درمان قطعی زگیل تناسلی زنان

از آن‌جایی که بسیاری از خانم‌ها روش‌های مختلف جهت برطرف سازی زگیل‌های تناسلی را امتحان کرده‌اند و نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند، به دنبال راه‌کارهای دائمی به این منظور می‌گردند تا بتوانند زگیل‌ها را برای همیشه درمان کنند. در میان روش‌های دائمی برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان، استفاده از لیزر، الکتروکوتر و همین‌طور کرایوتراپی پیشنهاد می‌شود. اما چرا باید اقدامات فوری جهت درمان زگیل تناسلی زنان صورت پذیرد؟ گسترش زگیل جنسی موجب بروز بیماری‌های جدی همچون سرطان در ناحیه تناسلی بانوان می‌شود و از این جهت نباید آن را بی‌اهمیت جلوه داد.

Definitive-treatment-female-genital-warts

درمان قطعی زگیل تناسلی زنان به صورت دائمی

در گذشته تنها از روش‌های درمانی خانگی جهت برطرف سازی زگیل‌های تناسلی بانوان مورد استفاده قرار می‌گرفت و ما اینجا می‌خواهیم بگوییم اگرچه راه‌های درمانی خانگی جهت از بین بردن زگیل بسیار مؤثر و مفید هستند اما به احتمال خیلی زیاد، مجددا بعد از مدتی زگیل‌هایی در ناحیه تناسلی مشاهده خواهد شد و این روش‌ها جزو روش‌های موقتی برای رفع زگیل هستند و نه دائمی.

خوشبختانه امروزه با استفاده از راه‌های درمانی مختلف امکان درمان قطعی زگیل تناسلی زنان فراهم شده است به نحوی که با یکبار مراجعه و استفاده از روش‌های جدید، برای همیشه از شر زگیل‌های ناحیه تناسلی خلاص خواهید شد. روش درمانی که برای زگیل‌های تناسلی زنان انتخاب می‌شود باید متناسب با نوع زگیل و همین‌طور میزان پیشرفت این بیماری باشد تا بتوان به نتیجه قطعی و مطلوبی در جهت از بین بردن آن‌ها رسید.

زگیل‌های تناسلی در زنان متاهل بیشتر دیده می‌شود و البته این افراد نیز باید حساسیت بیشتری در درمان این بیماری داشته باشند تا زگیل‌ها به فرد سالم در هنگام رابطه جنسی منتقل نشوند. زگیل‌ها اغلب در بخش واژن و یا حتی در داخل یا اطراف مقعد بانوان قابل مشاهده هستند که برخی با علائمی همراه بوده و برخی از آن‌ها کاملا بدون علامت هستند. از روش‌هایی همچون درمان خانگی، مصرف دارو، عمل جراحی و سوزاندن زگیل‌ها گرفته تا استفاده از روش‌های جدید مانند کرایوتراپی و همین‌طور لیزر درمانی همگی برای برطرف سازی زگیل‌ها استفاده می‌شوند. اگر این مطلب را با دقت مطالعه کنید، با موارد پراهمیتی همچون کشف داروی جدید زگیل تناسلی، بهبود زگیل تناسلی زنان، ایا زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد، روش‌های تشخیصی و راه‌های درمانی نوین برای زگیل جنسی آشنا خواهید شد

 

روش‌های تشخیصی جدید برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان

قبل از هرگونه اقدام برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان می‌بایست بیماری و مشکل ایجاد شده در ناحیه تناسلی شناسایی شود زیرا برخی از مشکلات به زگیل جنسی مرتبط نمی‌شوند و روش درمانی خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. زگیل‌ها شکل ظاهری متفاوتی دارند و گاهی توسط خود فرد قابل شناسایی نیست به همین‌جهت با مراجعه به پزشک و معاینه دقیق ناحیه تناسلی می‌توان وجود زگیل را تشخیص داد و روش‌های درمانی را جهت رفع آن‌ها دنبال کرد.

معاینه فرد برای تشخیص زگیل جنسی همیشه موثر نیست زیرا گاهی زگیل‌های تناسلی در داخل واژن و یا مقعد قرار گرفته‌اند و مشاهده آن‌ها امکان پذیر نیست و به همین جهت پزشکان از روش‌هایی همچون تست پاپ اسمیر، آزمایش خون، کولپوسکوپی و بیوپسی و یا سایر روش‌ها برای شناسایی زگیل‌های تناسلی استفاده می‌کنند. البته بهتر است بدانید استفاده از روش‌های فوق تنها برای شناسایی زگیل‌های غیرقابل مشاهده استفاده نمی‌شود بلکه اگر مشکلات ناحیه تناسلی به سایر بیماری‌های مشابه مربوط شود نیز از این روش‌ها استفاده می‌شود.

تست پاپ اسمیر: یکی روش عالی و رایج جهت شناسایی زگیل‌های تناسلی است که با استفاده از یک برس مخصوص سلول‌های داخل واژن را برای نمونه برداری آماده می‌کنند. این تست نه فقط برای شناسایی انواع زگیل جنسی بلکه برای شناسایی بیماری دیگر و همین‌طور عفونت ناحیه تناسلی نیز موثر است.

آزمایش خون: اگرچه استفاده از روش آزمایش خون نمی‌تواند به طور قطعی و دقیق در مقایسه با سایر روش‌ها زگیل‌های تناسلی را مشخص کند اما در هر حال جزو یکی از روش‌های کم‌هزینه و رایج است که پزشکان از این طریق و با گرفتن نمونه خون فرد مشکوک به بیماری زگیل تناسلی، آنتی بادی‌های مرتبط به زگیل تناسلی را تشخیص می‌دهند.

کولپوسکوپی: معمولا در مواردی که از هیچ طریقی زگیل‌های داخل ناحیه تناسلی قابل مشاهده و شناسایی نباشد، از این روش استفاده می‌شود. در این روش دستگاه کولپوسکوپ وارد ناحیه تناسلی می‌شود و با استفاده از چشمی مخصوصی که دارد، تصاویر داخل واژن را نمایش خواهد داد. این روش تشخیص زگیل تناسلی دقت بالایی دارد و همین‌طور سرعت تشخیص نیز در مقایسه با سایر روش‌ها بالاست.

 

درمان قطعی زگیل تناسلی زنان با راه‌های نوین

روشی که برای رفع زگیل‌های تناسلی انتخاب می‌شود علاوه بر این‌که باید به صورت قطعی زگیل‌های تناسلی بانوان را درمان کند، می‌بایست ایمن باشد و برای فرد عوارضی ایجاد نکند. از میان ده‌‌ها روش موجود، دو روش استفاده از لیزر و همین‌طور کرایوتراپی جزو روش‌هایی هستند که جهت درمان قطعی زگیل تناسلی زنان استفاده می‌شوند. این دو روش علاوه بر این که درمان کننده قطعی زگیل‌ها هستند، اثرگذاری فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

بهره‌گیری از لیزر: دستگاه لیزر پیشرفته یکی از راه‌های عالی جهت درمان قطعی زگیل تناسلی زنان است که معمولا با استفاده از گاز مخصوص (سی او دو) در این زمینه استفاده می‌شود. لیزر می‌تواند هرگونه زائده و زگیل که نه فقط در اطراف و یا داخل واژن بلکه زگیل‌های ناحیه مقعد را نیز برطرف سازد. با مراجعه به پزشک زنان، پس از معاینه دقیق ناحیه‌ای که دچار زگیل‌های تناسلی شده، نوع زگیل و حجم آن‌ها مشخص می‌شود و چنانچه استفاده از لیزر برای رفع آن‌ها پیشنهاد شود، اشعه لیزر دقیقا به بافتی که دچار زائده شده تابانده می‌شود. با تابش لیزر بر روی زگیل‌ها، به‌ دلیل‌ نفوذ عمقی در بافت، هرگونه زگیل به طور قطعی ریشه‌کن خواهد شد و امکان بازگشت آن‌ها نیز به صفر می‌رسد.

استفاده از کرایوتراپی: یک راه‌کار مفید و البته با عارضه کم برای درمان زگیل جنسی زنان، فریز کردن زگیل‌هاست. البته بهتر است بدانید در گذشتگان دور نیز از روش سرما درمانی جهت رفع زگیل استفاده می‌شده اما به روش سنتی که احتمال بازگشت مجدد زگیل‌ها را افزایش می‌داد اما امروزه با روش کرایوتراپی و با کمک گرفتن از نیتروژن مایع مخصوصی که در این روش استفاده می‌شود، زگیل‌ها را تحت انجماد قرار داده تا از بین بروند. استفاده‌ از کرایوتراپی جهت درمان قطعی زگیل تناسلی زنان یک مزیت عالی دارد و آن هم این‌که درد و خون‌ریزی ندارد و همین‌طور جزو بی‌خطرترین روش درمانی زگیل‌های ناحیه تناسلی است.

جریان برق الکتروکوتر: کمک گرفتن از کاوشگر نوین الکتریکی جهت درمان قطعی زگیل تناسلی زنان جزو روش‌های درمانی پیشرفته و امروزی است که از این طریق می‌توان با ولتاژ برق پایین اقدام به از بین بردن زگیل‌های ناحیه تناسلی کرد. در این روش درد در ناحیه تناسلی احساس خواهد شد و به‌ همین‌ منظور از بی‌حسی استفاده شده و یا فردی که زگیل‌های تناسلی زیادی دارد را بیهوش می‌کنند. استفاده‌ از الکتروکوتر برای دفع زگیل تناسلی بانوان جزو روش‌های برگشت ناپذیر است اما روش‌ها لیزردرمانی در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

ایا زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد و روش‌های جدید دائمی هستند؟

سوالی که ممکن است در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد این است که “ایا زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد؟” در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه چیز وابسته به نوع درمانی است که جهت رفع‌ زگیل‌ها انتخاب می‌شود. معمولا زگیل‌های با تعداد کم به صورت دائمی برطرف می‌شوند و زگیل‌های ناحیه تناسلی که پرتراکم و با تعداد بالا هستند نیز با استفاده از چند روش درمانی جدید قابل درمان قطعی و دائمی هستند.

روش‌های درمانی لیزر و همچنین کرایوتراپی جزو روش‌های عالی و دائمی جهت رفع زگیل تناسلی هستند که به توصیه پزشک باید از این روش‌ها استفاده کرد. البته برخی افراد که بیماری‌های خاصی دارند، داروهایی مصرف می‌کنند و یا از مشکلات دیگر ناحیه تناسلی رنج می‌برند شاید نتوانند از روش درمانی نوین برای برطرف کردن زگیل‌های تناسلی استفاده کنند که در چنین مواقعی سایر گزینه‌های درمانی پیشنهاد می‌شود.

در گذشته تمامی روش‌های برطرف کردن زگیل تنها برای مدت کوتاهی قابل استفاده بودند یعنی در واقع پس از گذشت چند ماه مجددا زگیل‌ها رشد می‌کردند و مشکلاتی در ناحیه تناسلی به‌وجود می‌آوردند که خوشبختانه امروزه این مشکل رفع شده و زنانی که دچار زگیل واژن هستند برای اقدامات درمانی دائمی می‌توانند به مطب مراجعه کنند. در یک نتیجه کلی برای پاسخ به سوال این‌که ایا زگیل تناسلی زنان درمان قطعی دارد یا خیر باید گفت بله این امکان برای بسیاری از افراد فراهم شده است.

 

چند پیشنهاد جدید جهت درمان و بهبود زگیل تناسلی زنان

درمان قطعی زگیل تناسلی زنان تنها محدود به استفاده از لیزردرمانی، کرایوتراپی و الکتروکوتر که پیش‌تر به آن پرداخته شد نیست، بلکه برای بهبود زگیل تناسلی زنان، می‌توان از سایر روش‌های درمانی نیز بهره‌مند شد که شامل جراحی، اسید تری کلرواستیک، کرم‌های سینکاتچینز یا ورجین و پدوفیلین است. اگرچه سایر روش‌های درمانی ممکن است به طور دائمی نتواند زگیل‌های تناسلی را برطرف کند اما برای بهبود مقطعی آن‌ها می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد.

جراحی: جراحی معمولا گزینه آخر برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان است زیرا جزو روش‌های تهاجمی است و در مقایسه با روش‌های کرایوتراپی و لیزر عوارض بیشتری دارد. برای جراحی زگیل‌های تناسلی علاوه بر بیهوشی و یا بی‌حسی، احساس درد نیز پس از اتمام جراحی زگیل‌ها دور از انتظار نیست.

اسید تری کلرواستیک: زمانی که زگیل‌ها در تعداد بالایی در ناحیه تناسلی شناسایی شوند، با استفاده از این روش اقوام به درمان آن‌ها می‌کنند. اسید تری کلرواستیک همانطور که از نام آن نیز پیداست جزو مواد شیمیایی است که می‌تواند زگیل‌ها را بسوزاند اما جزو روش‌های باعارضه است و می‌تواند سوزش یا درد در ناحیه تناسلی ایجاد کند.

کرم‌های موضعی: یک راه‌کار عالی برای بهبود زگیل تناسلی زنان استفاده از برخی کرم‌ها است که حتما باید با نسخه پزشکی تهیه و استفاده شوند. به جز کرم‌های سینکاتچینز یا ورجین که به طور مستقیم بر روی زگیل‌های تناسلی اثر می‌گذارد، برای درمان و یا بهبود زائده‌ها از کرم‌های دیگری همچون ایمیکویمود، آلدرا و زیکلارا که برای تقویت سیستم ایمنی هستند نیز استفاده می‌شود.

پدوفیلین: جهت بهبود و رفع زگیل‌های واژن استفاده از برخی رزین‌های گیاهی نیز توصیه شده است. با استفاده از رزین گیاهی پدوفیلین که اثر مستقیمی بر روی بافت زگیل‌ها می‌گذارد، می‌توان اقدام به رفع برخی از زگیل‌ها کرد اما به‌خاطر عوارض جانبی که ممکن است برای پوست داشته باشد، بهتر است با توصیه پزشک استفاده شود.

 

کشف داروی جدید زگیل تناسلی که از عفونت و مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند

با کشف داروی جدید زگیل تناسلی، پروسه درمان زائده‌ها به سادگی امکان‌پذیر است و از بروز بیماری‌های خطرناک که به واسطه HPV ایجاد می‌شوند جلوگیری خودهد کرد. یکی از داروهای تزریقی که به شکل واکسن و برای جلوگیری از مشکلات جدی از جمله عفونت و سرطان با ابتلا به زگیل تناسلی کشف و تولید شده، واکسن گارداسیل است که هم زنان و هم مردان قادر به استفاده از آن هستند. این واکسن در سنین ۹ سالگی تا ۲۶ سالگی تزریق می‌شود و جزو واکسن‌هایی با ایمنی بالاست.

با کشف داروی جدید زگیل تناسلی که به صورت موضعی، تزریقی و یا قرص استفاده می‌شود، به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی زگیل‌های تناسلی اثر می‌گذارند اما هنوز هم روش‌های درمانی همچون لیزر، برق، جراحی و فریز جزو روش‌های بهتری هستند مگر آن‌که پزشک توصیه به استفاده از کرم‌های موضعی و یا مصرف برخی داروها کند.

از داروهای جدیدی که سیستم ایمنی بدن را تا حد بالایی تقویت خواهد کرد تا در برابر زگیل‌ها و ویروس‌های ناحیه تناسلی بجنگد، داروی AHCC است. به جز این دارو، داروهای موضعی جدیدی نیز وجود دارند که با نام پودوفیلوکس، ایمیکیمود، پدوفیلین، فرمالدئید و تری کلرواستیک اسید شناخته می‌شوند و جزو روش‌های جدیدی هستند که تماما برای از بین بردن و یا بهبود زگیل‌های تناسلی در بانوان استفاده می‌شوند.

 

چرا باید برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان اقدام کرد؟

زگیل‌های تناسلی معمولا در گذشت زمان عود می‌کنند و یا تعداد آن‌ها در داخل یا بیرون ناحیه تناسلی افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود که روند درمانی آن‌ها سخت و پیچیده شود. این که چرا باید برای درمان قطعی زگیل تناسلی زنان هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد تنها به‌خاطر گسترس آنها نیست بلکه با وجود زگیل‌های ناحیه تناسلی احتمال بروز عفونت‌های جدی و یا حتی بیماری‌های سرطان در ناحیه تناسلی افزایش پیدا می‌کند.

زنان متاهل بیشتر از سایر افراد باید به زگیل‌های تناسلی اهمیت بدهند زیرا به جز عفونت و بیماری‌های خطرناک، امکان دارد زگیل‌ها به شریک جنسی منتقل شوند و مشکلات جدیدی در خانواده ایجاد کنند. حتی زنان باردار نیز باید با شناخت خطرات زگیل تناسلی، سریعا برای درمان و رفع زگیل‌های تناسلی اقدام کنند تا سلامتی خود و نوزاد به خطر نیفتند. بهترین زمان مراجعه برای درمان قطعی زگیل‌های تناسلی، زمانی است که بیماری در مراحل اولیه قرار دارد زیرا در این صورت زگیل‌ها با روش‌های غیرتهاجمی درمان خواهند شد.

دلیل مراجعه دیرهنگام برخی از زنان برای برطرف کردن زگیل‌های واژن و یا مقعد می‌تواند به‌ علت سهل انگاری، خجالت زدگی از عنوان کردن مشکل، ترس از درد و جراحی باشد. اگر شما نیز از این افراد هستید و به هر دلیلی درمان زگیل‌های تناسلی را به تاخیر می‌اندازید باید بگوییم روش‌های نوین پزشکی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته امکان برداشتن زگیل‌های تناسلی بدون درد و خون‌ریزی وجود دارد و هیچ‌گونه عارضه‌ای نیز برای شما ایجاد نخواهد کرد. با شناخت خطراتی که خود و شریک جنسی‌اتان را تهدید می‌کند، هر چه سریع‌تر برای درمان دائمی زگیل‌های تناسلی اقدام کنید.

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم متاسفانه زگیل تناسلی گسترش زیادی پیدا کرده و در اکثر مواقع زنانی که متاهل هستند، این مشکل را به همسر خود نیز انتقال داده‌اند و یا حتی زگیل‌های تناسلی از طریق شریک جنسی منتقل شده است. شما اینجا هستید و در حال مطالعه این مطلب هستید چون امکان دارد دچار زگیل تناسلی شده باشید. اگر این امر صحت دارد و ناحیه تناسلی شما مشکوک به زگیل HPV است، بهترین کار مراجعه به پزشک زنان است تا معاینه واژن انجام شود و روند درمانی آغاز گردد. روش‌های کم عارضه که تماما برای رفع زگیل‌های تناسلی به شکل قطعی انجام می‌شود بسیار مفید هستند و شما تنها در یک یا چند جلسه مراجعه به پزشک می‌توانید زگیل‌ها را درمان کنید و از مشکلات جدی که بعدا ممکن است به آن مبتلا شوید نیز جلوگیری کنید.

چیزی که شما در این مطلب مطالعه کردید، تنها به موضوع درمان قطعی زگیل تناسلی زنان خلاصه نمی‌شود بلکه ما سعی کردیم موارد مهمی را در این زمینه به شما آموزش داده و گوشزد کنیم که شامل آیا درمان کامل و قطعی زگیل جنسی زنان امکان‌پذیر است؟، روش‌های تشخیصی جدید جهت درمان زگیل جنسی زنان، درمان دائمی و قطعی زگیل جنسی زنان با راه‌های نوین، پیشنهاداتی برای بهبود یافتن زگیل جنسی زنان، کشف داروهای جدید زگیل تناسلی که از عفونت و مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند و چرا باید برای درمان زگیل جنسی زنان باید اقدام کرد می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید