دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران

یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها در میان خانم‌ها و آقایان که در سنین فعالیت جنسی قرار دارند و بسیار هم شایع می‌باشد، بیماری مقاربتی زگیل‌های تناسلی است. اگرچه بسیاری از افراد آن را یک بیماری ساده می‌پندارند، اما درصورتی‌که تحت نظر یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران یا بهترین دکتر زنان در تهران به درستی تشخیص داده نشود و درمان مناسبی برای کاهش علائم آن صورت نگیرد، می‌تواند عواقب مرگباری به همراه داشته باشد.


Gynecologist-for-genital-warts-in-Tehran

دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران کیست؟

بسیار مهم است که برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی پزشکی را انتخاب کنید که تجربه و قدرت تشخیصی بالایی داشته باشد؛ زیرا در برخی موارد متخصصانی که تجربه کافی ندارند، بیماری زگیل‌های تناسلی را با برخی بیماری‌های دیگر مانند تب‌خال تناسلی به اشتباه تشخیص می‌دهند و همین امر منجر به درمان‌های اشتباه و تشدید علائم و خطرات این بیماری می‌شود.

بنابراین باید در انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی دقت کافی داشته باشید. همچنین حتماً باید معاینات دوره‌ای منظم را نزد یک متخصص زنان خوب انجام دهید؛ زیرا در بسیاری از مواقع قبل از بروز علائم زگیل تناسلی، این بیماری با انجام تست پاپ اسمیر تشخیص داده می‌شود و می‌توان قبل از ایجاد خطر، زودتر اقدامات درمانی را انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و اطلاعات کاملی را در مورد این بیماری به شما بدهیم.

 

دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آنچه در مورد انتخاب دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی مسلم است، این است که شما باید با پزشک زنان خود کاملاً راحت باشید، زیرا او قرار است بارها شما را ببیند و شما باید به‌راحتی بتوانید حتی خصوصی‌ترین مسائل روابط جنسی خود را با او به اشتراک بگذارید تا دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران بتواند بهتر در تشخیص و درمان بیماری به شما کمک کند. در اینجا تعدادی نکته وجود دارد که به شما در انتخاب درست دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی کمک می‌کند تا به سلامت این بیماری را پشت سر بگذارید و از خطرات و عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید.

دکتر زنان باید تجربه و قدرت تشخیص بالایی داشته باشد.

همان‌طورکه در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، مهم است که فردی را به‌عنوان دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران انتخاب کنید که دارای تجربه کافی برای درمان این بیماری‌ و قدرت تشخیص بالایی باشد. این امر باعث می‌شود، بیماری‌های احتمالی در زمان مناسب و به درستی تشخیص داده شوند و درمان بهتری نیز برای آن‌ها انجام شود. برخی از بیماری‌های زنان اگر زود تشخیص داده شوند، می‌توان آن‌ها را با روش‌های آسان درمان کرد، اما در صورت تشخیص غلط یا دیرهنگام ممکن است بیماری پیشرفت کرده و نیاز به درمان‌های سخت‌تر و پرهزینه‌تر وجود خواهد داشت.

جنسیت پزشک مورد نظر

جنسیت چیزی است که باید در همان ابتدا در نظر بگیرید تا اگر دوست ندارید به متخصص زنان مرد مراجعه کنید، از همان ابتدا این گزینه‌ها را حذف نمایید. اگر چه در کشور ما تعداد متخصصان زنان مرد بسیار محدود است، اما باز هم متخصصان مرد باتجربه‌ای در این زمینه فعالیت دارند. بااین‌حال شما باید با متخصص خود احساس راحتی داشته باشید. بااینکه مهم‌ترین اصل برای یک پزشک میزان تجربه، دانش و حرفه‌ای بودن او می‌باشد و جنسیت پزشک واقعاً نباید مهم باشد، اما تنها گفتن این موضوع آسان است و مراجعه به متخصص زنان مرد برای بسیاری از خانم‌ها بخصوص خانم‌های ایرانی با اعتقادات و باورهای مذهبی دشوار است. اگر از معاینه خود توسط یک پزشک مرد برای اندام‌های خصوصی‌تان راحت نیستید، بهتر است از همان ابتدا به دنبال یک پزشک متخصص زن باشید.

باید دیگران آن‌ها را به شما توصیه کنند.

شما نمی‌توانید برای انتخاب یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران مناسب به هر پزشکی در شهر مراجعه کنید تا ببینید کدام یک بهتر هستند؛ بنابراین بهترین کار این است که از افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید، بپرسید. از خانواده، دوستان، همکاران، همکاران شریک زندگی خود و همسایگان بپرسید که کدام متخصص زنان را به‌عنوان فردی باتجربه و با قدرت تشخیصی بالا که بهترین درمان‌ها را ارائه می‌دهند، به شما توصیه می‌کنند. به یاد داشته باشید که این نکته هم وجود دارد که شما باید معیارهای خود را نیز در نظر بگیرید و همیشه آنچه برای آن‌ها مفید است، ممکن است برای شما مفید نباشد. بااین‌حال، این مرحله قطعاً به شما کمک می‌کند تا لیست خود را محدود کنید و افراد حرفه‌ای‌تر را موردبررسی قرار دهید یا حتی یک لیست ایجاد کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید. همچنین می‌توانید به دنبال بازخورد آنلاین پزشکان مورد نظر باشید و ببینید بیماران آن‌ها چه نظراتی در مورد عملکرد پزشک مورد نظر داده‌اند.

شهرت پزشک هم می‌تواند به شما کمک کند.

معمولاً یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران اگر به‌طور تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه و سایر مشکلات زنان فعالیت کند، در شهر معروف می‌شود. شما می‌توانید تحقیق کنید که پزشک شما در چه مراکز تخصصی زنان و چه بیمارستان‌هایی فعالیت می‌کند و مدارک تحصیلی او را در صورت امکان مشاهده کنید. معمولاً متخصصان زنان خوب تنها در بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی زنان مجهز و معتبر مانند مرکز ما که چندین سال است در این زمینه‌ها فعالیت دارند، مشغول به کار هستند.

میزان تخصص

دریابید که آیا متخصص زنان شما به‌طور تخصصی در زمینه درمان بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل‌های تناسلی فعالیت می‌کند یا خیر؟ زیرا همه متخصصان زنان در یک زمینه فعالیت نمی‌کنند و بر اساس تخصصی که دارند و مدارکی که اخذ کرده‌اند در زمینه‌های مختلف مانند باروری، سرطان‌های زنان، بیماری‌های زنان و … فعالیت دارند.

در دسترس بودن پزشک بسیار مهم است.

در انتخاب یک دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که پزشک شما در مواقع ضروری در دسترس باشد. البته اینکه شرایط بسیار حاد و ویژه برای بیماران زگیل تناسلی به‌طور ناگهانی ایجاد شود، بسیار نادر است؛ اما بد نیست از همان ابتدا به این مورد هم توجه شود. همچنین باید بررسی کنید که آیا اگر سؤالی داشته باشید، می‌توانید از طریق روش‌هایی مانند پیامک، واتساپ، ایمیل، تلفن و … از پزشک خود بپرسید یا پزشک توجهی نشان نمی‌دهد. اگر چه معمولاً متخصصان زنان خوب سرشان شلوغ‌تر است، اما شما باید بررسی کنید که تا چه حد باید برای ملاقات وی در انتظار باشید و همان‌طورکه گفتیم آیا در زمان‌های غیر ملاقات، پزشک مورد نظر پاسخگوی سؤالات شما می‌باشد یا خیر؟ مثلاً اگر قرار باشد برای هر مسئله کوچکی مجبور به گرفتن وقت ملاقات و در انتظار ماندن شوید، این موضوع می‌تواند اذیت کننده باشد.

شخصیت پزشک را هم بررسی کنید.

متخصص زنان شما در برخی از آسیب‌پذیرترین لحظات شما در کنار شما خواهد بود؛ بنابراین از همان ابتدا رفتارهای او در مقابل خود را بسنجید، زیرا به معنای واقعی کلمه اهمیت دارد؛ مثلاً بررسی کنید که آیا دکتر با شما خوش رفتار است؟ آیا او مثبت و پاسخگو است؟ آیا او دوستانه و صمیمی است؟ آیا او نگرانی‌های شما را به‌خوبی و به‌طور واضح برطرف می‌کند یا خیر؟

تیم همکاری پزشک مورد نظر را بررسی کنید.

به همان اندازه که شخصیت دکتر شما مهم است، تیم او نیز اهمیت دارد. در اکثر بیمارستان‌ها، این تیم پزشک است که شما را برای ویزیت و انجام برخی از روش‌های درمانی آماده می‌کند. در روز درمان، این تیم است که حداکثر زمان را با شما می‌گذراند؛ بنابراین میزان خدمات و برخوردی که تیم پزشک مورد نظر با شما دارد نیز در انتخاب پزشک خوب تأثیر دارد.

مهارت‌های ارتباطی پزشک مهم است.

باید دکتری پیدا کنید که بتواند به‌خوبی با شما ارتباط برقرار کند و به اندازه کافی به حرف‌های شما گوش کند. سؤالات و نگرانی‌های زیادی در مورد هر بیماری مانند زگیل‌های تناسلی وجود خواهد داشت، بنابراین پزشک باید با حوصله به حرفه‌ای شما گوش دهد و نگرانی‌های شما را طوری که برایتان قابل درک باشد، برطرف نماید.

در مورد مرکز فعالیت پزشک تحقیق کنید.

اگرچه قدرت تشخیص و تخصص دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران بسیار مهم است، اما مرکزی که در آن فعالیت می‌کند نیز اهمیت دارد؛ زیرا اولاً خود پزشک باید توانایی و آشنایی با روش‌های نوین درمانی بیماری زگیل تناسلی را داشته باشد و در ثانی مرکزی که در آن فعالیت می‌کند باید امکانات لازم جهت ارائه روش‌های نوین و خدمات مورد نیاز بیمار را داشته باشد. همچنین از نظر مسافت باید نزدیک باشد تا رفت و آمد شما به این مرکز سخت نشود. البته گاهی مرکز تخصصی مورد نظر چنان مجهز است و پزشک مورد نظر چنان تخصصی دارد که اگر کمی فاصله بیشتر هم باشد، ارزشش را دارد.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل‌های تناسلی یک بیماری عفونی بسیار شایع مقاربتی است که توسط نوعی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. اگرچه زنان اندکی بیشتر از مردان به زگیل‌های تناسلی مبتلا می‌شوند، کارشناسان تخمین می‌زنند که حداقل نیم تا یک‌سوم از تمام بزرگ‌سالان فعال جنسی در مقطعی از زندگی خود به HPV مبتلا می‌شوند، حتی اگر این عفونت منجر به علائم ظاهری در آن‌ها نشود. زگیل‌های تناسلی می‌تواند روی فرج، واژن، مقعد و دهانه رحم و در صورت داشتن رابطه دهانی در گلو در زنان ایجاد شود. در برخی موارد، زگیل‌ها ممکن است آن‌قدر ریز باشند که دیده نشوند. در موارد دیگر، زگیل‌ها می‌توانند به‌صورت برآمدگی‌های گوشتی و گرد ظاهر شوند یا بافت گل‌کلمی نامنظمی داشته باشند.

علائم زگیل طبق نظر دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران چیست؟

بااینکه ما همیشه توصیه می‌کنیم که حداقل از سنین ۲۰ سالگی معاینات دوره‌ای را نزد یک متخصص زنان خوب مانند بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی انجام دهید تا غربالگری‌های لازم مانند تست پاپ اسمیر انجام شود و در صورت وجود عفونت‌هایی مانند زگیل‌های تناسلی اقدامات درمانی لازم انجام شود، باز هم شناخت علائم این بیماری مهم است. در صورت بروز این علائم، باید در اسرع وقت به متخصص خود مراجعه کنید تا درمان‌های لازم انجام شده و از خطرات آن پیشگیری شود. به‌طورکلی علائم زگیل‌های تناسلی عبارت‌اند از:

  • دانه‌ها یا خوشه‌های کوچک نیمه گنبدی (این دانه‌ها ممکن است سفید، خاکستری، صورتی یا قرمز باشند.)
  • خوشه‌های رشد کرده گل‌کلم مانند
  • لکه‌های صاف همراه با تغییر رنگ پوست در نواحی تناسلی
  • خارش یا سوزش
  • خونریزی حین رابطه جنسی

زگیل‌های تناسلی ممکن است در یک یا چند ناحیه از بدن زن ظاهر شود، ازجمله:

  • ولووا
  • دیواره‌های واژن
  • دهانه رحم
  • مقعد
  • پرینه (بافت بین مقعد و واژن)
  • دهان و گلو

در مردان، زگیل‌های تناسلی ممکن است روی ساقه یا نوک آلت تناسلی و کیسه بیضه ایجاد شود. اگر هر یک از این علائم را در بدن خود یا همسرتان مشاهده کردید، حتماً در اسرع وقت به یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران مراجعه کنید تا بعد از انجام معاینات و تست‌های لازم، در صورت تأیید تشخیص زگیل‌های تناسلی اقدامات درمانی مورد نیاز انجام شود.

تشخیص زگیل‌های تناسلی توسط دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران

اگر با توجه به علائمی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، مشکوک به زگیل‌های تناسلی هستید، برای معاینه وقت بگیرید. در قرار ملاقات شما، پزشک یک معاینه فیزیکی از ناحیه تناسلی انجام می‌دهد و ممکن است محلول اسید استیک را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالد تا ظاهر زگیل‌ها را سفید کند و تشخیص بهتری صورت گیرد. همچنین ممکن است از کولپوسکوپ برای بررسی ناحیه جهت بزرگنمایی استفاده شود.

تشخیص زگیل‌های تناسلی باید با معاینه دقیق‌تری برای وجود سویه‌های پرخطر HPV که ممکن است باعث سرطان شوند، انجام شود که این کار از طریق تست پاپ اسمیر صورت می‌گیرد.

تست پاپ اسمیر برای تشخیص زگیل تناسلی

متخصص زنان شما احتمالاً این تست را برای بررسی دقیق‌تر بخصوص زمانی که علائمی وجود ندارد، انجام می‌دهد؛ زیرا HPV می‌تواند باعث تغییرات غیرطبیعی سلولی در دهانه رحم شود که این سلول‌ها می‌توانند سرطان دهانه رحم را ایجاد کنند و با آزمایش پاپ اسمیر قابل‌تشخیص است. در طی آزمایش پاپ اسمیر، متخصص زنان مانند معاینات لگنی، از یک اسپوکولوم برای باز نگه‌داشتن دهانه واژن استفاده می‌کند و نمونه‌ای از بافت دهانه رحم را با یک سواب جمع‌آوری می‌کند و آن را به آزمایشگاه می‌فرستد تا زیر میکروسکوپ بررسی شود. این تست بدون نیاز به بی حسی و براحتی انجام می‌شود. بنابراین نگران انجام آن نباشید.

تفاوت تست HPV با تست پاپ اسمیر

تنها برخی از ویروس‌های HPV منجر به ایجاد زگیل‌های تناسلی می‌شوند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند منجر به سرطان‌های خطرناک مانند سرطان دهانه رحم شوند؛ بنابراین اگر پزشک به وجود سلول‌های غیرطبیعی مشکوک شود یا نتایج تست پاپ اسمیر غیرطبیعی باشد، ممکن است تست HPV که به‌طور کامل تمامی ویروس‌های پاپیلومای انسانی موجود در بدن را بررسی می‌کند، انجام شود. درواقع این تست می‌تواند انواع پرخطر اچ پی وی را شناسایی کند ولی تست پاپ اسمیر تنها برخی از آن‌ها را بررسی می‌کند.

عوامل خطر زگیل‌های تناسلی از نظر دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران

در بیشتر افرادی که به این بیماری عفونی مبتلا می‌شوند، سیستم ایمنی بدن در صورت قوی بودن، ویروس را قبل از ایجاد هرگونه مشکل اساسی از بین می‌برد. بااین‌حال، اگر فرد مبتلا دچار نقص ایمنی یا به عبارتی ضعف دستگاه ایمنی در بدن خود باشد، احتمال ابتلا به زگیل‌های تناسلی بیشتر است. عوامل خطر که شما می‌توانید با توجه به آن‌ها، از ابتلا به این بیماری از طریق این عوامل جلوگیری کنید، عبارت‌اند از:

  • تماس جنسی با چندین شریک را محدود کنید.
  • برای کاهش تماس پوست با پوست حتماً در روابط خود از کاندوم استفاده کنید. کاندوم‌های زنانه می‌توانند محافظت بیشتری نسبت به کاندوم‌های مردانه داشته باشند.
  • شریک زندگی خود و سابقه جنسی او را بشناسید. داشتن شریکی که خود، چندین شریک دارد شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت قرار می‌دهد.
  • تأخیر در شروع فعالیت جنسی نوجوانان و جوانان احتمال خطر ابتلا به عفونت HPV را افزایش می‌دهد.
  • شما می‌توانید از واکسن‌های ابداع شده برای پیشگیری از زگیل‌های تناسلی استفاده کنید. واکسن HPV، Gardasil، می‌تواند در برابر سویه‌هایی که مسئول اکثر موارد زگیل‌های تناسلی هستند و همچنین سویه‌هایی که درصد بالایی از سرطان دهانه رحم را ایجاد می‌کنند، از بدن شما محافظت کند. متخصصان بهداشت کودکان توصیه می‌کنند که همه دختران و پسران ۱۱ تا ۱۲ ساله، واکسن HPV را دریافت کنند. متأسفانه در کشور ایران، این واکسن هنوز جزو برنامه واکسیناسیون ملی نیست ولی شما می‌توانید در مراکز تخصصی زنان معتبر مانند مرکز ما توسط افراد ماهر آن را دریافت کنید.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

زگیل‌های تناسلی اگر به موقع توسط دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران یا سایر شهرستان‌ها تشخیص داده نشود و درمان مناسب صورت نگیرد، می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد که عوارض زگیل تناسلی در زنان شامل موارد زیر هستند:

  • عوارض بارداری

زگیل‌های بزرگ شده، ممکن است مسیر ادرار را مسدود کرده و باعث مشکلات ادراری در زنان باردار شود. زگیل روی پوست دیواره‌های واژن و فرج شما تأثیر می‌گذارد. آن‌ها ممکن است خونریزی کنند یا کشش بافت‌های شما را در طول زایمان دشوار کنند.

  • انتقال ویروس از مادر به کودک

زگیل‌های تناسلی همچنین می‌تواند هنگام زایمان طبیعی، زمانی که کودک از کانال واژن عبور می‌کند، به فرزند انتقال داده شود. در برخی نوزادان که این انتقال باعث شده در دهان یا گلوی آن‌ها زگیل ایجاد شود، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند، به‌خصوص اگر خطری برای راه تنفسی نوزاد وجود داشته باشد.

  • سرطان

زگیل تناسلی و HPV با سرطان دهانه رحم و سایر سرطان‌های فرج، مقعد، گلو و دهان مرتبط هستند و اگر در زمان مناسب و به درستی درمان نشوند، احتمال ابتلا به این سرطان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  • ناباروری

یکی از عوارض زگیل تناسلی در زنان ناباروری است. در شرایطی که عفونت بیش‌ازحد باشد و در درمان آن سهل‌انگاری شود، احتمال مشکلات باروری نیز وجود خواهد داشت.

بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی از چه روش‌های درمانی استفاده می‌کند؟

اگر شما معاینات دوره‌ای منظم را نزد یک متخصص خوب انجام دهید، تشخیص و درمان در زمان درست و به‌طور صحیح انجام می‌شود. بااین‌حال، اگر احساس خارش یا درد دارید یا نگران ظاهر زگیل هستید، باید به دنبال درمان‌های سخت‌تر باشید. توجه داشته باشید که درمان‌های این بیماری معمولاً یک راه‌حل دائمی نیستند، زیرا زگیل‌ها حتی پس از برداشتن نیز می‌توانند بعد از مدتی، بخصوص در صورت عدم رعایت نکات گفته شده در بخش عوامل خطر، بازگردند. ازجمله درمان‌هایی که بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی در نظر می‌گیرد، عبارت‌اند از:

  • داروهای موضعی

متأسفانه، هیچ درمان بدون نسخه مؤثری برای زگیل‌های تناسلی وجود ندارد؛ بنابراین سعی نکنید از درمان‌های بدون نسخه یا خانگی برای این بیماری استفاده کنید، زیرا این موارد برای استفاده در بافت تناسلی توصیه نمی‌شوند. بااین‌حال، چندین درمان موضعی با نسخه وجود دارد که شامل موارد زیر هستند و بسته به شرایط شما ممکن است تجویز شوند:

  • ایمیکیمود (Zyclara یا Aldara)

این دارو کرمی است که می‌توانید مستقیماً روی زگیل‌های خود بمالید. این کرم سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و ممکن است ظاهر زگیل‌ها را کاهش دهد. چند ساعت پس از استفاده از کرم از رابطه جنسی خودداری کنید، زیرا ممکن است کاندوم‌ها را خراب کند یا باعث تحریک پوست همسرتان شود.

  • پودوفیلوکس و پودوفیلین (Condylox)

پودوفیلوکس حاوی یک ماده شیمیایی به‌دست‌آمده از گیاهان است که می‌تواند بافت زگیل را از بین ببرد. می‌توان آن را در خانه استفاده کرد، اگرچه ممکن است پزشک بخواهد در اولین استفاده به شما کمک کند؛ زیرا در صورت مصرف اشتباه، می‌تواند به بافت سالم اطراف آسیب برساند. پودوفیلین حاوی همان ماده فعال است، اما باید حتماً توسط پزشک استفاده شود.

  • تری کلرواستیک اسید

پزشک شما می‌تواند از این درمان برای سوزاندن شیمیایی زگیل‌های تناسلی استفاده کند.

  • عمل جراحي

برخی از زگیل‌ها ممکن است به دارو پاسخ ندهند و نیاز به جراحی داشته باشند. همچنین برداشتن جراحی نیز برای زنان باردار که ممکن است قادر به استفاده از دارو نباشند، روش مؤثرتری است. عوارض جانبی تمام درمان‌های جراحی شامل درد، حساسیت به لمس و تورم است. روش‌های جراحی درمان زگیل‌های تناسلی عبارت‌اند از:

  • کوتریزاسیون الکتریکی

در این روش دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران از یک ابزار الکتریکی مخصوص برای سوزاندن زگیل‌های تناسلی استفاده می‌کند.

  • کرایوتراپی

در این روش پزشک شما می‌تواند زگیل‌های تناسلی را با استفاده از نیتروژن مایع منجمد کند. نیتروژن مایع ماده شیمیایی بسیار سردی است که مستقیماً روی آن ناحیه اعمال می‌شود و باعث خواهد شد پوست اطراف زگیل تاول بزند. هنگامی‌که تاول می‌افتد، پوست جدید و سالم زیر آن ظاهر می‌شود.

  • لیزر درمانی

در این روش یک پرتو کوچک، اما قدرتمند از نور به سمت زگیل‌ها هدایت می‌شود. لیزر درمانی گران است و معمولاً آخرین راه‌حل برای زگیل‌های شدید یا گسترده است.

  • برداشتن با جراحی

پزشک شما می‌تواند زگیل‌ها را به‌صورت فیزیکی با ابزارهای مخصوص از بین ببرد. بسته به وسعت وضعیت بیماری شما ممکن است یک عامل بی‌حس‌کننده موضعی یا بیهوشی عمومی برای انجام این عمل، دریافت کنید.

آیا می‌توانم بیش از یک‌بار به زگیل تناسلی مبتلا شوم؟

بله متأسفانه هیچ درمان صددرصدی برای HPV، ویروسی که باعث زگیل می‌شود، وجود ندارد. درنتیجه، ممکن است در صورت رعایت نکردن موارد مورد نیاز، بارها و بارها به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

زگیل تناسلی چه مدت پس از عفونت ظاهر می‌شود؟

برخی از افراد در عرض چند هفته پس از ابتلا به عفونت مربوطه، دچار علائم ظاهری زگیل‌های تناسلی می‌شوند. بااین‌حال، معمولا چندین ماه یا سال طول می‌کشد تا علائم ظاهری این بیماری نمایان شود. به همین دلیل، تشخیص دقیق زمانی که آلوده شده‌اید، دشوار است. از طرفی ممکن است به این ویروس مبتلا شوید ولی زگیل تناسلی رخ نداده باشد. از طرفی ممکن است ندانید که آیا در داخل مقعد یا در جای دیگری از بدن زگیل دارید. اگر علائمی نداشته باشید، ممکن است ناآگاهانه دیگران را به ویروس آلوده کنید. به همین دلیل باز هم برای انجام معاینات منظم دوره‌ای تأکید می‌کنیم.

آیا زگیل تناسلی مسری است؟

بله زگیل تناسلی و ویروسی که آن‌ها را ایجاد می‌کند، هر دو بسیار مسری هستند. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. به همین دلیل وقتی ویروس را گرفتید، همیشه امکان سرایت آن به شریک جنسی شما وجود دارد، حتی اگر علائمی مانند زگیل‌های تناسلی نداشته باشید یا زگیل‌ها را درمان کرده و برداشته باشید، باز هم می‌توانید فرد دیگری را به HPV و زگیل تناسلی مبتلا کنید.

واکسن HPV برای چه افرادی باید تزریق شود؟

تزریق واکسن HPV توسط متخصصان در سنین ۱۱ تا ۱۲ سالگی توصیه شده است. اما می‌توانید تزریق واکسن HPV را از سن ۹ سالگی آغاز کنید. در صورتی که این واکسیناسیون قبل از نوجوانی انجام شود، از بسیاری از عفونت‌های HPV و خطرات سرطان در آینده جلوگیری می‌شود. با این حال اگر تزریق این واکسن را انجام نداده‌اید تا سن ۲۶ سالگی می‌توانید با مشورت پزشک این کار را انجام دهید.

توصیه می‌شود که کودکان بین سن ۱۱ تا ۱۲ سال، دو دوز واکسن HPV را با فاصله ۶ تا ۱۲ ماه دریافت کنند. اولین دوز معمولا در سنین ۱۱-۱۲ سالگی به کودکان تزریق می‌شود. اگر اولین دوز قبل از تولد ۱۵ سالگی تزریق شده باشد، تنها دو دوز لازم است. اما نوجوانان و بزرگ‌سالان جوانی که تزریق این واکسن را دیرتر شروع می‌کنند، یعنی در سنین ۱۵ تا ۲۶ سالگی، به سه دوز واکسن HPV نیاز دارند. در سنین بالاتر نیز امکان تزریق واکسن وجود دارد، اما محافظت آن، به اندازه دریافت واکسن در سنین پایین‌تر نیست.

ممنوعیت تزریق HPV از دیدگاه دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران

در مورد هرگونه آلرژی شدید به پزشک خود بگویید. برخی از افراد نباید بعضی از واکسن‌های HPV را دریافت کنند. این افراد دارای شرایط زیر هستند:

  • آن‌ها تابه‌حال یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده واکسن HPV یا دوز قبلی واکسن HPV را تجربه کرده‌اند.
  • آن‌ها به مخمر حساسیت دارند
  • افرادی که حامله هستند.

طبق گزارشات، واکسن‌های HPV برای کودکانی که بیماری­های خفیفی دارند، مانند آن‌هایی که تب کم، سرماخوردگی، آبریزش بینی یا سرفه دارند، بی‌خطر است. اما افرادی که بیماری متوسط ​​یا شدید دارند، باید صبر کنند تا حالشان بهتر شود و بعد واکسن را تزریق کنند.

سخن آخر

شما می‌توانید به‌راحتی با رعایت برخی نکات بهداشتی هنگام روابط جنسی و مطمئن بودن از سلامت جنسی فردی که با او رابطه دارید، از خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی و زگیل تناسلی جلوگیری کنید. همچنین انجام معاینات منظم دوره‌ای نزد بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر از وجود این ویروس آگاه شده و درمان‌های لازم را انجام دهید. بسیار مهم است که متخصص مورد نظر شما دانش، تجربه و قدرت تشخیصی بالایی داشته باشد تا این بیماری را در زمان مناسب و به‌طور صحیح تشخیص داده و درمان کند. در غیر این صورت احتمال بروز عوارض خطرناک مانند ابتلا به سرطان دهانه رحم، ناباروری و … وجود دارد.

شما می‌توانید جهت ارزیابی‌های کامل و درمان تخصصی توسط تجهیزات بروز دنیا تحت نظر متخصصانی مجرب و حاذق، برای تشخیص و درمان زگیل‌های تناسلی به مرکز تخصصی زنان ما مراجعه کنید. برای گرفتن نوبت کافیست از طریق شماره تماس‌های موجود در بخش تماس با ما با این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید