درمان خانگی زگیل تناسلی زنان

تمایل به درمان زگیل جنسی با روش‌های‌ خانگی امروزه بسیار باب شده، اما توصیه نمی‌شود زیرا این روش‌ها با از بین بردن پوشش محافظتی پوست باعث عفونت‌های گسترده غیر قابل درمان می‌شوند. درمان خانگی زگیل تناسلی زنان به دلیل مشابهت زگیل تناسلی با سایر ضایعات پوستی نیازمند تشخیص‌های تخصصی است که افراد غیرمتخصص بی‌تجربه در نگاه اول احتمالا سایر ضایعات پوستی را به عنوان زگیل‌تناسلی به اشتباه تشخیص دهند. ازهمین‌رو است، اگر ضایعات پوستی مخاطی مشکوکی در ناحیه تناسلی دارید، قبل از تایید تشخیص زگیل‌تناسلی از درمان های خانگی برای آن اجتناب کنید، چرا که درمان اشتباه ممکن است که به بدتر شدن ضایعه و از بین رفتن فرصت طلایی برای درمان ضایعه منجر شود.

Home-treatment-female-genital-warts

زگیل تناسلی چیست و درمان خانگی زگیل تناسلی زنان امکان پذیر است؟

زگیل تناسلی زنان یکی از دغدغه هایی بوده که امروزه افراد زیادی را دچار کرده است. از همین رو زنان با سوالات بسیاری در این باره مواجه شده اند مانند زگیل تناسلی چیست؟ زگیل تناسلی ویروسی اچ پی وی بوده، که این نوع ویروس را می توان هم در بانوان و هم آقایان مشاهده نمود و باتوجه به آمارهای گرفته شده در دنیا زنان و مردان به زگیل تناسلی مبتلا خواهند شد و خطرات آن در بانوان بیشتر از آقایان بوده است.زگیل تناسلی را می توان درمان کرد ولی اگر پس از درمان زگیل تناسلی زنان، پیگیری های لازم را نداشته باشید دوباره به زگیل‌تناسلی مبتلا می شوید.
بیشترین علت افزایش شمار مبتلایان به زگیل تناسلی را می توان به رعایت نکردن بهداشت فردی ربط داد، اگر فرد بهداشت فردی به خصوص در مواقع نزدیکی را رعایت نکند، مبتلا به زگیل‌تناسلی می شود.
درمان خانگی زگیل تناسلی زنان کمک شایانی در رابطه با رعایت بهداشت، درمان و پیشگیری از زگیل‌تناسلی می نماید. مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد انتقال ویروس از طریق فرد آلوده است به طوری که افرادی که به طور مداوم بیشترین رابطه جنسی را داشته اند نیز از سایر افراد بیشتر در معرض خطر مبتلا به زگیل‌تناسلی قرار دارند. زگیل‌تناسلی نرم و گاها تیره بوده و بر روی ناحیه تناسلی وجود دارد و تنها با درد، خارش و سوزش می توان به وجود زگیل‌تناسلی شک کرد.
بدانید که ویروس منحوس زگیل‌تناسلی برای بانوان خطرناک و بیماریی های خطرآفرینی را به دنبال دارد؛ بیماری هایی همچون سرطان رحم و واژن که در آینده مشکل ساز نیز می شود. زگیل‌تناسلی خطرات زیادی را بدنبال دارد و یکی از این خطرات را می توان به واگیردار بودن آن ربط داد، زیرا اگر فردی زگیل جنسی داشته و شما با او لمس یا تماسی داشتید می توانید به زگیل‌تناسلی مبتلا شوید.
زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی، دهان و معقد منتقل می شود و باید احتیاط لازم را داشته وهر ۳ سال آزمایش فوری انجام دهید، زگیل جنسی را شوخی نگرفته و حتی اگر مشکوک به زگیل تناسلی شده اید برای درمان هر چه سریع تر اقدام نمایید تا خطرات و اتفاقات جبران ناپذیری بوجود نیاید.
درمان خانگی زگیل تناسی زنان یکی از راه های درمانی بسیار موثر می باشد. شمار زیادی از این ویروس اچ پی وی وجود دارد که می توان تنها با تماس پوسی مبتلا شوند این نوع ویروس ها جزء بیماری های جنسی و تماسی قرار گرفته که تنها از طریق لمس و تماس پوستی توان مبتلا به آن را دارید و برای پیشگیری از آن افراد فعال و دارای مبتلا را تحت نظر گرفته و آموزش را شروع می کنیم.
ما در این مقاله کوشیده ایم، مطالبی را برای فهم بهتر برای شما عزیزان به نگارش درآوریم تا با خواندن این مطالب به جواب سوالات خود برسید و دیگر نگرانی بابت درمان سنتی زگیل‌تناسلی بانوان نداشته باشید. توصیه می کنیم که برای آشنایی بیشتر با درمان سنتی زگیل‌تناسلی خانم ها، پماد برای درمان زگیل‌تناسلی و درمان سریع زگیل تناسلی تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

 

درمان خانگی زگیل تناسلی زنان چگونه است؟

حال که می دانید زگیل‌تناسلی چیست و چگونه فرد مبتلا به زگیل تناسلی می شود، بهتر است درمان سنتی زگیل‌تناسلی بانوان را هم بدانید، طبق گفته ها زگیل تناسلی بیشتر به دلیل رعایت نکردن مسائل پزشکی بوجود می آید درمان هایی نیز دارد، که بعد درمان نیز باید ادامه دهد تا زگیل‌تناسلی دوباره برنگردد، درمان خانگی زگیل تناسلی زنان را می توان به گیاه های دارویی و مواد خانگی ربط داد، زیرا تمامی افراد که راه درمان سنتی زگیل جنسی بانوان را در پیش گرفته مواد درمانی را در اختیار دارند! البته اغلب افراد با داشتن آن هم راه درمانی را نمی دانند و ما با نگارش این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر راهنمایی نماییم.
درمان سنتی زگیل‌تناسلی بانوان گاه به دلیل واکنش های حساسیت زا می تواند به جای درمان، بیماری شما را بیشتر کند به همین علت قبل از مصرف درمان خانگی زگیل تناسلی زنان آن را تست کرده و از عدم حساسبت آن آگاه شوید، زیرا داروهای گیاهی هر چند برای سایر نواحی بدن کاربرد داشته ولی برای زگیل‌تناسلی سنگین بوده و مناسب نیست! با راه های درمانی که بدون تجویز دارویی پزشک بوده ممکن است ققط به خودتان آسیب بیشتری وارد کنید.
چند نوع درمان سنتی زگیل جنسی بانوان که محبوبیت ویژه ای در تمامی کشورها داشته عبارتنداز: درمان خانگی زگیل تناسلی زنان از طریق چای سبز، درمان سنتی زگیل جنسی بانوان با استفاده از روغن درخت چای (مردان نیز می توانند استفاده کنند)، درمان خانگی زگیل جنسی با استفاده آناناس و… که می توانند به بهبود سریع زگیل جنسی بانوان کمک نمایند. در قسمت زیر برخی از راه های درمان خانگی زگیل تناسلی زنان را بر می شماریم.
درمان سنتی زگیل جنسی بانوان از طریق زرد چوبه: زرد چوبه یکی از درمان های خانگی بسیار محبوب بوده، به دلیل خاصیت درمانی که دارد تمامی افراد در تمامی کشورها از زردچوبه و خاصیت درمانی او استفاده می کنند، زردچوبه به دلیل ماده ضد عفونی که دارد مناسب برای لطافت پوستی، روشن کننده، از بین بردن جای لک، درمان سریع زخم ها و درمان زگیل جنسی می باشد.
حتی باعث بهبود عفونت است و خارش های پوستی را کاهش می دهد و آن را تحت کنترل می گیرد! زردچوبه یکی از بهترین از داروهای درمان خانگی زگیل تناسلی زنان است. استفاده از زردچوبه به صورت خوراکی محدودیتی ندارد ااما مصرف موضعی آن به مشورت با متخصص طب سنتی یا پزشک احتیاج دارد.
درمان سنتی زگیل جنسی بانوان با مصرف سبزیجات: به طور کلی چون کنترل عفونت های ویروسی از جمله زگیل های تناسلی کاملا به یک سیستم ایمنی قوی و سالم احتیاج دارند، پس هر کاری که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، در واقع باعث بهبودی این عفونت و پاک شدن ویروس از بدن فرد می شود.
پس تغذیه سالم که پر از میوه و سبزیجات تازه است و پرهیز از قندهای صنعتی و شیرینی های صنعتی، غذاهای آماده و فست فودها، ورزش منظم، خواب کافی، دوری از استرس و تقویت سیستم ایمنی می تواند، باعث بهبود ضایعات و عفونت ها شود. سبزیجات به دلیل خاصیت ویتامینی که دارد، راه درمانی بسیار مقویی برای از بین بردن زگیل جنسی است و فرد تنها با درمان خانگی زگیل تناسلی زنان درمان می شود. سبزیجاتی مانند گل کلم، جوانه های بروکلی، کلم و… توصیه می شود که باید در طول روز پنج یا شش بار مورد استفاده قرار گیرد.
درمان سنتی زگیل جنسی بانوان از طریق پیاز: پیاز خاصیت ضد میکروب دارد و کاهش دهنده باکتری و زگیل جنسی بوده، علاوه بر از اینکه کاهش دهنده می باشد، در روند جریان خون نقش داشته و آن را درمان می کند. برای درمان خانگی زگیل تناسلی زنان ابتدا پیاز را برش داده و روی آن نمک بپاشید و یک شبانه روز آن را کنار گذاشته و روز بعد پیاز را درون صافی له کنید و عصاره آن را بر روی زگیل جنسی زده و با گذشت یک ساعت، آب گرم شسته و بدون مالش دادن خشکش کنید؛ اگر این کار را به مدت چهار تا پنج روز انجام دهید زگیل جنسی از بین می رود. این روش بدون مشورت با متخصص توصیه نمی شود.
درمان سنتی زگیل جنسی بانوان با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم: رژیم غذای مناسب کمک زیادی به روند بهبودی شما می کند، اگر از رژیم غذایی نامناسب برخوردار باشید بجای کاهش زگیل جنسی آن را افزایش می دهید، برای درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و بهبود سریع زگیل جنسی بانوان بهتر است، رژیم غذایی سبکی را در نظر گرفته و غذاهایی مانند لوبیا، غلات کامل، اسفناج، کلم، فلفل دلمه، کدو، گوشت و… را در لیست داشته باشید! این غذاها خاصیت ویتامینی دارند و سیستم بدنی را افزایش می دهند؛ رژیم سالم غذایی حتی باعث درمان سریع زخم های بدن و حساسیت های پوستی و… شده و آن ها را بشدت کاهش می دهد.

درمان سریع زگیل تناسلی زنان به روش پزشکی

باتوجه به نکته های گفته شده راجع به زگیل جنسی و درمان سنتی زگیل جنسی بانوان دانستید، که زگیل جنسی چیست و چه راه های درمانی وجود دارد، زگیل جنسی را می توان با درمان های خانگی از بین برد ولی اگر درمان را بعد بهبودی سریعا کنار بگذارید زگیل جنسی دوباره بوجود می آید و سرعت ابتلا شاید از قبل هم بیشتر باشد! پس بهتر بوده درمان را سریعا قطع نکرده و بعد بهبود سریع زگیل جنسی بانوان و درمان خانگی زگیل تناسلی زنان زیر نظر متخصص انجام دهید تا با داروهای داده شده از به وجود آمدن مجدد آن خودداری شود.
درمان سنتی زگیل جنسی بانوان در کاهش آن بسیار موثر است اما پزشکان همیشه برای بهبود سریع زگیل جنسی بانوان از روش های پزشکی استفاده می کنند. برای بهبود سریع زگیل جنسی بانوان می توان به درمان های به روز و پیشرفته اشاره کرد. امروزه تمامی کلینیک های پیشرفته ترین دستگاه های از بین برنده و بهبود سریع زگیل جنسی بانوان برخوردار هستند و می توان گفت کمتر کلینیکی پیدا می شود، که از تکنولوژی های بروز و دستگاه های پیشرفته درمانی عقب مانده باشد.
یکی از درمان های سریع می توان به لیزر اشاره کرد، البته جراحی نیز یکی دیگر از بهبود سریع زگیل جنسی بانوان بوده، که با نیتروژن انجام شده و باعث درمان سریع زگیل تناسلی زنان می شوند؛ لیزر و داروها نیز در درمان سریع زگیل جنسی نقش مهمی دارند. با انجماد می توان زگیل جنسی را از بین برد، که این کار زیر نظر یک پزشک متخصص و کلینیک مجهز انجام می شود؛ حتی پزشک درمان نیز با روش هایی که برای درمان سریع زگیل جنسی می دهد به بهبودی سریع و درمان همیشگی کمک می کند
و دیگر نیازی نیست نگران زگیل جنسی باشید، برای اینکه بتوانید با درمان سریع زگیل جنسی را نابود کنید، رزومه اجتماعی پزشک و رضایت مندی بیماران قبلی می توانید تا نسبتی نگرانیتان را برطرف سازید. برای درمان زگیل تناسلی می توان از داروها، الکتروکوتر یا سوزاندن زگیل جنسی، لیزر سوتو و فریز کردن زگیل جنسی با نیتروژن مایع استفاده کرد. در مواردی که زگیل های تناسلی خیلی بزرگ هستند و مدخل مقعد را پوشانده اند و بسته اند. در این موارد از جراحی استفاده می شود که این روش آخرین روش می باشد و امروزه با روش های کمتر تهاجمی این روش کمتر استفاده می شود.

 

درمان گیاهی زگیل تناسلی خانم ها

درمان سنتی زگیل جنسی خانم ها یکی از راه هایی است که در درمان خانگی زگیل تناسلی زنان استفاده می شود. درمان گیاهی زگیل تناسلی خانم ها دردسترس ترین و محبوب ترین راه درمان می باشد که در این مقاله ما در کنار درمان سنتی زگیل جنسی بانوان و بهبود سریع زگیل جنسی بانوان به آن اشاره می کنیم.
طی تحقیقات انجام شده چند نوع گیاه وجود دارد که خاصیت درمان کننده زگیل جنسی دارند این گیاهان عبارتنداز: اکیناسه، فلفل قرمز، هزارچشم، سیر، مخلوط روغن های اسانس و… که خاصیت درمانی داشته و به عنوان درمان سنتی زگیل جنسی خانم ها و درمان خانگی زگیل تناسلی زنان معروف است.
برای مثال گیاه هزارچشم بخاطر ترکیباتی آنتی اکسیدانی که دارد، برای درمان گیاهی زگیل تناسلی خانم ها استفاده می شود زیرا گیاه هزارچشم قابلیت از بین برنده چند ویروس یا باکتری را داشته و می توان گفت یکی از بهترین راه های درمان سنتی زگیل جنسی بانوان گیاه هزارچشم می باشد. این گیاه دارای هایپریسین بوده و باعث بهبودی زخم و درمان سریع زگیل تناسلی زنان می شود از گیاه هزارچشم پماد نیز تولید شده است که می توان برای بهبودی استفاده نمود.
نوع دیگر آن درست کردن چای با گیاه هزارچشم بوده که خاصیت درمانی دارد. یا گیاه دیگر می توان به سیر اشاره کرد، سیر خاصیت ضد باکتری و ویروس داشته و برای درمان بیشتر بیماریی ها مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت خاصیت بالا بعد از درمان زردچوبه و سبزیجات ها دارد. سیر را می توان در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا مورد استفاده قرار داد حتی باعث بهبود سریع زگیل جنسی بانوان می شود، طریقه استفاده سیر این گونه بوده، که سیر را خورد کرده و با غذا و سالا میل کنید یا آن را درون چای ریخته و بنوشید.
متاسفانه بسیاری از افراد از سیر یا بسیاری دیگر از داروهای گیاهی به صورت موضعی استفاده می کنند که این باعث افزایش زگیل و سرایت آن به سایر نقاط می گردد. توجه داشته باشید که استفاده از هیچ دارویی بدون مشورت با پزشک یا متخصص طب سنتی در درمان خانگی زگیل تناسلی زنان توصیه نمی شود.

 

پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان و درمان خانگی زگیل تناسلی زنان

پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان، یک نمونه آن را در درمان سنتی زگیل جنسی خانم ها گفتیم، گیاه هزارچشم بود که دارای هایپریسین می باشد پماد هایپریسین را می توان از داروخانه ها تهیه کرد. گیاه هزارچشم قابلیت از بین برنده چند ویروس یا باکتری را دارد.
این گیاه باعث بهبودی زخم و درمان سریع زگیل تناسلی زنان می شود. نوع دیگر کرم برای بهبود زگیل جنسی بانوان می توان به پماد آلدارا اشاره کرد، این پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان موثر بوده ولی به دلیل قویی بودن آن باید از تماس با چشم، بینی، واژن و… خودداری کرد و فقط بر روی زگیل بزنید.
مصرف این پماد در هفته سه بار توصیه می شود مدت درمان این پماد چهار ماه طول می کشد و بهتر بوده شب ها قبل خواب آن را بر زگیل زده و بدون پوشاندن آن بخوابید، نیازی نیست آن را با پارچه بپوشانید نکته قابل توجه شما عزیزان ممکن است برخی به پماد آلدارا حساسیت داشته باشید و دچار تورم و خارش و سوزش شوید در مواقعی نیز به علت حساسیت حالت سرماخوردگی به شما دست می دهد و ممکن است به تب و لرز و سرفه یا درد در قفسه سینه دچار شوید.
کرم برای بهبود زگیل جنسی بانوان می توان به پودوفیلوکس، اسید سالیسیلیک، فرمالدئید و… اشاره کرد که خیلی به بهبود سریع زگیل جنسی بانوان کمک کرده و باعث بهبودی می شوند، البته در برخی موارد که زگیل جنسی خیلی زیاد باشد امکان استفاده از پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان، درمان خانگی زگیل تناسلی زنان، درمان سنتی زگیل جنسی خانم ها و… نمی باشد و بهتر بوده به متخصص و کلینیک مجهز مراجعه و لیزر درمانی یا جراحی برای بهبود سریع زگیل جنسی بانوان انجام دهید.
برای درمان زگیل جنسی می توان از داروهایی مانند پماد زگیل جنسی آلدرا، محلول اسید سالیسیلیک، ژل پودوفیلوکس، رزین پودوفیلین، پماد فرمالدئید، اسید تری کلرواستیک، پماد زگیل جنسی سینکاتیشین و پماد فلوروراسیل استفاده کرد.

سخن آخر

در مقاله حاضر تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده و به سوالات شما پاسخ صحیح دهیم. درمان خانگی زگیل تناسلی زنان، درمان سریع زگیل تناسلی زنان، درمان سنتی زگیل جنسی خانم ها، کرم برای بهبود زگیل جنسی بانوان و… موضوعاتی هستند که ذهن شما را درگیر خود کرده است و گاه نگرانی های را به دنبال داشته است و ما با نگارش این مقاله نکاته هایی را راجع به درمان زگیل جنسی و راه درمانی برای شما توصیه کرده ایم.
در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ابن است متخصص زگیل جنسی و کلینیکی که مراجعه می کنید در نحوه درمان شما خیلی اثر می گذارد پس در انتخاب پزشک درمان دقت زیادی به خرج دهید. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید