بهترین جراح فیبروم در تهران

بهترین جراح فیبروم در تهران؛ التیام بخش فیبروم و مشکلات و دردهای مرتبط با آن

فیبروم‌ها توده‌های غیرسرطانی هستند که در سال‌های باروری ظاهر می‌شوند و به آن‌ها لیومیوم یا میوم گفته می‌شود. درمان این معضلات توسط بهترین جراح فیبروم در تهران از آن جهت مهم است که در صورت پیشرفت می‌تواند عامل دردهای لگنی، اختلال در پریود و مشکل در دفع مثانه شود. ضروری است در صورت لکه بینی، خونریزی شدید واژینال یا درد لگن به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه کنید.

فیبروم‌ها می‌توانند در اندازه‌های مختلف از توده بسیار کوچک و غیرقابل تشخیص توسط چشم انسان تا توده‌های حجیم که می‌توانند رحم را منحرف و بزرگ کنند، پدیدار شوند .همچنین ممکن است یک فیبروم یا چند فیبروم در رحم یک بیمار ایجاد شود. در موارد شدید، فیبروم‌های مختلف ممکن است رحم را به‌قدری بزرگ کنند که حتی به قفسه سینه برسد و باعث افزایش وزن ناگهانی شود .

اما گاهی نیز ممکن است ندانید که فیبروم رحمی دارید، زیرا اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند و متخصصان زنان به‌طور اتفاقی فیبروم‌ها را در طول معاینه لگن یا سونوگرافی تشخیص می‌دهند .اگر این فیبروم‌ها بزرگ باشند باید جراحی انجام شود و این کار باید توسط بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران صورت گیرد تا بافتی در رحم جا نمانده و عمل جراحی به بهترین نحو شکل بگیرد .در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین جراح فیبروم در تهران چه ویژگی‌هایی دارد و به‌طورکلی این جراحی چگونه انجام می‌شود؟


The-best-fibroid-surgeon-in-Tehran

 

فهرست مطالب

بهترین جراح فیبروم در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین جراح فیبروم در تهران معمولاً متخصصان زنان و زایمانی هستند که قدرت تشخیص بسیار خوبی در این زمینه دارند و با انجام جراحی‌های متعدد فیبروم رحم، تجربه کافی برای جراحی را به دست آورده‌اند .اولین چیزی که برای درمان فیبروم رحم بسیار مهم است، تشخیص صحیح و به هنگام آن می‌باشد. همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، در بسیاری از خانم‌ها فیبروم‌ها علائمی ایجاد نمی‌کنند .به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم که معاینات دوره‌ای منظم را داشته باشید تا چنین مواردی قبل از ایجاد خطر تشخیص داده شده و درمان لازم انجام شود.

بهترین جراح فیبروم رحم در تهران پزشکی است که قدرت تشخیص بالایی داشته باشد، با حوصله به صحبت‌های شما در مورد علائم و ناراحتی‌هایی که تجربه می‌کنید گوش دهد، سابقه خوبی در امر جراحی داشته باشد، بیماران قبلی او از نتایج جراحی فیبروم رحم خود راضی باشند، به ترفندها و تکنیک‌های بروز دنیا آشنا باشد و شما با او احساس راحتی داشته باشید.

گاهی دیده می‌شود به دلیل انجام جراحی فیبروم در مراکز غیر استریل و بدون تجهیزات کافی توسط متخصصانی که در امر جراحی فیبروم رحم صلاحیت چندانی ندارند، بخشی از بافت‌های فیبروم درون رحم مانده است و بعد از مدتی ممکن است این بافت‌ها مجدداً شروع به رشد کرده و علائم بازگردند. از طرفی محیط غیر مجهز انجام جراحی، احتمال انتقال باکتری‌ها و عوامل عفونت‌زای مختلف به داخل رحم را به‌شدت افزایش می‌دهد که خطرات دیگر حتی ناباروری را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

بنابراین بسیار مهم است که برای انتخاب بهترین متخصص جراحی فیبروم در تهران وقت بگذارید و فردی خبره در این زمینه را پیدا کنید که ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد و بعد از انجام جراحی نیز با کنترل دقیق وضعیت شما، پیگیری درمان را به‌طور کامل انجام دهد و مطمئن شود که دیگر بافت فیبرومی در رحم نمانده است.

بهترین جراح فیبروم رحم در تهران چگونه این جراحی را انجام می‌دهد؟

به جراحی فیبروم رحم میومکتومی نیز گفته می‌شود که یک روش جراحی برای برداشتن فیبروم‌های رحمی است و نام دیگر آن هم لیومیوم است. این توده‌ها غیر سرطانی و رایج هستند که در رحم ظاهر می‌شوند. فیبروم رحم معمولاً در سال‌های باروری پدیدار خواهد شد، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. هدف بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران در طول میومکتومی برداشتن فیبروم های ایجادکننده علائم و بازسازی مجدد رحم است.

برخلاف هیسترکتومی که در آن کل رحم شما را برداشته می‌شود، در میومکتومی فقط فیبروم‌ها یعنی بافت‌های اضافه ایجاد شده در رحم برداشته خواهند شد و رحم سالم می‌ماند. بنابراین در صورت انتخاب بهترین جراح فیبروم رحم در تهران نباید نگران انجام این جراحی باشید.

سهل‌انگاری در انجام جراحی و به تعویق انداختن آن می‌تواند عوارض شدیدتری مانند ناباروری را برای شما ایجاد کند. معمولاً افرادی که بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران این جراحی را برایشان انجام می‌دهد، بعد از عمل علائمی مانند کاهش خونریزی شدید قاعدگی و فشار لگن را گزارش می‌دهند

چرا بهترین متخصص جراحی فیبروم در تهران این جراحی را تجویز می‌کند؟

بهترین جراح فیبروم رحم در تهران ممکن است میومکتومی را برای فیبروم‌هایی که علائمی ایجاد می‌کنند که دردسرساز هستند یا در فعالیت‌های عادی شما نیز تداخل ایجاد می‌کنند، توصیه کند. اگر به جراحی نیاز داشته باشید، مهم‌ترین دلایل انتخاب میومکتومی به جای هیسترکتومی برای فیبروم رحم، عبارت‌اند از:

قصد دارید در آینده بچه‌دار شوید

بهترین جراح فیبروم در تهران مشکوک است که فیبروم‌های رحمی می‌توانند در باروری شما اختلال ایجاد کنند

شما می‌خواهید رحم خود را حفظ کنید

عوارض احتمالی جراحی فیبروم از دید بهترین جراح فیبروم در تهران

معمولاً اگر جراحی فیبروم را توسط بهترین متخصص جراح فیبروم در تهران در یک مرکز تخصصی و مجهز که کاملاً به نکات بهداشتی و استریل توجه می‌شود، انجام دهید، تنها ممکن است برخی عوارض مربوط به جراحی که در هر جراحی ممکن است رخ دهد را تجربه کنید و عملاً عارضه چندانی ایجاد نخواهد شد. بااین‌حال برخی از عوارض معمول عمل میومکتومی عبارت‌اند از:

 از دست دادن خون بیش‌ازحد

بسیاری از زنان مبتلا به لیومیوم رحم، در حال حاضر به دلیل خونریزی شدید قاعدگی دارای کم‌خونی هستند، بنابراین در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن خون بعد از انجام جراحی و مشکلات متعاقب آن خواهند بود. اگر این کار را نزد بهترین جراح فیبروم در تهران انجام دهید، قطعاً پزشک از قبل، روش‌هایی را برای جلوگیری از خطرات کم‌خونی به شما پیشنهاد می‌دهد.

همچنین در این شرایط، جراح فیبروم برخلاف افراد کم‌تجربه اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از خونریزی بیش‌ازحد انجام می‌دهد. ازجمله این اقدامات می‌توان به مسدود کردن جریان از شریان‌های رحمی با استفاده از گیره‌ها و تزریق داروها در اطراف فیبروم‌ها برای بستن عروق خونی اشاره کرد.همچنین به احتمال زیاد نیاز به انتقال خون وجود خواهد داشت. به‌طورکلی نیز مطالعات نشان می‌دهد که از دست دادن خون با هیسترکتومی کمتر از میومکتومی برای رحم‌های با اندازه مشابه است

 ایجاد بافت اسکار

برش‌های داخل رحم برای برداشتن فیبروم‌ها می‌تواند منجر به چسبندگی شود و نوارهایی از بافت اسکار را پس از جراحی ایجاد کند. این امر بخصوص اگر عمل جراحی شما توسط بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران یا شهرستان‌ها انجام نشود، بیشتر محتمل خواهد بود. میومکتومی با تکنیک لاپاروسکوپی باعث چسبندگی کمتری نسبت به میومکتومی شکمی (لاپاراتومی) می‌شود، اما انجام آن برای همه بیماران ممکن نیست.

 عوارض زایمان یا باروری

اگر باردار شوید، میومکتومی می‌تواند خطرات خاصی را در حین زایمان افزایش دهد. اگر جراح شما مجبور شود برش عمیقی در دیواره رحم شما ایجاد کند، دکتری که بارداری بعدی شما را مدیریت می‌کند ممکن است برای جلوگیری از پارگی رحم در حین زایمان که یک عارضه بسیار نادر بارداری است، زایمان سزارین را توصیه کند. خود فیبروم‌ها نیز با عوارض بارداری مرتبط هستند. به‌ندرت نیز ممکن است، اگر خونریزی غیرقابل‌کنترل باشد یا علاوه بر فیبروم، ناهنجاری‌های دیگری نیز مشاهده شود، جراح رحم را خارج کند.

 احتمال نادر گسترش تومور سرطانی به دلیل تشخیص اشتباه

به‌ندرت ممکن است متخصص زنان شما تومور سرطانی را به‌عنوان فیبروم تشخیص دهد. به همین دلیل تاکید می‌کنیم معاینات خود را در مراکز معتبر انجام دهید. در این صورت بیرون آوردن تومور، به‌خصوص اگر به قطعات کوچک شکسته شود (مورسولاسیون) تا از طریق یک برش کوچک برداشته شود، می‌تواند منجر به گسترش سرطان گردد. خطر این اتفاق پس از یائسگی و با افزایش سن زنان، افزایش می‌یابد.

راهکارهای پیشگیرانه بهترین جراح فیبروم در تهران از عوارض احتمالی جراحی

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، حتی درصورتی‌که جراحی فیبروم توسط بهترین دکترجراح فیبروم رحم در تهران انجام شود، باز هم ممکن است عوارضی برای بیمار ایجاد گردد که به‌صورت ناخواسته اتفاق می‌افتند. برای به حداقل رساندن خطرات جراحی میومکتومی، معمولاً بهترین متخصص جراحی فیبروم در تهران موارد زیر را به شما توصیه خواهد کرد:

 مصرف مکمل‌های آهن و ویتامین‌ها

اگر دچار کم‌خونی فقر آهن در دوره‌های قاعدگی شدید هستید، بهترین جراح فیبروم در تهران مکمل‌های آهن و ویتامین‌ها را برایتان تجویز می‌کند تا بتوانید تا حدودی کم‌خونی خود را تا قبل از جراحی جبران کنید.

درمان هورمونی

راهبرد دیگر برای اصلاح کم‌خونی، انجام درمان هورمونی قبل از جراحی است. بهترین جراح فیبروم در تهران ممکن است آگونیست یعنی هورمون آزادکننده گنادوتروپین (GnRH)، قرص‌های ضدبارداری یا سایر داروهای هورمونی را برای توقف یا کاهش جریان قاعدگی قبل از جراحی برایتان تجویز کند. هنگامی‌که این دارو برایتان تجویز می‌شود، آگونیست GnRH تولید استروژن و پروژسترون را مسدود می‌کند، قاعدگی را متوقف می‌کند و به بدن شما امکان می‌دهد هموگلوبین و ذخایر آهن را بازسازی کنید.

درمان کوچک کردن فیبروم

برخی از درمان‌های هورمونی، مانند درمان آگونیست GnRH، همچنین می‌توانند فیبروم‌ها در رحم شما را به اندازه‌ای کوچک کنند که به جراح شما اجازه دهد از یک روش جراحی کم تهاجمی برای برداشتن فیبروم مانند یک برش کوچک‌تر و افقی به جای برش عمودی یا یک روش لاپاراسکوپی به جای جراحی باز استفاده کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که درمان متناوب آگونیست GnRH، در طول زمان، می‌تواند فیبروم‌ها را به اندازه‌های کوچک تبدیل کند و خونریزی را به اندازه‌ای کاهش دهد که نیازی به جراحی نباشد. توجه داشته باشید که در اکثر زنان، درمان با آگونیست GnRH باعث علائم یائسگی، ازجمله گرگرفتگی، تعریق شبانه و خشکی واژن می‌شود.

بااین‌حال، این ناراحتی‌ها پس از قطع مصرف دارو، پایان می‌یابند. به طور معمول این درمان چند ماه پیش از جراحی صورت می‌گیرد. خانواده دیگری از داروها به نام تعدیل‌کننده‌های انتخابی گیرنده پروژسترون (SPRMs)، مانند اولیپریستال (ella) نیز ممکن است فیبروم‌ها را کوچک کرده و خونریزی را کاهش دهند.

بهترین جراح فیبروم در تهران چه اقداماتی را پیش از جراحی انجام می‌دهد؟

برای اینکه عمل شما توسط بهترین جراح فیبروم رحم در تهران به بهترین شکل خودش انجام شود، قبل از جراحی باید به برخی اقدامات مورد نیاز توجه داشته باشید و آن‌ها را انجام دهید. این اقدامات معمولا شامل موارد زیر هستند:

  • شما باید چند ساعت قبل از عمل ناشتا باشید و خوردن یا نوشیدن هر چیزی را متوقف کنید. زمان شروع این توقف را بهترین جراح فیبروم در تهران مشخص می‌کند.
  • اگر هر نوع دارویی مصرف می‌کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید روال معمول مصرف دارو را در روزهای قبل از جراحی تغییر دهید یا خیر؟
  • در مورد داروهای بدون نسخه، ویتامین‌ها یا سایر مکمل‌های غذایی که مصرف می‌کنید نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

بسته به روشی که بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران برای شما در نظر می‌گیرد، ممکن است انواع بیهوشی زیر را دریافت نمایید:

بیهوشی عمومی

با بیهوشی عمومی، شما کاملاً در طول جراحی در خواب خواهید بود و یک لوله در گلوی شما قرار می‌گیرد. بیهوشی عمومی برای میومکتومی لاپاروسکوپی و معمولاً برای میومکتومی شکمی استفاده می‌شود. گاهی این نوع بیهوشی برای جراحی میومکتومی هیستروسکوپی نیز قابل استفاده است.

نظارت و مراقبت بر بیهوشی (MAC)

با این نوع بیهوشی، شما معمولاً چیزی را به خاطر نمی‌آورید و احساس می‌کنید که کاملاً در خواب هستید. اما در این شرایط در طول عمل شما لوله‌ای در گلو ندارید. MACاغلب برای میومکتومی هیستروسکوپی استفاده می‌شود، زیرا این روش کمتر تهاجمی است و بنابراین نیاز به بیهوشی کمتری دارد.

گاهی ممکن است از انواع دیگر بی‌حسی مانند بی‌حسی نخاعی یا موضعی نیز برای جراحی استفاده شود. بنابراین بهتر است از قبل از بهترین جراح فیبروم در تهران در مورد نوع بیهوشی که ممکن است دریافت کنید بپرسید.

شرایط بعد از جراحی

اینکه بعد از جراحی فقط بخشی از روز در بیمارستان بمانید یا یک شب کامل، به نوع عمل شما بستگی دارد. میومکتومی شکمی (لاپاراتومی) معمولاً به بستری شدن در بیمارستان تا حدود یک تا دو روز نیاز دارد. در بیشتر موارد، میومکتومی لاپاراسکوپی یا رباتیک به‌صورت سرپایی یا تنها با یک شب بستری شدن انجام می‌شود.

میومکتومی هیستروسکوپی اغلب بدون بستری شدن انجام می‌شود. به هر حال هرکدام از این روش‌ها که برایتان استفاده شود، شما نیاز دارید که در روز جراحی همراهی با خود داشته باشید تا در مراحل قبل عمل و بعد از عمل به شما کمک کند. همچنین تا زمانی که بهترین جراح فیبروم در تهران برایتان مشخص می‌کند باید استراحت کنید و باید از قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشید.

انواع روش‌های جراحی فیبروم رحم توسط بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران

بسته به ‌اندازه، تعداد و محل فیبروم‌های موجود در رحم شما، بهترین جراح فیبروم رحم در تهرانممکن است یکی از سه روش جراحی میومکتومی زیر را انتخاب کند:

میومکتومی شکمی

در میومکتومی شکمی (لاپاراتومی)، جراح شما یک برش شکمی باز را برای دسترسی به رحم و برداشتن فیبروم ایجاد خواهد کرد. جراح شما معمولاً ترجیح می‌دهد در صورت امکان یک برش افقی و کم، در خط بیکینی ایجاد کند. اما برای رحم‌های بزرگ‌تر نیاز به برش‌های عمودی خواهد بود.

میومکتومی لاپاراسکوپی و رباتیک

در میومکتومی لاپاراسکوپی و رباتیک، هر دو روش کم تهاجمی هستند و جراح شما از طریق چندین برش کوچک شکمی به فیبروم‌های موجود در رحم دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را برمی‌دارد. در مقایسه با زنانی که لاپاراتومی برایشان انجام می‌شود، زنانی که تحت لاپاراسکوپی قرار می‌گیرند خون کمتری را از دست می‌دهند. همچنین بستری شدن و بهبودی کوتاه‌تر در بیمارستان و میزان کمتری از عوارض و ایجاد چسبندگی پس از جراحی را تجربه خواهند کرد.

بااین‌حال مقایسه‌های محدودی بین میومکتومی لاپاراسکوپی و رباتیک وجود دارد. جراحی رباتیک ممکن است طولانی‌تر و پرهزینه‌تر باشد، اما نتایج تقریباً یکسان است و اینکه کدام یک برای شما مناسب‌تر خواهد بود، به تشخیص پزشکتان بستگی دارد.

میومکتومی لاپاراسکوپی

در این روش، بهترین جراح فیبروم رحم در تهران یک برش کوچک در داخل یا نزدیک ناف شما ایجاد می‌کند. سپس یک لاپاروسکوپ (یک لوله باریک مجهز به دوربین) را از طریق آن برش کوچک به شکم شما وارد می‌کند. جراح شما جراحی را با ابزارهایی که از طریق برش‌های کوچک دیگر در دیواره شکم شما وارد می‌شود، انجام می‌دهد.

در میومکتومی رباتیک نیز جراح شما ابزارها را از طریق برش‌های کوچک، مشابه آنچه در میومکتومی ل اپاروسکوپی انجام می‌شود وارد می‌کند و سپس حرکت ابزار را از یک کنسول جداگانه کنترل خواهد کرد. گاهی اوقات نیز بسته به شرایط بیمار و فیبروم‌ها جراح فیبروم را تکه تکه می‌کند (مورسلاسیون) و از طریق یک برش کوچک در دیواره شکم آن‌ها را خارج خواهد کرد.

در موارد دیگر، فیبروم از طریق یک برش بزرگ‌تر در شکم شما برداشته می‌شود تا بدون برش و تکه تکه شدن آن خارج گردد. به‌ندرت، فیبروم ممکن است از طریق یک برش در واژن برداشته شود که به آن کولپوتومی می‌گویند.

میومکتومی هیستروسکوپی

برای درمان فیبروم‌های کوچک‌تر که به‌طور قابل‌توجهی در رحم شما برآمده می‌شوند (فیبروم های زیر مخاطی)، بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران ممکن است یک میومکتومی هیستروسکوپی را پیشنهاد کند. در این روش، جراح شما با استفاده از وسایلی که از طریق واژن و دهانه رحم وارد رحم شما می‌شوند، به فیبروم‌ها دسترسی پیدا می‌کند و آن‌ها را خارج خواهد کرد.این جراحی بدین شکل است که جراح شما یک ابزار کوچک و روشن را از طریق واژن و دهانه رحم وارد رحم شما می‌کند.

او معمولاً از یک رزکتوسکوپ حلقه سیمی برای برش (رزکت) بافت با استفاده از برق یا یک مورسلاتور هیستروسکوپی برای برش دستی فیبروم با تیغه استفاده می‌کند. سپس یک مایع شفاف که معمولاً یک محلول نمک استریل است، به رحم شما وارد می‌شود تا حفره رحم شما را گسترش دهد و امکان بررسی دقیق‌تر دیواره‌های رحم را فراهم کند.

در گام بعدی جراح شما قطعات فیبروم را با استفاده از رزکتوسکوپ یا مورسلاتور هیستروسکوپی تراشیده و قطعات را از رحم خارج می‌کند تا فیبروم به‌طور کامل برداشته شود.این کار نیاز به تبحر و تجربه زیادی دارد تا به‌درستی انجام شود و تنها از عهده بهترین جراح فیبروم در تهران برمی‌آید. گاهی اوقات نمی‌توان فیبروم‌های بزرگ را در یک جراحی به‌طور کامل برداشت و جراحی دوم موردنیاز است.

شرایط بعد از عمل فیبروم چگونه است؟

هنگام ترخیص از بیمارستان، پزشک شما داروهای ضد درد خوراکی را برایتان تجویز می‌کند و به شما می‌گوید که چگونه در طول دوران بهبودی از خود مراقبت کنید و محدودیت‌های رژیم غذایی و فعالیت‌های شما را برایتان توضیح خواهد داد.

بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید، لکه بینی یا لکه‌های واژن برای چند روز تا شش هفته امکان‌پذیر است. اما بهتر است همه موارد را در جلسه معاینات پیگیری درمان بعد از جراحی، به بهترین جراح فیبروم در تهران گزارش دهید تا عوارضی برایتان ایجاد نشود.

نتایج حاصل از جراحی فیبروم توسط بهترین جراح فیبروم در تهران

نتایج حاصل از میومکتومی توسط بهترین جراح فیبروم رحم در تهران می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تسکین علائم پس از جراحی میومکتومی.

اکثر زنان تسکین علائم و نشانه‌های آزاردهنده مانند خونریزی بیش‌ازحد قاعدگی و درد و فشار لگن را تجربه می‌کنند

  • بهبود باروری زنانی که تحت لاپاروسکوپی میومکتومی، با یا بدون کمک رباتیک قرار می‌گیرند.

در عرض حدود یک سال پس از جراحی، این افراد نتایج بارداری خوبی خواهند داشت. بهتر است میومکتومی، ۳ تا ۶ ماه قبل از اقدام برای بارداری انجام شود تا زمان بهبودی رحم شما فراهم شود.

آیا احتمال برگشت فیبروم وجود دارد؟

فیبروم‌هایی که بهترین جراح فیبروم در تهران در طول جراحی تشخیص نمی‌دهد یا فیبروم‌هایی که به هر دلیل مانند تبحر پایین جراح به‌طور کامل برداشته نشده‌اند، درنهایت می‌توانند مجددا رشد کرده و علائم قبلی را حتی با شدت متفاوت ایجاد کنند. فیبروم‌های جدید که ممکن است نیاز به درمان داشته یا نداشته باشند، نیز می‌توانند ایجاد شوند.

زنانی که فقط یک فیبروم دارند، در مقایسه با زنانی که فیبروم‌های متعدد داشته‍‌اند، در معرض خطر کمتری برای ایجاد فیبروم‌های جدید هستند. همچنین زنانی که پس از جراحی باردار می‌شوند نیز نسبت به زنانی که باردار نمی‌شوند، در معرض خطر کمتری برای ایجاد فیبروم‌های جدید قرار می‌گیرند. زنانی که فیبروم‌های جدید یا عودکننده دارند، ممکن است در آینده درمان‌های غیر جراحی دیگری نیز برایشان نیاز باشد که شامل موارد زیر هستند:

آمبولیزاسیون شریان رحمی

در این روش ذرات میکروسکوپی به یک یا هر دو شریان رحمی تزریق می‌شوند و جریان خون را محدود می‌کنند.

فرسایش حرارتی حجمی فرکانس رادیویی (RVTA)

در این روش انرژی فرکانس رادیویی برای از بین بردن فیبروم‌ها با استفاده از اصطکاک یا گرما استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، با هدایت یک پروب اولتراسوند این کار انجام خواهد گرفت.

جراحی سونوگرافی متمرکز با هدایت (MRI)

در این روش از یک منبع گرما جهت از بین بردن فیبروم‌های فرسایشی استفاده می‌شود که توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) هدایت می‌گردد.

بهترین جراح فیبروم در تهران چه علائمی را شناسایی ‌می‌کند؟

همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، بسیاری از زنانی که فیبروم دارند، هیچ علامتی ندارند. به همین دلیل بسیار مهم است که معاینات دوره‌ای منظم توسط بهترین جراح فیبروم در تهران باتجربه در محیطی مجهز انجام شود تا در صورت وجود چنین مواردی، هرچه زودتر بیماری تشخیص داده شده و درمان‌های لازم، قبل از ایجاد خطر انجام شوند. گاهی نیز برخی خانم‌ها بر اساس محل، اندازه و بزرگی توده فیبروم، علائمی را تجربه می‌کنند که شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی شدید قاعدگی
  • پریودی که بیشتر از یک هفته طول می‌کشد
  • درد لگن یا فشار
  • هر نوع تکرر ادرار
  • ناتوانی در تخلیه مثانه
  • یبوست
  • پا یا کمردرد

به‌ندرت، فیبروم می‌تواند باعث درد حاد شود و آن زمانی است که توده دچار پارگی شده و خون خود را از دست می‌دهد که ممکن است خونریزی به قدری باشد که نیاز به مراقبت‌های فوری و مراجعه به اورژانس باشد. فیبروم‌ها به‌طورکلی بر اساس مکانشان طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از فیبروم‌ها داخل دیواره عضلانی رحم رشد می‌کنند. فیبروم های زیر مخاطی به داخل حفره رحم برآمده می‌شوند و فیبروم‌های ساب سروزال به سمت خارج رحم پیش می‌روند.

چه زمانی باید به بهترین جراح فیبروم در تهران مراجعه کرد؟

در قسمت قبل علائمی که می‌توانند نشان‌دهنده وجود فیبروم‌ها باشند را برایتان گفتیم و این علائم هشداری هستند که به شما می‌گویند در اسرع وقت باید به متخصص زنان جهت بررسی این مسئله مراجعه کنید. بااین‌حال در صورت وجود شرایط زیر، مراجعه به بهترین دکتر جراح فیبروم رحم در تهران و یا شهر خود امری ضروری محسوب می‌شود:

درد لگنی که از بین نمی‌رود

دوره‌های بیش‌ازحد سنگین، طولانی یا دردناک

هر نوع لکه بینی یا خونریزی در بین دوره‌های پریودی

ناتوانی در تخلیه مثانه

کم بودن گلبول‌های قرمز خون بدون دلیل منطقی (کم‌خونی)

اگر خونریزی شدید واژینال یا درد شدید لگنی دارید که به‌طور ناگهانی ظاهر می‌شود، به دنبال مراقبت‌های پزشکی فوری یعنی مراجعه به اورژانس باشید.

دلایل ایجاد فیبروم رحم از دید بهترین جراح فیبروم در تهران

پزشکان و محققان هنوز علت دقیق ایجاد فیبروم رحم را نمی‌دانند، اما تحقیقات و تجربیات مشخص کرده است که موارد زیر می‌توانند در ایجاد فیبروم رحم نقش داشته باشند:

تغییرات ژنتیکی

بسیاری از فیبروم‌ها به دلیل تغییراتی در ژن‌هایی هستند که با سلول‌های عضلانی معمولی رحم متفاوت می‌باشند. هورمون‌هابه نظر می‌رسد استروژن و پروژسترون، یعنی دو هورمونی که رشد دیواره رحم یعنی آندومتر را در طول هر سیکل قاعدگی برای آمادگی برای بارداری تحریک می‌کنند، می‌توانند در برخی شرایط باعث رشد فیبروم‌ها شوند.

فیبروم‌ها نسبت به سلول‌های عضلانی معمولی رحم، حاوی گیرنده‌های استروژن و پروژسترون بیشتری هستند. به همین دلیل فیبروم‌ها پس از یائسگی به دلیل کاهش تولید هورمون، تمایل به کوچک شدن دارند. سایر عوامل رشدموادی که به بدن در حفظ بافت‌ها کمک می‌کنند، مانند فاکتور رشد شبه انسولین نیز ممکن است در شرایطی بر رشد فیبروم تأثیر بگذارند.

ماتریکس خارج سلولی (ECM)ECM ماده‌ای است که باعث می‌شود سلول‌ها مانند ملات بین آجرها به هم بچسبند. ECM در فیبروم‌ها افزایش یافته و آن‌ها را فیبری می‌کند. ECM همچنین فاکتورهای رشد را ذخیره می‌کند و باعث تغییرات بیولوژیکی در خود سلول‌ها می‌شود .پزشکان اعتقاد دارند که فیبروم رحم معمولا از یک سلول بنیادی در بافت عضلانی صاف رحم (میومتر) شروع به رشد می‌کند.

درواقع یک سلول به‌طور مکرر تقسیم می‌شود و درنهایت یک توده سفت و لاستیکی متمایز از بافت مجاور خود را ایجاد می‌کند. الگوهای رشد فیبروم‌های رحمی متفاوت است و ممکن است به‌آرامی یا سریع رشد کنند یا ممکن است به همان اندازه باقی بمانند. برخی از فیبروم‌ها از طریق جهش رشد می‌کنند و برخی ممکن است خودبه‌خود کوچک شوند.

بسیاری از فیبروم‌هایی که در طی بارداری وجود داشته‌اند نیز پس از باروری کوچک یا ناپدید می‌شوند، چرا که رحم به اندازه معمول خود باز می‌گردد. آنچه مهم است، انجام معاینات منظم برای پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از این توده‌ها مانند پاره شدن ناگهانی و خونریزی شدید می‌باشد.

عوارض عدم مراجعه به بهترین جراح فیبروم در تهران

عدم مراجعه به بهترین جراح می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای بیماران شود. این بیماری به دلیل ایجاد خونریزی شدید می‌تواند منجر به کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون و کم خونی گردد. همین مسئله می‌تواند عامل ضعف و خستگی فرد گردد.از سوی دیگر این بیماری می‌تواند عامل ناباروری، سقط جنین و زایمان زودرس گردد.

فواید مراجعه به بهترین جراح فیبروم در تهران

مراجعه به بهترین جراح می‌تواند مانع بروز عوارض ناشی از فیبروم گردد و همین مسئله سلامت بیمار را تضمین می‌نماید و خطر سقط جنین یا زایمان زودرس برای زنان باردار را به حداقل می‌رساند.

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید فیبروم رحم اگرچه ممکن است یک بیماری ساده به نظر برسد، اما به دلیل اینکه در اکثر اوقات علائمی ایجاد نمی‌کند، در صورت رشد و عدم درمان به‌موقع می‌تواند منجر به عوارض ناخوشایندی مانند ناباروری برای شما شود. بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم که حتماً معاینات دوره‌ای منظم را نزد بهترین جراح فیبروم در تهران انجام دهید تا در صورت وجود چنین مواردی هر چه زودتر درمان مناسب انجام شود.

توجه داشته باشید که برای این عمل جراحی حتماً باید به بهترین متخصص جراحی فیبروم در تهران و یا شهر خود مراجعه کنید تا به بهترین شکل و با کمترین عوارض ممکن این عمل برایتان انجام شود.خوشبختانه در مرکز تخصصی زنان ما جراحان بسیار کار بلدی فعالیت می‌کنند که می‌توانید با خیال راحت جراحی فیبروم رحم خود را به آن‌ها بسپارید. جهت گرفتن نوبت می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید