عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن

ممکن است هنگامی که این مقاله را مطالعه میکنید به فکرعمل زیبایی واژن و انواع عمل زیبایی واژن باشید. و یا ممکن است سوالاتی در مورد عمل زیبایی واژن ذهن شما را درگیر کرده باشد،پس اگر میخواهید با مبحث عمل زیبایی واژن بیشتر آشنا شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. انواع روش های زیبایی جراحی پلاستیک دستگاه تناسلی وجود دارد که ممکن است باعث افزایش زیبایی ظاهری واژن و کاهش ناراحتی در این ناحیه شود. این روش ها شامل لابیاپلاستی، عمل زیبایی کلیتوریس ، لابیا ماژورپلاستی، مونس پلاستی و واژینوپلاستی است.

بیماران همچنین گاهی اوقات از این روش ها به عنوان جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان، جوان سازی واژن، جراحی جوان سازی دستگاه تناسلی زنان، جراحی پلاستیک ولوواژینال نیز یاد می کنند. کلینیک تخصصی دکتر شیرین شما را در زمینه ی درمان انواع بیماری های زنان و انواع عمل های  زیبایی واژن یاری خواهد کرد و به تمامی نگرانی های شما پایان خواهد داد. پس وقت خود را تلف نکنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل زیبایی واژن همین حال جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما با ما تماس بگیرید.

همچنین جهت آگاهی از تازه های درمان بیماری زنان و زایمان و انواع عمل زیبایی واژن و دیدن فیلم های آموزشی و بیان سوالت از طریق آیکون سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و تلگرام ما شوید. قبل از بحث در مورد هر یک از این روش ها، مهم است که با آناتومی ناحیه تناسلی آشنا شوید:

آناتومی خارجی دستگاه تناسلی زنان

ناحیه تحمل کننده مو روی استخوان شرمگاهی در قسمت فوقانی دستگاه تناسلی زن مونس نامیده می شود. لابیاهای بیرونی مویی لابیا ماژور نام دارند و لابیاهای داخلی را لابیا مینور می نامند. در قسمت فوقانی در مرکز، کلیتورال هود وجود دارد، که گاهی اوقات پوست ختنه گاه نامیده می شود، که قسمت کلیتور را به طور جزئی یا به طور کامل می پوشاند. همچنین زیر کلیتوریس دهانه مجرای ادرار و در زیر آن دهانه واژن قرار دارد. حال بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه روشهای زیبایی جراحی پلاستیک دستگاه تناسلی در دسترس زنان است.

 

لابیاپلاستی چیست؟

اصطلاح لابیاپلاستی به روشی گفته می شود که طول لابیا های بزرگ را کاهش می دهد. این عمل زیبایی واژن به طور معمول انجام می شود و می تواند علائمی را که زنان از پیچ خوردن و کشیده شدن لابیا تجربه می کنند، تسکین دهد.

دلایلی که بیماران خواهان لابیاپلاستی هستند

زنان به دلایل مختلفی از جمله درد ناشی از پیچ خوردن و کشیدن لابیا در هنگام دوچرخه سواری یا هنگام مقاربت، خارش، تحریک و خودارضایی این عمل زیبایی واژن را انتخاب می کنند.

لابیاپلاستی چه کاری انجام می دهد؟

هدف از این روش کاهش لابیای مینور است تا در زیر لابیای ماژور آویزان نشوند. لابیاپلاستی ممکن است به منظور کاهش عدم تقارن زمانی که یکی از دیگری طولانی تر از دیگری است، یا به طور معمول، برای کاهش طول هر دو لابیا انجام شود. به طوری که لابیا تاب نخورد، کشیده نشود و یا برای مثال از لباس زیر بانوان خارج نشود.

بیهوشی برای لابیاپاستی

لابیاپلاستی روشی است که می تواند تحت بی حسی موضعی با آرام بخشی خوراکی یا تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

روش انجام لابیاپلاستی

متداول ترین روش در لابیاپلاستی روش اصلاح میباشد که در آن بافت اضافی برداشته می شود و به طور مستقیم دوخته می شود. روش بعدی، روش wedge است که پس از برداشتن یک تکه از بافت به شکل پای، یک مرز طبیعی را ایجاد میکند. چین های اضافی کلیتورال هود نیز می تواند همزمان در این روش کاهش یابد. بستن نیزمعمولاً با بخیه های قابل جذب انجام می شود.

خطرات لابیاپلاستی چیست؟

خطرات مرتبط با لابیاپلاستی مانند  بیشتر روشهای جراحی شامل خونریزی، هماتوم و عفونت است. شایعترین عارضه برداشتن زیاد است. در حالی که برخی از زنان تمایل به کاهش بیش از اندازه لابیا دارند، این می تواند منجر به خشکی مزمن، ایجاد زخم در دهانه واژن یا نزدیک آن شود و درد هنگام مقاربت داشته باشد. بیشتر مشکلات بهبودی به احتمال زیاد با یک روش wedge اتفاق می افتد. به خصوص اگر بیمار در معرض موادی باشد که باعث کوچک شدن رگ های خونی وی می شود.

بهبودی از لابیاپلاستی

بیشتر بیماران یک هفته از کار خود مرخصی می گیرند و در این مدت می توان تورم و درد را با قرار دادن یک کمپرس سرد یا یخ در زیر شلوار کاهش داد. همچنین پوشیدن یک لباس الاستیک مانند Spanx نیز کمک کننده خواهد بود. این کار را می توان به طور متناوب و با فواصل زمانی بیست دقیقه انجام داد. بیمار همچنین می تواند به پشت خود دراز بکشد تا تورم را کاهش دهد. بیماران می توانند پس گذشت مدت زمان چهار تا شش هفته استفاده از تامپون یا رابطه جنسی را از سر بگیرند. همچنین تحریک کننده ترین تورم در ۶ هفته از بین رفته میرود، تورم باقیمانده ممکن است شش ماه طول بکشد.

نتایج لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی معمولاً لابیاهای کوتاه تری ایجاد می کند که دیگر در زیر سطح لابیای ماژور قرار نمی گیرد. اکثر بیمارانی که علائم ناشی از پیچ خوردن و کشیدن لابیای خود را تجربه میکنند معمولاً پس از جراحی مشکلشان برطرف میشود. طبق مطالعات متعدد، جراحی لابیاپلاستی با میزان رضایت بیش از ۹۰ درصد همراه است.

جراحی کاهش هود کلیتورال

چین و چروکهای اضافی هود کلیتورال را می توان با عمل جراحی هودوپلاستی کاهش داد. این روش معمولاً همراه با لابیاپلاستی انجام می شود.

کاهش هود کلیتورال چه کاری انجام می دهد؟

چین های اضافی می تواند یک برآمدگی ایجاد کند که در هنگام جراحی کاهش لابیا ی مینور میتواند اغراق آمیز باشد و کاهش کلاهک کلیتورال می تواند تعادل را در ظاهر دستگاه تناسلی زنان بهبود بخشد.

بیهوشی برای کاهش هود کلیتوریال

کاهش هود کلیتورال معمولاً در زمان لابیاپلاستی یا تحت بی حسی موضعی با آرام بخشی خوراکی یا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

روش انجام کاهش هود کلیتورال

در این روش بافت اضافی با توجه به آناتومی فرد مشخص خواهد شد. تنوع گسترده ای در شکل و میزان چین خوردگی وجود دارد. در بعضی از بیماران،عمل برداشتن به صورت “Y” مانند از لابیاپلاستی انجام می شود. بستن نیز معمولاً با بخیه های قابل جذب انجام می شود.

خطرات کاهش هود کلیتورال

خطر خونریزی، هماتوم، عفونت، تحت برداشتن مجدد یا برداشتن بیش از حد وجود دارد.

نتایج بعد از جراحی کاهش هود کلیتورال

در برخی از بیماران با هود کلیتورال سنگین، لابیاپلاستی بدون کاهش هود کلیتورال می تواند ظاهر بدی را برای واژن ایجاد کند. کاهش هود کلیتورال می تواند در چنین بیمارانی تعادل ایجاد کند. کاهش هود کلیتورال به طور کلی با لابیاپلاستی انجام می شود که میزان رضایت بالای آن بیش از ۹۰ درصد است.

مونس پلاستی

monsplasty روشی است که برای کاهش برآمدگی و شلی پوست مونس طراحی شده است.

دلایلی که بیماران مونس پلاستی می خواهند:

برخی از زنان با برآمدگی پوست و چربی اضافی در مونس، قسمت بالایی مونس که بخشی از ولوو آنها است، دست و پنجه نرم می کنند. این برآمدگی باعث می شود زنان بیش از حد از پوشیدن لباس شنا یا شلوار تنگ احساس خجالت کنند.

monsplasty چه کاری انجام می دهد؟

هدف از monsplasty کاهش میزان بافت چربی و یا پوست، بسته به علت برجستگی است.

بیهوشی برای مونس پلاستی

بسته به میزان بافتی که باید برداشته شود، برای برخی از روش ها ممکن است از بی حسی موضعی همراه با آرام بخشی خوراکی استفاده شود. اما در موارد دیگر بیهوشی عمومی ترجیح داده می شود.

روش انجام مونس پلاستی

گاهی اوقات میزان پوست برداشته شده می تواند زیاد باشد، در حالی که در برخی دیگر، لیپوساکشن کافی است.

خطرات مونس پلاستی

خطرات مونس پلاستی شامل خونریزی، هماتوم، عفونت و زخم میباشد.

بهبودی از مونس پلاستی

بهبودی حدود یک هفته طول می کشد، بسته به گسترده بودن روش، محدودیت فعالیت بدنی برای دو تا شش هفته وجود خواهد داشت.

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی (که به آن کولپورافی خلفی نیز می گویند) روشی است که برای سفت و تنگ کردن واژن طراحی شده است. یک گزینه جایگزین، سفت شدن غیر تهاجمی واژن از طریق گرم شدن بافت ها با امواج رادیو فرکانس یا لیزر است. بیمارانی که سستی قابل توجهی دارند، ممکن است هیچ مزیتی از این روش های درمانی نداشته باشند و کاندیدهای بهتری برای سفت شدن جراحی با واژنوپلاستی باشند. بیمارانی که شلی واژن قابل توجهی دارند، ممکن است هیچ مزیتی از این روش های درمانی نداشته باشند و برای سفت و تنگ کردن واژن  کاندیدهای بهتری برای جراحی با واژنوپلاستی باشند.

دلایلی که بیماران خواهان انجام واژنوپلاستی هستند

پس از زایمان، زنان ممکن است از شلی واژن، ناشی از کشش بافت ها و جدا شدن عضلات، شکایت کنند. گاهی اوقات این شل شدن واژن تا حدی است کهبهد از قرار دادنتامپون در واژن  تامپون می افتد. همچنین این شل بودن بیش از حد واژن می تواند به اختلال عملکرد جنسی نیز منجر شود و به روابط جنسی فرد نیز آسیب برساند .

عمل واژینوپلاستی چه می کند؟

با واژینوپلاستی عضلات جدا شده کنار هم قرار می گیرند و پوست مخاط اضافی از قسمت پشت واژن برداشته می شود. همچنین می توان پوست خارجی را برای زیبایی بیشتر از بین برد.

بیهوشی برای واژنوپلاستی

در حالی که می توان واژینوپلاستی را با بی حسی موضعی انجام داد، بسیاری ترجیح می دهند این عمل را با بیهوشی عمومی انجام دهند.

روش انجام واژینوپلاستی

هنگامی که میزان سفت و تنگ شدن واژن مشخص شود، یک شکاف پای-شکل مشخص می شود تا پوست اضافی را از داخل واژن جدا کند. در زیر پوست، بافت ها با بخیه های محکم سفت می شوند. هنگامی که کانال واژن سفت شد، پوست مخاط بخیه زده می شود. اگر پوستی خارجی وجود داشته باشد که از آن بیرون زده باشد، می توان برای نتیجه زیبایی بیشتر، این میزان را کاهش داد.

خطرات جراحی واژینوپلاستی

خطرات ناشی از واژینوپلاستی شامل عفونت، خونریزی، درد، همراه با برخی عوارض نادر است.

بهبودی ازعمل واژینوپلاستی

بیماران ممکن است یک تا دو هفته زمان برای بهبودی نیاز داشته باشند. ممکن است در روزهای اول درد عمیقی وجود داشته باشد و به مدت هشت هفته استفاده از تامپون یا رابطه جنسی وجود ندارد. همچنین بسته به میزان سفت شدن انجام شده، ممکن است به بعضی از بیماران آموزش داده شود که از گشاد کننده استفاده کنند.

نتایج واژینوپلاستی چیست؟

این روش معمولاً منجر به سفت و تنگ شدن کانال واژن می شود، که می تواند به افزایش رضایت جنسی کمک کند.

در هنگام مشاوره برای جراحی زیبایی دستگاه تناسلی چه انتظاری باید داشته باشم؟

در طول جلسه مشاوره با پزشک متخصص زنان ، به سوالات زیر با دقت پاسخ بدهید:

  • اهداف جراحی شما
  • شرایط پزشکی، آلرژی های دارویی و درمان های پزشکی
  • داروهای فعلی، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، استعمال دخانیات و مواد مخدر
  • جراحی های قبلی

جراح شما نیز:

  • وضعیت سلامت عمومی و هرگونه شرایط سلامتی یا عوامل خطر موجود در شما را ارزیابی میکند
  • درباره گزینه های وآپشن های در مانیتان صحبت میکند
  • یک دوره درمانی را توصیه خواهد کرد
  • درباره نتایج احتمالی جراحی پلاستیک زیبایی دستگاه تناسلی و هرگونه خطرات یا عوارض احتمالی صحبت خواهد کرد
  • در مورد استفاده از بیهوشی در حین جراحی زیبایی دستگاه تناسلی نیر صحبت خواهد شد

حتما هر سوالی را که برایتان پیش میاید را از جراح خود بپرسید. برای کمک شما ما در ادامه، لیستی از سوالاتی را که بهتر است حتما از پزشک متخصص زنان خود بپرسید را آماده کرده ایم که می توانید با خود به جلسه مشاوره خود ببرید. باید بدانید که درک همه جنبه های جراحی زیبایی دستگاه تناسلی بسیار مهم است. همچنین احساس هرگونه اضطراب و ترس کاملا طبیعی است، چه این هیجان برای ظاهر جدید پیش بینی شده شما باشد یا کمی استرس قبل از عمل. از بحث در مورد این احساسات با جراح پلاستیک به هیچ عنوان خجالت نکشید.

کلینیک تخصصی دکتر شیرین شما را در زمینه ی درمان انواع بیماری های زنان و انواع عمل های  زیبایی واژن یاری خواهد کرد و به تمامی نگرانی های شما پایان خواهد داد. پس وقت خود را تلف نکنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل زیبایی واژن همین حال جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما با ما تماس بگیرید. همچنین جهت آگاهی از تازه های درمان بیماری زنان و زایمان و انواع عمل زیبایی واژن و دیدن فیلم های آموزشی و بیان سوالت از طریق آیکون سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و تلگرام ما شوید.

 

 

سوالاتی که باید در طول جلسه ی مشاوره پرسیده شود

در هنگام مشاوره جراحی زیبایی دستگاه تناسلی از این چک لیست به عنوان راهنما استفاده کنید:

  • آیا شما به طور خاص در زمینه جراحی پلاستیک آموزش دیده اید؟
  • چند سال آموزش جراحی پلاستیک داشته اید؟
  • آیا امتیازات بیمارستان را برای انجام این روش دارید؟ اگر چنین است، در کدام بیمارستان ها؟
  • از من انتظار می رود بهترین نتیجه را بگیرم؟
  • آیا شما به طور خاص در این روش آموزش دیده اید؟
  • چه روش جراحی برای من توصیه می شود؟
  • چه مدت از دوره نقاهت را می توانم انتظار داشته باشم و در طول دوره نقاهت به چه نوع کمکی احتیاج دارم؟
  • خطرات و عوارض مرتبط با عمل من چیست؟
  • چگونه عوارض درمان می شود؟
  • آیا تغییری در هنگام رابطه جنسی من ایجاد خواهم شد؟
  • عمل جراحی زیبایی من چه مدت طول خواهد کشید؟
  • آیا بعد از جراحی زیبایی دستگاه تناسلی قادر به زایمان خواهم بود؟
  • آیا زایمان بر نتایج عمل تأثیر می گذارد؟
  • اگر از نتیجه جراحی زیبایی واژن خود راضی نباشم، گزینه های من چیست؟
  • آیا عکس های قبل و بعدی از عمل زیبایی که انجام خواهم داد وجود دارد و چه نتایجی برای من منطقی است؟

دیدگاهتان را بنویسید