علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی

شناخت علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی اهمیت زیادی دارد‌. با مشاهده نشانه‌های این بیماری در اولین فرصت ممکن باید به یک کلینیک درمانی تخصصی مراجعه کنید. داشتن رابطه جنسی حتی رابطه بدون دخول با فرد مشکوک و آلوده یکی از مهم‌ترین عوامل خطر سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی است. با مشاهده نشانه‌های سرطان دهانه رحم یا زگیل تناسلی شاید برایتان سؤال باشد که شیوه‌های تشخیصی این بیماری چگونه انجام می‌شود؟ آیا سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی توسط بهترین دکتر سرطان رحم در تهران قابل درمان است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به سؤالات شما پاسخ دهیم.

علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی
علائم سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی
علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی
مهم‌ترین علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی

آگاهی از علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی

علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی در ابتدای شروع بیماری‌ بسیار کم هستند و تنها با کمک آزمایش‌های تخصصی می‌توان وجود این عارضه خطرناک را تشخیص دهید. با شناخت علائم سرطان دهانه رحم و انجام اقدامات درمانی لازم، می‌توانید از پیشروی این بیماری پیشگیری کنید. در ادامه مهم‌ترین نشانه‌های سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی را بررسی می‌کنیم.

خونریزی غیرطبیعی از مجرای واژینال

خونریزی از مجرای واژن مهم‌ترین نشانه‌ سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی است. این خونریزی تفاوت زیادی با خونریزی قاعدگی دارد و در دوره زمانی دیگری انجام می‌شود. بسیاری از بیماران مبتلا به این عارضه از خونریزی مداوم پس از رابطه‌ جنسی واژینال اذیت می‌شوند.

همچنین خونریزی واژینال در دوران یائسگی می‌تواند نشانه اصلی وجود سرطان دهانه رحم باشد. البته برخی از بیماران مبتلا به زگیل تناسلی از خونریزی بین دو دوره پریودی خبر می‌دهند. با مشاهده این علائم در اولین فرصت ممکن باید به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

خروج ترشحات غیرطبیعی از واژن

بسیاری از بیماران دارای علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی خروج ترکیبات بدبو از مجرای واژن را تجربه می‌کنند. این ترکیبات آبکی قوام پایینی دارند و معمولاً به رنگ زرد، صورتی یا قهوه‌ای دیده می‌شوند. همچنین خروج این ترکیبات می‌تواند نشانه‌ وجود عفونت‌ دستگاه جنسی باشد؛ تشخیص این مسئله با انجام تست‌های آزمایشگاهی قابل‌انجام است.

درد ناحیه پایین کمر و لگن

وجود دردهای مزمن یا شدید در قسمت‌های پایین کمر یکی  دیگر از علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی است. برخی افراد دردهای ناشی از سرطان دهانه رحم را با دردهای سیاتیکی اشتباه می‌گیرند. جهت تشخیص علت کمردرد و رفع دلایل آن، در اولین فرصت ممکن به یک کلینیک درمانی مراجعه کنید و عکس‌برداری‌های لازم را انجام دهید.

رابطه جنسی واژینال همراه با درد

بیماران و مبتلایان دارای علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی در حین انجام دخول از طریق واژن درد بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. درد این بیماران با پایان رابطه‌ جنسی تمام نمی‌شود و تا مدت‌ها ادامه دارد. جهت تشخیص علت درد در اثر رابطه جنسی از پزشک خود مشورت بگیرید.

ایجاد عفونت میکروبی

سیستم ایمنی افراد دارای علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی نسبت به انواع عوامل بیماری‌زا مقاومت پایینی دارد. ضعیف‌بودن سیستم ایمنی بدن این بیماران شرایط مناسبی را برای بروز عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی فراهم می‌کند. جهت تشخیص عدم وجود عفونت دستگاه جنسی به یک کلینیک درمانی معتبر مراجعه کنید.

ایجاد زگیل پوستی در اندام جنسی

یکی از علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی است. زگیل‌های تناسلی توده‌های سلولی هستند که به رنگ قهوه‌ای تیره یا روشن دیده می‌شوند. این عارضه‌های پوستی ناشی از وجود عفونت‌‌های ویروسی یا سرطان دهانه رحم هستند. اندازه زگیل‌های تناسلی در صورت عدم درمان افزایش می‌یابد. همچنین لمس زگیل‌های تناسلی برای برخی بیماران دردناک است.

اختلال در خروج ادرار

در صورت عدم رفع علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی، سلول‌های سرطانی به دستگاه اداری متاستاز می‌دهند و عملکرد اندام‌های این دستگاه را مختل می‌کنند. ادرار همراه با درد زیاد یا در شرایط بحرانی عدم ادرار، مهم‌ترین نشانه‌های  وجود سرطان در دهانه رحم هستند. جهت تشخیص سرطان دهانه رحم با اختلالات مربوط به احتباس ادراری به یک متخصص ماهر مراجعه کنید.

کاهش وزن ناگهانی

بیماران درگیر با علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی نسبت به انواع غذاهای موردعلاقه خود بی‌اشتها می‌شوند. در این صورت میزان کالری دریافتی بیمار کاهش می‌یابد؛ از طرفی دیگر سوخت‌وساز بدن به دلیل وجود سرطان بیش‌تر می‌شود. برخی افراد نارسایی‌های گوارشی را با این علامت سرطان دهانه رحم اشتباه می‌گیرند.

تورم پاهای بیمار

وجود تورم در یک یا هر دو پا یکی دیگر از علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی است. در این حالت پاهای بیمار دچار نوعی عدم موضعی می‌شود و بیمار نسبت به لمس قسمت متورم واکنش نشان می‌دهد. پزشک متخصص با معاینه وضعیت بیمار و تجویز تست آزمایشگاهی، تورم ناشی از وجود سرطان دهانه رحم را بررسی می‌کند.

خستگی همیشگی به همراه سرگیجه

بیماران دارای علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی اشتهایی کمی به میل غذا دارند و همواره ضعف عمومی را تجربه می‌کنند. خستگی این افراد به‌صورت سرگیجه‌های مکرر نیز دیده می‌شود. همچنین ضعف و بی‌حالی این بیماران با استراحت مداوم نیز کاهش نمی‌یابد.

اختلال در عملکرد دستگاه گوارش

با پیشروی بیماری و تشدید علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی، سلول‌های سرطانی به دستگاه گوارش متاستاز می‌دهند. در ادامه انواع اختلالات گوارشی ایجاد خواهد شد. بی‌اختیاری در دفع مدفوع مهم‌ترین عارضه گوارشی ناشی از وجود سرطان دهانه رحم است. انجام آزمایش مدفوع و خون می‌تواند وجود سرطان دهانه رحم را مشخص کند.

کم‌خونی شدید بیمار

سرطان دهانه رحم تولید سلول‌های خونی در مغز استخوان را با اختلال مواجه می‌کند و باعث کم‌خونی در بیماران می‌شود. ممکن است کم‌خونی بیمار ناشی از کمبود تغذیه‌ای یا اختلال در دستگاه گوارشی نیز باشد. انجام آزمایش خون و نمونه‌گیری مدفوع بهترین روش ممکن جهت تشخیص علت کم‌خونی است.

اهمیت شناخت علائم و نشانههای سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی

شناخت علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی جهت پیشگیری از بروز عوارض این بیماری اهمیت بالایی دارد. تشخیص وجود سرطان دهانه رحم و مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص، می‌‌تواند از ایجاد مشکلات زیاد برای سلامت بیمار جلوگیری کند. با مشاهده علائم مربوط به کانسر دهانه رحم و زگیل تناسلی، در اولین اقدام ممکن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

با وجود این که شایع‌ترین علت ابتلا به سرطان دهانه رحم آلودگی به انواع پر خطر ویروس زگیل تناسلی است؛ اما انواع دیگری از این سرطان با فاکتورهای ژنتیک و وراثت ارتباط دارد. درصورتی‌که سابقه ابتلا به سرطان دهانه رحم در افراد خانواده را دارید، نسبت به نشانه‌های هشداردهنده این بیماری آگاه باشید. پزشک متخصص انجام تست‌های تشخیصی را تجویز می‌کند و سابقه خانوادگی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

زنانی که در سنین پایین رابطه جنسی برقرار کرده‌اند و در طول زندگی خود شریک‌های جنسی متعددی داشته‌اند، باید به علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی توجه داشته باشند. علائم سرطان دهانه رحم در برخی از این افراد به‌صورت خاموش است و در ظاهر مشخص نمی‌شود. درصورتی‌که درگذشته رابطه جنسی پر خطر داشته‌اید، جهت انجام آزمایش‌های لازم به یک کلینیک درمانی معتبر مراجعه کنید.

عوامل خطر همراه با علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی

بروز علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی با وجود برخی شرایط افزایش می‌یابد. با شناخت این موقعیت‌های خطر آمیز، می‌‌توانید سلامت خود را در برابر ابتلا به سرطان دهانه رحم یا زگیل تناسلی تضمین کنید. مهم‌ترین عوامل خطر که باعث بروز علائم زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم می‌شوند را در موارد زیر خلاصه می‌کنیم.

برقراری رابطه جنسی خطرناک

افرادی که در سنین پایین‌تر از ۱۸ سال رابطه جنسی را تجربه می‌کنند در معرض بیماری سرطان دهانه رحم قرار دارند. همچنین برقراری رابطه واژینال یا مقعدی با چندین شریک، می‌تواند احتمال بروز زگیل تناسلی را افزایش دهد. برقراری رابطه جنسی توسط شریک جنسی شما با افراد متنوع، عامل تهدیدکننده‌ای دیگری جهت بروز سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی است.

مصرف دخانیات

استعمال سیگار و قلیان یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بروز علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی است. ترکیبات مضر موجود در دود دخانیات از طریق دستگاه گردش خون وارد رحم فرد می‌شوند و نقش مهمی در ایجاد سرطان دهانه رحم دارند.

ضعف سیستم ایمنی

افرادی که مقاومت سیستم ایمنی آن‌ها پایین است در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی قرار دارند. بدن این افراد توانایی مقابله با سلول‌های سرطانی را ندارد؛ در این شرایط تومور به‌سرعت گسترش می‌یابد و دیگر اندام‌های بدن بیمار را نیز درگیر می‌کند.

وجود بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی

ابتلای فرد به انواع عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی شرایط مناسبی را جهت بروز سرطان دهانه رحم ایجاد می‌کند. بیماری نقص ایمنی اکتسابی نقش مهمی در بروز زگیل تناسلی دارد. ویروس ایدز سیستم ایمنی را در برابر سلول‌های مضر سرطانی ضعیف می‌کند و باعث بروز سرطان‌ دهانه رحم می‌شود.

استفاده از قرص‌های ضدبارداری

مصرف قرص‌های ضدبارداری باعث بروز علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی می‌شوند. این داروها میزان ترشح هورمون‌های جنسی را تغییر می‌دهند و نقش مهمی در ایجاد سرطان رحم دارند‌. قرص‌های ضدبارداری را تنها در صورت نیاز و با مشورت پزشک متخصص زنان مصرف کنید.

عدم تحرک و اضافه‌وزن

چاقی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز سرطان دهانه رحم در زنان است. در صورت اضافه‌وزن، میزان ترشح هورمون‌های زنانه تغییر می‌کند و شرایط مناسبی جهت بروز علائم سرطان دهانه رحم ایجاد می‌شود. جهت پیشگیری از ایجاد زگیل تناسلی روزانه به مدت چند دقیقه ورزش‌های هوازی انجام دهید.

نامناسب‌بودن رژیم غذایی

مصرف ترکیبات چربی ترانس و قندهای ساده باعث چاقی می‌شود و نقش مهمی در ایجاد کانسر دهانه رحم و زگیل تناسلی دارد. جهت پیشگیری از بروز این عارضه خطرناک، میوه‌های تازه و غلات را در برنامه غذایی خود قرار دهید. وجود ترکیبات غذایی مقوی در رژیم غذایی، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و احتمال بروز سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد.

نحوه بررسی علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی توسط پزشک

پزشک متخصص ابتدا وضعیت جسمانی بیمار را معاینه می‌کند و وجود برخی علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی را با مشاهده تشخیص می‌دهد. پزشک متخصص جهت تشخیص دقیق‌تر، انجام تست‌های آزمایشگاهی را تجویز می‌کند. در ادامه رایج‌ترین شیوه‌های تشخیص سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی را بررسی می‌کنیم.

تشخیص علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی با سونوگرافی ترنس واژینال

پزشک متخصص جهت تشخیص وجود سرطان دهانه رحم یک لوله اسکنر باریک را وارد مجرای واژن می‌کند. این لوله از طول واژن می‌گذرد و تصاویر باکیفیتی را بر روی صفحه مانیتور نمایش می‌دهد. انجام این تست برای برخی از بیماران ناخوشایند است و باعث بروز درد می‌شود.

تشخیص علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی با بیوپسی

درصورتی‌که پزشک به وجود توده سرطانی در دهانه رحم مشکوک باشد، نمونه‌برداری از بافت رحم را پیشنهاد می‌دهد. در این تست تشخیصی جراح یک لوله باریک را به سمت دهانه رحم عبور می‌دهد و مقداری از بافت مشکوک را نمونه‌برداری می‌کند. این بافت دارای سلول‌های پوششی و عضلانی دیواره رحم است و جهت تشخیص وجود سرطان دهانه رحم یا زگیل تناسلی به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

 نحوه درمان پس از تشخیص علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی

پزشک متخصص جهت رفع علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی ابتدا وضعیت بیمار را بررسی می‌کند و تست‌های تشخیصی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد‌. در مرحله بعدی باتوجه‌به شرایط بیمار و شدت عارضه‌ای که دارد، شیوه درمانی مناسب انتخاب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین روش‌های درمانی سرطان رحم زگیل تناسلی را مرور می‌کنیم.

درمان علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی با عمل جراحی

جراح متخصص ضمن معاینه دهانه رحم و بررسی آزمایش‌های لازم قسمتی از اندام رحم را از بدن بیمار خارج می‌کند. همچنین جراح با توجه شدت عارضه عمل جراحی مناسب را پیشنهاد می‌دهد. مهم‌ترین عمل‌های جراحی جهت خارج‌سازی بافت سرطانی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

عمل جراحی تراکلکتومی

پزشک طی انجام این جراحی تنها قسمتی محدودی از دهانه رحم را خارج می‌کند. انجام این عمل جراحی یعنی تراکلکتومی برای بیمارانی که قصد بارداری در آینده را دارند توصیه می‌شود.

عمل جراحی هیسترکتومی‌

بهتر است بدانید هیسترکتومی رایج‌ترین عمل جراحی است که متخصص زنان جهت رفع علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی پیشنهاد می‌دهد. جراح در این عمل تمام رحم و دهانه رحم را به همراه قسمتی از واژن خارج می‌کند.

عمل جراحی سالپنژکتومی‌

هدف از انجام این عمل جراحی خارج‌سازی دو لوله فالوپ از بدن فرد بیمار است. عمل سالپنژکتومی‌ در شرایطی که علائم سرطان دهانه رحم گسترش‌یافته باشد، همراه با عمل هیسترکتومی انجام می‌شود.

عمل جراحی سالپنگو اوفورکتومی‌

در این عمل جراحی لوله‌های فالوپ به همراه تخمدان به‌صورت کامل از بدن بیمار خارج می‌شود. جراح در صورت نیاز این عمل جراحی را به همراه هیسترکتومی انجام می‌دهد‌. با خروج تخمدان و لوله‌های فالوپ، شانس بارداری از بین می‌رود و فرد یائسه محسوب می‌شود.

درمان علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی با پرتودرمانی

استفاده از اشعه ایکس یکی از بهترین روش‌های ممکن جهت رفع علائم سرطان رحم زگیل تناسلی است. این روش جزو راه‌های غیرتهاجمی بوده و عارضه کم‌تری را نسبت به عمل جراحی به همراه دارد. پزشک متخصص جهت درمان یا پیشگیری از بروز اولیه سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی شرکت در جلسات پرتودرمانی را توصیه می‌کند.

تابش پرتوهای قدرتمند از راه دور به ناحیه‌ دهانه رحم یکی از روش‌هایی است که پزشک جهت درمان سرطان رحم انجام می‌دهد. متخصص در صورت نیاز با استفاده از یک لوله مقداری از ترکیبات پرتوزا را در مجاورت با سلول‌های سرطانی قرار می‌دهد.

انجام این روش درمانی بر عملکرد تخمدان‌های تأثیر منفی دارد و در شرایطی باعث ایجاد یائسگی می‌شود؛ بنابراین تنها در صورت توصیه پزشک این روش درمانی را امتحان کنید. جهت انجام پرتودرمانی به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید تا پرتوهای اشعه ایکس را به‌صورت ایمن به ناحیه لگن شما تابیده شود.

درمان علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی با شیمی‌درمانی

شیمی‌درمانی یکی از موردتوجه‌ترین متدهایی است که پزشک متخصص جهت رفع علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی پیشنهاد می‌دهد. متخصص جهت انجام این شیوه درمانی از قرص‌های خوراکی یا داروهای تزریقی وریدی استفاده می‌کند‌. البته در صورت نیاز امکان دارد هر دو روش درمانی به‌صورت ترکیبی جهت بهبود حال بیمار استفاده شود.

شیمی‌درمانی به‌عنوان یک شیوه درمانی اصلی یا کمکی جهت رفع علائم سرطان دهانه رحم توصیه می‌شود. انجام جلسات شیمی‌درمانی اثرات پرتوهای اشعه ایکس را افزایش می‌دهد، بنابراین متخصص مصرف داروهای شیمی‌درمانی را به همراه انجام پرتودرمانی توصیه می‌کند.

مصرف داروهای شیمی‌درمانی بر روی سلول‌های سالم بدن نیز تأثیر می‌گذارد و باعث بروز برخی عوارض جانبی می‌شود. ریزش مو و حالت تهوع از مهم‌ترین عارضه‌های مصرف داروهای شیمی‌درمانی هستند. همچنین انجام طولانی‌مدت دوره‌های شیمی‌درمانی می‌‌تواند باعث بی‌نظمی در فرایند قاعدگی شود.

رفع علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی با درمان هدفمند

پزشک جهت درمان هدفمند مصرف داروهایی متناسب با مشخصات سلول‌های سرطانی پیشنهاد می‌دهد. در این روش درمانی پزشک متخصص داروهایی را تجویز می‌کند که جهت رفع علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی به‌صورت هدفمند عمل می‌کنند‌. انجام درمان هدفمند نسبت به انجام پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی عوارض بسیار کم‌تری برای بیماران دارد.

پزشک متخصص جهت افزایش اثربخشی درمان هدفمند، مصرف این داروها را به همراه انجام شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی توصیه می‌کند‌. جهت انجام این شیوه درمانی، به یک کلینیک درمانی معتبر مراجعه کنید تا پزشک متخصص داروهای مناسبی را برای شما تجویز کند. آواستین یکی از مهم‌ترین دارو‌های درمان هدفمند است که پزشک مصرف آن جهت کاهش علائم زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم پیشنهاد می‌دهد.

درمان علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی با ایمونوتراپی

با گسترش علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی پزشک متخصص جهت بهبودی وضعیت بیمار انجام روش درمانی ایمونوتراپی را پیشنهاد می‌دهد. در این شیوه درمانی پزشک متخصص قدرت سیستم ایمنی بیمار را افزایش می‌دهد. در این صورت سلول‌های امینی فرد توانایی مبارزه با سلول‌های سرطان دهانه رحم را به دست می‌آورند.

ایمونوتراپی نسبت به دیگر شیوه‌های جراحی و تابش پرتوهای قدرتمند عوارض جانبی بسیار کم‌تری برای بیمار دارد. متخصص در صورت نیاز ممکن است ایمونوتراپی را در کنار دیگر شیوه‌هایی درمانی استفاده کند. هزینه انجام ایمونوتراپی نسبت به سایر روش‌های درمانی بالاتر است.

رفع علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی با انجام دوره‌های هورمون‌درمانی

تغییر در میزان برخی هورمون‌های موجود در بدن می‌تواند علائم کانسر دهانه رحم زگیل تناسلی را کاهش دهد. تومور سرطانی جهت رشد خود به وجود هورمون‌های جنسی وابسته است. مصرف قرص‌های پروژسترون می‌تواند اندازه تومور دهانه رحم را به میزان چشمگیری کوچک‌تر کند.

پزشک در مراحل پیشرفته بیماری انجام هورمون‌درمانی را توصیه می‌کند. انجام هورمون‌درمانی در کنار تابش اشعه ایکس و شیمی‌درمانی می‌تواند روند بهبود بیمار را سرعت دهد. دریافت هورمون‌های جنسی جهت درمان سرطان دهانه رحم عملکرد دستگاه جنسی زنانه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.  درصورتی‌که در آینده قصد بارداری دارید جهت انجام این روش درمانی با پزشک مشورت کنید.

سخن پایانی

با تشخیص زودهنگام علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی می‌توانید از پیشرفت این بیماری و بروز عوارض متنوع جلوگیری‌ کنید. خونریزی‌ غیرطبیعی واژن و وجود زگیل‌های قهوه‌ای‌رنگ مهم‌ترین نشانه‌های سرطان دهانه رحم هستند. همچنین در صورت متاستاز سرطان دهانه رحم، اندام‌های مجاور مانند روده و مثانه نیز درگیر می‌شوند.

متخصصان انجام رابطه جنسی پرخطر به‌خصوص در سنین پایین را مهم‌ترین دلیل سرطان‌ دهانه رحم و زگیل تناسلی معرفی می‌کنند. همچنین اضافه‌وزن و وجود سابقه خانوادگی نقش مهمی در بروز این بیماری دارند. پزشک جهت تشخیص بیماری انجام نمونه‌برداری و سونوگرافی ترنس واژینال را تجویز می‌کند.

جهت تشخیص علائم سرطان دهانه رحم زگیل تناسلی به یک متخصص زنان ماهر مراجعه کنید. مرکز درمانی دکتر ضربان خدمات درمانی باکیفیت را با هزینه بسیار پایینی ارائه می‌دهد. متخصصان زنان کلینیک دکتر ضربان مهارت بالایی دارند و با انجام تست‌های لازم، وجود سرطان در دهانه رحم یا زگیل تناسلی را بررسی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید