بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان

اگر شما و یا یکی از عزیزانتان به تازگی دچار زگیل های تناسلی شده باشید، سوال های بسیار زیادی در این رابطه برای شما ایجاد شده است که یکی از آن ها قطعا این است که بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان کدام است. در این مقاله می خواهیم که به این سوال و سوالات پر تکرار دیگر در رابطه با زگیل تناسلی مانند این که آیا زگیل تناسلی خطرناک است یا خیر و یا این که چه زمانی باید برای درمان زگیل تناسلی اقدام کنید پاسخ دهیم.

به طور کلی و در همین ابتدا بهتر است که به صورت مختصر با دلیل ایجاد زگیل های تناسلی آشنا شوید. زگیل های تناسلی به دلیل ویروسی به نام پاپیلومای انسانی ایجاد می شود که به اختصار HPV نام دارد. این ویروس از طریق رابطه جنسی و مایعات جنسی منتقل می شود و هم زنان و هم مردان را درگیر می کند اما زنان در مقابل این ویروس نسبت به مردان آسیب پذیر تر هستند.

زگیل تناسلی به راحتی قابل درمان هستند اما اگر ویروس HPV کنترل و درمان نشود، می تواند دوباره عود کند و دوباره زگیل های تناسلی را ایجاد کند. به همین دلیل بسیار مهم است که ریشه اصلی زگیل ها یعنی ویروس HPV درمان شود.

از طرفی همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این ویروس از طریق رابطه جنسی منتقل می شود به همین دلیل به احتمال زیاد شاید نیاز باشد که پارتنر شما نیز برای درمان اقدام کند.

به هر حال، اگر دچار زگیل های تناسلی شده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا به برخی از پر تکرار ترین سوالات در این زمینه پاسخ دهیم.

Best-doctor-female-genital-warts

بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان کیست؟

در ابتدا باید بدانید که برای زگیل تناسلی زنان، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید زیرا این پزشک شناخت کاملی از ناحیه تناسلی و تولید مثلی زنان دارد و تمامی بیماری های این ناحیه به همراه راه های درمان آن را به صورت کامل آموخته است.

پس شما باید به دنبال بهترین پزشک متخصص زنان باشید. اما حالا سوال اصلی این است که چگونه بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان را پیدا کنیم؟ متاسفانه نمی توان به صورت کلی به این سوال پاسخ داد زیرا پاسخ این سوال به موارد بسیار زیادی وابسته است و ممکن است که بهترین پزشک از نظر هر فردی با فرد دیگر متفاوت باشد.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در جامعه پزشکی هیچ گاه یک پزشک نمی تواند ادعای بهترین بودن را داشته باشد.

پس به راحتی نمی توان گفت که بهترین دکتر کدام است. برای این که به جواب این سوال برسید، باید خودتان دست به کار شوید و تحقیقات را آغاز کنید. در تحقیقات خود موارد زیر را در اولویت قرار دهید:

پزشک دارای مجوز و مدارک معتبر باشد

طبیعتاً اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا پزشک مجوز ها و مدارک لازم برای کار کردن را داراست و یا خیر. همچنین نوع مدرک و دانشگاهی که پزشک در آن تحصیل کرده نیز می تواند مهم باشد.

به طور مثال، اگر پزشک مورد نظر شما مدرک فوق تخصص و یا فلوشیپ مرتبط با مشکل شما را داشته باشد، می تواند یک امتیاز برای او محسوب شود. البته توجه داشته باشید که صرفا دارا بودن مدرک فوق تخصص و یا فلوشیپ برای یک پزشک دلیل برتر بودن آن پزشک نسبت به پزشکان دیگر نیست و همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، برتر بودن به موارد بسیار زیاد دیگری نیز وابسته است.

خوش نامی

از جمله دیگر موارد مهمی که در انتخاب پزشک خوب برای زگیل تناسلی باید در نظر داشته باشید، خوش نام بودن پزشک است. خوش نامی پزشک به این معناست که بیماران قبلی او از درمانشان راضی بوده اند و وقتی که اغلب بیماران یک پزشک از درمانشان راضی باشند، احتمال این که درمان برای شما نیز راضی کننده باشد بسیار زیاد خواهد بود.

تجربه بالای پزشک

قطعا تخصص در کنار تجربه به تبحر تبدیل می شود. به همین دلیل هرچه که تجربه پزشک شما بالاتر باشد، احتمال این که تشخیص ها و درمان های موفق تری داشته باشد بسیار بیشتر می شود.

تجربه بالا برای پزشک به این معناست که تا به حال درمان ها و تشخیص های زیادی را پشت سر گذاشته است و از هر یک از آن تشخیص ها و درمان هایی که انجام داده است، ذره ای به علمش اضافه شده است.

پس برای انتخاب بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان، بالا بودن تجربه پزشک را نیز در نظر داشته باشید و یکی از اولویت های خود بدانید.

به روز بودن علم پزشک

همانند دیگر علوم، علم پزشکی نیز روز به روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است. فناوری های جدید به پزشک اجازه می دهند که تشخیص های دقیق تری داشته باشد و همچنین درمان ها به صورت ساده تر و تاثیر گذار تری انجام شوند.

پس به روز بودن علم و تجهیزات پزشک احتمال این که تشخیص سریع تر و دقیق تر و همچنین درمان سریع تر و تاثیر گذار تری داشته باشید را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و به همین دلیل است که برای انتخاب بهترین پزشک این مورد را باید در نظر داشته باشید.

دسترسی آسان

برای انجام درمان شاید نیاز باشد که جلسات متعددی را پیش از درمان برای مشاوره و تشخیص و همچنین جلساتی را برای درمان به پزشک مراجعه کنید. پس از انجام درمان نیز شاید نیاز باشد که جلسات متعدد و منظمی را به پزشک مراجعه کنید تا شرایط شما سنجیده شود تا عملکرد درمان ثابت شود.

به دلیل تمامی این جلساتی که باید برای آن ها به مطب پزشک خود بروید، توصیه می شود که آسان بودن دسترسی به پزشک مورد نظرتان را نیز در نظر داشته باشید. خصوصا اگر شاغل هستید و یا به دلایل دیگر وقت شما برای شما ارزش بسیار زیادی دارد.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر فقط می توانید ساعات خاصی از روز را به درمانتان اختصاص دهید، پزشک در آن ساعات در دسترس باشد.

 

خطرات زگیل تناسلی چیست؟

اولین موردی که باید بدانید این است که عامل ایجاد کننده زگیل تناسلی، ویروس HPV است و همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این ویروس واگیردار است و از طریق رابطه جنسی و مایعات جنسی به پارتنر منتقل می شود. پس در ابتدا برای این که افراد دیگری را مبتلا نکنید، باید به فکر کنترل و درمان این ویروس باشید. گرچه که ممکن است همین الان پارتنر خود را نیز آلوده کرده باشید.

از طرف دیگر خطر بزرگتر آن جاست که ویروس HPV، اصلی ترین عامل ایجاد سرطان دهانه رحم شناخته شده است. علاوه بر این مورد، این ویروس در ایجاد سرطان های دیگری مانند سرطان مقعد نیز یکی از عوامل اصلی شناخته شده است.

 

چه زمانی برای درمان زگیل تناسلی باید به پزشک مراجعه کرد؟

از آن جایی که ویروس HPV یک ویروس واگیردار است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و همچنین عامل اصلی ایجاد سرطان های مختلف دستگاه تولید مثلی مانند سرطان دهانه رحم است، در همان لحظه ای که متوجه وجود این ویروس شدید، باید برای مراجعه به پزشک متخصص زنان و درمان آن اقدام کنید.

تشخیص زگیل های تناسلی چگونه انجام می شود؟

پس از این که به پزشک متخصص زنان مراجعه کردید، پزشک کار خود را با پرسیدن شرح حال و همچنین بررسی های فیزیکی آغاز می کند. به طور مثال، پزشک از شما در مورد سلامتی شما و سابقه پزشکی که داشته اید سوال خواهد پرسید. همچنین پزشک ممکن است که در مورد سابقه جنسی هم سوالاتی از شما بپرسد.

از آن جایی که ممکن است زگیل ها در اعماق بدن نیز ایجاد شوند، ممکن است که پزشک از شما درخواست کند که معاینه لگن انجام دهید. در طی این معاینه نیز ممکن است که پزشک از یک محلول اسیدی استفاده کند تا زگیل ها مشخص تر شوند.

از دیگر آزمایش هایی که ممکن است از شما درخواست شود که انجام دهید، آزمایش پاپ اسمیر است. در این آزمایش یک نمونه از سلول های دهانه رحم برداشته می شود تا وجود HPV در آن ناحیه آزمایش شود.

برخی از انواع HPV می توانند نتایج غیر طبیعی در آزمایش پاپ اسمیر ایجاد کنند که ممکن است نشانه ای از ایجاد تغییرات پیش سرطانی باشد. اگر پزشک متوجه این ناهنجاری ها شود، برای شما برنامه ای متشکل از غربالگری های منظم تعیین خواهد کرد تا هرگونه تغییر ایجاد شده در ناحیه سریعا شناسایی شود.

 

زگیل های تناسلی چگونه درمان می شوند؟

به طور کلی، زگیل ها معمولا پس از گذشت زمان ضعیف می شوند و از بین می روند اما به هر حال ویروس HPV از بین نرفته است و ممکن است که دوباره عود کند و زگیل های تناسلی نمایان شوند. بنابر این بسیار مهم است که در ابتدا فعالیت این ویروس به حداقل برسد. متاسفانه هیچ درمان کاملی برای از بین رفتن ویروس HPV وجود ندارد اما می توان با استفاده از برخی درمان ها، جلوی رشد و فعالیت آن را گرفت.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است که زگیل ها به صورت ظاهری کاملا ناپدید شوند، اما ویروس همچنان وجود دارد و شما همچنان ناقل آن هستید و می توانید آن را به دیگران منتقل کنید.

همچنین پزشک می تواند با تجویز برخی درمان ها، درد و التهابات ناشی از زگیل ها را کاهش دهد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارو های مسکن
  • داروی آلدرا و یا ایمی کوییمود
  • پودوفیلین و پودوفیلوکس
  • تری کلرواستیک اسید و یا به اختصار TCA

اگر زگیل های قابل مشاهده با گذشت زمان از بین نرفتند و یا بیمار نیاز داشت که آن ها سریعا از بین بروند، می توان با روش های زیر آن ها را از بین برد:

  • انجام جراحی و برداشت آن ها با تیغ جراحی
  • روش کوتروالکتریک که در آن زگیل ها با استفاده از جریان الکتریکی سوزانده می شوند
  • روش کرایوسرجری که در طی آن زگیل ها منجمد می شوند
  • لیزر درمانی که در طی آن زگیل ها سوزانده می شوند
  • تزریق داروی اینترفرون به صورت مستقیم به زگیل ها

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به سوالات متداول در رابطه با زگیل های تناسلی مانند این که بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان کیست پاسخ دهیم. به طور کلی حال می دانید که زگیل های تناسلی نشان دهنده وجود ویروس HPV در بدن هستند و این ویروس هم به دلیل این که عامل اصلی ایجاد سرطان های مختلف در دستگاه تولید مثلی مانند سرطان دهانه رحم است بسیار خطرناک است و باید سریعا درمان شود.

به همین دلیل توصیه می شود که اگر زگیل های تناسلی را در خود مشاهده کردید، بلافاصله برای مراجعه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشکلات بزرگتری مانند سرطان دهانه رحم برای شما ایجاد نشود.

به این منظور، شما می توانید همین الان به مرکز تخصصی زنان ما مراجعه کنید و پس از مشورت با بهترین و حاذق ترین پزشکان زنان و تشخیص قطعی مشکل، در نهایت در همین مجموعه به درمان ویروس HPV خود بپردازید. همچنین در صورت نیاز می توانید در همین مجموعه و با استفاده از بروز ترین تجهیزات و متد های درمانی به حذف زگیل های تناسلی خود بپردازید.

بدیهی است که هرچه در مراجعه برای درمان خود سریع تر عمل کنید، درمان شما ساده تر خواهد بود و احتمال ایجاد مشکلات بزرگتر مانند سرطان دهانه رحم کمتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید