بهترین متخصص سرطان رحم

شاید شما نیز از این موضوع اطلاع داشته باشید که این روزها سرطان رحم، بعد از سرطان پستان، یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر زنان در جهان به شمار می‌رود؛ بنابراین تشخیص به موقع و درمان این بیماری، در تمام جوامع جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از بهترین پزشکانی که می‌تواند در این زمینه به بیماران کمک فراوانی نماید، بهترین متخصص سرطان رحم یا انکولوژیست زنان در تهران است. با ما همراه باشید تا هر آن‌چه نیاز است در مورد چنین متخصصی بدانید را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.


best-uterine-cancer-specialist

آنچه در این مقاله می خوانید :

سرطان رحم چیست و بهترین متخصص سرطان رحم کیست؟

قبل از آن که در مورد بهترین متخصص سرطان رحم صحبت کنیم، باید ابتدا ببینیم سرطان تخمدان چیست؟ این بیماری در واقع یکی از انواع سرطان است که معمولاً در قسمت پایین و دهانه رحم (درست همان جایی که رحم به واژن متصل می‌شود) به وجود می‌آید. در این قسمت، سلول‌های دهانه رحم به صورت غیر عادی شروع به رشد و تکثیر شدن می‌نمایند و در این زمان است که می‌توان گفت سرطان تخمدان در جسم بیمار به وجود آمده است.
اگر بخواهیم به یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز این بیماری اشاره کنیم، بدون شک از ویروس پاپیلومای انسانی نام خواهیم برد. این ویروس با رشد و تکثیر خود، سلول‌های طبیعی که در قسمت رحم وجود دارند را به سلول‌های غیر طبیعی تبدیل می‌کند. این سلو‌ل‌ها در کنار همدیگر جمع شده و باعث به وجود آمدن تومورهای خوش خیم یا بدخیم در رحم می‌شوند. سرطان رحم عوارض و نشانه‌هایی دارد که در مطلب دیگری به آن پرداخته‌ایم.
بدون شک توده‌های خوش خیمی که در قسمت رحم به وجود می‌آیند، خطرناک نیستند و سایر بافت‌های بدن را درگیر نمی‌کنند.‌ اما نوع بدخیم این بیماری، خطرناک بوده و ممکن است جان بیمار را تهدید نماید. چنین سرطانی به بافت‌های اطراف رحم و حتی بافت‌هایی که در سایر قسمت‌های بدن وجود دارند گسترش پیدا کرده و تمام جسم بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهترین دکتر سرطان رحم در تهران یا سایر شهرهای کشورمان، یک متخصص زنان و زایمان حاذق و با تجربه است. در قسمت‌های بعد در مورد چنین پزشکی، بیشتر برای شما خواهیم گفت.

 

بهترین متخصص سرطان رحم کیست و چه تخصص‌ هایی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نماید این است که بهترین متخصص سرطان رحم کیست و چه تخصص‌هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم به سبب آن که سرطان تخمدان یکی از بیماری‌های مخصوص زنان است، بنابراین بهترین پزشکی که می‌توانید برای درمان این بیماری به او مراجعه کنید، یک متخصص زنان و زایمان است.
چنین متخصصی ابتدا دوره تحصیلات پزشکی عمومی را سپری کرده و در این زمینه مدرک معتبر خود را دریافت نموده است. سپس رشته تخصصی خود را در حیطه بیماری‌های زنان ادامه داده است. بسیاری از این پزشکان، برای چندین سال در زمینه دستیاری رشته زنان و زایمان به فعالیت مشغول می‌شوند تا دانش و تجربه کافی را در این زمینه به دست بیاورند.
پس از طی این مراحل است که پزشک مورد نظر، می‌تواند به عنوان متخصص زنان و زایمان شروع به فعالیت نموده و به درمان بسیاری از بیماری‌های مراجعان خویش نماید. یک متخصص زنان و زایمان می‌تواند برای درمان مشکلاتی مانند سرطان تخمدان، ناباروری، بارداری و زایمان، سرطان سینه، جراحی زنان، درمان بیماری‌های جنسی، درمان بسیاری از عفونت‌ها، کیست‌ها و همچنین ناهنجاری‌های مادرزادی و… به فعالیت مشغول می‌باشد.

 

مزایای مراجعه به بهترین دکتر سرطان رحم در تهران

بسیار خوشحالیم که در کشورمان ایران، متخصصان ماهر و با تجربه‌ای داریم که می‌توانند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به ما کمک کنند. یکی از این پزشکان، دکتر سرطان تخمدان در تهران است. چنین پزشکی (همان گونه که از نام آن پیداست) در زمینه درمان سرطان تخمدان به بیماران خود کمک می‌کند.‌ یکی از مزایای مراجعه به موقع به چنین پزشکی این است که بیماری شما اگر در مراحل ابتدایی باشد، به سرعت تشخیص داده می‌شود. این موضوع سبب می‌شود بیماری به سایر بافت‌های جسم شما گسترش پیدا نکند.
علاوه بر این، امروزه علم پزشکی روش‌های متعددی را برای درمان بیماری سرطان تخمدان در اختیار ما قرار داده است. یک دکتر سرطان رحم در تهران، با تمامی این متدها آشناست و بهترین روش درمانی را برای بیمار خود در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، شما می‌توانید تا مدت‌های طولانی تحت نظر پزشک خویش باشد و از عود مجدد بیماری خود جلوگیری نمایید.

 

عوارض عدم مراجعه به بهترین متخصص سرطان رحم

متاسفانه برخی از خانم‌ها، با مشاهده علائمی که شاید نشان دهنده یک ناهنجاری و بیماری جدی در رحم است، آن را پشت گوش انداخته و به پزشک مراجعه نمی‌کنند. این موضوع عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد و ممکن است سلامتی جسم آن‌ها را به طور جدی به خطر اندازد.
سرطان تخمدان نیز مانند سایر سرطان‌ها، اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود، می‌توان آن را به راحتی درمان نمود و از گسترش آن به سایر قسمت‌های بدن جلوگیری به عمل آورد. عدم مراجعه به موقع به یک متخصص زنان و زایمان، هزینه‌های سنگینی برای بیمار به همراه خواهد داشت. این هزینه از نظر مالی، جسمی و روحی به بیمار فشار نموده و انرژی او را رو به تحلیل می‌برد. بنابراین با مشاهده هر علائم مشکوکی، در اولین فرصت یک قرار ملاقات با پزشک خود ترتیب داده و او را از علائم خود آگاه کنید.

 

با مشاهده چه علائمی به بهترین متخصص سرطان رحم مراجعه کنیم؟

سرطان تخمدان از آن دسته بیماری‌هایی است که در بسیاری از مواقع علائم خاصی ندارد. به همین سبب بسیاری از خانم‌ها، ممکن است تا مدت‌ها از وجود آن با خبر نشوند. حتی برخی از افراد ممکن است این بیماری را با عفونت‌های شایع رحم و دستگاه ادراری اشتباه بگیرند و خیلی دیر به پزشک مراجعه نمایند. ما در این قسمت، برخی از مهم‌ترین علائمی که با مشاهده آن‌ها باید در اولین فرصت به بهترین متخصص سرطان رحم مراجعه کنید اشاره می‌نماییم:

ترشحات بد بو از قسمت واژن
خونریزی غیر معمولی که خارج از چرخه قاعدگی رخ دهد.
خونریزی از واژن پس از برقراری رابطه جنسی و یا پس از دوران یائسگی
درد در هنگام ادرار
دردهای لگن

در شرایطی که بیماری سرطان تخمدان به مراحل پیشرفته خود رسیده باشد، ممکن است بیماری علائمی مانند کاهش وزن، بی اشتهایی، کمر درد، ورم کردن پاها، مشاهده خون در مدفوع، درد در قسمت لگن و… را تجربه نماید.

 

مهم‌ ترین علل ابتلا به سرطان رحم را بشناسید.

پزشکان عقیده دارند علل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند زمینه ساز ابتلای برخی از افراد به بیماری سرطان تخمدان گردد. همچنان با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین علل بروز بیماری سرطان رحم را با همدیگر بررسی نماییم:

۱٫ ویروس HPV: ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی، دارای انواع و اقسام مختلفی است که بسیاری از آن‌ها مضر نیستند و پس از گذشت یک مدتی، به خودی خود از بین می‌روند، اما حداقل ۱۲ نوع از این ویروس وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد بیماری سرطان تخمدان گردند.
۲٫ سابقه خانوادگی: افرادی که در میان اعضای نزدیک خانواده خود با سرطان تخمدان مواجه شدند، ممکن است خود نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته باشند.
۳٫ وجود برخی از عفونت‌ها: گاهی اوقات در قسمت رحم عفونت‌هایی مانند کلامیدیا به وجود می‌آیند که زمینه را برای ابتلا به بیماری سرطان رحم فراهم می‌کنند.
۴٫ سبک زندگی ناسالم: سبک زندگی ناسالمی که این روزها برخی از افراد برای خود انتخاب کرده‌اند و به خصوص مصرف دخانیاتی مانند سیگار، زمینه را برای ابتلا به انواع سرطان‌ها و به خصوص سرطان تخمدان به وجود می‌آورد.
۵٫ ضعف سیستم ایمنی: به مهم‌ترین علل ابتلا به بیماری سرطان تخمدان، ضعف سیستم ایمنی را نیز اضافه کنید. هر نوع مشکلی برای سیستم ایمنی جسم به وجود آمده باشد، توان آن را برای مبارزه با عفونت‌هایی مانند ویروس HPV کاهش می‌دهد.
علاوه بر موارد بالا، باید به این نکته نیز اشاره کنیم زنانی که دارای اضافه وزن یا دیابت هستند، سطح استروژن آن‌ها بالاست، تا به حال سابقه بارداری نداتشته‌اند و تخمدان ‌آن‌ها پلی کیستیک است، بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند.

 

امکانات بهترین بیمارستان برای درمان سرطان رحم

خوشبختانه این روزها مراکز درمانی معتبر و پیشرفته‌ای برای درمان انواع سرطان‌ها وجود دارد. بنابراین کسانی که به بیماری سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند، می‌توانند با اندکی تحقیق و جستجو، بهترین بیمارستان برای درمان سرطان رحم را پیدا کرده و ادامه روند درمان خود را در این مرکز پیگیری کنند. در این مرکز درمانی معتبر، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، این بیماری و میزان گسترش آن را شناسایی می‌نمایند.
در ادامه با استفاده از بهترین روش های درمانی، شروع به درمان بیماری سرطان تخمدان در جسم بیماران خویش می‌نمایند. در بهترین بیمارستان برای درمان سرطان رحم امکانات ویژه‌ای برای پرتو درمانی، شیمی درمانی، عمل جراحی و… در نظر گرفته شده است. این روزها بهترین متخصصان کشورمان، چنین مراکز معتبری را برای ارائه خدمات به بیماران خویش انتخاب می‌کنند و از این طریق، به مراجعان خود کمک می‌کنند.

 

بهترین متخصص سرطان رحم چه بیماری هایی را درمان می کند؟

پزشکی که به عنوان بهترین متخصص سرطان رحم به فعالیت مشغول است، در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌های زنان، تجربه و مهارت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید برای درمان تمامی مشکلاتی که برای رحم شما به وجود آمده است، به چنین متخصصی مراجعه نموده و از دانش و تجربه او برخوردار شوید. علاوه بر این بیماری‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در حیطه دانش و تخصص چنین پزشکی قرار دارند:

• تنبلی تخمدان
• کیست‌هایی که در تخمدان به وجود می‌آیند.
• فیبروئیدهای رحم
• عفونت‌های رحم
• انجام عمل هیسترکتومی و بستن لوله‌ها برای جلوگیری از بارداری
• مشاوره قبل بارداری و انجام تمامی مراقبت‌های بارداری
• ارائه مشاوره به بیماران برای سقط جنین
• درمان ناباروری و نازایی
• درمان افتادگی رحم
• ارائه مشاوره برای روش‌های جلوگیری از بارداری
• انجام تست پاپ اسمیر
• کولپوسکوپی
• رفع علائم یائسگی
• اندومتریوز
• درمان حاملگی خارج رحم
• درمان بیماری‌هایی که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها زگیل تناسلی است.
• رفع اختلالات قاعدگی
• درمان مشکلات هورمونی بانوان
• درمان تمامی بیماری‌های رایج زنانه
• درمان سرطان رحم و سرطان تخمدان

 

بهترین دکتر فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران و خدمات درمانی او

قبل از آن که در مورد بهترین دکتر فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران صحبت کنیم، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که انکولوژی چیست؟ این واژه به معنای توده و حجم است. پزشکی که به عنوان فوق تخصص انکولوژی به فعالیت مشغول است، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها به فعالیت مشغول است. متخصص انکولوژی زنان، به صورت تخصصی به درمان سرطان‌هایی می‌پردازد که زنان را درگیر می‌نماید. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم و سرطان واژن اشاره نمود.
اگر پزشکی در آزمایش خون و نمونه‌های به دست آمده در سونوگرافی به نتایج به دست آمده مشکوک شود، بیمار را به بهترین متخصص سرطان رحم یا همان متخصص انکولوژی ارجاع خواهد داد. خوشبختانه در کشورمان ایران، پزشکان با تجربه و ماهری داریم که سال‌هاست به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران به فعالیت مشغول هستند و در این زمینه به بیماران خود خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند.
آن‌ها با آزمایشات دقیق مانند معاینات لگن، تست پاپ اسمیر، سی تی اسکن و سایر روش‌های دقیق، اقدام به تشخیص بیماری سرطان تخمدان در بیمار خود می‌نمایند. پس از آن با مشورت با سایر پزشکان، بهترین شیوه درمانی را برای بیمار خود انتخاب کرده و خیلی زود درمان سرطان را آغاز می‌کنند.

 

بهترین متخصص سرطان رحم و روش‌هایی که برای درمان این بیماری به کار می برد.

خوشبختانه این روزها علم و دانش پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که برای درمان بسیاری از سرطان‌ها، راه‌های زیادی در پیش روی بیماران وجود دارد. بهترین متخصص سرطان رحم پس از آن که از وجود سرطان و میزان پیشرفت آن اطمینان حاصل نمود، شروع به درمان آن خواهد نمود. روش‌های درمانی متعددی برای رفع این بیماری وجود دارند که در این قسمت به صورت خلاصه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱٫ لیزر درمانی:‌ هنگامی که هنوز سرطان تخمدان گسترش چندان زیادی پیدا نکرده است، می توان با استفاده از لیزر، اقدام به درمان آن نمود. در این روش سلول‌های غیر طبیعی که در دهانه رحم مشاهده می‌شوند، با استفاده از امواج لیزر از بین می‌روند.
۲٫ سرما درمانی: در این شیوه درمانی، پزشک یک پروب فلزی که با دمای پایین است را بر روی دهانه رحم قرار می‌دهد. به این صورت بسیاری از سلول‌های سرطانی که در دهانه رحم قرار دارند، تحت انجماد قرار گرفته و از بین می‌روند.
۳٫ شیمی درمانی: یکی از روش‌های متداول درمان سرطان، شیمی درمانی است. در این روش، معمولاً یک یا چند ماده شیمیایی را با همدیگر ترکیب نموده و وارد رگ‌های بدن بیمار می‌نمایند. این موضوع سبب می‌شود که دارو از طریق رگ‌های خونی به سلول‌های سرطانی رسیده و آن‌ها را از بین ببرد.
۴٫ هورمون درمانی: گاهی اوقات پزشکان برای آن که سطح هورمون‌های بیمار خود را کاهش دهند، از داروهای خاصی بهره می‌برند. این داروها سبب می‌شوند که سطح ترشح هورمون‌ها کاهش پیدا کرده و به این صورت، رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی کاهش پیدا کند.
۵٫ برداشتن رحم:‌ گاهی اوقات ممکن است بیماری سرطان به قدری پیشرفت کرده باشد که برای درمان آن، چاره‌ای جز برداشتن رحم وجود نداشته باشد. پزشکانی که اقدام به برداشتن رحم بیماران خود می‌نمایند، تمام تلاش خود را به کار می‌برند که هیچ آسیبی به بافت واژن و همچنین غدد لنفاوی که در قسمت لگن وجود دارند، وارد نشود. معمولاً جراحی برداشتن رحم به دو صورت انجام می‌شود؛ در شیوه اول پزشکان رحم را از قسمت واژن بیمار خارج می‌کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است یک شکاف در قسمت جلوی شکم بیمار به وجود آورده و به این صورت اقدام به خرج کردن رحم بیمار از بدن او نمایند.

سخن پایانی

یکی از بیماری‌هایی که این روزها برخی از زنان در تمام جوامع بشری با آن مواجه هستند، سرطان تخمدان است. جای بسی خوشحالی است که در جهان و همچنین کشورمان ایران، پزشکان حاذق و متخصصی به عنوان بهترین متخصص سرطان رحم به فعالیت مشغول هستند و با استفاده از شیوه‌های درمانی موثر، جان بیماران خود را نجات می‌دهند.
ما با ارائه این مطالب، تلاش کردیم شما را با تخصص‌های بهترین متخصص سرطان رحم آشنا نموده و بیماری‌هایی که توسط چنین پزشکی درمان می‌شوند را برای شما بیان کنیم. همچنین در مورد مزایای مراجعه به چنین پزشکی اشاره کردیم و در نهایت به روش‌های درمانی او پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مطالب، آگاهی کاملی در مورد سرطان تخمدان به دست آورده باشید و در صورت بروز این بیماری، بر روی کمک متخصصان و جراحان ماهر حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید