اطلاعات بیشتر در مورد پریود و عمل بینی

برای افزایش زیبایی ظاهری روش¬های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می¬توان به عمل جراحی اشاره کرد. شروع پریود تاثیر زیادی بر روی عملکرد کلی بدن دارد. به طور طبیعی پریود دارای دوره طبیعی خود هست و بر اساس این دوره می¬توان زمان تقریبی شروع و پایان پریود را پیش‌بینی کرد. خانم¬هایی که قبل از عمل جراحی بینی دچار استرس و اضطراب هستند، اگر پریود شوند با سؤال‌های مختلفی مواجه می¬شوند از جمله اینکه اگر موقع عمل بینی عادت ماهیانه باشیم چه می¬شود؟ این سؤال‌ها سردرگمی فرد را به همراه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پریود و عمل بینی و سریع ترین روش باز شدن قاعدگی با ما همراه باشید.

 

اطلاعات بیشتر در مورد پریود و عمل بینی

 

 

بررسی تاثیر هم‌زمان پریود و عمل بینی

پریودیکی از نشانه‌های بلوغ دختران هست و از دوران نوجوانی شروع شده و تا ایام میان‌سالی ادامه پیدا می-کند. علت بروز پریود خونریزی بافت رحم و خروج این خون از بدن هست. این فرایند معمولاً سه الی شش روز طول می‌کشد. در برخی موارد خانم‌هایی که قصد انجام جراحی بینی را دارند، قبل از عمل یا بعد از آن پریود می‌شوند.
جراحی خود سبب ایجاد استرس و اضطراب می‌شود، حال اگر پریود هم همراه آن شود این اضطراب افزایش پیدا می‌کند. دراین‌خصوص باید بدانید پریود و عمل جراحی بینی رابطه خاصی با یکدیگر ندارند. به بیانی بهتر اگر بعد از جراحی بینی پریود شدید، علت آن خود عمل جراحی نیست! در بیشتر موارد علت، استرس و اضطرابی هست که به‌واسطه جراحی بینی ایجاد می‌شود.
قبل از عمل خانم‌ها در مورد فرایند عمل دچار استرس و نگرانی هستند. بعد از عمل هم نگرانی‌های خاصی در مورد فرم و شکل بینی عمل شده وجود دارد. به‌خصوص اینکه در روزهای ابتدایی بینی خیلی ورم داشته و این سبب می‌شود افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند تصور کنند نتیجه عمل همان فرم بینی ورم‌کرده هست!
استرس یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیر گذار بر روی کارکرد هورمون‌های بدن و به دنبال آن تاثیر گذاری بر روی روند طبیعی پریود هست. برخی از خانم‌ها به‌اشتباه تصور می¬کنند، پریود بودن در زمان انجام عمل جراحی بینی سبب می‌شود تا خون منعقد نشود! این یک باور کاملاً اشتباه در مورد پریود و عمل بینی هست. بنابراین در پاسخ به این سؤال که آیا پریود بودن در عمل بینی تاثیر دارد؟
باید گفت خیر! ناگفته نماند که در دوران پریود تعادل هورمون‌ها برهم‌خورده و فرد احساس درد و ناراحتی دارد. وجود این درد در زمان جراحی بینی و بعد از آن خوشایند نیست. خوشبختانه باتوجه‌به زمان شروع پریود در هر ماه می‌توانید زمان تقریبی پریود خود را پیش‌بینی کرده و از پزشک جراح خود بخواهید برای عمل زمانی بعد از پریود را انتخاب کند.

 

عوارض بیهوشی بر پریود و عمل بینی

برای پاسخ به این سؤال که اگر موقع عمل بینی عادت‌ماهانه باشیم چه میشود؟ بهتر است در مورد تاثیر بیهوشی بر روی پریود هم توضیح دهیم. برخی از خانم‌ها پریود بودن در زمان جراحی بینی یا در دوران نقاهت بعد از آن را بسیار خطرناک و ناخوشایند تلقی می‌کنند. اما در حقیقت پریود و جراحی تاثیر مخرب زیادی بر روی یکدیگر ندارند و این موضوع باید نگرانی خانم‌ها در این مورد را کاهش دهد.
در نتیجه بهترین پاسخ برای این سؤال که اگر موقع عمل بینی عادت‌ماهانه باشیم چه می‌شود؟ این است که بیهوشی و عمل جراحی هیچ تاثیر منفی بر روی سیکل پریود ندارد. بااین‌وجود اگر بعد از جراحی بینی پریود باشید، شرایط جسمی و روحی بعد از عمل می‌تواند سبب شود تا پریود سخت‌تری را تجربه کنید. اصلی‌ترین علت آن هم استرس و خستگی فیزیکی بدن بعد از جراحی هست.
در برخی از موارد ممکن است خانم‌ها یک الی دو ماه بعد از جراحی بینی پریود نشوند! این موضوع ربطی به پریود و جراحی ندارد. در مواردی که پریود نشدن بعد از عمل جراحی بینی مشاهده می‌شود، علت ممکن است به دلیل وجود استرس و اضطرابی جراحی به وجود آید. برای رفع مشکل پریود نشدن بعد از جراحی بینی بهتر است به مدت سه ماه صبر کنید.
تأخیر سه‌ماهه تا حد زیادی طبیعی هست. اما اگر ماه چهارم هم پریود نشوید بهتر است برای تشخیص علت و درمان به پزشک متخصص مراجعه کرده و دراین‌خصوص با پزشک مشورت کنید.

 

آیا پریود در عمل بینی تاثیر دارد

در ادامه پاسخ به این سؤال که آیا پریود در عمل بینی تاثیر دارد؟ بهتر است به بررسی رابطه بین پریود و ورم بینی بپردازیم. همان گونه که می‌دانید پریود به دلیل تاثیر گذاری بر روی هورمون‌های بدن زنان تغییراتی را در بدن به وجود می‌آورد که از آن جمله می‌توان به نوسانات خلقی و تغییرات فیزیکی اشاره کرد. البته که تمامی تغییرات ناشی از پریود در تمام بانوان مشاهده نمی‌شود!
در برخی موارد شاهد هستیم به دلیل احتباس مایعات بدن، فرد در دوران پریود دچار ورم یا افزایش وزن می‌شود. به همین دلیل پریود و جراحی بینی از نظر تورم با یکدیگر رابطه داشته و خانم‌هایی که معمولاً در دوران پریود ورم می‌کنند، اگر در زمان جراحی بینی پریود باشند، در اطراف بینی ورم بیشتری را شاهد خواهند بود.
پریود تنها عامل تشدیدکننده ورم بینی نیست! اختلال غده تیروئید هم می‌تواند از عوامل مؤثر در تشدید ورم بینی بعد از جراحی باشد. با خواندن این مطلب ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که عمل جراحی بینی چه ارتباطی به افزایش حرارت و دمای داخلی بدن دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از تأثیرات بیهوشی بر روی بدن افزایش دمای داخلی آن است.
خانم‌هایی که در دوران پریود ورم می‌کنند، در نظر داشته باشند بیهوشی جراحی بینی هم سبب افزایش ورم می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی بهتر است با مشورت پزشک زمان مناسبی که بعد از پریود است را برای انجام جراحی بینی انتخاب کنید.

 

چه افرادی نباید پریود و عمل بینی آنها هم‌زمان باشد

در پاسخ به این سؤال که اگر موقع عمل بینی عادت‌ماهانه باشیم چه میشود؟ دانستید که پریود و جراحی تاثیر منفی بر روی یکدیگر نداشته و تنها در مواردی ورم بینی برخی از خانم‌ها به دلیل پریود بیشتر می‌شود. بااین‌وجود در مورد اینکه آیا پریود بودن در عمل بینی تاثیر دارد؟ بهتر است بدانید پریود در افراد مختلف متفاوت هست و هر یک از خانم‌ها باتوجه‌به شرایط بدنی خود در دوران پریود شرایط خاصی را تجربه می‌کنند.
باتوجه‌به یکسان نبودن پریود و تأثیرات آن در افراد مختلف باید گفت پریود و عمل جراحی بینی هم در همه افراد یکسان نیست! طبق برسی‌های انجام شده در مورد اینکه آیا پریود بودن در جراحی بینی تاثیر دارد؟ نتیجه‌های جالبی به‌دست‌آمده. بر اساس نتایج می‌توان گفت دو گروه از خانم‌ها تاحدامکان باید از هم‌زمانی پریود و عمل بینی خودداری کنند. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این افراد می‌پردازیم.
دسته اول خانم‌هایی هستند که در دوران پریود انقباضات شکمی شدیدتری داشته و این انقباضات سبب می-شود پریود آنها دردناک باشد. در اصطلاح پزشکی این گروه از خانم‌ها به اختلال ویژه‌ای به نام اختلال دیسمنوره مبتلا هستند.
در مورد ممنوعیت جراحی بینی در دوران پریود برای این افراد باید بدانید جراحی بینی خود درد و ناراحتی زیادی را به همراه دارد به همین دلیل برای جلوگیری از تشدید این درد با درد پریود به این خانم‌ها توصیه می‌شود زمان جراحی بینی خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که پریود و جراحی بینی هم‌زمان نباشد. دسته دوم خانم‌هایی که به آنها توصیه می‌شود در دوران پریود جراحی انجام ندهند، بانوان مبتلا به اختلال منوراژی هستند.
اختلال منوراژی سبب می‌شود بانوان در دوران پریود خونریزی شدیدی داشته باشند. خونریزی این افراد در مقایسه با سایر بانوان معمولی بسیار بیشتر هست. باوجوداینکه رابطه‌ای بین پریود و عمل جراحی وجود ندارد، خونریزی شدید پریود در زمان جراحی می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. برای راحتی بیشتر به این گروه از خانم‌ها توصیه می‌شود زمان پریود را برای انجام جراحی انتخاب نکنند.

 

مراقبتهای لازم هنگام هم زمانی پریود و عمل بینی

تا این قسمت از مقاله به بسیاری از سؤالاتی که برای خانم‌ها در مورد پریود و جراحی بینی مطرح می‌شود، پاسخ دادیم. از جمله این سؤال‌ها می‌توان به این موارد اشاره کنیم: آیا پریود بودن در عمل بینی تاثیر دارد؟ و اگر موقع عمل بینی عادت‌ماهانه باشیم چه میشود؟
در برخی شرایط با وجود درنظرگرفتن تمام نکات فرد قبل از جراحی به دلیل استرس پریود می‌شود. در چنین شرایطی نمی‌تواند به‌خاطر پریود جراحی بینی را به تأخیر انداخت زیرا در مجموع پریود و عمل بینی تاثیر منفی بر روی یکدیگر ندارند. در چنین شرایطی برای بهتر گذراندن دوران پریود و عمل جراحی بهتر است نکاتی که در ادامه توضیح داده می‌شود را بدانید و آنها را رعایت کنید.
قبل از شروع عمل جراحی بینی به‌اندازه کافی آب بنوشید تا در حین عمل بدن شما هیدراته باشد.
اگر باتوجه‌به شرایط بدنی خود پیش‌بینی می‌کنید احتمال دارد در زمان جراحی بینی پریود شوید، قبل از عمل هیچ دارو و قرص رقیق‌کننده خون مصرف نکنید. از جمله این داروها می‌توان به آسپرین اشاره کرد. مصرف آسپرین قبل از عمل جراحی بینی به دلیل رقیق کردن خون، هم خونریزی پریود را افزایش می‌دهد و هم سبب افزایش خونریزی عمل جراحی می‌شود.
اگر پریود هستید حتماً شورتکس و پد مناسب به همراه داشته و قبل از عمل جراحی پزشک را در جریان شرایط بدنی خود قرار دهید.

 

روشهای کاهش درد پریود بعد از عمل بینی

در پاسخ به این سؤال که آیا پریود بودن در عمل بینی تاثیر دارد؟ دانستید که پریود و عمل جراحی بینی تأثیری بر یکدیگر نداشته و هم‌زمانی این دو اتفاق با یکدیگر در صورت رعایت نکات بهداشتی مربوطه مشکل‌ساز نخواهد شد. بااین‌وجود بعد از عمل جراحی بینی فرد احساس خستگی و کسلی می‌کند. اگر درد و ناراحتی پریود هم به این خستگی و کسلی اضافه شود، شرایط برای فرد غیرقابل‌تحمل خواهد بود!
به همین دلیل در ادامه قصد داریم به توضیح بیشتر در مورد درمان‌های خانگی مؤثر برای کاهش درد پریود بپردازیم. برای درمان‌های خانگی از گیاهان دارویی استفاده می‌شود به همین دلیل استفاده از این روش‌های درمانی عوارض جانبی به همراه ندارد. قبل استفاده از هر درمان خانگی در خصوص پریود و عمل بینی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

  • ♦ آب کافی: جالب است بدانید یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کاهش درد ناشی از پریود، نوشیدن آب به میزان کافی هست. همان گونه که می‌دانید قسمت زیادی از بدن انسان از آب تشکیل می‌شود. کمبود آب در بدن عوارض زیادی به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به تشدید احساس خستگی اشاره کرد. در دوران پریود به‌اندازه کافی آب بنوشید، درد شکم و نفخ آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
    اگر بعد از عمل جراحی بینی در دوران پریود گرفتگی عضلات شما شدید هست، برای کاهش این گرفتگی بهتر است آب گرم مصرف کنید، زیرا نوشیدن مایعات داغ به دلیل افزایش گردش خون در بدن گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
    بهترین روش برای تأمین آب موردنیاز بدن نوشیدن آب هست. بااین‌وجود برخی از مواد غذایی به دلیل داشتن درصد آب بالا می‌توانند کمبود آب بدن را جبران کرده و بدن را هیدراته نگه دارند. از جمله این مواد غذایی می‌توان به کاهو، کرفس، خیار، هندوانه و انواع توت اشاره کرد. اگر بعد از عمل جراحی بینی پریود شدید، فراموش نکنید این مواد غذایی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
  • ♦ ماساژ: ماساژدرمانی برای کاهش درد بسیار مفید و مؤثر هست. یک روش خانگی که با اجرای اصولی آن می‌توانید تا حد زیادی درد ناشی از گرفتگی عضلات زیر شکم را کاهش دهید. برای کاهش درد پریود بعد از عمل بهتر است ماساژدرمانی توسط فرد متخصص انجام شود، زیرا در شکم، پهلو و کمر نقاط خاصی وجود دارد که ماساژدادن این نقاط درد پریود را تسکین می‌دهد.
    برای افزایش تاثیر گذاری ماساژدرمانی می‌توانید برای ماساژ از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. ماساژدرمانی با استفاده از روغن‌های گیاهی معطر سبب افزایش مزایا و تاثیر گذاری ماساژدرمانی می‌شود. ناگفته نماند که برای کاهش درد پریود از هر نوع روغن گیاهی استفاده نکنید! روغن اسطوخودوس، روغن نعناع تند، روغن رازیانه و روغن گل سرخ بهترین گزینه برای ماساژدرمانی هستند.
  • ♦ خواب کافی: بعد از عمل جراحی بینی برای تسریع روند بهبود و کاهش ورم بینی فرد باید به‌اندازه کافی استراحت داشته باشد. حال اگر سیکل پریود بعد از عمل جراحی یا هم‌زمان با آن باشد، داشتن خواب کافی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در مورد اهمیت داشتن خواب کافی باید بدانید بی‌خوابی تاثیر مستقیمی بر روی افزایش درد پریود دارد!
    خواب کافی در صورتی محقق می‌شود که فرد برای خواب خود برنامه‌ریزی داشته باشد. شب‌ها در ساعت معینی بخوابید و صبح هم ساعت تعیین شده‌ای از خواب بیدار شوید. اگر برای خود یک برنامه خواب استاندارد در نظر بگیرید مدتی بعد از اجرایی این برنامه تأثیرات مثبت آن را در جنبه‌های مختلف زندگی مشاهده خواهید کرد.
  • ♦ از مصرف کافئین خودداری کنید: پریود و عمل جراحی بینی نکات اشتراکی هم با یکدیگر دارند. به‌عنوان‌مثال بعد از عمل و در دوران پریود بهتر است مصرف کافئین را به حداقل برسانید. دراین‌خصوص باید بدانید مصرف کافئین سبب افزایش التهاب می‌شود. افزایش التهاب هم به معنای افزایش درد بعد از عمل جراحی بینی و در دوران پریود هست.

برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی و تشدیدشدن درد به دلیل مصرف کافئین بهتر است چند روز قبل از عمل جراحی بینی از مصرف کافئین خودداری کنید. توجه داشته باشید کافئین در مواد غذایی مختلفی از جمله شکلات، قهوه، چای، نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود دارد که قبل از پریود و عمل بینی باید مصرف این موارد به حداقل برسد.

 

سخن پایانی

عمل بینی یک عمل زیبایی رایج در بین خانم‌ها است. از طرفی دیگر پریود یک سیکل طبیعی هست که خانم‌ها به‌صورت ماهانه آن را تجربه می‌کنند. متأسفانه در مورد پریود و عمل بینی باورهای اشتباهی وجود دارد که سبب افزایش نگرانی خانم‌هایی که قصد انجام دادن عمل جراحی بینی را دارند، می‌شود.
برخی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند پریود سبب افزایش خونریزی در حین انجام عمل جراحی بینی خواهد شد! در این مقاله به‌تمامی سؤال‌های مطرح شده در این مورد از جمله اینکه اگر موقع عمل جراحی بینی عادت‌ماهانه باشیم چه میشود؟ و آیا پریود در عمل بینی تاثیر دارد؟ پاسخ دادیم.
در مجموع دانستید پریود و عمل بینی تأثیری بر روی یکدیگر ندارند. باتوجه‌به اینکه پریود با درد و خونریزی همراه هست، بهتر است زمان عمل جراحی بینی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بعد از پایان دوره پریود باشد. بااین‌وجود اگر پریود و عمل جراحی بینی هم‌زمان باشد جای هیچ نگرانی نیست.
در حین عمل بهداشت فردی را رعایت کرده و بعد از آن با استفاده از درمان‌های خانگی می‌توانید درد پریود را کاهش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید