ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد

پژوهش‌های گسترده دانشمندان بیانگر این موضوع است که ویروس HPV یا همان پاپیلومای انسانی، یکی از مهم‌ترین علل ابتلا به سرطان رحم در جهان به شمار می‌رود. این بیماری در میان زنان متاهلی که در سنین ۲۵ تا ۵۰ سال قرار دارند، بیش از سایر افراد مشاهده شده است. یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد؟ سرطان‌های دهانه رحم و سرطان‌ رحم، در دختران نوجوان و دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده‌اند، بسیار نادر است، اما در برخی از مواقع ممکن است چنین بیماری مشاهده شود. ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به این سوال پاسخ داده و علل و علائم آن را با هم بررسی کنیم.

virgin-girl-get-uterine-cancer

سرطان رحم چیست و ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد؟

قبل از پاسخ به سوال ” ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد؟” اجازه دهید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که سرطان رحم چیست و چرا به وجود می‌آید؟ این بیماری معمولاً زمانی رخ می‌دهد که رشد و تکثیر سلول‌هایی که در دهانه رحم قرار دارند، دچار تغییراتی شود. این بیماری بافت‌های رحم را درگیر نموده و اگر به موقع درمان نشود، ممکن است به بافت‌های عمیق رحم نیز سرایت کند. در این صورت سایر اعضای بدن فرد نیز مانند کبد، ریه، مثانه، واژن و حتی روده راست او نیز ممکن است درگیر شوند.

هر چند دلایل مختلفی برای ابتلا به این بیماری وجود دارد، اما پژوهش‌ها نشان دهنده آن است که ویروس HPV که برخی از افراد آن را به نام ویروس پاپیلومای انسانی نیز می‌شناسند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین علل مبتلا شدن به این بیماری محسوب می‌شود. خوشبختانه این نوع سرطان از طریق آزمایشات و غربالگری‌هایی که خانم‌ها در طول سال انجام می‌دهند، قابل پیشگیری و تشخیص زودهنگام است.

هر چند این بیماری در خانم‌هایی که از نظر جنسی فعال هستند، بیشتر رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات مشاهده شده است که برخی از دختران باکره نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. هر چند این موضوع بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد، اما به هر حال تعداد بسیار اندکی از دختران مجرد نیز می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد و نقش وراثت در این زمینه چیست؟

قبل از آن که به نقش وراثت در ایجاد علائم سرطان رحم در دختر مجرد اشاره کنیم، باید نکته مهمی را خدمت شما عزیزان یادآور شویم. فراموش نکنید که شایع‌ترین سرطان رحم، مخصوص زنان یائسه است؛ در واقع ما باید در زنان یائسه به دنبال نشانه‌های سرطان رحم باشیم، نه در دختران نوجوان و نه در زنان در سنین باروری و قبل از یائسگی.

علت این موضوع هم آن است که بین انواع مختلف سرطان دهانه رحم، تنها نوع آن که ما دلیل بروز آن را می‌دانیم، آدینوکارسینوم است. دانشمندان این موضوع را به اثبات رسانده‌اند که آدینوکارسینوم رحم زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های بافت آندومتر رحم، مدت طولانی تحت تاثیر استروژن بوده باشند. پس قرار گرفتن رحم برای مدت طولانی در معرض هورمون استروژن، باعث ایجاد شایع‌ترین سرطان رحم می‌شود که آدینوکارسینوم رحم نام دارد. پس هنگامی که این مشکل علامت دار شده و به صورت بالینی خود را نشان می‌‌دهد، زمانی است که سن زنان بالا رفته و به دوران یائسگی خود رسیده‌اند.

اما در این میان، استثناهایی‌ هم وجود دارد؛ در واقع انواع سرطان‌های دهانه رحم و رحم، ممکن است در سنین خیلی پایین‌تر که ما انتظار آن را در یک جامعه نرمال نداریم بروز پیدا ‌کند. و آن هم در زنان و دخترانی است که سابقه اختلالات وراثتی و ژنتیکی در مادر، خواهر یا خاله خود داشته باشند.

برخی از سندرم‌های ژنتیکی، باعث ایجاد مجموعه‌ای از بدخیمی‌ها در دستگاه تناسلی زنانه می‌شوند؛ مثلاً سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان رحم. گاهی اوقات می‌توان هر سه نوع این سرطان را در فرد و در دختر و نوادگان او مشاهده نمود. پس اگر فردی زمینه ژنتیکی داشته باشد، ممکن است این سرطان‌ها در سنین خیلی کمتر و حتی در سنین زیر ۲۰ سال هم بروز پیدا کنند و ما شاهد علائم سرطان رحم در دختر مجرد باشیم.

با برخی از مهم ترین علائم سرطان رحم در دختر مجرد آشنا شوید.

سرطان رحم در تمامی افراد، با علائمی خود را نشان می‌دهد. این موضوع در مورد دختران باکره نیز کاملاً صادق است و می‌توان با دیدن نشانه‌ها و علامت‌های این بیماری، به سرعت به یک پزشک متخصص مراجعه نموده و روند درمانی را آغاز کنید. ما در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که علائم سرطان رحم در دختر مجرد چگونه است:

  • چرخه قاعدگی برای شخص بسیار طولانی است و معمولاً فرد پریودهای بسیار سنگینی را تجربه می‌کند.
  • زمانی که چرخه قاعدگی به پایان رسید، تا زمانی که پریودی بعدی شروع شود، ممکن است فرد در فواصل این دو چرخه، با لکه بینی یا خونریزی مواجه گردد.
  • یکی دیگر از علائم سرطان رحم در دختر مجرد، ابتلا به بیماری کم خونی است. همچنین فرد ممکن است همواره با احساس خستگی و ضعف مواجه باشد.
  • فردی که به سرطان دهانه رحم مبتلا شده، با برخی از مشکلات ادراری مواجه می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به بی اختیاری، سوزش، احتباس و درد ادرار اشاره نمود. در برخی از مواقع نیز ممکن است رنگ ادرار تغییر کرده و به حالت غیر عادی درآید.
  • از جمله علامت‌هایی که به عنوان هشدار سرطان رحم در زنان و دختران باکره مطرح می‌باشد، ترشحات واژینالی غیر عادی که بوی بسیار بدی دارند.
  • ممکن است فردی که به سرطان دهانه رحم مبتلا شده است، به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیلی، وزن خود را از دست بدهد. در چنین افرادی بی اشتهایی نیز بسیار مشاهده می‌شود.
  • درد استخوان، دردهای لگنی و پا درد نیز یکی دیگر از علائم سرطان رحم در دختران مجرد به شمار می‌رود که البته در مراحل پیشرفت بیماری خود را نشان می‌دهد.

ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد و علت ابتلا به این بیماری چیست؟

” ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد” در قسمت قبل سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم. به نتیجه‌ای که دست یافتیم این بود که معمولاً زنانی که دارای روابط جنسی فعالی هستند، بیش از سایرین به سرطان دهانه رحم مبتلا می‌شوند. اما با این وجود و در برخی از موارد نادر، مشاهده شده است که دهانه رحم در یک دختر باکره نیز دچار سلول‌های سرطانی شده است.

پزشکان عقیده دارند که عوامل بسیار زیادی در بروز چنین بیماری دخیل هستند که ما در این قسمت، برخی از آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

سیستم ایمنی برخی از دختران جوان و مجرد، به شدت ضعیف است. بنابراین احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان دهانه رحم، در این گونه افراد بیش از سایرین است.

خانم‌هایی که به سیگار اعتیاد دارند، بیش از پیش در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارند. (حتی اگر این افراد مجرد باشند). چرا که دود ناشی از مصرف سیگار، می‌تواند بر روی سلول‌هایی که در دهانه رحم وجود دارند تاثیر گذاشته و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

گاهی اوقات دختران مجرد اقدام به مصرف قرص‌های ضد بارداری می‌نمایند. این قرص‌ها ممکن است توسط پزشک برای تنظیم چرخه قاعدگی آن‌ها تجویز شده باشد. بررسی‌ها نشان دهنده آن است که مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت این قرص‌ها (به خصوص اگر بیش از ۵ سال مورد استفاده قرار گیرند) ممکن است باعث بروز بیماری سرطان دهانه رحم گردد.

چاقی یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث ایجاد علائم سرطان رحم در دختر مجرد می‌شود. در بررسی‌های به عمل آمده در افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم، این نتایج به دست آمد که زنان و دختران چاق، بیش از دیگران مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

در میان انواع عللی که برای سرطان رحم دختران مجرد نام بردیم، باید به عوامل ژنتیکی و ارثی نیز اشاره کنیم. زنانی که در خانواده آن‌ها پیش از این افرادی به سرطان دهانه رحم مبتلا شده‌اند، در معرض این بیماری قرار دارند.

علاوه بر این مواردی مانند قاعدگی زودرس، رابطه مقعدی و دهانی در سنین پایین و آلودگی به ویروس اچ پی وی نیز می‌توانند از جمله علل اصلی بروز سرطان دهانه رحم در دختر باکره به شمار روند.

 

آیا می‌دانید با چه شیوه هایی می توان سرطان دهانه رحم در دختر باکره را تشخیص داد؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که “ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد یا خیر؟ ” همچنین به مهم‌ترین علل و علائم بروز این بیماری اشاره کردیم. اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود، شیوه تشخیص سرطان دهانه رحم در دختر باکره است. چرا که معمولاً متخصصان برای تشخیص این بیماری از تست پاپ اسمیر استفاده می‌کنند و این تست در بسیاری از مواقع نتایج دقیق و کاملی به همراه دارد. انجام این تست اندکی برای دختران باکره سخت است، چرا که به پرده بکارت آن‌ها آسیب وارد می‌کند. به همین علت، پزشکان شیوه‌های دیگری را برای تشخیص این بیماری انتخاب می‌کنند.

در ادامه مطلب، روش‌های جایگزین تست پاپ اسمیر را برای تشخیص سرطان دهانه رحم در دختران باکره به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

سونوگرافی از واژینال:

اگر پزشک معالج شما به دلیلی به وجود سرطان رحم مشکوک شد، سونوگرافی از واژینال را تجویز می‌نماید. در این فرایند بسیاری از بافت‌های مشکوک شناسایی شده و پزشک می‌توان به وجود و یا عدم وجود سرطان دهانه رحم در یک دختر باکره پی ببرد.

ام آر آی از لگن:

در صورتی که پزشک، علائم سرطان رحم در دختر مجرد را تشخیص داد، عکسبرداری ام آر آی از لگن را برای بیماری خویش تجویز می‌کند. این عکسبرداری به آن سبب است که میزان گسترش بیماری به دیگر نقاط بدن را بررسی نماید.
بررسی دقیق بافت‌های سرطانی:

پس از آن پزشک به بیماری سرطان در رحم بیمار خویش پی برد، با استفاده از روش‌هایی مانند بیوپسی، کورتاژ تشخیصی و هیستروسکوپی، شروع به بررسی بافت‌های سرطانی نموده و درمان مناسب را برای آن در نظر می‌گیرد.

پاپ اسمیر:

در برخی از مواقع، پزشکان برای نجات جان بیمار خویش و تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم در دختر باکره، چاره‌ای جز تست پاپ اسمیر وجود ندارد. البته برخی از پزشکان می‌توانند با دقت بالایی این کار را انجام دهند که به پرده بکارت بیمار آسیبی وارد نشود. در برخی از مواقع نیز بیمار با مسئولیت خود و پذیرش احتمال آسیب دیدن پرده بکارت، از پزشک خود می‌خواهد که تست پاپ اسمیر را برای او انجام دهد.

ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد و راه حل درمان این بیماری در مراحل ابتدایی

همان گونه که پیش از این اشاره کردیم، در برخی از مواقع ممکن است یک دختر باکره نیز با بیماری سرطان دهانه رحم مواجه شود. بنابراین پاسخ ما به این سوال که “ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد؟”، بله است. خوشبختانه روش‌های درمانی بسیار زیادی برای رفع این بیماری وجود دارند؛ البته این موضوع به شرط آن است که به موقع و خیلی زود به پزشک مراجعه نموده و بیماری شما در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

در واقع هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید، احتمال این که با روش‌های ساده‌تر از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری به عمل آید بسیار زیاد است. از جمله متداول‌ترین روش‌های درمان بیماری سرطان دهانه رحم در دختر باکره، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

۱٫ کرایوتراپی:

یکی از متداول‌ترین روش‌های درمان سرطان رحم (به خصوص اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود) کرایوتراپی است. در این شیوه درمانی، یک پروب فلزی که بسیار سرد است، به صورت مستقیم در قسمت دهانه رحم قرار می‌گیرد. این موضوع سبب انجماد سلول‌های غیر طبیعی رحم می‌گردد.

۲٫ لیزر درمانی:

پزشکان در این شیوه درمانی، با استفاده از امواج قدرتمند لیزر، اقدام به سوزاندن سلول‌های سرطانی می‌نمایند. همان‌گونه که در مبحث کرایوتراپی به آن اشاره کردیم، اگر بیماری در مراحل ابتدایی باشد، با استفاده از درمان‌های فرسایشی مانند کرایوتراپی و لیزر درمانی، نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

۳٫ جراحی کونیزاسیون:

جراحی کونیزاسیون که برخی از افراد آن را به نام بیوپسی مخروطی نیز می‌شناسند، یکی دیگر از شیوه‌های متداول درمان سرطان دهانه رحم است. در این شیوه یک قسمت از بافت مخروطی شکل را از قسمت دهانه رحم برمی‌دارند. لازم به ذکر است که کونیزاسیون با شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به کونیزاسیون با چاقوی سرد، برش الکتروسرجیکال حلقه‌ای و جراحی با لیزر اشاره نمود.

درمان سرطان دهانه رحم در مراحل پیشرفته بیماری

سه موردی که تا این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم، برای درمان سلول‌های پیش سرطانی و یا درمان سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این بیماری وارد مراحل پیشرفته خود شده باشد، متخصصان به سراغ روش‌های تهاجمی می‌روند. ما در این قسمت برخی از این شیوه‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

۱) جراحی هیسترکتومی کامل:

در این شیوه درمانی، پزشک اقدام به برداشتن رحم یا دهانه رحم به صورت کامل می‌نماید. برای انجام این عمل ممکن است در قسمت واژن یا شکم یک برش ایجاد نموده و رحم را از بدن فرد بیمار خارج نمایند.

۲) هیسترکتومی رادیکال:

متخصصان در عمل هیسترکتومی رادیکال، قسمت‌هایی مانند رحم، دهانه رحم، قسمتی از واژن و بسیاری از رباط‌ها و بافت‌هایی که در اطراف این اندام قرار دارند را برمی‌دارند. حتی گاهی اوقات ممکن است پزشک تشخیص دهد که حتی تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و غدد لنفاوی مجاور آن نیز باید برداشته شوند.

۳) تراکلکتومی رادیکال:

در این شیوه از جراحی، تخمدان‌ها و رحم برداشته نمی‌شوند، اما دهانه رحم، بافت مجاور آن، غدد لنفاوی و همچنین قسمت بالایی واژن توسط متخصص برداشته می‌شوند.

۴) سالپنگو اوفورکتومی دو طرفه:

در شرایطی که بیماری سرطان دهانه رحم در این قسمت از بدن بیمار پیشرفت کرده باشد، چاره‌ای جز برداشتن هر دو تخمدان و لوله فالوپ بیمار وجود ندارد.

۵) تخلیه ناحیه لگن:

در برخی از مواقع، بیماری سرطان دهانه رحم به قدری پیشرفت کرده که به سایر بافت‌های بدن نیز سرایت کرده و جان بیمار را به خطر انداخته است. در چنین شرایطی چاره‌ای جز تخلیه ناحیه لگن وجود ندارد. این جراحی بسیار گسترده و بزرگ بوده و باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. در این عمل قسمت‌هایی مانند روده بزرگ، دهانه رحم، رکتوم و مثانه، تخمدان‌ها، واژن و غدد لنفاوی بیماری برداشته می‌شوند. در ادامه برای هدایت جریان ادرار و مدفوع بیمار به بیرون، از ابزارهای مصنوعی استفاده می‌کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است از واژن مصنوعی برای بیمار استفاده نمایند که برای انجام این عمل، نیاز به جراحی پلاستیک وجود دارد.

ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد و راه‌های پیشگیری از این بیماری چیست؟

ممکن است برخی از افراد گمان کنند که سرطان رحم، تنها برای خانم‌های متاهل به وجود می‌آید. گاهی از اوقات ممکن است در ذهن آن‌ها این سوال به وجود آید که ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد؟ اگر تا کنون این مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید، حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که ابتلا به سرطان دهانه رحم در دختر باکره، چندان دور از انتظار نیست. هر چند این بیماری در دختران مجرد متداول نیست و به ندرت پیش می‌آید، اما به هر حال ما باید در مورد آن اطلاعات و آگاهی‌های لازم را داشته باشیم.

در این قسمت قصد داریم برخی از بهترین روش‌های پیشگیری از بروز این بیماری را به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم:

کاهش وزن:

همان گونه که می‌دانید چاقی و اضافه وزن، یکی از اصلی‌ترین علل بروز بسیاری از بیماری‌ها در جسم انسان است. بنابراین اگر شما به عنوان یک دختر باکره و مجرد، دارای اضافه وزن زیادی هستید، سعی کنید با استفاده از روش‌های استاندارد و متعادل، وزن خود را کاهش دهید.

عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی:

تحقیقات و بررسی‌های پزشکان در طول سال‌های اخیر نشان دهنده آن است که مصرف سیگار و همچنین نوشیدنی‌های الکلی، تاثیرات مخربی بر روی جسم انسان می‌گذارند. بنابراین شما به عنوان یک دختر مجرد، برای آن که از بیماری سرطان رحم و سایر بیماری‌ها در امان بمانید، از مصرف سیگار و مشروبات الکلی بپرهیزید.

تزریق واکسن گارداسیل:

پزشکان همواره توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم، حتماً در سنین پایین اقدام به تزریق واکسن گارداسیل نمایید. گاهی اوقات تیپ‌های خطرناکی از ویروس‌ HPV باعث بروز بیماری سرطان رحم می‌شوند. بنابراین با تزریق این واکسن، می‌توان از بیماری HPV و سرطان دهانه رحم در امان ماند.

عدم برقراری رابطه جنسی در سنین پایین: پزشکان در طی تحقیقات و بررسی‌های خود به این نتیجه دست یافتند که برقراری رابطه جنسی در سنین پایین، ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را در دختران و زنان بیش از پیش افزایش می‌دهد.

پرهیز از رابطه مقعدی و دهانی:

اگر شما با فردی که به انواع ویروس HPV آلوده است اقدام به برقراری رابطه جنسی مقعدی و دهانی نمایید، باز هم احتمال ابتلا شما به این ویروس وجود دارد. همان‌گونه که می‌دانید تیپ‌های خطرناک ویروس HPV، یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان دهانه رحم به شمار می‌روند.

علت به وجود آمدن زخم دهانه رحم در افراد مجرد

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است برخی از دختر خانم‌ها به آن مبتلا شوند، زخم دهانه رحم است. در واقع هر چیزی که باعث تحریک دهانه رحم شده و برای آن‌ التهاب ایجاد کند، زخم دهانه رحم نام دارد. ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که زخم دهانه رحم در افراد مجرد به چه علتی رخ می‌دهد؟ اصلی‌ترین علل بروز این بیماری، عفونت و آسیب دیدن سلول‌هایی است که در این قسمت از رحم وجود دارند.‌ در واقع بافت‌هایی که تحریک شده و یا در اثر عفونت آلوده‌ شده‌اند، در قسمت دهانه رحم مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

از جمله این مشکلات می‌توان به قرمزی دهانه رحم، تورم، خارج شدن مخاط و چرک و همچنین زخم شدن آن اشاره نمود. در چنین شرایطی با یک لمس کوچک، ممکن است دهانه رحم شروع به خونریزی نماید. در این قسمت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که ریشه اصلی به وجود آمدن زخم دهانه رحم در افراد مجرد چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به این بیماری اشاره کنیم:

رفتارهای پر خطر جنسی:

معمولاً کسانی که حتی در دوران مجردی خود رفتار‌های جنسی پر خطری دارند، بیش از پیش در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. برخی از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی وجود دارند که ممکن است از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا کرده و باعث ایجاد زخم دهانه رحم در افراد مجرد گردد. بیماری‌هایی مانند سوزاک، تبخال دستگاه تناسلی، اوره پلاسما، مایکوپلاسما، کلامیدیا و تریکومونیازیس از جمله علل اصلی التهاب دهانه رحم به شمار می‌روند.

آلرژی و حساسیت:

برخی از دختران جوان ممکن است به برخی از محصولات بهداشتی و جنسی آلرژی داشته باشند. مصرف برخی از خوشبو کننده‌های واژن و شوینده‌ها ممکن است باعث ایجاد زخم دهانه رحم در دختران مجرد گردد.

رشد باکتری‌ها:

هر چند همواره باکتری‌هایی به صورت طبیعی در محیط رحم زنان وجود دارند، اما اگر اندازه این باکتری‌ها بیش از حد لازم شود، ممکن است باعث ایجاد زخم دهانه رحم در افراد مجرد گردد.

به هم خوردن تعادل هورمون‌ها:

گاهی اوقات تعادل هورمون‌هایی مانند استروژن یا پروژسترون، در بدن برخی از خانم‌ها و دختران مجرد به هم می‌خورد. در چنین شرایطی جسم انسان توانایی حفظ سلامت دهانه رحم را از دست می دهد. این موضوع یکی از اصلی‌ترین علل بروز زخم دهانه رحم در دختران مجرد به شمار می‌رود.

سرطان دهانه رحم:

در برخی از موارد نادر، ممکن است سرطانی شدن سلول‌های دهانه رحم، باعث ایجاد زخم و التهاب در این قسمت از بدن فرد گردد. علاوه بر این، در مراحل درمان بیماری سرطان و به خصوص پرتو درمانی، ممکن است زخم‌ها و التهاباتی در قسمت دهانه رحم به وجود آید.

ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد و مراقبت های خانگی پیرامون این موضوع

امیدواریم تا اینجای مقاله و با مطالعه مطالبی که ارائه شد، به پاسخ این سوال که ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد یا خیر؟ دست پیدا کرده باشید. هر چند این بیماری معمولاً برای خانم‌های متاهل که روابط جنسی فعالی دارند به وجود می‌آید، اما گاهی اوقات ممکن است دختران جوان و باکره نیز به این مشکل دچار شوند. در چنین شرایطی، بهترین کاری که می‌توان انجام داد، مراجعه به یک متخصص حاذق و با تجربه است. او با روش‌های تشخیص دقیق خود، به وجود و یا عدم وجود سلول‌های سرطانی پی برده و به سرعت‌ درمان‌های لازم را برای آن آغاز می‌کند.

علاوه بر پیگیری روند درمانی خود با مراجعه به یک متخصص زنان، در خانه نیز می‌توانید از خود مراقبت نموده و با سرعت بیشتری به بهبودی دست پیدا کنید. ما در این قسمت، برخی از روش‌های خانگی و سنتی که به عنوان مکمل درمان سرطان دهانه رحم در دختر باکره به شمار می‌رود را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

۱٫ به تغذیه خود اهمیت دهید:

یکی از مهم‌ترین اموری که در این دوران از زندگی خود باید به آن توجه کنید، تغذیه سالم است. تحقیقات نشان داده که بعضی از بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم، ممکن است در میان راه درمان بیماری خود، اشتها و میل خود را به غذاها از دست بدهند. در چنین شرایطی سعی کنید با مصرف غذاهای سالم و سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، تمامی کمبودهای جسم خود را جبران کنید.

۲٫ استرس خود را مدیریت کنید:

استرس و فشارهای روحی، آسیب‌های مختلفی به بدن انسان وارد می‌نمایند. به خصوص اگر فردی در روند درمان بیماری سرطان خود با استرس و فشارهای روحی و روانی مواجه شود، بدن او آسیب‌پذیر شده و ممکن است روند درمان او به کندی پیش رود.

۳٫ از انجام فعالیت‌های بدنی سبک غافل نشوید:

سعی کنید تا آن‌جایی که برای شما امکان دارد، فعالیت‌های بدنی سبک انجام دهید. این موضوع سبب می‌شود تا بدن شما بتواند همواره توان و انرژی خود را حفظ کند.

۴٫ خواب کافی داشته باشید:

بدون شک داشتن یک خواب آرام و استاندارد در هنگام شب، تاثیر بسزایی بر روی روند درمان و بهبودی شما خواهد داشت. بنابراین سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید و به خواب خود اهمیت بدهید.

۵٫ از دمنوش غافل نشوید:

شما می‌توانید در طول درمان بیماری سرطان خود و با مشورت پزشک، از دمنوش هایی که در طب سنتی به استفاده از آن توصیه شده است استفاده نمایید. این دمنوش‌ها شامل خاکشیر، گل ختمی، گل بنفشه، تخم کاسنی، گل همیشه بهار و دمنوش گزنه است.

سخن پایانی

” ایا دختر باکره سرطان رحم میگیرد” این سوالی بود که ما در این مقاله، سعی کردیم به آن جواب کاملی بدهیم. به علل و علائم این بیماری در دختران جوان پرداختیم و به برخی از راهکارهای پیشگیری و درمان از این بیماری اشاره کردیم. در نهایت باید بگوییم سرطان رحم ممکن است برخی از خانم‌ها را مبتلا نماید (حتی دختران مجرد و باکره را).‌ فراموش نکنید که اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به راحتی می‌توان آن را درمان کرد. بنابراین با مشاهده هر نوع علائم غیر عادی، به پزشک متخصص مراجعه نموده و ادامه روند تشخیص و درمان را به او بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید