دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت

عفونت از بیماری‌های شایع در میان زنان است که بیشتر در سنین باروری اتفاق می‌افتد؛ اما احتمالا در هر سنی ایجاد شود. بسیار مهم است که معاینات دوره‌ای منظم را نزد یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت انجام دهید و در صورت بروز علائمی مانند ترشحات غیرطبیعی، خارش واژن، سوزش، در اسرع وقت به یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت یا بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه نمایید؛ زیرا تشخیص درست، تأثیر مثبتی در نتایج درمان خواهد داشت؛ بنابراین در انتخاب پزشک نهایت دقت را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید که ویژگی‌های یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت آشنا شویم.

Good-gynecologist-Tehran-infection

دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت کیست؟

به‌طورکلی قرار ملاقات منظم با دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت یا بهترین دکتر برای عفونت زنان بخش مهمی از حفظ سلامت و تندرستی دستگاه تولیدمثل است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به رفع نگرانی‌های ناشی از ملاقات با بهترین دکتر برای عفونت زنان به شما کمک کند، پیدا کردن بهترین دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت است که باعث می‌شود در طول مدتی که در مطب او هستید، احساس راحتی، آگاهی و آرامش داشته باشید.

ما چند ویژگی مهم که زنان باید در هنگام انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران برای عفونت یا بهترین دکتر برای عفونت زنان به آن‌ها توجه کنند را برایتان توضیح خواهیم داد:

رفتار دوستانه پزشک با بیمار

رفتار دلپذیر متخصص با شما برای هر پزشکی مهم است، به ویژه برای بهترین دکتر برای عفونت زنان به دلیل ماهیت حساس و صمیمی سلامت باروری شما از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. موضوعاتی مانند عفونت، انواع مشکلاتی مانند کیست‌ها، کنترل بارداری و یائسگی می‌توانند ناراحت کننده باشند؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید که پزشک زنان شما به‌خوبی به شما توجه نمی‌کند، برایتان به اندازه کافی وقت نمی‌گذارد یا قضاوت کننده وضعیت شما است، باید به دنبال یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت دیگر باشید که مایل است واقعاً به نگرانی‌های شما گوش دهد و برای گفتگو وقت بگذارد.

بهترین دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت شهرت دارد.

دیدن اینکه بیماران قبلی بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی چه احساسی نسبت به تجربه خود دارند، می‌تواند نشانه خوبی از نوع مراقبتی باشد که می‌توانید از متخصص زنان مورد نظر انتظار داشته باشید. در صورت امکان، با دوستان یا اعضای خانواده خود صحبت کنید و ببینید آیا آن‌ها متخصص خاصی را توصیه می‌کنند یا خیر؟ بررسی شهرت آنلاین متخصص زنان مورد نظر در سایت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و … نیز می‌تواند بیشتر به تایید شهرت پزشک مورد نظر شما کمک کند. هرچه پزشک بیشتر شناخته شده باشد، به ‌احتمال‌زیاد تجربه و قدرت تشخیص بالاتری دارد و می‌توانید او را به‌عنوان یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت انتخاب کنید.

داشتن تخصص در زمینه‌های مهم

بااینکه داشتن تخصص و دانش و تجربه کافی در زمینه‌های مختلف زنان اعم از عفونت‌های مختلف، بیماری‌های مقاربتی، روش‌های کنترل بارداری و همه و همه برای انتخاب یک متخصص زنان خوب مهم است؛ اما اگر یک بیماری خاص در سلامت باروری مانند آندومتریوز دارید، منطقی است که به دنبال یک متخصص زنان با تجربه گسترده در درمان زنان مبتلا به انواع بیماری‌های مربوطه باشید.

این کار باعث احساس آرامش شما می‌شود، زیرا می‌دانید که تحت مراقبت یک متخصص کار بلد هستید. درحالی‌که بسیاری از متخصصان زنان دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و دانش هستند، مهم است که فردی را پیدا کنید که بتواند با موفقیت به مهم‌ترین نگرانی‌های شما رسیدگی کند.

داشتن مدارک حرفه‌ای

این ابتدایی‌ترین و غیرقابل‌مذاکره‌ترین ویژگی یک متخصص زنان است. اطمینان حاصل کنید که فردی که می‌خواهید سلامت خود را در حال حاضر و در دوران بارداری به او بسپارید، یک متخصص معتبر باشد. بهترین دکتر برای عفونت زنان علاوه بر کسب مدارک پزشکی خود، باید دانش خود را به‌طور مداوم به روز کند و با آخرین نوآوری‌ها و تکنیک‌های زنان و زایمان همراه باشد.

بهترین دکتر زنان در تهران امانت‌دار خوبی است.

شما باید یک بررسی پیشینه مناسب انجام دهید و دکتری را پیدا کنید که قابل اعتماد باشد و تمام کارها را به‌صورت شفاف انجام دهد؛ زیرا پزشکان مشکوک مرتکب یک سری تخلفات می‌شوند و اغلب شکایات یا دعواهای قبلی دارند. البته مراجعه به مرکز تخصصی زنان ما، این کار را غیرضروری می‌کند، زیرا تمام پزشکان همکار در این مجموعه از طریق پلتفرم ما بررسی می‌شوند و همچنان تحت نظارت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها به بهترین شیوه‌ها و عملکرد در راستای منافع بیماران ادامه می‌دهند.

دسترسی به پزشک مورد نظر باید آسان باشد.

اگرچه تخصص، تجربه و مهارت از اصلی‌ترین پارامترها برای انتخاب یک دکتر زنان خوب تهران برای عفونت می‌باشد، اما میزان راحتی دسترسی به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی هم مهم است. هنگام انتخاب بهترین دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت، مطمئن شوید که در کوتاه مدت به‌راحتی در دسترس هستند. اگر مطب بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی خیلی دور است یا اگر برنامه آن‌ها همیشه فشرده است، بهتر است به دنبال پزشکی باشید که کمی در دسترس تر باشد.

کیفیت مرکز فعالیت و بیمارستانی متخصص شما مهم است!

اگر برای یافتن یک دکتر زنان خوب تهران برای عفونت وقت می‌گذارید، باید کیفیت مرکز فعالیت او و بیمارستان پزشک خود را نیز بررسی کنید. به دنبال مراکزی معتبر و باسابقه مانند مرکز ما باشید تا مطمئن شوید که بهترین خدمات را با بروزترین و مجهزترین وسایل پزشکی روز دنیا دریافت می‌کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که قطعاً پزشکان خوب در مراکز معتبر و مجهز فعالیت می‌کنند. از طرفی مراجعه به مراکز نامعتبر و متخصصان با تجربه پایین بخصوص در مورد عفونت، به دلیل شباهت علائم بسیاری از عفونت‌ها با هم می‌تواند منجر به تشخیص اشتباه و درنتیجه درمان نادرست و پیشروی بیماری شود.

به‌طورکلی پیدا کردن دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین مهم است که صبور باشید و در تصمیم‌گیری عجله نکنید. در درازمدت، احتمالاً از این صبوری و وقت گذاری خوشحال خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر یا تعیین قرار ملاقات با یکی از متخصصان زنان ما، می‌توانید همین امروز با همکاران ما از طریق شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما تماس بگیرید.

واژینیت یا عفونت واژن از دید بهترین دکتر برای عفونت زنان

واژینیت درواقع التهاب واژن است. این التهاب به دلیل عدم تعادل مخمرها و باکتری‌هایی است که به‌طورمعمول در واژن زندگی می‌کنند، اما بر اساس شرایطی که معمولاً خودتان ایجاد می‌کنید دچار رشد غیرطبیعی شده و عفونت‌ها را ایجاد می‌کنند. درنتیجه باید به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی مراجعه کنید.

همراه با ناراحتی، ممکن است بویی متفاوت از بوی معمول واژن را متوجه شوید. ممکن است عفونت ناشی از باکتری، قارچ یا ویروس باشد. مواد شیمیایی موجود در برخی از صابون‌ها و اسپری‌ها یا حتی لباس‌هایی که با ناحیه واژن در تماس هستند، می‌توانند بافت‌های ظریف این ناحیه و پوست آن را تحریک کنند. در نتیجه با نامتعادل کردن محیط واژن می‌توانند انواع عفونت‌ها را ایجاد کنند. در این صورت باید به یک دکتر زنان خوب تهران برای عفونت مراجعه کنید تا عفونت به‌طور درست تشخیص داده شده و درمان شود.

چه چیزی اکوسیستم طبیعی واژن را به هم می‌ریزد؟

یک واژن طبیعی و سالم حاوی باکتری و گاهی اوقات مخمرهای مفیدی است و در حالت طبیعی لزوماً عفونت ایجاد نمی‌شود؛ اما برخی چیزها می‌توانند محیط واژن را تغییر دهند و باعث رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها یا مخمرها و ایجاد علائم عفونت شوند. ازجمله این عوامل عبارت‌اند از:

  • دوش واژینال بخصوص در افرادی که مدام این کار را انجام می‌دهند و به معنای شست و شوی داخلی واژن با آب یا مایعات دیگر است.
  • شما باید بدانید ناحیه داخلی واژن خاصیت خود تمیزکنندگی دارد و شما نباید از دوش واژینال آن هم به‌طور منظم استفاده کنید.
  • تغییرات سطح هورمون‌های زنانه مانند دوران بارداری یا نزدیک پریودی
  • مصرف آنتی‌بیوتیک برای برخی از بیماری‌های عفونتی
  • رابطه واژینال با فردی که خود به بیماری‌های عفونتی مختلف مبتلا است.
  • بارداری و شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی زیاد در بدن

درحالی‌که نمی‌توان از همه این موارد اجتناب کرد، دوش واژینال کاملاً غیرضروری و بالقوه مضر است. همچنین مراجعه به هنگام به یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت جهت انجام معاینات دوره‌ای و غربالگری‌هایی مانند تست پاپ اسمیر به تشخیص زودهنگام عفونت و درنتیجه درمان سریع‌تر و بهتر کمک می‌کند. توجه داشته باشید که سهل‌انگاری در تشخیص و درمان عفونت می‌تواند عواقب جدی مانند ناباروری داشته باشد و در دوران بارداری نیز می‌تواند خطرات زیادی برای جنین ایجاد کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به زایمان زودرس و سقط‌جنین اشاره کرد.

رایج‌ترین انواع عفونت واژن از زبان دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت

انواع مختلفی از عفونت وجود دارد که دو نوع شایع‌تر آن عفونت باکتریایی و عفونت قارچی است. در دوره‌هایی که تغییرات هورمونی شدیدی در بدن زن رخ می‌دهد، مانند نزدیک پریودی یا بارداری، احتمال بروز این بیماری نیز بیشتر می‌شود. در ادامه به‌طور کامل‌تر درباره رایج‌ترین عفونت‌های واژن توضیح خواهیم داد.

عفونت قارچی یا مخمری

عفونت قارچی واژن نوعی عفونت است که باعث تحریک، ترشح و خارش شدید واژن و فرج یعنی بافت‌های دهانه واژن خواهد شد. عفونت قارچی واژن که نام دیگر آن کاندیدیازیس واژینال است، تقریبا از هر ۴ زن، ۳ نفر را در مقطعی از زندگی تحت تأثیر قرار خواهد داد. بسیاری از زنان حداقل دو بار این عفونت را در زندگی خود بخصوص در بارداری تجربه می‌کنند.
عفونت قارچی واژن از انواع عفونت های مقاربتی محسوب نمی‌شود. بااین‌حال، در زمان اولین فعالیت جنسی منظم، خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن افزایش می‌یابد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این نوع عفونت‌ها ممکن است با تماس دهانی و دست در رابطه جنسی بیشتر ایجاد ‌شوند.

داروها می‌توانند به‌طور مؤثر عفونت‌های قارچی واژن را درمان کنند؛ بنابراین برای مراجعه به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی نگران نباشید. اگر عفونت‌های قارچی مکرر دارید، یعنی چهار بار یا بیشتر از چهار بار در یک سال آن را تجربه می‌کنید، ممکن است به یک دوره درمانی طولانی‌تر و یک برنامه مراقبت نیاز داشته باشید.

علائم عفونت قارچی در زنان

علائم عفونت قارچی ممکن است از خفیف تا متوسط متغیر باشد و شامل موارد زیر هستند:

  • خارش و تحریک در ناحیه واژن و فرج
  • احساس سوزش، بخصوص در هنگام مقاربت یا هنگام ادرار کردن
  • قرمزی و تورم در ناحیه فرج
  • درد واژن
  • بثورات پوستی واژن
  • ترشحات ضخیم، سفید و بدون بو، با ظاهری پنیری شکل
  • ترشحات آبکی واژن

در صورت پیچیده بودن عفونت، ممکن است علائم زیرا را تجربه کنید:

  • علائم و نشانه‌های شدیدی مانند قرمزی، تورم و خارش شدید که منجر به ترک یا زخم و خونریزی می‌شود.
  • شما در یک سال، چهار بار یا بیشتر به عفونت قارچی مبتلا شوید.
  • عفونت شما توسط یک نوع قارچ کمتر معمولی ایجاد می‌شود.
  • در بارداری دچار عفونت شده‌اید.
  • دیابت کنترل نشده دارید.
  • سیستم ایمنی بدن شما به دلیل مصرف برخی داروها یا شرایطی مانند عفونت HIV یا ایدز ضعیف شده است.

مراجعه به دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت باکتریایی

شما باید به محض مشاهده علائم عفونت قارچی حتی درصورتی‌که در حد خفیف هستند، بدون انجام روش‌های خوددرمانی به یک دکتر زنان خوب برای عفونت قارچی مراجعه کنید تا تشخیص و درمان صحیح انجام شود. معمولاً اگر عفونت‌های خفیف به موقع و به‌طور صحیح درمان شوند، به عفونت‌های پیچیده تبدیل نخواهند شد. در موارد زیر نیز باید از بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی وقت ملاقات بگیرید:

  • اگر اولین باری است که علائم عفونت قارچی را مشاهده می‌کنید.
  • وقتی شما مطمئن نیستید که اصلاً عفونت قارچی دارید یا خیر؟
  • علائم شما پس از درمان با کرم‌های ضد قارچ واژینال یا شیاف‌های بدون نسخه باز هم تسکین نمی‌یابد. (به طور کلی توصیه می‌شود از درمان‌های بدون نسخه برای عفونت، به دلیل وجود عفونت‌های متعدد با علائم مشابه بپرهیزید.)
  • علائم دیگری در شما ایجاد شده است.

عوامل خطر ابتلا به عفونت قارچی

عواملی که خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش می‌دهند، عبارت‌اند از:

مصرف آنتی‌بیوتیک

عفونت‌های قارچی در زنانی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند بیشتر شایع است. آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف که طیف گسترده‎ای از باکتری‌ها را می‌کشند، باکتری‌های سالم واژن را نیز از بین می‌برند که منجر به رشد بیش‌ازحد مخمرها می‌شود.

افزایش سطح هورمون استروژن

عفونت‌های مخمری ایجاد شده در زنان با سطوح هورمون استروژن بالاتر شایع‌تر است. به همین دلیل، زنان باردار یا زنانی که از قرص‌های ضدبارداری با دوز بالا یا هورمون درمانی استروژن استفاده می‌کنند، بیشتر دچار این نوع از عفونت‌ها می‌شوند.

دیابت کنترل نشده

زنانی که قند خونشان کنترل نمی‌شود، نسبت به زنانی که قند خونشان به‌خوبی کنترل شده است، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی هستند.

اختلال در سیستم ایمنی

زنانی که سیستم ایمنی پایین‌تری دارند، مانند افرادی که از درمان با کورتیکواستروئید استفاده می‌کنند یا به عفونت HIV مبتلا هستند، احتمال بیشتری دارد که به عفونت‌های قارچی مبتلا شوند.

عفونت واژینوز باکتریایی

عامل دیگری که می‌تواند نیاز به مراجعه به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی را برای شما ایجاد کند، عفونت واژینوز باکتریایی است. واژینوز باکتریایی نوعی التهاب واژن است که در اثر رشد بیش‌ازحد باکتری‌هایی که به‌طور طبیعی در واژن یافت می‌شوند، ایجاد می‌شود که تعادل طبیعی را بر هم می‌زنند.

زنان در سنین باروری بیشتر در معرض ابتلا به واژینوز باکتریایی هستند، اما این عفونت می‌تواند زنان را در هر سنی مبتلا کند. علت ایجاد این نوع عفونت به‌طور کامل شناخته نشده است، اما برخی از فعالیت‌ها، مانند دوش واژینال دائمی یا رابطه جنسی محافظت نشده بدون استفاده از کاندوم، خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

علائم عفونت واژینوز باکتریایی

علائم و نشانه‌های واژینوز باکتریایی معمولاً شامل موارد زیر خواهند بود:

  • ترشحات نازک، خاکستری، سفید یا سبز از واژن
  • بوی بد واژن که شبیه به بوی ماهی است.
  • خارش واژن
  • سوزش در هنگام ادرار

بسیاری از زنان مبتلا به واژینوز باکتریایی هیچ علامتی ندارند و تنها با مراجعه به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی با معاینات منظم و انجام غربالگری‌های لازم، در صورت وجود واژینوز باکتریایی به آن پی خواهند برد.

مراجعه به دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت باکتریایی

شما در صورت انجام منظم معاینات نزد بهترین دکتر زنان در تهران برای عفونت یا بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی می‌توانید به موقع به وجود این بیماری پی برده و درمان لازم را انجام دهید؛ اما به‌طورکلی در موارد زیر حتماً باید به بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی مراجعه کنید:

  • ترشحات واژن دارید که جدید است و با بو یا تب همراه شده است.
  • قبلاً به نوعی از عفونت واژن مبتلا بوده‌اید، اما رنگ و قوام ترشحات ایجاد شده این بار متفاوت هستند.
  • شریک جنسی جدید دارید که بدون اطلاع از سابقه سلامتی او رابطه برقرار کرده‌اید. گاهی اوقات، علائم و نشانه‌های عفونت مقاربتی شبیه به واژینوز باکتریایی است.
  • شما خوددرمانی عفونت قارچی را با یک درمان بدون نسخه امتحان کرده‌اید و علائم شما بهبود پیدا نکرده‌اند.

عوامل خطر ابتلا به واژینوز باکتریایی

عواملی که احتمال ابتلا به این واژینوز باکتریایی و نیاز به مراجعه به یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت را افزایش می‌دهند، شامل موارد زیر هستند:

داشتن چندین شر‎یک جنسی و یا داشتن یک شریک جنسی جدید

پزشکان هنوز به‌طور کامل و دقیق ارتباط بین فعالیت‌های جنسی و عفونت واژینوز باکتریایی را درک نکرده‌اند، اما این شرایط بیشتر در زنانی رخ می‌دهد که چندین شریک جنسی دارند یا یک شریک جنسی جدید اختیار کرده‌اند.

دوش واژینال

شستشوی واژن با آب یا یک ماده پاک کننده تعادل طبیعی واژن شما را بر هم می‌زند. این شرایط می‌تواند منجر به رشد بیش‌ازحد باکتری‌های بی‌هوازی شود و باعث واژینوز باکتریایی گردد. ازآنجایی‌که واژن خود تمیز شونده است، دوش واژینال اصلاً ضرورت ندارد.

کمبود طبیعی در نوعی باکتری به نام لاکتوباسیل

اگر محیط طبیعی واژن شما به اندازه کافی باکتری لاکتوباسیل خوب تولید نکند، احتمال ابتلا به واژینوز باکتریایی در شما بیشتر است. به‌طورکلی واژینوز باکتریایی معمولاً عوارضی ایجاد نمی‌کند؛ اما گاهی اوقات، داشتن واژینوز باکتریایی شدید و کنترل نشده ممکن است منجر به موارد زیر شود:

  • زایمان زودرس در زنان باردار و نوزادان کم وزن هنگام تولد
  • افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های جنسی مانند HIV، کلامیدیا یا سوزاک و ویروس هرپس سیمپلکس
  • انتقال بیماری‌های مقاربتی گفته شده به شریک جنسی
  • خطر عفونت های بعد از جراحی زنان من جمله هیسترکتومی یا اتساع و کورتاژ (D&C)
  • احتمال بیشتر برای ابتلا به بیماری التهابی لگن (PID)

عفونتی به نام تریکومونیازیس

از بین سه عفونت رایج واژن، واژینیت تریکوموناس که تریکومونیازیس نیز نامیده می‌شود، تنها موردی است که یک عفونت مقاربتی واقعی است. این عفونت توسط یک انگل تک سلولی به نام Trichomonas vaginali ایجاد می‌شود و در طول رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌گردد. علائم تریکومونیازیس مشابه سایر عفونت‌های واژن است و به همین دلیل تأکید می‌کنیم که برای تشخیص صحیح نوع عفونت و خطرات آن جهت درمان بهتر، باید به یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت مراجعه کنید.

ازجمله علائم این عفونت سوزش، قرمزی و تورم فرج، همراه با ترشحات زرد مایل به خاکستری یا سبز رنگ، احتمالاً با بوی ماهی است که بسیار شبیه به عفونت‌های واژینوز باکتریایی است. برخی از زنان مبتلا به این عفونت در هنگام ادرار نیز درد دارند.

سایر شرایطی که باعث عفونت واژن می‌شوند!

عوامل دیگری نیز می‌توانند منجر به عفونت واژن شوند. سایر عفونت‌های رایج واژن و علل خارش واژن عبارت‌اند از:

واژینیت کلامیدیا

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی است که می‌تواند باعث التهاب واژن و خارش آن شود. برخی از زنان مبتلا به کلامیدیا ترشحات غیرمعمولی نیز خواهند داشت ولی برخی از بیماران نیز ترشحات را تجربه نمی‌کنند. اگر این عفونت به خارج از واژن و دهانه رحم گسترش یابد، ممکن است منجر به خونریزی بعد از مقاربت واژینال یا بین پریودها شود.
زنان در سنین فعالیت جنسی تا سن ۲۶ سالگی بهتر است سالانه یک بار آزمایش کلامیدیا را انجام دهند، زیرا معمولا این بیماری علائمی ندارد و می‌تواند به میزان زیادی به باروری آسیب برساند.

سوزاک

سوزاک یکی دیگر از عفونت‌های مقاربتی است که بسیار مسری می‌باشد و اغلب علامتی ایجاد نخواهد کرد، اما ممکن است باعث ترشحاتی غیرطبیعی در واژن، درد در هنگام رابطه جنسی واژینال و درد در هنگام ادرار شود. زنانی که سوزاک دارند اغلب کلامیدیا نیز دارند، بنابراین برای زنی که نتیجه آزمایش یکی از این عفونت‌های باکتریایی مثبت می‌شود، باید عفونت دیگر نیز بررسی شود.

واژینیت غیر عفونی

واژینیت غیر عفونی زمانی رخ می‌دهد که پوست اطراف واژن به محرک‌هایی مانند تامپون‌های معطر، صابون‌های دارای اسانس یا نرم‌کننده‌های پارچه حساس شود. این یک عفونت نیست و راه‌حل درمان آن ساده است. تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که شناسایی کنید به چه ماده‌ای حساسیت داشته‌اید و از مصرف آن خودداری کنید.

البته با توجه به اینکه علائم عفونت‌ها با هم تفاوت دارند، بهتر است در این شرایط نیز که فکر می‌کنید واژینیت غیر عفونی دارید، برای بررسی دقیق‌تر به یک دکتر برای عفونت و بررسی وجود یا عدم وجود آن مراجعه کنید. شکل دیگری از واژینیت غیر عفونی واژینیت آتروفیک نامیده می‌شود و معمولاً زمانی رخ می‌دهد که سطح هورمون‌های زنانه در حوالی زمان یائسگی یعنی بعد از ۴۵ سالگی کاهش می‌یابد و دیواره‌های واژن نازک‌تر، خشک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند.

Vulvodynia یا درد مداوم ولو

در ولوودینیا زنان بدون علت شناخته شده، درد یا ناراحتی‌های مزمن که شبیه علائم برخی از عفونت‌هاست را در فرج دارند. سایر علائم عفونت مانند سوزش، خارش و تورم نیز ممکن است در این شرایط ایجاد شوند و علائم ممکن است ثابت یا گاه‌به‌گاه باشند. در این صورت باز هم باید به یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت مراجعه کنید تا بعد از بررسی و تشخیص دقیق، درمان مناسب را دریافت نمایید.

واژینیت ویروسی

ویروس‌ها همچنین می‌توانند باعث عفونت واژن شوند. بیشتر ویروس‌هایی که به طور مستقیم واژن را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند. ویروس هرپس سیمپلکس یکی از علل شایع واژینوز ویروسی است. علائم این عفونت شامل درد در ناحیه تناسلی به دلیل وجود ضایعات یا زخم است. اغلب اوقات، شما می‌توانید زخم‌ها را روی فرج یا واژن مشاهده کنید، اما همچنین این زخم‌ها ممکن است پنهان شده و تنها در طول معاینه توسط بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی و باکتریایی تشخیص داده شوند.

گفته‌های بهترین دکتر برای درمان عفونت قارچی درباره پیشگیری از عفونت‌های واژینال

برای اینکه کمتر دچار عفونت‌های واژن شوید و بهتر بتوانید شرایط عفونت‌های واژن را کنترل کنید، باید به نکات زیر عمل نمایید:

خود را تمیز و خشک نگه دارید.

باید خود را تمیز و خشک نگه دارید و به این نکته توجه داشته باشید که پزشکان اسپری‌های واژینال یا صابون‌های بسیار معطر را برای تمیز کردن این ناحیه توصیه نمی‌کنند. همچنین دوش واژینال ممکن است باعث تحریک شود و مهم‌تر از آن، می‌تواند عفونت را پنهان کند یا گسترش دهد.

همچنین باکتری‌های سالمی را که باید در محیط واژن فعالیت داشته باشند، از بین می‌برد؛ بنابراین استفاده از دوش واژینال برای تمیز نگه‌داشتن این ناحیه هرگز توصیه نمی‌شود. کافیست هر بار که به دستشویی می‌روید با دستانی تمیز و آب ولرم ناحیه را از جلو به عقب تمیز کنید و بعد با دستمال‌های توالت خوب و ساده ناحیه واژن را خشک نمایید.

از لباس‌هایی که گرما و رطوبت را نگه می‌دارند، خودداری کنید.

لباس ‌زیر نایلونی، شلوار جین تنگ، شلوارک ورزشی تنگ و ساق‌هایی که تنفس پوست و ناحیه تناسلی را مشکل می‌کنند و جوراب‌شلواری با جنسی غیر از پنبه می‌توانند منجر به عفونت قارچی شوند.

استفاده از مواد غذایی دارای پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها موادی هستند که به تعادل ناحیه واژن کمک می‌کنند. خوردن ماست با کشت فعال، می‌تواند به کاهش ابتلا به عفونت‌های مختلف واژن کمک کند.

رعایت نکات بهداشتی برای رابطه جنسی

کاندوم بهترین وسیله برای جلوگیری از انتقال انواع عفونت بین شرکای جنسی است. همچنین رعایت بهداشت فردی قبل و بعد از رابطه و ادرار بعد از رابطه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت ناشی از روابط جنسی کمک کند.

علاوه بر تمام نکات گفته شده، هر سال یک معاینه کامل زنان توسط یک دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت انجام دهید تا غربالگری‌های لازم ازجمله آزمایش پاپ اسمیر برایتان انجام شود و در صورت وجود عفونت از آن مطلع شده و درمان‌های لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید، عفونت‌های متعددی ممکن است برای شما ایجاد شود ولی می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند؛ بنابراین مهارت و تجربه دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت شما برای تشخیص صحیح ، در درمان آن تأثیر بسزایی دارد. اگر تشخیص به درستی انجام نشود، درمان مناسبی هم صورت نخواهد گرفت و درنتیجه می‌تواند منجر به تشدید بیماری و خطرات زیادی مانند ناباروری، انتقال یک بیماری خطرناک به شریک جنسی و … شود.

همچنین اگر عفونت در دوران بارداری ایجاد شود، در صورت تشخیص و درمان اشتباه، ممکن است باعث خطرات جدی برای مادر و فرزند مانند زایمان زودرس، ناهنجاری‌های مادرزادی، ناتوانی ذهنی، وزن کم هنگام تولد و حتی سقط‌جنین شود؛ بنابراین در انتخاب یک پزشک حاذق و مناسب برای تشخیص و درمان عفونت‌ها دقت کنید. شما می‌توانید جهت انجام معاینات دوره‌ای و ارزیابی‌های کامل به مرکز تخصصی زنان ما مراجعه کنید تا تحت نظر متخصصانی باتجربه و حاذق به کمک بهترین تجهیزات روز دنیا معاینه و در صورت ابتلا به عفونت، به‌طور صحیح درمان شوید. جهت گرفتن نوبت از لینک‌های سمت چپ صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید