دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی، ادعایی که این روزها از سوی عطاری‌ها و طرفداران طب سنتی برای درمان کیست تخمدان مطرح می‌شود. عدم درمان کسیت‌های تخمدانی و یا درمان ناقص آنها می‌تواند بیماران را با خطرات جدی چون پیچ خوردگی تخمدان، پارگی کیست و غیره مواجه سازد و از همین رو بهتر است به جای درمان‌های گیاهی حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

کیست ضایعه‌ای است که احتمالاً روی یک یا هر دو تخمدان ایجاد شود و معمولاً به شکل حباب‌های حاوی مواد مایع یا نیمه جامد بوده و در سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند. کیست‌های تخمدان انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها خوش‌خیم و به‌ندرت برخی از آن‌ها بدخیم یا سرطانی هستند.

 

از طرفی بعضی از کیست‌ها هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند و برخی از کیست‌ها علائمی مانند درد، گرفتگی شکمی، کمردرد، ضعف و … را از خود بروز می‌دهند. بنابراین این شرایط بسیار متغیر که در هر بیمار نیز کاملاً منحصربه‌فرد است به ما هشدار می‌دهد که این عارضه حتماً باید توسط یک متخصص زنان خوب و باتجربه که قدرت تشخیصی بالایی هم داشته باشد مشخص شده و درمان سریع کیست تخمدان آغاز شود.

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی یک روش خانگی است که به‌هیچ‌عنوان بخصوص قبل از اینکه نوع کیست مشخص شود، توصیه نمی‌شود. اما ممکن است بعدازاینکه شرایط کیست ازنظر میزان تغییر و رشد و نوع آن مشخص شد در صورت صلاحدید پزشک بتوانید به‌عنوان یک روش درمان خانگی کیست تخمدان در دختر مجرد و یا زنان از داروی گیاهی استفاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد روش‌های درمان با داروی گیاهی و به‌طورکلی روش‌های خانگی برای درمان کیست تخمدان در طب اسلامی این عارضه به شما بدهیم

Removal-of-ovarian-cysts-with-herbal-medicine
دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

روش‌های مختلفی در خانه می‌توانند به شما کمک کنند تا علائم ناراحت‌کننده کیست را کاهش دهید و حذف کیست با دارو‌های گیاهی نیز از این روش‌ها محسوب می‌شوند. اما این روش‌ها تنها می‌توانند به کاهش علائم شما کمک کنند و معمولاً منجر به درمان سریع کیست تخمدان یا دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی نخواهند شد و شما برای درمان فوری کیست یا دفع آن باید حتماً تحت نظر متخصص زنان قرار بگیرد.

کیست‌های تخمدان انواع مختلفی دارند که به‌طورکلی به دو دسته کیست‌های عملکردی شامل کیست‌های فولیکولی و کیست جسم زرد و کیست‌های پاتولوژیک شامل انواع کیست‌های درموئید، آندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک و … هستند. کیست‌های عملکردی عموماً در طول سیکل قاعدگی هنگامی‌که فولیکول‌های رشد کرده در تخمدان می‌خواهند تخمک قابل باروری را آزاد کنند ایجاد می‌شود و در بیشتر موارد خطری ایجاد نمی‌کنند.

این کیست‌ها معمولاً خوش‌خیم هستند و حتی بسیاری از آن‌ها بدون اینکه هیچ علامتی ایجاد کنند یا تشخیص داده شوند، بعد از مدتی به‌صورت خودبه‌خود از بین می‌روند. اگرچه ممکن است برخی از کیست‌های عملکردی نیز بزرگ شوند و به روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی مانند درمان خانگی کیست تخمدان در دختر مجرد و درمان‌ فوری کیست نیاز داشته باشند.

اما کیست‌های پاتولوژیک معمولاً مربوط به مسائل پزشکی جدی‌تری هستند که در صورت بروز علائم یا معاینات سونوگرافی و غربالگری توسط متخصص زنان تشخیص داده می‌شوند. این نوع کیست‌ها درصورتی‌که رشد کنند و تغییر شرایط بدهند، می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند و حتی ممکن است شرایطی مانند پیچ‌خوردگی تخمدان را ایجاد کنند که منجر به خارج کردن تخمدان و کاهش توانایی بارداری خواهد شد. بهترین روش‌های خانگی برای درمان کیست تخمدان در طب اسلامی عبارت‌اند از:

  • استفاده از مکمل‌های گیاهی دونگ کوای

استفاده از این گیاه به‌عنوان روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی برای کمک به کاهش گرفتگی عضلات مناسب است. ریشه دونگ کوای دارای ترکیباتی است که کاهش درد و گرفتگی قاعدگی و عوارض کیست تخمدان کمک می‌کند. این داروی باستانی چینی معمولاً در مکمل‌ها یافت می‌شود و همچنین می‌توانید آن را به‌صورت دمنوش مصرف نمایید.

برخی از موارد منع مصرف برای ریشه دونگ کوای وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. افرادی که شرایط زیر را دارند، نمی‌توانند از این روش برای درمان کیست تخمدان در طب اسلامی استفاده کنند:

  • باردار بودن
  • افرادی که در دوران شیردهی هستند.
  • افرادی که درگیر اختلالات انعقاد خونی هستند.
  • افرادی که به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌ها از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند.

شما باید توجه داشته باشید که مکمل‌ها و داروهای گیاهی توسط سازمان غذا و داروی جهانی تنظیم و تأیید نمی‌شوند. بنابراین حتماً آن‌ها را از تولیدکنندگان معتبر تهیه کنید و دستورالعمل‌های دوز روی برچسب را دنبال نمایید. همچنین بدانید که سازمان غذا و دارو هنوز دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی را به‌عنوان یک روش علمی و تصویب‌شده تأیید نکرده است و برای این منظور نیاز به تحقیقات گسترده‌ای وجود دارد.

  • می‌توانید چای بابونه بنوشید!

چای بابونه یک ضدالتهاب و ضد اضطراب طبیعی است که می‌تواند به‌عنوان یک روش درمان کیست با دارو‌های گیاهی در طب سنتی جهت کاهش علائم و مدیریت بهتر کیست به شما کمک کند. بااین‌حال بازهم مصرف آن بدون مشورت با متخصص زنان جایز نیست. به‌طورکلی بابونه گیاهی است که از زمان‌های دور، در طب سنتی برای موارد بی‌شماری مورداستفاده قرار می‌گرفته است. این داروی گیاهی دارای خواص ضدالتهابی برای کمک به گرفتگی عضلات است و ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند.

همچنین به شما کمک می‌کند تا علائم کیست هنگام شب کمتر آزارتان دهد و بهتر استراحت کنید. مهم است که از گل بابونه برای این کار استفاده نمایید. معمولاً عطاری‌های نامعتبر کل گیاه بابونه شامل برگ و ساقه و گل را به‌عنوان داروی گیاهی بابونه به فروش می‌رسانند که به دلیل ناخالصی ممکن است تأثیر کمتری داشته باشد. برای استفاده از بابونه به‌عنوان یک روش دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی می‌توانید مانند چای سیاه آن را دم کنید و یا از دم‌نوش‌های کیسه‌ای بابونه استفاده کنید.

درصورتی‌که خودتان بخواهید آن را به روش سنتی دم کنید، بهتر است ۱یا۲ قاشق غذاخوری گل بابونه را با یک شاخه نعنا در یک قوری کوچک ریخته و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید ۵ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را از صافی رد کرده و از آن لذت ببرید. استفاده از این دمنوش می‌تواند تا حدی علائم و گرفتگی‌های پریودی را نیز مرتفع کند و به‌عنوان یک مسکن طبیعی برای درمان خانگی کیست تخمدان در دختر مجرد در این زمان‌ها محسوب می‌شود.

  • چای زنجبیل بنوشید!

زنجبیل نیز دارای خواص تسکین‌دهنده و ضدالتهاب است ک به‌عنوان یک روش دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی در طب سنتی استفاده می‌شود. اما نمی‌توان آن را جایگزین درمان‌های پزشکی نمود. بااین‌حال مصرف دمنوش زنجبیل می‌تواند علائم کیست مانند درد و گرفتگی را کاهش دهد. از طرفی ترکیبات موجود در این گیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی است.

زنجبیل می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی تخمدان را تا حدودی متوقف کند و محققان را به این نتیجه رسانده است که مصرف رژیم غذایی زنجبیل می‌تواند در آینده به‌عنوان یک راه‌حل عالی برای درمان و جلوگیری از سرطان تخمدان استفاده شود. البته برای ایجاد این نتیجه نیاز به تحقیقات بیشتری است و ممکن است نیاز باشد ترکیبات دیگری نیز به زنجبیل اضافه شود و یا در آزمایشگاه تغییراتی در این گیاه داده شود.

مانند چای بابونه، می‌توانید زنجبیل را نیز به‌صورت دمنوش مصرف کنید. اما زنجبیل طعم تندی دارد که ممکن است دوست نداشته باشید و از طرفی طبع آن بسیار گرم است. به همین دلیل معمولاً برای متعادل و خوش‌طعم کردن آن، دمنوش زنجبیل را با عسل و آب‌لیمو سرو می‌کنند. همچنین می‌توانید برای تهیه دمنوش زنجبیل به‌عنوان یک روش دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی برای درمان سریع کیست تخمدان به شیوه زیر عمل کنید:

  • یک‌تکه زنجبیل حدوداً ۵ سانتی‌متری را پوست بگیرید و برش دهید.
  • زنجبیل را در یک ظرف دارای ۲ فنجان آب، به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.
  • سپس از روی حرارت بردارید و طعم‌دهنده‌هایی مانند آب‌لیمو و عسل را به‌دلخواه اضافه کنید.
  • از مکمل‌های کوهوش سیاه استفاده کنید.

کوهوش سیاه نیز یکی از روش‌های رفع کیست با داروی گیاهی است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا علائم شما کاهش پیدا کنند. استفاده از این مکمل گیاهی همچنین برای کاهش علائم قاعدگی توصیه می‌شود. بومیان آمریکا و مهاجران اروپایی همچنین از کوهوش سیاه برای حمایت از سلامت باروری عمومی خود در قدیم استفاده می‌کردند. اما در دوران مدرن، اغلب از این گیاه در طب سنتی برای کمک به علائم مرتبط با یائسگی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • گرگرفتگی
  • عرق شبانه
  • تپش قلب
  • مسائل خواب
  • تحریک‌پذیری

توجه داشته باشید که مصرف زیاد کوهوش سیاه ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و بثورات را ایجاد کند. همچنین می‌تواند منجر به آسیب‌های کبدی شود. بنابراین حتماً قبل از استفاده از این روش به‌عنوان دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی با متخصص خود مشورت کنید.

  • دانه کتان را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

دانه کتان می‌توان سطح هورمون‌هایی مانند آندروژن را کاهش دهد. سطوح بالای این هورمون در زنان می‌تواند علائم بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک که یکی از انواع کیست‌های تخمدان است را تشدید کند. همچنین سطح تستوسترون که عامل دیگری برای تشدید علائم در زنان است را کاهش می‌دهد. به‌طورکلی برخی افراد اعتقاد دارند که مصرف کتان به‌صورت منظم می‌تواند به تنظیم عملکرد هورمون‌ها کمک کند.

درعین‌حال، دانه‌های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی عالی و سالم باشد. شما می‌توانید کتان را آسیاب کرده و از پودر آن در پخت غذاها یا سالاد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن بذر کتان به‌صورت روزانه استفاده نمایید.

  • استفاده از مکمل‌های ریشه ماچا

روش دیگری که به‌عنوان یک روش دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی در طب سنتی از آن یاد می‌شود، استفاده از مکمل‌های ریشه ماچا است که مانند کتان می‌تواند به متعادل کردن هورمون‌ها و جلوگیری از تشدید علائم کیست تخمدان یا رشد آن کمک کند.

شناسایی علائم برای درمان کیست تخمدان در طب اسلامی ؟

روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید بعد از مشورت با متخصص زنان خود در خانه امتحان کنید تا علائم کیست شما قابل‌تحمل‌تر شوند. این درمان‌ها ممکن است به کاهش اندازه کیست شما نیز کمک کند یا حتی از عود آن‌ها جلوگیری نمایند. اما هیچ‌کدام از این‌ها مستندات علمی ندارند و تنها به‌صورت تجربی کشف شده‌اند. بنابراین در صورت مصرف یا انجام آن‌ها احتیاط کنید و اگر هنگام استفاده از روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی یا درمان خانگی کیست در دختران مجرد دچار علائم خاصی شدید، حتماً آن‌ها را با متخصص خود در میان بگذارید. ازجمله بهترین روش‌های خانگی رفع کیست عبارت‌اند از:

  1. استفاده از مسکن‌های بدون نسخه

داروهای ضد درد بدون نسخه که می‌توانید از داروخانه‌های محلی خود تهیه کنید ممکن است به‌طور موقت بتوانند درد و علائم ناشی از کیست تخمدان را کاهش دهند. از بهترین داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه که می‌توانید تهیه کنید، می‌توان به ایبوپروفن (Advil)، ناپروکسن (Aleve) و استامینوفن (Tylenol) اشاره کرد.

می‌توانید این داروها را به محض ایجاد علائم و احساس ناراحتی تا دو یا سه روز مصرف کنید. اما در مورد مصرف طولانی‌مدت مسکن‌ها یا داروهای تجویزی با متخصص زنان خود مشورت کنید. زیرا استفاده بیش‌ازحد از این داروها می‌تواند عوارضی را برای شما ایجاد نماید.

  1. استفاده از گرما روش بسیار خوبی است!

پدهای حرارتی گزینه دیگری هستند که می‌توانند به کاهش دردها و علائم کیست و گرفتگی‌های نزدیک قاعدگی کمک کنند. برای این کار علاوه بر پدهای گرمایشی می‌توانید از بطری آب گرم در قسمت پایین شکم که در یک حوله پیچیده شده است، استفاده کنید. به کار بردن این روش گاهی به اندازه مصرف مسکن‌ها می‌تواند درد و علائم شما را کاهش دهد.

همچنین می‌توانید یک حوله دستی را در آب گرم فرو کرده و بیرون بیاورید، آن را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ که با زیپ بسته می‌شود قرار دهید و به مدت دو دقیقه در ماکروویو در یک ظرف بگذارید. هنگام قرار گرفتن در ماکروویو حتماً کیسه را باز بگذارید. بعدازاینکه آن را با دقت از ماکروویو خارج کردید، کیسه را ببندید، آن را در یک حوله مرطوب دیگر بپیچید و ۲۰ دقیقه در ناحیه موردنظر قرار دهید.

  1. از حمام نمک اپسوم استفاده کنید.

حمام نمک اپسوم نیز مانند روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی می‌تواند به کاهش گرفتگی ناشی از کیس تخمدان و شل شدن عضلات کمک کند. می‌توانید این کار را تنها در یک وان آب گرم نیز انجام دهید. زیرا خود گرمای آب به‌تنهایی می‌تواند تا حد زیادی درد و علائم ناشی از کیست را کاهش دهد. اما افزودن نمک اپسوم به آب وان، تأثیر این روش را دو چندان خواهد کرد. زیرا نمک اپسوم دارای ترکیبات سولفات منیزیم است و می‌تواند به‌خوبی باعث تسکین علائم کیست به روش خانگی شود.

شما می‌توانید بسته‌های نمک اپسوم قابل‌استفاده برای حمام را از داروخانه‌های معتبر تهیه نمایید. برای استفاده از آن نیز کافی است که دو فنجان نمک اپسوم به یک وان حاوی آب ولرم رو به گرم اضافه کنید. سپس اجازه دهید نمک‌ها کاملاً در آب حل شوند و بعد حدود ۲۰ دقیقه در این آب بمانید.

  1. مصرف بادام را فراموش نکنید.

بادام یکی از روش‌های طبیعی و بسیار مفید برای کاهش علائم کیست تخمدان است و همچنین در دوران پریودی مصرف روزانه آن توصیه می‌شود. زیرا این آجیل خوشمزه دارای سطح بالایی از منیزیم است که می‌تواند علائم گرفتگی و درد ناشی از کیست و پریودی را کاهش دهد. بیشتر مردم می‌توانند بادام را بدون هیچ‌گونه مشکل یا تداخلی بخورند. بادام یک میان وعده خوب برای یک رژیم غذایی سالم است و می‌توانید حتی پودر آن را روی سالاد خود بریزید و یک طعم عالی را امتحان کنید.

  1. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

آنچه می‌خورید می‌تواند به‌صورت مستقیم بر رشد کیست تخمدان تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، افرادی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا هستند، در صورت خوردن بسیاری از مواد غذایی مصنوعی و فراوری شده دچار تشدید علائم می‌شوند. بنابراین در کنار استفاده از روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی باید رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید. از طرفی حدود ۵۰ درصد از زنان مبتلا به PCOS دارای اضافه‌وزن و یا چاقی هستند که به دلیل مقاومت بدن به هورمون انسولین، کاهش وزن برایشان سخت می‌شود.

بنابراین می‌توانید از غذاهایی استفاده کنید که این مقاومت و علائم کیست‌ها بخصوص بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک را کاهش دهد. از مواردی که افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید به‌صورت بسیار محدود استفاده کنند، عبارت‌اند از:

  • نان سفید
  • سیب‌زمینی سفید
  • هر چیزی که با استفاده از آرد سفید تهیه شود.
  • انواع شیرینی‌ها، دسرها و …

ازجمله غذاهایی که باید بیشتر در رژیم غذایی افراد مبتلا به انواع کیست تخمدان قرار بگیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • غذاهای دارای فیبر زیاد، ازجمله کلم بروکلی، سبزیجات مختلف، بادام، انواع توت‌ها و کدوحلوایی
  • پروتئین‌های بدون چربی زیاد، ازجمله ماهی، توفو و مرغ
  • غذاها و ادویه‌هایی که ضدالتهاب هستند و از آن جمله می‌توان به گوجه‌فرنگی، زردچوبه، کلم پیچ، روغن‌زیتون و بادام اشاره کرد.

به‌طورکلی اگر در کاهش وزن یا مدیریت رژیم غذایی خود به دلیل وجود کیست تخمدان دچار مشکل شده‌اید، از پزشک خود کمک بخواهید یا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از رفع کیست تخمدان با داروی گیاهی

قبل از افزودن گیاهان دارویی و سایر مکمل‌ها به رژیم روزانه خود بخصوص برای دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی حتماً با متخصص زنان خود که درمان کیست تخمدان را تحت نظر او انجام می‌دهید، مشورت کنید.

زیرا برخی از این گیاهان دارویی ممکن است با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند یا عوارض جانبی دیگری را برایتان ایجاد کنند. پزشک همچنین می‌تواند به شما در تعیین میزان مصرف مناسب از این گیاهان یا روش‌ها کمک کند و دستورالعمل‌های مفیدی را به شما جهت درمان سریع کیست تخدان ارائه دهد.

چه زمانی مراقبت‌های پزشکی و درمان سریع کیست تخمدان ضروری است؟

ممکن است کیست تخمدان شما علائمی را از خود بروز بدهد و یا بدون علامت باشد. درواقع ممکن است بدانید که کیست تخمدان دارید یا ندانید. بااین‌حال، کیست‌های بزرگ علائمی مانند درد لگن، پری شکم یا نفخ را ایجاد می‌کنند. به‌طورکلی توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد شدید لگن
  • درد ناگهانی در ناحیه شکم
  • درد همراه با تب
  • درد همراه با استفراغ
  • علائم شوک مانند تنفس سریع، سبکی سر یا ضعف

توجه داشته باشید که این علائم می‌توانند نشانه‌ای از پارگی ناگهانی کیست یا پیچ‌خوردگی تخمدان باشند که برای کیست‌های بزرگ اتفاق می‌افتد و در هر دو حالت شما نیاز به مراقبت‌های اورژانسی خواهید داشت. در این شرایط به‌هیچ‌وجه از روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی استفاده نکنید و بعد از تماس با متخصص، خودتان را به اورژانس برسانید.

درمان خانگی کیست تخمدان در دختر مجرد

به دلیل حساسیت‌های مذهبی که در خصوص دختران مجرد در ایران وجود دارد، امکان درمان جراحی برای رفع کیست تخمدان در دختران مجرد تقریبا غیرممکن است و همین مسئله این افراد را به سمت استفاده از درمان‌های خانگی و گیاهان داروی سوق می‌دهد. درمان خانگی کیست تخمدان در دختر مجرد شامل استفاده از برخی دمنوش‌های گیاهی خاص می‌سازد که شامل زردچوبه، زنجبیل و فلفل خواهد بود که به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود موجب کاهش التهاب آندرومتریوز و درمان کیست خواهند شد. از سوی دیگر استفاده از چای بابونه، چای زنجبیل و دمنوش‌های حاوی این مواد نیز در درمان کیست بی تاثیر نیستند.

سخن آخر

به‌طورکلی استفاده از روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی و اقدامات خانگی می‌تواند به کاهش برخی از علائم کیست تخمدان یا احتمالاً تنظیم هورمون‌ها کمک کند. بااین‌حال، این روش‌ها دارای مستندات علمی نیستند و صرفاً به‌صورت تجربی بیان می‌شوند. بنابراین به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به‌عنوان جایگزین درمان‌های پزشکی برای کیست تخمدان عمل کنند.

درصورتی‌که شما دچار علائم کیست تخمدان شدید و این کیست تشخیص داده شد یا خود متخصص زنان در هنگام انجام سایر غربالگری‌ها این بیماری را تشخیص داد، حتماً باید تحت نظر متخصص خود به پیگیری درمان بپردازید و اگر خواستید از داروهای گیاهی به‌عنوان روش‌های تسکین‌دهنده خانگی استفاده کنید، حتماً ابتدا با متخصص خود مشورت کنید. در برخی از شرایط مانند بارداری یا استفاده از برخی داروهای خاص نیز به‌هیچ‌وجه نباید از روش‌های خانگی مانند درمان خانگی کیست در دختران مجرد یا روش‌های دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید