لابیا پلاستی

لابیا پلاستی

لابیا پلاستی از دو کلمه “لابیا” به معنی لبه یا پرده ی اطراف ورودی واژن یا ناحیه ی  تناسلی زنان و کلمه “پلاستی ” به معنای تصحیح و زیباسازی تشکیل شده است. و به مجموعه اقداماتی که بصورت جراحی و غیر جراحی برای زیبایی و اصلاح بدشکلی های ناحیه تناسلی زنان بکار میرود، اطلاق می شود. در ادامه تمرکز اصلی بر روی روش جراحی لابیا پلاستی خواهیم داشت. همچنین اشاره کوتاه به سایر روشهای غیر جراحی لابیا پلاستی نیز خواهیم داشت. با ما همراه باشید.


Labiaplasty

شما میتوانید برای مشاهده عکس و تصویر قبل و بعد انواع شکل های لابیا پلاستی و فیلم عمل لابیا که در این مرکز انجام شده  و همینطور اطلاع از نظرات افرادی که در این مرکز تحت عمل قرار گرفته اند از طریق راههای ارتباطی سمت چپ این صفحه وارد کانال اینستاگرام ما بشوید. و مشاوره رایگان از متخصص لابیاپلاستی دریافت کنید و نظرات را بشنوید. و یا با شماره تلفن های زیر نوبت ویزیت  و مشاوره دریافت کنید:

۰۲۱-۲۲۸۷۹۸۴۰  ۰۲۱-۲۲۸۷۹۸۵۰  ۰۹۳۳۹۱۹۵۴۵۰

لابیا

لابیا چیست ؟

دستگاه و اندام تناسلی زنان از دو قسمت اصلی داخلی و خارجی تشکیل شده است. قسمت داخلی شامل کانال واژن ، دهانه رحم ، رحم و تخمدانها می باشد. قسمت خارجی شامل کلیتوریس و لابیاها می باشد. لابیا ها چین های پوستی هستند که دهانه واژن را می پوشانند و مانع خشکی واژن می شوند. دو ردیف چین پوستی دهانه واژن را می پوشانند. که چین داخلی که کاملا گوشتی بوده و فاقد رویش مو می باشد لابیای داخلی یا کوچک یا مینور نامیده می شود.

چین پوستی خارجی تر که بزرگتر بوده و در یک سمت دارای رویش مو می باشد را لابیای بزرگ یا لابیای ماژور می نامند. در لابیاپلاستی اغلب لابیای ماژور دچار بدشکلی بوده و جراحی می شود. ولی گاهی لابیای مینور و گاهی بخشی از پوست کلیتوریس نیز نیازمند تصحیح می گردد.

لابیا ماژور یا لابیای بزرگ چیست؟

لابیای ماژور که تحت لابیاپلاستی قرار گرفته 
لابیای بزرگ یا لابیای ماژور به چین یا لایه گوشتی و بزرگ پوشاننده دهانه واژن یا مهبل گفته میشود. که در یک سمت پوست دارای مو بوده و سطح خارجی نامیده میشود و یک سطح آن که نزدیک دهانه دستگاه تناسلی است ، سطح داخلی نامیده میشود. این قسمت دستگاه تناسلی زنان شایعترین نقطه و محل است که به دلیل بد شکلی ها و عدم تقارن نیازمند تصحیح جراحی یا غیر جراحی می شود. گاهی اوقات به دلیل تحریک مکرر با لباس زیر تنگ و بیکینی های تنگ  دچار تیرگی و سیاه شدگی میشود.

که ظاهر زشتی به دستگاه تناسلی و ناحیه بیکینی میدهد و نیازمند عمل لابیاپلاستی میشود. لابیا ماژور باعث حفظ رطوبت ناحیه تناسلی می شود . گاهی با گذر سن و زایمان های مکرر لابیای بزرگ دچار بزرگ شدگی و آویزان شدگی می شود و مانع بهداشت مناسب ناحیه تناسلی می شود. همین امر موجب عفونت های مکرر و از طرفی بوی بد ناحیه می شود. در ادامه عکس چند مورد لابیا ماژور یا بزرگ که لابیاپلاستی شده را مشاهده خواهید کرد.

لابیا مینور یا لابیای مینور چیست؟

لابیای  مینور یا لابیا مینور به چین پوستی مخاطی کوچکی که نزدیک به ورودی واژن است اطلاق می شود. لابیا مینور معمولا فاقد مو بوده و به کلیتوریس در بالا و ناحیه پرینه که محل ما بین مقعد و واژن است در پایین متصل می شود. معمولا در جراحی های لابیا پلاستی دستکاری و جراحی نمی شود .

گاهی برای زیبایی و افزایش لذت جنسی تزریق ژل و چربی انجام میشود. نقش اصلی لابیا مینور محافظت و مراقبت از ورودی واژن ، کلیتوریس و ورودی مجرای ادراری است. لابیا مینور دارای غدد فراوان ترشح کننده مواد لزج کننده و عصب های فراوان حسی برای حداکثر لذت جنسی است.

عکس لابیا مینور و عکس لابیای طبیعی

عکس لابیای بزرگ

عمل لابیا پلاستی چیست و انواع آن

عمل لابیاپلاستی که به اختصار به آن لابیاپلاستی می گویند به کلیه عمل های جراحی و غیرجراحی که برای تصحیح و زیبایی و بهبود کارایی و عملکرد لابیا ها انجام می شود گفته می شود. همانگونه که اشاره شد لابیاپلاستی لزوما توسط جراحی انجام نمی شود. برخی روشها مانند تزریق چربی و استفاده از انواع لیزرهای جوانساز نیز به نوعی لابیاپلاستی تلقی می شود. لیکن در این نوشتار ما به روشهای جراحی لابیاپلاستی که متداولترین  و رایجترین نوع لابیاپلاستی است اشاره خواهیم کرد.

روش جراحی لابیاپلاستی در کل یکسان بوده. تفاوت های موجود در جزییات روش بکار رفته می باشد که  انتخاب آن پس از معاینه توسط پزشکان متخصص لابیاپلاستی مشخص می شود. به عنوان مثال: در یک فرد که سن بالا داشته و لابیاهای بزرگی دارد تکنیک برش و ترمیم و جراحی پلاستیک با فرد جوان که لابیای به نسبت کوچکتری دارد متفاوت خواهد بود.

لابیاهای شل و آویزان باعث مشکلات متعددی میشود که باعث میشود فرد چاره ای جز انجام عمل جراحی لابیاپلاستی نداشته باشد. برخی از شایعترین مشکلاتی که بدشکلی و بزرگی لابیاها یا همان لبه های پوستی اطراف واژن برای فرد ایجاد میکند عبارتند از:

  • هنگام پوشیدن لباس زیر و بیکینی لبه های ماژور از کناره های لباس و یا مایو بیرون زده و علاوه بر ظاهر نامناسب باعث تماس و تحریک مکرر با لباس و شلوار شده و همین امر باعث ایجاد سوزش و آزار می شود.
  • همین تحریکات مکرر میتواند در طولانی مدت باعث تغییر رنگ لابیا و بیکینی شده و باعث تیرگی و سیاه شدن واژن و لابیاها شود که نیازمند عمل لابیاپلاستی شود.
  • بدشکلی و بزرگی لابیای ماژور و مینور باعث ایجاد فضاهای متعدد در اطراف دهانه واژن و ورودی مجرای ادراری می شود. که به راحتی قابل شستشو نبوده و باعث نامناسب بودن وضعیت بهداشتی ناحیه تناسلی زنان می شود. همین امر باعث میشود فرد مستعد به عفونتهای مکرر شده و از طرفی عفونتهای ایجاد شده به راحتی درمان نشوند.
  • شکل نامناسب و بزرگ لابیاهای بزرگ و کوچک نقش بسیار مهمی در اختلال هنگام روابط جنسی دارد. علاوه بر اینکه باعث نارضایتی جنسی در فرد میشود ، گاها با دخول آلت مردانه تداخل ایجاد کرده و باعث ناراحتی شریک جنسی و همسر فرد میگردد.
  • در افرادی که ورزشکار هستند و یا تحرک فیزیکی بالایی دارند شکل بزرگ و ناهمگون لابیاها باعث میشود که تعریق و ترشح غدد ناحیه به راحتی تخلیه نشده و باعث بوی بد در ناحیه تناسلی شود.

لابیاپلاستی از نظر وسایل و ابزار مورد استفاده به دو روش عمده انجام میشود که استفاده از لیزر و یا روش جراحی با تیغ یا روش ترکیبی است که جراح از هر دو وسیله استفاده می کند. توجه داشته باشید که تکنیک جراحی توسط جراح متخصص زنان و لابیاپلاستی مشخص میشود  و سپس توسط یکی از روشهای زیر اجرا می شود. در ادامه به طور اختصار به مشخصات و مزایا و معایب هر یک از روشهای فوق میپردازیم:

لابیا پلاستی با لیزر

لابیاپلاستی همانگونه که اشاره شد در اغلب موارد به صورت برداشتن لابیای بزرگ انجام می شود. این برش های جراحی میتواند توسط لیزر انجام شود و یا توسط تیغ جراحی و یا ترکیبی انجام پذیرد. شایعترین لیزرهایی که در جراحی لابیا پلاستی استفاده میشود شامل لیزرهای زیر است:

  • لیزر مونوپلار یا تک قطبی
  • لیزر دوقطبی یا بای پلار
  • لیزر CO2  که انواع مختلفی دارند مانند لیزر مونالیزا یا مادام الکس یا ژولیت و غیره.

اگرچه میزان خونریزی پس از جراحی و عمل لابیاپلاستی توسط متخصصین لابیاپلاستی با دستگاه لیزر نسبت به زمانی که توسط برش تیغ جراحی انجام شود، کمتر میباشد. ولی در لابیا های ماژور و بزرگ که ابعاد بزرگ دارند و همینطور در مواردی که نیازمند دقت و ظرافت میباشد مناسب نیستند. در برخی موارد که لابیاپلاستی نیازمند عمل کوچک و غیروسیع است میتوان از لیزر به تنهایی استفاده کرد و بخیه زده نمیشود.

اگر چه تصمیم این امر توسط متخصص زنان و لابیاپلاستی صورت میگیرد. صرف کوچک بودن ابعاد و اندازه لابیا تعیین کننده قطعی نیست. به صورت کلی اگر چه گفته میشود که لیزر آسیب بافتی کمتری ایجاد میکند و درد بعد کمتری دارد. ولی در عمل تفاوت عمده و جدی بین لابیاپلاستی با لیزر و بدون لیزر وجود ندارد.

لابیا پلاستی به روش جراحی

لابیاپلاستی توسط جراحی گاهی به عمل لابیاپلاستی در اتاق عمل و توسط بیهوشی اطلاق میشود. برخی پزشکان و متخصصین لابیاپلاستی منظورشان از لابیاپلاستی به روش جراحی انجام جراحی توسط برش با تیغ و بخیه می باشد. در برخی افراد که تحمل روحی و روانی انجام جراحی با بی حسی موضعی ندارند و یا می خواهند همزمان با عمل دیگری در اتاق عمل برایشان لابیاپلاستی هم انجام شود، این کار در اتاق عمل برایشان انجام می پذیرد.

در مرکز تخصصی زنان و زیبایی ما که یکی از قدیمی ترین  و با سابقه ترین مراکز زیبایی و لابیاپلاستی می باشد بی حسی به قدری تخصصی و با کیفیت انجام می شود که فرد هیچ گونه دردی حس نمی کند و این یکی از خصوصیات بزرگ کلینیک ما است. انجام لابیاپلاستی توسط تیغ جراحی باعث میشود عمل با ظرافت و دقت بیشتری انجام شده و جراح کنترل بیشتری بر محل و لابیا ها داشته باشد  و در عمل نتیجه بهتری دیده میشود. اگر چه روش مرسوم در مرکز ما استفاده از روشهای ترکیبی می باشد. به این صورت که برخی قسمتهای لابیا توسط لیزر و برخی نقاط توسط تیغ برش داده شده و جدا میگردد.

لابیا پلاستی با لیزر بهتره یا جراحی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه مزایا و معایب هر دو روش را کنار هم گذاشته و نتیجه گیری نهایی کنیم باید در یک کلمه بگوییم که علی رغم تفاوتهایی که این دو روش از نظر علمی دارند. ولی در عمل تفاوتی از نظر کیفیت انجام لابیاپلاستی و حتی درد و خونریزی ندارد. در کل بهترین کار این است که مرکز و متخصص معتبر و شناخته شده را برای این کار انتخاب کنید و گول تبلیغات غیر واقعی را نخورید.

در عمل بیشتر در بیمارانی که مشکلات انعقادی خون دارند، کسانی که داروهایی مانند آسپرین و رقیق کننده خون استفاده میکنند، کسانی که لابیاهای بزرگ  و حجیم دارند و کسانی که دچار واریس روی لابیا ماژور خود هستند ، تمایل متخصصین لابیا پلاستی به استفاده همزمان از لیزرهای مختلف می باشد.

چرا زنان عمل لابیا پلاستی انجام میدهند

تفاوتهای بسیار زیاد در شکل ناحیه تناسلی خارجی که همان لایه های پوست دهانه فرج یا مهبل یا واژن که لابیا نامیده میشود وجود دارد. که به جرات می توان گفت مانند اثر انگشت فرد است. یعنی تقریبا نمی توان دو نفر یافت که لابیاهای یکسان داشته باشند. برخی افراد دارای لابیاهای بزرگ و آویزان از بدو بلوغ هستند. و در برخی افراد لابیاها با گذر زمان و با افزایش سن و آسیبهای دوران بارداری و زایمان بزرگ، آویزان و بدشکل شده و مشکلات عدیده ای برای فرد ایجاد میکند.

عدم اعتماد به نفس و مشکلات متعدد در هنگام روابط جنسی و زناشویی یکی از شایعترین عللی است که فرد را به سمت عمل لابیاپلاستی میکشاند. درد و تداخل در هنگام دخول و شروع رابطه جنسی به صورت مکرر در افرادی که لابیا ماژور بزرگ و آویزان دارند رخ میدهد. بوی بد و عفونت مکرر علی رغم سعی در حفظ بهداشت و نظافت و تمیزی ناحیه تناسلی واژن دلیل موجه دیگری است که برخی از خانم های مراجعه کننده به کلینیک تخصصی زنان و زیبایی این علت را دلیل تمایل خود به انجام این عمل بیان میکنند.

گاهی اوقات اندازه لابیا ماژور به قدری بیش از حد و ابعاد طبیعی است که از کناره های بیکینی و لباس زیر بیرون میزند. که علاوه بر ظاهر زشت باعث آسیب دیدگی و مالیده شدن به شلوار و البسه شده و دردناک و آزاردهنده میشود. زیبایی مهمترین و شایعترین علت تمایل خانمای عزیز برای انجام این عمل است. گاهی اندازه و شکل لابیا طبیعی است ولی تیره و سیاه بوده و باعث بدشکلی ناحیه بیکینی شده و باعث نارضایتی فرد و شریک جنسی وی می شود.

گاهی تناسبی بین شکل ناحیه بیکینی و شکل لابیاها و ناحیه تناسلی خارجی فرد وجود ندارد. به عنوان مثال فرد دارای ران و ناحیه شرمگاهی لاغر است ولی لابیاها به نسبت بزرگ و نامتناسب هستند که همین عدم تناسب باعث نارضایتی می شود. یکی از علل فراموش شده و کمتر توجه شده برای سیاه شدگی و تیرگی بیکینی و واژن همین تحریکات مکرر لابیاهای بزرگ میباشد که انجام به موقع این اصلاح مانع شکل گیری و پیشرفت بدرنگی ناحیه میشود. توجه داشته باشید که کلا رفع تیرگی ناحیه تناسلی و بیکینی مشکل است.

  • بهبود کیفیت ارضا و افزایش میل جنسی:

یکی از علل انجام عمل زیبایی واژن در خانمهایی که لابیاهای بزرگ و بدشکل دارند افزایش تحریک جنسی است. در برخی افراد لابیاها پوشش زیادی روی کلیتوریس که همان حسگر اصلی جنسی می باشد، ایجاد کرده و مانع تحریک جنسی مناسب در هنگام روابط جنسی و دخول میشوند. به همین دلیل برداشتن قسمتی از لابیاها که روی کلیتوریس قرار دارند با افزایش میزان تحریک جنسی همراه خواهد بود.

سن مناسب برای عمل لابیا پلاستی چیست؟

اگر چه لابیاپلاستی و عمل زیبایی واژن قبل از بالغ شدن و رسیدن به ۱۸ سالگی معمول نیست که انجام شود لیکن محدودیت سنی برای انجام عمل لابیاپلاستی وجود ندارد. غیر از موارد خاصی که این عمل قبل از بلوغ انجام میشود قسمت عمده اعمال لابیاپلاستی پس از بلوغ انجام میشود. در برخی موارد بدلیل نقص های مادرزادی که در شکل گیری و تکامل دستگاه تناسلی خارجی وجود دارد.

لابیاهای بزرگ و آویزان گاهی باعث انسداد ورودی واژن شده و مشکلات بهداشتی و عادات ماهانه ایجاد میکند که باعث ضرورت انجام انجام جراحی لابیاپلاستی می شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که لابیاها توسط اقدامات غیر جراحی و گذر زمان نه تنها کوچکتر نمی شوند. بلکه با تحریکات مکرر و اثرات هورمونهای جنسی با افزایش سن تمایل به بزرگ شدن داشته و مسلما میزان اذیت و آزار آنها بیشتر می شود.

پس در صورتیکه پزشک متخصص لابیاپلاستی برای شما به دلایلی توصیه به انجام عمل لابیاپلاستی کرده است و یا بدلیل زیبایی تصمیم به انجام این عمل دارید بهتر است در اسرع وقت اقدام کنید تا از عوارض آن مصون بمانید.

دوره نقاهت و بهبودی لابیاپلاستی چه مدت است؟

به صورت کلی بهتر است در هنگام انجام عمل لابیاپلاستی با یک همراه مراجعه کنید اگر چه لزوم قطعی به این امر نیست و پرسنل مجموعه در صورت نیاز مراقبت و راهنمایی لازم را انجام میدهند. بصورت معمول پس از اتمام جراحی زیبایی واژن یا همان لابیاپلاستی بر روی محل جراحی پانسمان مناسب قرار خواهد گرفت. و با توجه به اینکه اثر بی حسی تا ساعاتی ادامه دارد شما درد نخواهید داشت.

بسته به ابعاد جراحی انجام شده دوره نقاهت و بهبود کامل زخم بین هفت روز تا دو هفته به طول می انجامد. در این مدت محدودیتی در راه رفتن و زندگی روزمره نخواهید داشت. توصیه میشود چند روز اول از راه رفتن و تحریک زیاد محل جراحی خود داری کرده و تا حد امکان استراحت کنید. از پوشیدن لباسهای تنگ خود داری کرده و روابط جنسی خود را تا بهبود زخم به تاخیر بیاندازید. بصورت خلاصه عمل زیبایی واژن عمل بزرگ و آزار دهنده ای نبوده و در دوره نقاهت و بهبود زخم فرد توان انجام زندگی شخصی خود را خواهد داشت.

لابیا پلاستی در دختر مجرد و باکره

همانطور که به صورت مفصل توضیح داده شد عمل زیبایی واژن که همان لابیاپلاستی نامیده میشود عملا تنها روی قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنانه انجام میشود. و از آنجایی که پرده بکارت در ورودی ناحیه تناسلی خارجی قرار دارد در معرض آسیب نبوده و هیج گونه منعی برای انجام آن در افراد باکره وجود ندارد.

اگر چه منعی در انجام این عمل در افراد مجرد وجود ندارد ولی به شکلی که توضیح داده شد بهتر است تا زمان بلوغ جنسی که حدود ۱۸ سالگی می باشد صبر کرد. توجه داشته باشید که این تاخیر به این دلیل است که تکامل و رشد لابیا مانند سایر قسمتهای دستگاه جنسی تا زمان بلوغ کامل طول میکشد. پس از این سن دیگر رشدی در لابیاها ایجاد نشده و عود لابیاپلاستی دیده نمی شود.

عکس لابیاپلاستی قبل و بعد

عوارض لابیا پلاستی چیست؟

دقت کنید که هیچ عملی در عالم پزشکی وجود ندارد که بدون عارضه باشد و مراقب تبلیغات نادرست باشید. اگرچه عمل زیبایی واژن جزو اعمال پر عارضه به حساب نمی آید. ولی عدم اطلاع بیمار و پزشک متخصص زنان و لابیاپلاستی میتواند باعث نارضایتی بیماران و گاهی اتفاقات ناگوار گردد. که گاهی جبران آن به راحتی میسر نخواهد بود. در ادامه شایعترین عوارض لابیاپلاستی را توضیح داده و درمانهای آنها را به اختصار شرح می دهیم. توجه کنید که انجام جراحی در مرکز با سابقه و توسط بهترین متخصص لابیاپلاستی تهران ریسک عوارض را به صفر کاهش خواهد داد.

عفونت :

یکی از شایعترین عوارضی که درصورت عدم رعایت قوانین و اصول بهداشتی و استریلیزاسیون در حین عمل لابیاپلاستی میتواند گریبانگیر بیمار و پزشک متخصص لابیاپلاستی گردد بدون شک عفونت است. معمولا قبل از شروع جراحی ناحیه توسط بتادین کامل استریل میشود. ولی بدلیل ماهیت ناحیه و مشخصات آناتومیک و نزدیکی ناحیه به معقد مستعد عفونت بعدی بوده و پانسمان مرتب زخم پس از عمل بسیار مهم است. حتما پس از انجام جراحی به دقت به توصیه های پزشک گوش داده و در بهداشت ناحیه دقت دوچندان کنید.

معمولا آنتی بیوتیک خوراکی برای چند روز برای شما تجویز خواهد شد. افرادی که دچار عفونت اداری و عفونت واژن و ناحیه تناسلی هستند بهتر است قبل از انجام عمل زیبایی واژن تحت درمان مناسب قرار بگیرند. اگر چه منع قطعی وجود ندارد. افرادی که دیابت کنترل نشده دارند و یا سن بالا و چاقی بسیار شدید دارند در معرض بالاتری برای عفونت هستند. بنابراین باید دقت بیشتری در پانسمان و مراقبت از زخم داشته باشند.

درد:

درد به دو صورت پس از عمل لابیاپلاستی یا همان جراحی زیبایی واژن دیده میشود. یکی درد بلافاصله پس از عمل جراحی است که بدلیل درد زخم بوده و معمولا در عرض چند روز از بین میرود و مشکلی ایجاد نمی کند. نوع دیگر درد که گاهی در صورت ناوارد بودن جراح و استفاده از تکنیک نامناسب دیده می شود درد مزمن است. که معمولا سه تا شش ماه پس از عمل جراحی لابیاپلاستی واژن دیده میشود.

مهمترین علل درد پس از انجام لابیاپلاستی عبارتند از:

  • برداشتن بین از اندازه لابیا که باعث خشکی ورودی واژن و در نتیجه درد می شود.
  • تکنیک نامناسب جراحی که باعث ایجاد چسبندگی و بد جوش خوردگی در محل جراحی شده و باعث درد با مالش و هنگام رابطه جنسی میگردد.
  • استفاده نامناسب از لیزر جهت انجام جراحی که باعث آسیب به عصب های ناحیه شده و دردی ایجاد میکند که به نروما معروف است.
  • گاهی برداشتن لابیا که در سمت کلیتوریس است به دقت انجام نشده و باعث ایجاد درد در ناحیه می گردد.

هر کدام از علل درد قابل درمان مناسب است. و در صورتیکه از روشهای درست و اصولی استفاده گردد رخداد این عارضه نادر است . همانطور که در مرکز ما علی رغم انجام تعداد بسیار بالای لابیاپلاستی خوشبختانه رضایتنمدی بسیار بالایی وجود دارد.

هزینه لابیا پلاستی چقدر است؟

لابیاپلاستی عمل تکنیکی و ظریفی بوده و اگر با ظرافت خاص انجام نشود میتواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. لذا گاها دیده میشود که قیمت های بسیار پایین توسط افراد غیر متخصص برای این جراحی داده می شود. باید بدانید که هرگز فرد متخصص و باتجربه لابیاپلاستی این عمل را با قیمتهای مشابه انجام نخواهد داد. مطلب دیگری که در قیمت عمل زیبایی واژن نقش دارد شکل لابیا و نوع عمل و تکنیک مورد نیاز است.

این موضوع در قیمت نهایی نقش داشته و عملا تنها پس از معاینه قابل ارزیابی است. در حال حاضر قیمت انجام لابیاپلاستی از حدود ۴ میلیون تومان شروع شده تا حدود ۱۰ میلیون تومان متغییر است. ولی اغلب اعمال در رنج چهار الی شش میلیون تومان انجام میگردد. برای اطلاع دقیق از قیمت میتوانید با شماره های زیر با ما تماس بگیرید و وقت ویزیت دریافت کنید.

شما میتوانید برای مشاهده عکس و تصویر قبل و بعد انواع شکل های لابیا پلاستی و فیلم عمل لابیا که در این مرکز انجام شده  و همینطور اطلاع از نظرات افرادی که در این مرکز تحت عمل قرار گرفته اند از طریق راههای ارتباطی سمت چپ این صفحه وارد کانال اینستاگرام ما بشوید. مشاوره رایگان از متخصص لابیاپلاستی دریافت کنید و نظرات را بشنوید.

و یا با شماره تلفن های زیر نوبت ویزیت  و مشاوره دریافت کنید:

۰۲۱-۲۲۸۷۹۸۴۰ ۰۲۱-۲۲۸۷۹۸۵۰ ۰۹۳۳۹۱۹۵۴۵۰

علت بزرگ شدن لابیا مینور و ماژور و لابیای نامتقارن

سوالی که بسیاری از مراجعین به کلینیک از ما میپرسند این است که چرا لابیای بزرگ شده  و نامتقارن شده است. توجه داشته باشید که اگر چه رشد لابیا با اتمام بلوغ خاتمه می یابد و دیگر پس از آن رشد سلولی رخ نمی دهد. ولی به مثال باقی قسمت های پوستی دچار کشیدگی و افتادگی میگردد. همانطور که پوست صورت و سینه ها در گذر زمان با تغییرات سن و هورمونها دچار افتادگی می شود این مورد در لابیاها هم صدق میکند. چاقی، رژیم های غذایی غیر علمیِ، دیابت، بارداری و زایمان متعدد از علل شایع برای افتادگی و بزرگ شدن لابیاها هستند.

فیلم عمل لابیا و فیلم لابیا پلاستی

با توجه به ملاحظات اخلاقی فیلم شماتیک لابیاپلاستی را میتوانید مشاهده کنید. موارد قبل و بعد و فیلم های قابل نمایش را میتوانید در کانال های ما که لینک آنها در سمت چپ همین صفحه دیده میشود مشاهده کنید.

نظر کسانی که عمل لابیا انجام دادن

در ادامه نظرهایی که همراهان و مراجعین عزیز مجموعه در دایرکت ها و کامنت ها در کانال های اینستاگرام برای ما ارسال کرده اند را میخوانید. برای شنیدن نظرات بیشتر میتوانید از طریق راههای ارتباطی سمت چپ وارد کانال اینستاگرام ما شده و علاوه بر اطلاع از نظرات سایر دوستان نظر خود را نیز با ما و دیگران در میان بگذارید.

آنا از تهران:

” من حدود یکسال میشه که این عمل لابیا رو انجام دادم. چند روز اول یکمی درد داشتم و موقع خواب حتما باید پاهامو مثل حرف ال انگلیسی میکردم. ولی در کل راضی هستم و از دست لابیای بزرگ و بدشکل راحت شدم. خیلی اخلاق خانم دکتر متخصص عالیه”

مریم از سنندج:

” من به خاطر بوی بد و عفونت انجام دادم و بهبودی من حدود دو هفته طول کشید. موقع عمل درد نداشتم ولی بعد عمل تا چند روز درد محل زخم داشتم. “

طاهری از تهران:

” اگر لابیاهای سیاه و تیره دارین و هر کار میکنین روشن نمیشه واقعا بهترین کار همینه “

سمیه سادات:

” من خیلی قبل عمل میترسیدم و خیلی پرس و جو کردم واقعا این کلینیک تو کار لابیاپلاستی در تهران بهترین هستن. مرسی از خانم بیات برای اخلاق خیلی خوبشون. پرسنل بسیار مودب و متخصصین بسیار کاربلد هستن.”

آیا عمل لابیا درد دارد

بصورت معمول در مرکز ما مراجعین تحت بی حسی قرار گرفته و هیچ گونه دردی در حین عمل احساس نمی کنند. گاهی برخی از خانمهای عزیز ترس زیادی از تزریق بی حسی و سوزن دارند که برای رفاه حال این عزیزان از بی حسی بدون تزریق در ابتدا استفاده می شود تا دردی در هنگام تزریق نداشته باشند. به این نکته توجه کنید که در هنگام انجام جراحی کاملا هوشیار بوده و برخی حس ها در محل لابیا خواهید داشت ولی درد و احساس آزار دهنده را تجربه نخواهید کرد.

انجام بی حسی دقیق و کامل که باعث میشود تجربه دلچسبی از انجام لابیاپلاستی داشته باشید در وهله اول به تجربه پزشک و متخصص لابیاپلاستی بستگی دارد. اگر میشنوید برخی افراد از تجربه دردناک لابیاپلاستی ابراز نارضایتی دارند بدون شک دلیل آن عدم تزریق درست بی حسی در محل اعصاب حس دهنده به لابیاها می باشد.

چند روز بعد از عمل لابیا بخیه ها میوفته ؟

گاهی اندازه لابیاها کوچک بوده و پزشک مرکز تنها با استفاده از لیزر اقدام به انجام جراحی زیبایی واژن کرده و بخیه استفاده نمی کند. ولی در اغلب موارد بخیه استفاده میشود. بخیه ها اغلب در حدود دو هفته پس از انجام عمل خارج می شوند. گاهی در صورت امکان از بخیه های قابل جذب استفاده میشود که حدود سه هفته تا یکماه بعد از بین میروند.

خارش بعد از عمل لابیا

علل مختلفی برای خارش بعد از عمل لابیاپلاستی وجود دارد که در ادامه به مهترین آنها اشاره میکنیم:

  • حساسیت به مواد جراحی و نخ جراحی

یکی از علل شایع خارش پس از انجام عمل لابیا حساسیت به مواد دارویی که برای بی حسی استفاده میشود و همینطور نخ جراحی است. احتمال ایجاد حساسیت با نخ های قابل جذب بیشتر از نخ های نایلونی است. گاهی مواد دارویی همراه با مواد بی حسی علت حساسیت و خارش بوده و باعث ناراحتی می شود. این خارش معمولا در عرض چند ماه از بین میرود. گاهی ممکن است برای تسریع بهبودی برای مدت کوتاهی دارو یا پماد ضد حساسیت برای شما تجویز شود.

  • تغییر آناتومی ناحیه تناسلی:

پس از انجام عمل و برداشتن لابیای بزرگ و نامتقارن ناحیه های داخل ران و بیکینی و برخی نواحی ناحیه تناسلی در معرض ترشحات واژن قرار میگیرند که تا کنون مواجهه نداشته بودند. این تغییر آناتومی میتواند باعث ایجاد خارش شود که معمولا به مرور زمان بهتر میشود و بندرت نیازمند درمان خواهد شد.

  • عفونت:

به مانند هر زن که میتواند دچار عفونت واژن و خارش گردد، این اتفاق میتواند بدون ارتباط با عمل لابیاپلاستی نیز برای فرد رخ دهد. پس لزوما مرتبط با عمل جراحی مذکور نمی باشد.

اثر لابیا پلاستی بر میل جنسی چیست؟

باید توجه کنید که میل و تمایلات جنسی یک رفتار مغزی و روانی است و انجام جراحی لابیاپلاستی بر روی این میل به صورت مستقیم اثری ندارد. اگر چه با افزایش اعتماد به نفس و رضایت فرد از اندام تناسلی خود باعث افزایش میل و نیاز جنسی می شود. ولی موضوعی که بسیار مهمتر است اثر لابیاپلاستی بر کیفیت رابطه جنسی و افزایش میزان و شدت ارضای جنسی است. این افزایش مخصوصا در افرادی که لابیا ماژور بزرگ که کلیتوریس را پوشانده باشند واضحتر است.

در این افراد جراح متخصص لابیاپلاستی هنگام لابیاپلاستی اقدام به هودوپلاستی میکند که باعث بیرون زدگی کلیتوریس و در معرض تحریک بیشتر بودن آن میشود. اتفاق دیگری که باعث افزایش لذت جنسی میشود در افرادی دیده میشود که بدلیل ناهمگونی و نامتقارن بودن لابیاها در هنگام دخول دچار مشکل می شوند. در این افراد لابیای بزرگ مانع دخول راحت و بدون مانع شده و باعث درد در هنگام رابطه جنسی هم در زن و هم در مرد میشود. پس به طور خلاصه عمل زیبایی لابیاپلاستی باعث افزایش میل و کیفیت رابطه جنسی میشود.

خونریزی بعد از عمل لابیا

خونریزی پس از عمل لابیا به دو علت دیده میشود:

  • علت اول:

هر زخمی تا زمان بهبود اولیه که یک تا دو روز طول میکشد میتواند خونریزی خفیفی داشته باشد. که در افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف میکنند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. این خونریزی معمولا قابل رویت است و قسمت خارجی دستگاه تناسلی را درگیر میکند.

  • علت دوم:

در هنگام جراحی ممکن است کمی خون وارد مجرای واژن شود و در طی روزهای آینده خارج شود. که فرد تصور کند دچار خونریزی ماهانه شده است. توجه کنید که استرس ناشی از جراحی میتواند باعث برهم خوردن موقت عادات ماهانه و پریود شود که معمولا خود به خود بهبود یافته و منظم میشود. بنابراین نیازمند اقدامی نخواهد بود.

لابیا پلاستی در چه کسانی ممنوع است؟

اگر چه در جستجو در فضای مجازی و گوگل شاید با عباراتی مواجه شوید که لابیاپلاستی در افراد سن بالا یا عفونت ممنوع است. ولی ممنوعیت انجام این عمل وجود ندارد و قابل انجام است . اگر چه در موارد زیر بهتر است با احتیاط بیشتر انجام شود و یا تا زمان بهبود بیماری موجود به تاخیر افتد:

  • مصرف داروهای ضد انعقاد خون:

در این موارد شاید پزشک روش جراحی خاصی را پیشنهاد کند و یا بصورت موقت دارو را قطع کند. معمولا این افراد بهتر است با لیزر جراحی شوند.

  • عفونت فعال و ترشحات بدبو:

بهتر است چند روز آنتی بیوتیک برای درمان عفونت قبل عمل مصرف شود.

  • دیابت کنترل نشده:

در افرادی که قند خونشان کنترل نیست ترمیم زخم با تاخیر انجام میشود و بخیه ها دیرتر کشیده میشوند.

  • سرطان واژن و لابیا:

اگر چه این سرطان نادر است ولی در صورت وجود بهتر است لابیاپلاستی انجام نشود.

آیا همزمان با زایمان میتوان لابیا پلاستی انجام داد؟

یکی از رایجترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود امکان انجام این عمل همزمان با عمل سزارین می باشد؟ که در پاسخ باید گفت که منع انجام جراحی لابیاپلاستی همزمان با سزارین وجود ندارد و می توان همزمان اقدام به جراحی کرد. معمولا ابتدا سزارین انجام شده و بعد لابیاپلاستی انجام میشود.

مراقب های پس از انجام لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن

یکسری از مراقبت های پس از انجام این جراحی بین تمام انواع جراحی ها یکسان بوده و مراقبت عمومی است. مانند مراقبت از زخم و پانسمان مرتب.برخی دیگر از مراقبت ها مخصوص این عمل بوده و در زیر همه مراقبت ها را خلاصه وار اشاره می کنیم.

  • پانسمان مرتب روزانه یا

    به صلاحدید پزشک:

ممکن است برای برخی بیماران پانسمان بیش از یک نوبت در روز و برای برخی پانسمان هر چند روز یک بار توصیه شود.

  • مصرف داروها

    و آنتی بیوتیک:

بسته به شرایط سنی و بیماری های همراه پزشک متخصص لابیاپلاستی ممکن است برای چند روز برای شما داروی آنتی بیوتیک و ضد درد تجویز کند.

  • پرهیز از روابط جنسی:

معمولا تا زمان بهبود زخم که حدود دو سه هفته خواهد بود بهتر است از روابط جنسی خودداری کنید.

  • خودداری از پوشیدن لباسهای تنگ:

بهتر است تا زمان بهبود زخم از پوشیدن لباس زیر تنگ و همینطور شلوار جین تنگ خودداری کنید.

  • استخر و وان ممنوع:

با توجه به اینکه زخم عمل لابیاپلاستی در محل میکروبی و آلوده قرار دارد هرگونه رطوبت مازاد باعث شکل گیری عفونت میشود.

  • طرز خوابیدن:

در چند روز اول بهتر است در هنگام خوابیدن پاهای خود را به شکل حرف ال  انگلیسی قرار دهید.

پوشش بیمه تکمیلی لابیاپلاستی

اگرچه تمامی اعمال لابیا به منظور زیبایی انجام نمیشود. ولی سازمانهای بیمه گر از قبول هزینه های این عمل خودداری میکنند. و تنها پوشش خدمات درمانی مانند درمان عفونت و غیره پرداخت میگردد. شما میتوانید برای مشاهده عکس و تصویر قبل و بعد انواع شکل های لابیا پلاستی و فیلم عمل لابیا که در این مرکز انجام شده  و همینطور اطلاع از نظرات افرادی که در این مرکز تحت عمل قرار گرفته اند از طریق راههای ارتباطی سمت چپ این صفحه وارد کانال اینستاگرام مابشوید. مشاوره رایگان از متخصص لابیاپلاستی دریافت کنید و نظرات را بشنوید.

و یا با شماره تلفن های زیر نوبت ویزیت  و مشاوره دریافت کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید