوران ژنتیک همکاری نزدیکی داشته و آزمایش‌هایی از جمله غربالگری یکپارچه، آزمایش قبل از زایمان غیرتهاجمی، نمونه برداری کورونی و آمنیوسنتز را ارائه می‌دهند.

آمنیوسنتز تشخیصی

متخصص پریناتولوژی با سونوگرافی، از یک سوزن جهت جمع آوری مقدار کمی از مایع آمنیوتیک استفاده می‌نماید که این مایع برای آزمایش بیماری‌های ژنتیکی، رشد ریه جنین یا عفونت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمنیوسنتز درمانی

در صورتی که جنین مایع آمنیوتیک بیش از حد داشته باشد، ضروری است به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران مراجعه کرده و متخصص با هدایت سونوگرافی سوزنی را در رحم، قرار می‌دهد و مایعات اضافی را خارج می‌نماید. این روش خطر زایمان زودرس را کاهش خواهد داد و برخی از بیماری‌های جنین را درمان می‌نماید.

نمونه برداری

در نمونه برداری ویل کوریونی، متخصص پریناتولوژی با استفاده از یک لوله نازک یا یک سوزن از جفت در ماه سوم بارداری نمونه برداری می‌کند. متخصص پریناتولوژی از سونوگرافی جهت انجام این نمونه برداری یا از طریق دهانه رحم یا شکم استفاده می‌نماید. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران می‌تواند نمونه جفت را جهت برخی از بیماری‌های جنین و شرایط بهداشتی مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

کار و زایمان

بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران جهت بالا بردن کیفیت مراقبت در هنگام زایمان با سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی همکاری می‌نمایند. آن‌ها در مورد زمان زایمان و چگونگی میزان ضربان قلب جنین توصیه‌های تخصصی ارائه می‌کنند که شامل مهارت‌های پیشرفته را برای حضور در زایمان‌های پیچیده، مانند خلا یا تولد به کمک فورسپس، سزارین یا آزمایش زایمان پس از سزارین می‌شود.

مشکلات در بارداری

زنانی که در گذشته بارداری غیرمعمول داشته‌اند، در بارداری بعدی خود با خطرات بیشتری مواجه خواهند بود. در موارد دیگر، مشکلات غیر منتظره‌ای در دوران بارداری ایجاد می‌شود. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران یا طب مادر و جنین مشکلاتی زیر را مدیریت می‌نماید:

کاهش حاملگی‌های مکرر

خانم‌هایی که چندین مورد سقط جنین را تجربه کرده‌اند ممکن است یک مشکل اساسی داشته باشند که بارداری را برای آن ها دشوارتر خواهد کرد. فوق تخصص جنین شناسی در تهران چنین مشکلاتی را ارزیابی می‌کند و درمان‌هایی را برای کاهش خطر در بارداری بعدی پیشنهاد می دهند.

تولد زودرس

در برخی از خانم‌های باردار، انقباضات اولیه و وقایع طبیعی زایمان خیلی زود شروع می‌شود و جنین را در معرض خطر متولد شدن پیش از زمان مقرر قرار خواهد داد. فوق تخصص جنین شناسی در تهران تزریق‌های استروئیدی را به منظور کاهش سرعت زایمان زودرس تجویز می‌نماید و در صورت تولد زود هنگام، او را برای دنیای بیرون آماده خواهد کرد.

دهانه‌ی رحم کوتاه شده

کوتاه شدن، سبب بسته شدن دهانه رحم تا زمان تولد می‌شود. با این وجود، برخی از خانم‌ها دچار نارسایی دهانه رحم می‌شوند که ضعف بدون درد دهانه رحم منجر به زایمان زودرس می‌شود. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران با استفاده از داروها یا جراحی برای پیشگیری از زایمان زودرس ناشی از کوتاه شدن دهانه رحم اقدام می‌کنند.

سرکلاژ

در برخی موارد جراحی سبب تقویت دهانه رحم نازک می‌شود. در این حالت، جراح برای پیشگیری از آسیب رسیدن به روند بارداری، از دهانه رحم یا از طریق مهبل یا ایجاد برش در شکم استفاده می‌کند. برخی جراحان تکنیک‌های جراحی را با حداقل آسیب، از جمله قفسه سینه به کمک روباتیک انجام خواهند داد.

داشتن زایمان زودرس

ممکن است عوامل زیادی خطر ابتلا به زایمان زودرس مادر را افزایش دهند. فوق تخصص جنین شناسی در تهران مشکلاتی مانند رحم معیوب، که سبب زایمان زودرس می‌شود را تشخیص می‌دهد. بر اساس این تشخیص، روش‌های درمانی را برای جلوگیری از زایمان زودرس تجویز می‌نمایند.

فشار خون

در بارداری‌های سالم، هورمون‌ها از طریق کاهش فشار خون، مواد غذایی و اکسیژن را به رحم می‌رسانند. در برخی موارد ممکن است سیگنال‌های جفت، فشار خون را افزایش داده و منجر به مشکلاتی مانند فشار خون بارداری، پره اکلامپسی، سندرم HELLP و اکلامپسی گردند. فشار خون بالا در ماه‌ها قبل از زمان تعیین شده ، خطرناک می‌باشد. در این وضعیت، متخصص پریناتولوژی جوانب ماندن در بارداری در مقابل زایمان را بررسی می‌نماید تا سبب بهبود شرایط مادر و نوزاد شود. برای مادرانی که در دوران بارداری قبلی خود به فشار خون مبتلا بوده‌اند، بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران راهکاری را برای کاهش خطر زایمان به کار می‌گیرند.

خونریزی

در طول دوران بارداری، جفت مواد مغذی حیاتی را به جنین می‌رساند و مواد زائد را از جنین در حال رشد خارج می‌نماید. پس از زایمان، جفت سالم از رحم جدا شده و از بدن مادر خارج می‌گردد. در صورت قرار داشتن جفت روی دهانه رحم یا جدا شدن آن پیش از تولد نوزاد، ممکن است زنان پس از زایمان خونریزی داشته باشند.

جفت

جفت در رحم به دهانه رحم متصل می‌گردد. در برخی مواردی جفت، کانال زایمان را مسدود می‌نماید. اگر مادر در شرایطی که جفت رحم را مهار می‌کند فعالیت داشته باشد، ممکن است خونریزی شدیدی را تجربه نماید. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران پیش از اینکه مادر به زمان زایمان برسد، مادر مبتلا به جفت جلوی رحم را کنترل کرده و به زمان مناسب برای زایمان را تعیین می‌نمایند.

تورم جفت

در زمان تورم جفت، جفت محکم به دیواره رحم وصل شده و پس از تولد نوزاد نمی‌تواند از آن جدا گردد. خانم‌های مبتلا به تورم جفت در زمان زایمان نیاز به هیسترکتومی داشته تا خونریزی را کنترل نمایند. فوق تخصص جنین شناسی در تهران خطر ابتلا به تورم جفت را با سونوگرافی جنین را شناسایی می‌کند و با جراحان متخصص جهت زایمان ایمن برای مادر و نوزاد همکاری می‌نماید.

قطع جزئی جفت

در صورتی که مادر در دوران بارداری دچار خونریزی شود و با سونوگرافی مشخص شود که جفت خیلی به دهانه رحم نزدیک نیست، در این صورت ممکن است دچار اختلال جزئی قطع جفت گردد. در قطع شدن جزئی، مقدار کمی از جفت از دیواره رحم جدا شده و سبب خونریزی می‌گردد.

قطع کامل

در قطع کامل، بیشتر یا تمام جفت پیش از تولد نوزاد از رحم جدا می‌گردد. مادران مبتلا به جراحات زیاد در زایمان و خونریزی، نیاز به عمل جراحی فوری خواهند داشت.

مشکلات بهداشتی مادران

بارداری می‌تواند مشکلاتی مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری کلیه را تشدید نماید و این شرایط مزمن می‌تواند بر روند بارداری اثرگذار باشد. متخصص پریناتولوژی این بارداری‌های غیرمعمول را بررسی می‌کند و راهنمایی‌های لازم و تخصصی در مورد مصرف دارو برای به حداقل رساندن مشکلات پزشکی مادر را با حداقل خطر برای کودک تجویز می‌نماید.

قلب

در دوران بارداری، قلب مادر برای دو نفر می‌تپد و میزان پمپاژ خون قلب تا پایان بارداری افزایش پیدا می‌کند و چالش‌هایی را برای مادرانی که مشکلات قلبی از جمله بیماری قلبی مادرزادی، آریتمی بیماری دریچه، بیماری عروق کرونر، کاردیومیوپاتی و فشار خون ریوی هستند به وجود می‌آورد.

ریه‌ها

زنان در دوران بارداری بیشتر تنفس کرده بنابراین اکسیژن بیشتری مصرف می‌نمایند. مادران با مشکلات مزمن ریه مانند آسم، ذات الریه، آنفلوانزا، بیماری محدود کننده ریه و سل ممکن است با فشار اضافی مبارزه نمایند.

غدد درون ریز

هورمون‌های بارداری واکنش بدن مادر به استرس، تنظیم قند خون و کنترل جریان مواد مغذی مانند کلسیم را کنترل می‌نمایند. بیماری غدد درون ریز شامل بیماری آدیسون، دیابت، تیرویید، بیماری پاراتیروئید و فئوکروموسیتوم می‌باشد. مادران باردار برای تنظیم نیازهای بارداری و بازگشت به حالت عادی پس از زایمان نیاز به مشاوره خواهند داشت.

هضم

در دوران بارداری، دستگاه گوارش مادر کند عمل می‌کند تا بدن بتواند مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد جنین جذب نماید. ممکن است این تغییرات سبب ایجاد اختلالات صبحگاهی، بیماری التهابی روده، پانکراتیت، بیماری کیسه صفرا و بیماری ویلسون شده و داشتن شرایطی مانند سنگ کیسه صفرا و سوختگی قلب را تشدید نماید.

خون

حجم خون خانم‌ها در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند. لخته شدن خون در دوران بارداری، ممکن است خطر خونریزی شدید هنگام تولد را کاهش دهد. برای مادرانی که کم خونی، آسیب‌های هموگلوبینی، بیماری فون ویلبراند، بیماری سلول سیکل، ترومبوآمبولی وریدی، ترومبوفیلی ارثی، سندرم اورمیک همولیتیک و مشکلات لخته شدن دارند، ممکن است این تغییرات به مراقبت ویژه برای سالم ماندن مادر و نوزاد نیاز پیدا کنند.

کلیه‌ها

کلیه‌ها در طول دوران بارداری بیشتر کار می‌کنند تا مواد زائد مادر و نوزاد را تسویه نمایند. ممکن است مادران مبتلا به بیماری‌های کلیوی مانند پیوند کلیه، نفروپاتی و نارسایی مزمن کلیوی برای حافظت از کلیه‌های خود در حین رفع نیازهای کودک، به سطح فشار خون خاصی نیاز داشته باشند.

مغز

تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون ممکن است مشکلات عصبی را بهبود یا تشدید نماید. مصرف برخی از داروها برای درمان این شرایط ممکن است سلامت کودک را به خطر اندازد. برای برخی از بیماری‌های عصبی و روانی مانند عصب شناسی، اختلالات تشنج، سردرد، ناهنجاری عصبی، مولتیپل اسکلروزیس، آسیب نخاعی، دیابت، سوء مصرف مواد مخدر، افسردگی و اختلالات روانپزشکی مشاوره و برنامه ریزی برای انتخاب روش‌هایی که سلامت مادر و جنین در حال رشد را حفظ نماید، ضروری می‌باشد.

سیستم ایمنی و عفونت

بارداری سبب تغییر در سیستم ایمنی مادر می‌شود و آن را تنظیم می نماید تا جنین در حال رشد را پس نزند. این تغییرات ممکن است سبب افزایش احتمال خطر ابتلا به برخی از عفونت‌ها شود. برخی از عفونت‌ها می‌توانند سبب نقائص هنگام زایمان شوند و ممکن است نیاز به درمان و بررسی تخصصی در دوران بارداری داشته باشند. ممکن است تغییر در سیستم ایمنی بر اختلالات ایمنی بدن مانند اختلالات عفونی، هپاتیت A و B و C ،اچ آی وی، سوزاک، کلامیدیا، سیفیلیس، تریکوموناس، سندرم آنتی فسفولیپید، استرپتوکوک گروه B، عفونت های نادر و لوپوس اریتماتوی سیستمیک تاثیر گذار باشد.

فوریت‌های جراحی

هنگامی که شرایط اضطراری جراحی در بارداری پیش می‌آید، بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران با جراحان عمومی برای تضمین سلامت مادر و جنین به طور همزمان تلاش می‌کند. بارداری سبب کشش مفاصل و بافت‌ها می‌گردد و بر اختلالات استخوان‌ها، غضروف و بافت پیوندی مادر تاثیر خواهد گذاشت.

سرطان

بارداری برای افراد بازمانده از سرطان، استرس‌هایی را که توسط شیمی درمانی ایجاد شده باشد را به همراه دارد و نیاز به نظارت بیشتری برشرایط مادر و جنین می‌باشد. در سایر موارد، مادران هنگام بارداری تشخیص سرطان را دریافت می‌نمایند. فوق تخصص جنین شناسی در تهران توسط انکولوژیست‌ها و جراحان برای مشخص کردن جراحی، شیمی درمانی و زمان تولد به جهت به حداقل رساندن خطر برای مادر و کودک همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

نقائص هنگام تولد

پیشرفت‌های سونوگرافی در تشخیص و درمان پیش از تولد سبب شده است تا پیش از تولد، بسیاری از نقص‌ها مانند سیستم عصبی مرکزی، نخاع، قلب، سینه، ساختاری، آریتمی، دستگاه گوارش، دستگاه تناسلی، مشکلات کلیه و مثانه، دیسپلازی اسکلتی، بند ناف و مشکلات کروموزومی هنگام تولد کشف و در برخی موارد درمان گردند. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران برای خانواده‌هایی که از نقص هنگام تولد آگاه شده‌اند، به همراه جراحان اطفال جهت تعیین بهترین برنامه مراقبت از مادر و جنین همکاری می‌نماید.

دوقلوها و موارد دیگر

در حاملگی چند قلویی خطر ابتلا به زایمان زودرس و مشکلات رشد وجود دارد. زیرا رحم مادر با توجه به دفعات زایمان گشاد شده و هنگامی که دو نوزاد یک جفت مشترک را به اشتراک می‌گذارند، مشکلات دیگری به وجود می‌آورند. زیرا جریان خون ناهموار ممکن است به مشکلاتی مانند سندرم انتقال خون دوقلوی منجر شود. متخصص پریناتولوژی بارداری‌های چندگانه با سونوگرافی را تحت نظر می‌گیرد و می‌تواند از روش‌های پیشرفته‌ای برای درمان عوارضی مانند سندرم انتقال دوقلو به دوقلو استفاده نماید.

 محدودیت رشد داخل رحمی

مشکلات جریان خون به جفت ممکن است روند رشد کودک را کند نماید. در برخی موارد عفونت‌ها، مشکلات کروموزومی یا اختلالات ژنتیکی، مانع از رشد کودک می‌شود. فوق تخصص جنین شناسی در تهران روش‌ها و تست‌های پیشرفته مانند آمنیوسنتز جهت تعیین علت رشد آهسته، نظارت بر جریان خون به نوزاد و تعیین زمان مناسب تولد به کار می‌گیرد. در خصوص ماکروزومیا، نوزادان به سرعت رشد می‌نمایند. برخی مشکلات ژنتیکی و قند خون بالا به دلیل دیابت در بارداری ممکن است سرعت رشد را بهبود دهد.

عفونت‌ها

سیستم ایمنی جنین آمادگی مقابله با برخی از عفونت‌ها را ندارد. این موضوع ممکن است باعث نقائص هنگام تولد یا مشکلاتی در رشد گردد. ممکن است درمان پیشرفته و نظارت بر شرایط سبب کاهش اثرات طولانی مدت عفونت‌هایی مانند سیتومگالوویروس، توکسوپلاسموز، پاروویروس، تبخال و واریسلا گردد.

مرگ جنین

در خانواده‌هایی که نوزادان خود را پیش از تولد از دست می‌دهند، بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران می‌تواند به تعیین عوامل از بین رفتن این موضوع کمک نمایند و راهکارهایی برای کاهش خطر در بارداری بعدی توصیه نماید.

ایمن سازی

برخی از مادران باردار آنتی بادی ایجاد می‌کنند که ممکن است از جفت عبور کند و به گلبول‌های قرمز جنین حمله نماید. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران می‌تواند با استفاده از آزمایش متوجه شود که آیا جنین در معرض خطر قرار دارد یا خیر. هم چنین با استفاده از سونوگرافی نیز بر علائم کم خونی نظارت می کند و انتقال خون داخل رحمی را برای حمایت از جنین‌های آسیب دیده توصیه می‌نماید.

ترومبوسیتوپنیا ایمنی نوزادی

ترومبوسیتوپنیا زمانی ایجاد می‌گردد که مادر آنتی بادی‌هایی را تولید می‌کند که به پلاکت‌های جنین حمله کرده و منجر به خطر خونریزی پیش از تولد می‌گردد.

هیدروپس غیر‌ایمنی

جنینی که دارای شرایط غیرایمن باشد، تورم و مایع بیش از حد در قلب، ریه‌ها و شکم ایجاد می‌شود و مشکلات متعدد از نقائص هنگام تولد تا اختلالات ژنتیکی ممکن است منجر به هیدروپس غیرایمنی گردد. بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران علت را تشخیص می‌دهد و تلاش می‌کند مشکل اساسی را درمان نماید.

زمانی که جنین نیاز به دارو داشته باشد، متخصص پریناتولوژی آن را از طریق مادر تامین می‌نماید. به طور مثال، زمانی که یک مشکل قلبی سبب تپش قلب جنین به سرعت یا خیلی کند گردد، متخصص می‌تواند با داروهای تنظیم کننده ضربان قلب که از جفت عبور می‌نمایند، جنین را از طریق مادر درمان کرده تا جنین تا زمانی که آماده به دنیا آمدن می‌شود، در رحم مادر سالم بماند.

نظارت پزشک

از دیگر وظایف بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران این است که با کمک سونوگرافی، روی ضربان قلب جنین و سطح مایعات آمنیوتیک نظارت خواهد کرد. هم چنین از سونوگرافی داپلر جهت اندازه گیری جریان خون در بند ناف و مغز و قلب جنین استفاده می‌کند. این آزمایشات به جهت افزایش آگاهی از وضعیت جنین داخل رحم و کنترل بهتر این مسئله که جنین آن چه را که در رحم نیاز دارد دریافت کند و با شرایط بهتری متولد شود کمک می نماید.

سونوگرافی مایع آمنیوتیک

جنین سالم در اطراف خود مایع آمنیوتیک کافی داشته و با استفاده از سونوگرافی می‌توان میزان کم یا خیلی زیاد بودن مایع آمنیوتیک را بررسی کرد. مایعات بسیار زیاد و بسیار کم ممکن است نقائص هنگام تولد و مشکلات جفت را به همراه داشته باشند.

نمونه گیری و انتقال خون جنین

با استفاده از سونوگرافی، یک فوق تخصص جنین شناسی در تهران یک سوزن را به بند ناف وارد می‌کند تا یک از نمونه خون جنینی را برای تشخیص برخی بیماری‌ها جمع آوری نماید. ممکن است برای درمان کم خونی شدید به جنین انتقال خون انجام گیرد.

درمان پیشرفته جنین

فوق تخصص جنین شناسی در تهران با کمک جراحان کودکان برای ترمیم نقائص ناشی از موارد تهدید کننده زندگی پیش از تولد فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد. در برخی از شرایط مانند بارداری دوقلو یا سایر ناهنجاری‌های جنین به صورت آندوسکوپی از طریق برش‌های ریز توسط دوربین‌ها انجام می‌گردد. در شرایط دیگر، فوق تخصص جنین شناسی در تهران رحم را برای جراحی باز کرده تا برای نقائص هنگام تولد مانند آسیب های نخاعی جراحی باز انجام گیرد.

مراقبت از زایمان

بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران پس از تولد از مادرانی که عوارضی مانند خونریزی شدید، عفونت جریان خون، عوارض جراحی یا تشنج را دارا می‌باشند، با متخصصان مراقبت‌های ویژه برای مراقبت از مادران بیمار اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

چرا مراجعه به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران اهمیت دارد؟

متخصص پریناتولوژی یعنی چی و چرا مراجعه به وی حائز اهمیت است. متخصص پریناتولوژیست یا طب مادر و جنین یک متخصص زنان و زایمان می‌باشد که در زمینه‌ی بارداری‌های پرخطر فعالیت می‌کند. این متخصص بخشی از تیم متخصص زنان و زایمان، ماما، نئوناتولوژيست یا نوزاد شناس، متخصص ژنتيک، پاتولوژيست جنين و متخصصان آزمايشگاهی می‌باشد که با همکاری یک دیگر خانم‌‌های باردار و جنین‌هایی که در شرایط خاص و خطرناک قرار دارند را تحت مراقبت‌‌‌های کامل و کافی قرار می دهند.

به منظور پیشگیری از ایجاد بیماری‌‌های مادرزادی، اختلالات جنینی و بیماری‌ های ژنتیکی و بیماری‌‌های خاص در جنین، بهتر است مادران پیش از اقدام به بارداری به یک فوق تخصص جنین شناسی در تهران دارای فلوشیپ پریناتولوژی مراجعه نمایند. دریافت مشاوره و نظارت پزشکی پیش از بارداری از مهم‌‌ترین کارهایی است که می‌‌توان پیش از باردار شدن و برای پیشگیری از وقوع بیماری‌‌های ارثی انجام داد.

بیماری‌‌های فشار خون، عفونت و خونریزی از شایع عوامل مرگ و میر مادران در دوران بارداری می‌باشند. زیرا بیشتر زنان بیمار یا دچار مشکلات زمینه‌ای و خاص، معمولا پس از باردار شدن به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران مراجعه می‌نمایند. بنابراین باید به این نکته توجه داشت که زنان مبتلا به یک مشکل مزمن پیش از باردار شدن باید به متخصص پریناتولوژی مراجعه نماید. در صورت داشتن مشکلاتی از قبیل دیابت، فشار خون بالا، مشکلاتی در بارداری قبلی، زایمان زودرس، بیمار شدن در طول بارداری، نقص مادرزادی جنین، مشکلات رشد و بارداری دوقلویی یا چندقلویی باید به متخصص پریناتولوژی مراجعه شود.

مراجعه به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران به مادر و کودک آینده شانس یک بارداری و تولدی سالم را خواهد داد. زنانی که بارداری پرخطر دارند، چنان چه مراقبت‌‌های لازم را از متخصص پریناتولوژی دریافت نمایند دچار مشکل نخواهند شد. برخی از مادران در طول دوران بارداری فقط تحت نظر متخصص زنان و زایمان قرار می‌گیرند و تنها به صورت دوره‌ای به متخصص پریناتولوژی مراجعه می‌نمایند. این موضوع که در طول دوران بارداری چند بار به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران مراجعه گردد به شرایط مادر باردار مرتبط است. اما بارداری‌های پرخطر معمولا باید ویزیت‌ها و سونوگرافی‌های بیشتری انجام دهند.

فوق تخصص جنین شناسی در تهران

گاهی داشتن برخی بیماری‌‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشارخون و افرادی که بارداری پیشین مشکلی داشته‌اند و غیره در زنان باردار می‌تواند خطراتی چون زایمان زودرس، خونریزی، عفونت و حیت مرگ جنین و آسیب جدی مادر را در پی داشته باشد از همین رو توصیه می‌شود چنین افرادی حتماً از پیش از باروری تا دوره زایمان خود تحت نظر یک فوق تخصص جنین شناسی در تهران باشند. در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم متخصص پریناتولوژی یعنی چی از ضرورت مراجعه به بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران برای سلامت خود و جنین‌تان اطلاعاتی ارائه دهیم. مرکز تخصصی و فوق تخصصی زنان ما با داشتن بهترین متخصصین در این حوزه آماده تضمین سلامت شما در دوران باروری است.

متخصص پریناتولوژی یعنی چی؟

شاید برای یافتن پاسخ به این پرسش که متخصص پریناتولوژی یعنی چی به خواندن این مقاله راغب شده باشید. به همین منظور بد نیست بدانید که پریناتولوژیست شخصی است که نسبت به خطرات احتمالی پیش روی مادران باروری که بیماری زمینه‌ای دارند اگاه بوده و در سریعترین زمان ممکن بهترین و کم خطرترین شیوه‌ را برای ممانعت از فاجعه آمیز شدن وضعیت مادر بارور انجام دهد و مانع به خطر افتادن سلامت مادر و جنین گردد. مرکز جامع تخصصی ما با هدف ایحاد آرامش روانی برای بانوان بارداری که حاملگی پرخطری را تجربه می‌کنند سعی کرده با گردآوری بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران، تجهیزات تشخیصی مدرن و رویکردهای درمانی نوین به بانوان کمک کند.

سخن پایانی

برای پیشگیری از ایجاد بیماری‌های مادرزادی، اختلالات جنینی و بیماری‌های ژنتیکی و سایر بیماری‌های خاص بهتر است پیش از اقدام به بارداری به پزشک متخصص پریناتولوژی مراجعه شود. دریافت مشاوره پزشکی پیش از بارداری برای پیشگیری از وقوع بیماری‌های ارثی امری ضروری می‌باشد. بیماری‌های فشار خون، عفونت و خونریزی از رایج‌ترین عوامل مرگ و میر مادران در دوران بارداری می‌باشد.

بهترین متخصص پریناتولوژی در تهران می‌تواند با استفاده از روش‌های تهاجمی و درمان‌های مختلف قبل و پس از تولد جنين و مادر در دوران بارداری، بر حاملگی‌های پرخطر نظارت‌های لازم را داشته باشد. معمولا بیشتر زنان بیمار پس از بارداری به پزشک مراجعه می‌نمایند. شاخه پریناتولوژی شامل مراقبت‌های جنین و بارداری‌های خطرناک می‌باشد. در پاسخ به این پرسش که متخصص پریناتولوژی یعنی چی به اختصار می‌گوییم که پریناتولوژی تحت عنوان پزشک مادر و جنین شامل خدماتی از جمله مراقبت از بارداری دیابت، مدیریت بارداری، زمان زایمان و اولتراسوند جنین، نمونه برداری ویروس کوریونی و جراحی و درمان جنین می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید