بهترین قرص برای عفونت رحم

یکی از بیماری‌های ناخوشایندی که بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی خویش آن را تجربه می‌کنند، عفونت واژن است. این بیماری زمانی به وجود می‌آید که برخی از باکتری‌ها، از طریق واژن به رحم وارد شوند. عفونت رحم با درد، سوزش و خارش فراوانی همراه است و باید هر چه زودتر برطرف گردد. خوشبختانه داروهای بسیار زیادی وجود دارند که با مصرف آن‌ها می‌توان چنین بیماری‌هایی را به کلی درمان نمود. با ما همراه باشید تا در مورد بهترین قرص برای عفونت رحم زیر نظر دکتر زنان خوب در تهران برای عفونت، بیشتر برای شما بگوییم.


Best-pill-uterine-infection

آنچه در این مقاله می خوانید :

آیا به راستی دارویی به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم وجود دارد؟

به طور کلی رحم فضایی است که بسیاری از باکتری‌ها به راحتی می‌توانند به آن وارد شده و رشد کنند. به همین سبب است که بسیاری از خانم‌ها به صورت مکرر در طول سال، با عفونت واژن مواجه می‌شوند. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ داده و باعث ایجاد مشکلاتی برای خانم‌ها گردد. اگر برای درمان عفونت واژن خود به موقع اقدام نکنید، ممکن است این عفونت به سایر قسمت‌های بدن نیز وارد شده و مشکلاتی را به وجود آورد.
اگر احساس کردید رحم شما دچار عفونت شده است، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. چنین پزشکی با انجام معاینات و آزمایشات دقیق، به خوبی می‌تواند بیماری شما را تشخیص داده و درمان‌های لازم را برای آن تجویز نماید. ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا به راستی دارویی به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ خوشبختانه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که برای درمان بسیاری از عفونت‌های زنانه، درمان‌های دارویی فراوانی ابداع نموده و این موضوع در مورد بیماری‌ها و عفونت‌هایی که در رحم وجود دارند نیز کاملاً صدق می‌کند.

 

عفونت رحم چیست ؟

به طور کلی رحم یکی از مهم‌ترین اندام‌های خانم‌هاست که نقش بسیار مهمی در تولید مثل دارد. بخش‌های مختلف تشکیل دهنده رحم عبارتند از تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و زهدان رحم. گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی باکتری‌ها وارد قسمت‌های مختلف رحم شده و شروع به گسترش نمایند. تکثیر این باکتری‌ها، باعث ایجاد بیماری عفونت واژن می‌گردد. پزشکان همواره توصیه می‌کنند که عفونت واژن را جدی بگیرید و برای درمان آن به یک پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید.
عفونت واژن که در اصطلاح پزشکی به نام آندومتریت نیز شناخته می‌شود در واقع نوعی التهاب است که قسمت‌های مختلف رحم را درگیر می‌کند. هر چند این بیماری چندان خطرناک نیست، اما نباید از درمان آن غافل شد. جای بسی خوشحالی است که این روزها داروهای بسیار زیادی تهیه شده و به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم در دسترس بیماران قرار می‌گیرند. این قرص‌ها از توانایی از بین بردن کامل عفونت واژن برخوردار هستند.

 

آیا مصرف بهترین قرص برای عفونت رحم بدون تجویز پزشک خطرناک است؟

سوالی که برای اغلب خانم‌ها به وجود می‌آید این است که آیا می‌توان بهترین قرص برای عفونت رحم را بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کرد؟ آیا مصرف این قرص‌ها بدون تجویز پزشک، خطری به همراه دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم داروهایی که برای عفونت رحم در نظر گرفته شده‌اند، تنها با نسخه پزشک باید خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرند. مصرف هر نوع دارویی برای عفونت واژن بدون تجویز پزشک، می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
به عنوان مثال، برخی از آنتی بیوتیک‌ها برای افرادی که به بیماری‌های کلیوی و کبدی مبتلا هستند، مناسب نیستند. همچنین خانم‌های باردار و شیرده، نمی توانند هر نوع قرصی را برای درمان عفونت واژن خویش مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است برخی از داروها با همدیگر تداخل داشته باشند و مشکلات متعددی به وجود آورند.
بسیاری از افرادی که قرص‌های درمان عفونت واژن را بدون تجویز پزشک مصرف می‌کنند، با عوارضی مانند تنگی نفس، تهوع، سرگیجه، سر درد، مشکلات بینایی، کاهش حجم ادرار و بسیاری دیگر از مشکلات جسمی مواجه می‌شوند. پس تحت هیچ شرایطی، این داروها را بدون نسخه پزشک خویش مصرف نکنید.

 

از کجا بفهمم عفونت رحم دارم؟

گاهی اوقات ممکن است رحم شما دچار عفونت‌هایی شده باشد، اما شما از آن بی خبر باشید. در چنین مواقعی، ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از کجا بفهمم عفونت رحم دارم و باید به پزشک مراجعه کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم علائم بسیار زیادی وجود دارند که شما را نسبت به این بیماری آگاه می‌نمایند؛ از جمله این علائم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• اگر در قسمت واژن خود با خارش و سوزش مواجه هستید.
• اگر میزان ترشحات واژن شما زیاد شده و یا به صورت بد رنگ و بد بو می‌باشد.
• اگر در هنگام ادرار کردن، با درد و سوزش مواجه هستید.
• اگر در هنگام برقراری رابطه جنسی، درد بسیار زیادی احساس می‌کنید.
• اگر در مواقعی غیر از عادت ماهیانه، با لکه بینی و یا خونریزی از واژن مواجه هستید.

 

علت ایجاد عفونت رحم چیست؟

پس از آن که به این سوال “از کجا بفهمم عفونت رحم دارم؟” پاسخ دادیم، حال باید ببینیم چه عواملی باعث ایجاد چنین بیماری می‌گردد. پاسخ صحیح به این سوالات موجب می‌شود تا شما بدانید که چگونه باید از خود مراقبت کنید تا دچار بیماری‌های رحم و عفونت های متداول آن نشوید. از جمله مهم‌ترین علل ایجاد عفونت واژن، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
1- عدم رعایت بهداشت: محیط واژن همواره مرطوب است و باکتری‌ها نیز در محیط مرطوب بهتر رشد می‌کنند. به همین سبب، اولین نکته‌ای که ممکن است باعث ایجاد عفونت واژن گردد، عدم رعایت بهداشت است. بدین منظور باید همواره دوش بگیرید و لباس زیر خود را زود به زود عوض کنید.
2- سزارین: شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که سزارین یکی از مهم ترین علل ابتلا به عفونت واژن است. بررسی ها نشان دهنده آن است خانم‌هایی که از طریق سزارین نوزاد خود را به دنیا می‌آورند، بین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به عفونت واژن قرار دارند.
3- بیماری‌های مقاربتی: گاهی اوقات خانم‌ها ممکن است بیماری‌های رحم را از شریک جنسی خود دریافت کنند. به خصوص این که برخی از بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک، نقش مهمی در عفونت واژن ایفا می‌کنند.
4- باکتری‌های رحم: شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که در قسمت واژن و دهانه رحم، باکتری‌هایی وجود دارند که به صورت طبیعی در این قسمت زندگی‌ می‌کنند. این باکتری‌ها به خودی خود، هیچ آسیب و بیماری برای زنان ایجاد نمی‌کنند، اما گاهی اوقات ممکن است وارد رحم شده و باعث بروز بیماری آندومتریت گردند.
5- زایمان یا سقط جنین: تحقیقات و بررسی ها نشان دهنده آن است که بین 5 تا 7 درصد از زنان، پس از زایمان و یا سقط جنین، با عفونت واژن مواجه می‌شوند.

مترونیدازول بهترین قرص برای عفونت رحم

همان گونه که اشاره شد، این روزها داروهای زیادی به واسطه پیشرفت علم پزشکی طراحی و تولید شده اند که نقش بسیار مهمی در درمان عفونت واژن دارند. اگر بخواهیم به یکی از بهترین و متداول‌ترین نوع این داروها اشاره کنیم، بدون شک از مترونیدازول نام خواهیم برد. این دارو معمولاً به صورت ژل و قرص ارائه می‌شود. میزان مصرف قرص را پزشک تعیین می‌کند و باید تحت نظر او از این قرص استفاده نمود. همچنین ژل آن نیز باید با استفاده از ابزار مخصوص، درون واژن قرار گیرد. این که چه میزان از ژل مترونیدازول را در چه ساعتی باید مصرف کنید، باید توسط پزشک متخصص شما تعیین شود.
اگر این قرص و ژل را سر ساعت و به صورت منظم مصرف نمایید، پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، شاهد بهبود رحم خود خواهید بود. بسیاری از عفونت‌هایی که در رحم شما وجود دارند، به راحتی از بین رفته و دوباره سلامتی خود را به دست خواهید آورد.

 

کلیندامایسین نیز بهترین قرص برای عفونت رحم است

گاهی اوقات ممکن است عفونت‌هایی که در رحم بیمار وجود دارند، با مصرف قرص و ژل مترونیدازول برطرف نشوند، در چنین شرایطی است که پزشک ممکن است داروی دیگری به نام کلیندامایسین را به بیمار خویش تجویز نماید. این دارو، یک آنتی بیوتیک قدرتمند است که تاثیر بسزایی در درمان عفونت واژن ایفا می کند. فراموش نکنید که در طول مصرف این دارو، نباید از نوشیدنی‌های حاوی الکل استفاده کنید. همچنین مصرف داروی کلیندامایسین، می‌تواند بر روی روش‌های جلوگیری با استفاده از کاندوم تاثیراتی بر جای بگذارد.
معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند پس از آن که دوره مصرف قرص کلیندامایسین را به اتمام رساندید، دوباره به پزشک خود مراجعه کنید. پس از ملاقات با متخصص، ممکن است معاینات و آزمایشاتی را برای شما تجویز نماید تا از بهبودی کامل رحم شما مطمئن شود.

 

درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد

در بسیاری از مواقع عفونت واژن و کمردرد به همدیگر ارتباط دارند. در واقع زمانی که شما با عفونت شدیدی در رحم خود مواجه شوید، ممکن است درد ناخوشایندی در قسمت پایین شکم و کمر خود نیز احساس کنید. ما در این قسمت شما را با درمان خانگی عفونت کمر درد و رحم آشنا می‌کنیم:
سرکه سیب: سرکه یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توانید از طریق آن عفونت واژن خود را برطرف کنید. به این صورت که دو فنجان سرکه سیب را درون یک وان آب ریخته و برای مدت زمان 20 دقیقه درون آن بنشینید.
سیر: سیر یکی از بهترین درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد است. برای این که بتوانید از خواص ارزشمند سیر بهره مند شوید، آن را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.
روغن درخت چای: بررسی‌ها نشان داده است که روغن درخت چای، یکی از بهترین درمان‌های عفونت رحم به شمار می‌رود. معمولاً این روغن به صورت شیاف‌های واژینالی در داروخانه‌ها ارائه می‌گردد. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف این دارو، حتماً با پزشک خود مشورت نموده و تحت نظر او از روغن درخت چای استفاده کنید.
عنبرنسارا: یکی از روش‌های قدیمی که برخی از خانم‌ها در سال‌ها و قرن‌های بسیار دور، برای درمان عفونت واژن خود از آن استفاده می‌کردند، عنبر نسارا بود. این روزها نیز برخی از افراد از آن برای درمان انواع عفونت‌ها استفاده می‌کنند. دود عنبرنسارا نقش مهمی در کاهش عفونت واژن ایفا می‌کند و به همین دلیل از زمان‌های قدیم تاکنون، به عنوان درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد شناخته شده است. همچنین برای درمان سرماخوردگی، اگزما، سردرد، سینوزیت و… نیز موثر است.

 

آشنایی با انواع جوشانده برای عفونت رحم

هر چند همواره پیشنهاد می‌شود که برای درمان عفونت واژن خود، به یک پزشک با تجربه و ماهر زنان و زایمان مراجعه کنید، اما نباید از مصرف جوشانده نیز غافل شوید. در ادامه مطلب، شما را با برخی از انواع جوشانده برای عفونت رحم آشنا می‌کنیم. البته فراموش نکنید که این جوشانده‌ها، حکم یک داروی مکمل را دارند و برای درمان اصلی و اساسی عفونت واژن خود، باید از داروهایی که پزشک برای شما تجویز نموده است استفاده کنید:
1. شربت پونه: پونه یکی از داروهای گیاهی قدرتمند برای درمان عفونت واژن است. سال‌هاست که خواص ضد میکروبی پونه بر همگان آشکار شده و هنوز هم از آن به عنوان عالی‌ترین جوشانده برای عفونت رحم یاد می‌شود.
2. رزماری: رزماری یکی از گیاهانی است که به سبب خواص ضد میکروبی و ضد التهابی خود بسیار معروف شده است. این گیاه نه تنها به صورت جوشانده میل می‌شود، بلکه می‌توان از آن برای شستشوی واژن نیز استفاده کرد.
3. بابونه: بابونه نیز مانند بسیاری دیگر از گیاهان دارویی، نقش مهمی در کاهش التهاب و عفونت‌های رحم ایفا می‌کند. حتی از بابونه برای تهیه و تولید بسیاری از داروهای درمان کننده عفونت نیز استفاده می‌شود. این دارو یک میکروب زدای قوی است که می‌توانید از جوشانده آن استفاده کنید.
4. چای سبز: چای سبز یکی از گیاهان دارویی است که در دسترس همه ما قرار دارد و از خواص آن مطلع هستیم. بیشترین خاصیت چای سبز، به سبب وجود آنتی اکسیدان‌هایی است که در ساختار آن وجود دارند. چای سبز سال‌ها و قرن‌هاست که برای درمان بسیاری از عفونت‌ها و به خصوص عفونت واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
5. جعفری: جعفری از آن دسته گیاهانی است که ادرار آور بوده و باعث می‌شود که بسیاری از باکتری‌ها و آلودگی‌ها از درون رحم دفع شوند.
6. نعناع: بدون شک نعناع نیز یکی از بهترین داروهای گیاهی است که می‌توانید برای بهبود عفونت واژن و لگن خود از آن‌ استفاده کنید. برگ‌های گیاه نعناع، دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند و نقش مهمی در درمان عفونت‌های رحم ایفا می‌کنند.

 

7 آنتی بیوتیک قدرتمند که بهترین قرص برای عفونت رحم شناخته شده‌اند

در قسمت‌های قبل، ما به صورت کامل به نام دو داروی موثر برای درمان عفونت واژن اشاره کردیم. در این بخش می‌خواهیم شما را با 7 آنتی بیوتیک قدرتمند که به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم شناخته شده‌اند، آشنا کنیم؛ پس همچنان با ما همراه باشید:
1. فلوکونازول: این دارو، برای درمان و پیشگیری از عفونت‌های قارچی رحم تجویز می‌شود.
2. کلوتریمازول: این دارو در واقع یک نوع ضد قارچ عالی است که به صورت قرص و کرم در داروخانه‌ها ارائه می‌گردد
3. مترونیدازول: متداول‌ترین دارو برای درمان عفونت رحم است که به صورت ژل و قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4. کلیندامایسین: یکی از قوی‌ترین آنتی بیوتیک هایی است که می‌تواند به خوبی عفونت واژن را درمان کند.
5. جنتامایسین: اگر برخی از عفونت‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاومت نشان دهنده، این دارو برای برطرف کردن آن‌ها تجویز می‌شود.
6. داکسی سایکلین: این دارو یکی از بهترین گزینه‌هایی است که عفونت‌های باکتریایی واژن را از بین می‌برد.
7. سفوکسیتین: این دارو نیز یک ضد باکتری قدرتمند است که به عنوان یکی از بهترین داروها برای رفع عفونت رحم مطرح شده است.

سخن پایانی

مقاله‌ای که مطالعه کردید، تحقیق جامع و کاملی بود در زمینه بهترین قرص برای عفونت رحم. ما در ابتدا به علل این بیماری اشاره نمودیم و به این سوال پاسخ دادیم که “از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟” در ادامه برخی از قوی‌ترین آنتی بیوتیک‌هایی که در این زمینه برای درمان عفونت واژن تولید شده‌اند را به شما عزیزان معرفی کردیم. همچنین در قسمت پایانی مقاله، شما را با درمان‌های خانگی و انواع جوشانده برای عفونت رحم آشنا کردیم.
در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که رحم، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن یک زن است که نقش مهمی در تولید مثل ایفا می‌کند. بنابراین بر تمامی خانم‌ها واجب و ضروری است که به سلامتی آن اهمیت داده و آن را از قرار گرفتن در معرض انواع عفونت‌ها در امان نگه دارند. البته اگر به هر علتی به این بیماری مبتلا شدید، اصلاً نگرانی به خود راه ندهید؛ چرا که پزشکان حاذق و متخصصی در کشورمان وجود دارند که با تجویز بهترین داروها، می‌توانند به کلی عفونت واژن شما را از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید