زگیل تناسلی در کشاله ران زنان

زگیل تناسلی در کشاله ران زنان یکی از عارضه های عفونی است که در میان افراد رایج است. این بیماری در اثر رابطه جنسی با فرد آلوده منتقل می شود و بعضی مواقع از طریق تماس پوستی نیز منتقل می شود. برخی از انواع ویروس زگیل جنسی باعث ایجاد سرطان می شود. بنابراین درمان سریع و زود هنگام زگیل تناسلی در زنان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید از روش های درمان و پیشگیری مطلع باشید. در مقاله زیر به علت زگیل در کشاله ران زنان و علت زگیل تناسلی در مردان می پردازیم و سپس راه های درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان را برمی شماریم.

Genital-warts-groin-women

آنچه در این مقاله می خوانید :

علت زگیل در کشاله ران

افرادی که رابطه جنسی زیادی دارند، امکان دارد که به زگیل جنسی مبتلا شوند و همچنین افراد در صورت مصرف الکل و مواد مخدر، سابقه تجاوز جنسی، سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به زگیل تناسلی در کشاله ران زنان هستند. همچنین امکان انتقال بیماری زگیل داخل کشاله ران بانوان از مادر به نوزاد وجود دارد. افرادی که ایدز دارند، به دلیل عدم رعایت بهداشت مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
لذا علت زگیل تناسلی در کشاله ران زنان داشتن رابطه نا ایمن می باشد. زگیل داخل کشاله ران بانوان دارای علل مختلفی است که به آن اشاره شد و در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان شوید. زگیل در زنان در اندازه های مختلف وجود دارد و در قسمت های مختلف بدن به وجود می آید و از طریق رابطه جنسی منتقل می شود.
در صورت ابتلا به پزشک مراجعه کنید تا درمان شوید، در غیر این صورت عواقبی به دنبال خواهد داشت. زگیل داخل کشاله ران بانوان انواع مختلفی دارد و دارای عوارض زیادی است که در زیر به آن اشاره شده است. افراد مبتلا به زگیل باید از برقراری رابطه جنسی خوداری کنند، زیرا سبب انتقال این بیماری می شوند. زگیل در کشاله ران بانوان از راه های مختلفی انتقال می یابد.

 

علائم زگیل تناسلی در کشاله ران زنان

بعد از آشنایی با علت زگیل در کشاله ران لازم است که علائم آن را بدانیم. زگیل داخل کشاله ران بانوان قادر است که در دهان و گلو فردی که رابطه جنسی از طریق دهان با بیمار داشته است، رشد کند. اگر چه که این موارد نادر است. باید بدانید که شیوع زگیل جنسی در آقایان بسیار کمتر از زنان می باشد. و در اطراف آلت تناسلی مردان دیده می شود. می توان گفت که تقریبا همه زنان و مردان مستعد دریافت ویروس زگیل جنسی می باشند. زگیل در کشاله ران بانوان می تواند، درون و اطراف نواحی تناسلی و مقعد به وجود آید.

• زگیل داخل کشاله ران زنان برآمده است و شبیه کلم است.
• زگیل جنسی در هر بخشی از بدن که رابطه جنسی داشته است، به صورت مخاطی به وجود می آید.
• از نشانه های زگیل تناسلی در کشاله ران زنان سوزش، خارش و… است.
• زنانی که زگیل داخل کشاله ران دارند، خونریزی بعد از رابطه جنسی یا علائم غیر نرمال واژن دارند.
• زگیل در مجاری ادرار باعث مسدود شدن مجاری ادرار می شود.
• زگیل در کشاله ران بانوان در نواحی واژن، دهان و گلو، دهانه رحم، کشاله ران و… به وجود می آید.

 

عوارض زگیل در کشاله ران بانوان

زگیل داخل کشاله ران بانوان در شرایط روانی افراد تاثیرات مخربی دارد، زیرا شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و ابتلا به زگیل تناسلی را در اولین رابطه جنسی بیشتر می کند و رشد سریع و منتشر شدن زگیل ها، ظاهر بدی به ناحیه تناسلی زنان خواهد داد.
زگیل جنسی در بسیاری از زنان که دچار آن هستند، در نهایت برطرف می شود، اما در برخی از آن ها عفونت به طور دائمی یا طولانی مدت در می آید که این عفونت دائمی یکی از نشانه های سرطان در آلت، دهانه رحم، دهان و حلق است. بنابراین در صورت بروز زگیل باید سریعا تحت درمان قرار بگیرد.
زگیل در کشاله ران بانوان انواع مختلفی دارد. زیرا به طور کلی خاصیت ویروس این گونه است که در بدن هر فرد با اندکی تغییر خود را بروز می دهد. انواع مختلف آن در بسیاری از افراد دیده شده است و پزشکان در صدد هستند که راه قطعی برای درمان پیدا کند. پیشگیری از این بیماری همیشه راه موثری برای مبارزه با این عارضه است. لذا داشتن رابطه جنسی ایمن از بروز زگیل تناسلی در کشاله ران زنان جلوگیری می کند.
برخی از افراد دارای بیماری هایی مانند ویروس ایدز، انواع سرطان هستند که در اثر عواملی مانند مصرف دخانیات، تعدد زایمان، کم سن و سال بودن، داشتن شرکای جنسی مختلف و.. به وجود می آید. افراد مبتلا به بیماری زگیل ران زنان مستعد این بیماری هستند. بنابراین باید سبک زندگی را تغییر دهند.

 

زگیل تناسلی در کشاله ران زنان از چه راهی منتقل می شود؟

زگیل داخل کشاله ران بانوان، یک بیماری ویروسی و شایع است و مانند بسیاری از ویروس ها دیگر شناخته نشده است و معمولا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. در بیشتر موارد مبتلایان به زگیل انگ بی بند و باری به آن ها می دهند و به دلیل فشار ناشی از این مشکل به افسردگی دچار می شوند.
در صورت ازدواج فرد مبتلا می تواند، ویروس زگیل جنسی را به همسر و جنین انتقال دهد. بنابراین باید جوانان و خانواده ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند تا از عوارض زگیل داخل کشاله ران بانوان پیشگیری کنند. نکات مهم در انتقال زگیل تناسلی در کشاله ران زنان:

• زگیل داخل کشاله ران بانوان بدون علامت است فرد از آن خبر ندارد و به شکل خال گوشتی و یا گوشت اضافه روی آلت مشاهده می شود.
• برای پیشگیری از زگیل در کشاله ران بانوان می توان از تزریق واکسن و خودداری از رابطه جنسی پرخطر استفاده کرد.
• کاندوم از منتقل شدن ویروس زگیل جنسی جلوگیری نمی کند.
• زگیل درکشاله ران زنان باید هر چه سریعتر تحت درمان قرار گیرد. انتخاب نوع درمان با در نظر گرفتن شرایط بیمار و شدت بیماری صورت می گیرد که از انواع متنوع درمان های خوراکی و موضعی با میزان تهاجم در درجات مختلف استفاده می گردد.

 

روش های تشخیص زگیل تناسلی در کشاله ران زنان

اگر درباره برجستگی ها بر روی ناحیه تناسلی خود مطمئن نیستید، باید به یک مرکز درمانی معتبر و دکتر متخصص مراجعه کنید. اگر این ضایعات پوستی مانند زگیل های تناسلی هستند و اگر به عفونت ایدز ابتلا پیدا کرده اید، باید هر چه سریعتر با پزشک معالج ملاقات کنید. پزشک در تشخیص اولیه آزمایش بدنی را انجام می دهد تا این برجستگی ها را ببیند و ارزیابی نماید. پزشک معمولا انجام بیوپسی را پیشنهاد می کند. همچنین از معاینات بالینی و تست پاپ اسمیر استفاده می کند. در غیر این صورت عواقب خطرناکی خواهد داشت.

 

فرق زگیل تناسلی در کشاله ران زنان و زگیل معمولی

زگیل ها به شکل نرم بر روی سطح پوست رشد می کنند. این زگیل ها مانند دایره هایی ریزی هستند و صدمه ای به شما وارد نمی کنند و نگران کننده نیستند و در صورتی بیشتر می شود که از طریق لباس منتقل شود و یا در حین رابطه جنسی بر روی یکدیگر کشیده شود. زگیل های تناسلی برجستگی های هستند که به صورت تخت و در سطح بالایی پوست قرار گرفته اند.
آن ها معمولا سخت بوده و به شکل کلم هستند. زگیل های تناسلی نیز مانند زگیل معمولی خطرناک نبوده و جای نگرانی برای آن ها وجود ندارد، اما نشانه ای از عفونت هستند که درمان برای جلوگیری از عفونت، منتشر شدن آن در بدن و جلوگیری از منتقل شدن آن لازم است.

 

خصوصیات زگیل در کشاله ران بانوان

زگیل تناسلی بر روی سطح قسمت های مختلف بدن می تواند، رشد کند. با این حال زگیل های تناسلی می توانند، در ناحیه واژن، لگن، مادگی و… تشکیل شوند. زگیل های تناسلی به رنگ قرمز یا به رنگ پوست می باشند. همچنین امکان دارد که به رنگ صورتی و قهوه ای باشند.
اگر زگیل در قسمت مقعد اصطلاحا زگیل مقعدی نام دارد. احتمال تغییر رنگ زگیل با گذشت زمان وجود دارد. زگیل های تناسلی امکان دارد که از بین بروند و در قسمت های مختلف دیده شوند.
در صورت ناپدید شدن زگیل ها رنگ آن بخش از پوست به حالت عادی بر می گردد. سطح روی زگیل های تناسلی امکان دارد که در حین دست زدن به آن برجسته شوند. شکل آن ها شبیه گل گلم است و زگیل به شکل یک برجستگی یا به صورت یک دسته کوچک می باشد. زگیل ها امکان دارد که با گذشت زمان در یک قسمت از بدن دیده شوند.

عوامل موثر بر ایجاد زگیل در کشاله ران بانوان

پزشکان بر خلاف زگیل های معمولی عوامل ایجاد زگیل های تناسلی را می دانند. زگیل جنسی یک عفونت جنسی است و با داشتن رابطه جنسی انتقال می یابد و مسری است. انواع مختلف این ویروس شناخته شده است. این زگیل های تناسلی دستگاه تناسلی را آلوده می کنند.
ویروس زگیل رایج بوده و برخی از افراد را که دارای رابطه جنسی هستند، را درگیر خود کزده است، اما این امر نمی تواند، منجر به زگیل تناسلی شود و در صورت داشتن زگیل تناسلی حدود چند هفته تا چند ماه زمان می برد تا زگیل ها بر روی پوست دیده شوند.

 

نحوه پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در کشاله ران زنان

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، زگیل ناحیه تناسلی مسری است و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آن خوداری از روابط جنسی با افراد آلوده است. زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است و نمی توان مانند بیماری های مقاربتی دیگر با استفاده از کاندوم از نتقل شدن آن جلوگیری کرد، زیرا کاندوم مانع تماس سایر قسمت های بدن در ناحیه تناسلی در هنگام رابطه جنسی نمی شود.
امروزه انواع مختلفی از واکسن ها برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد که واکسن گارداسیل یکی از انواع این واکسن است. واکسن گارداسیل بیشتر برای افرادی که در معرض آلودگی به این ویروس هستند، تزریق می شود. این واکسن باید قبل از آغاز روابط جنسی و قبل از آلودگی به این زگیل ها و در سه نوبت تزریق شود.

• تست پاپ اسمیر: این تست زگیل تناسلی را تشخیص می دهد و همچنین برای بررسی خطرات احتمالی آن به زنان بالای سی سال سفارش می گردد که حداقل هر سال یک بار تست پاپ اسمیر را انجام دهند. این تست ویژه خانم ها می باشد و با نمونه برداری از سلولهای دهانه رحم می توان یک بررسی دقیق درباره این بیماری و عوارض آن انجام داد.

همچنین تست پاپ اسمیر بسیاری از عفونت ها و سرطان های دستگاه تناسلی زنان که به آن مبتلا شده اند، را به خوبی نشان می دهد. در این روش دهانه رحم به وسیله دستگاهی به نام اسپکولوم باز می شود و سپس توسط برس استریل شده از سلولهای دیواره رحم و واژن نمونه برداری می شود.

• آزمایش خون زگیل تناسلی: یکی دیگر از روش های تشخیص زگیل تناسلی در کشاله ران زنان روش آزمایش خون است که برای خانم ها و هم برای آقایان استفاده می شود و دارای دقت زیادی است و می تواند، افراد مبتلا به زگیل تناسلی را تشخیص دهد. همچنین برای شناسایی زگیل داخل کشاله ران بانوان از روش بررسی ژن استفاده می گردد که در این روش ژن مورد نظر چند بار مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج به دست آمده روی دستگاه ارزیابی می شود.

 

انواع زگیل تناسلی در کشاله ران زنان

در این مقاله راجع به زگیل تناسلی توضیحاتی داده شد. زگیل تناسلی یکی از شایعترین بیماری های مقاربتی است که عوامل موثر بر ایجاد زگیل تناسلی را ذکر کردیم. شناخت انواع زگیل داخل کشاله ران بانوان، کمک شایانی به درمان آن می کند. انواع زگیل با توجه به سطح آسیب دیدگی دارای علائم مختلفی می باشد. لازم به ذکر است که انواع این بیماری باتوجه به علائم آن دارای روش های مختلف درمانی می باشد. لذا پزشک متخصص با در نظرگرفتن نوع بیماری به تجویز روش درمانی می پردازد.

• زگیل معمولی: این زگیل ها در اندازه کوچک هستند و رنگ آن زرد خاکستری می باشد و بیشتر در پشت دست ها، انگشت و… دیده می شود.

• زگیل پیران: این زگیل در اندازه درشت می باشد و به رنگ قهوه ای تا سیاه می باشد. زگیل پیران در سنین بالا و با تعداد زیاد در نواحی مختلف به وجود می آید.

• کندیلوم: این نوع زگیل در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد به وجود می آید و سرایت این ویروس به وسیله مقاربت می باشد.

• زگیل مولوسکوم: زگیل مولوسکوم به صورت یک برجستگی و سفید رنگ است و با فشار ماده سفید رنگی از آن بیرون می آید.

 

چه افرادی در معرض زگیل در کشاله ران بانوان قرار دارند؟

هر فرد فعال جنسی در معرض ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی قرار می گیرد. در این مقاله روش های پیشگیری و همچنین روش های درمان توضیح داده شد و گفته شد که در صورت به وجود آمدن این عارضه باید به پزشک مراجعه کرد. با این حال زگیل تناسلی در برخی افراد بیشتر مشاهده می شود که در پایین این قسمت به آن ها اشاره می کنیم.

• در دوران جوانی زندگی جنسی فعال و زیادی داشته اند.

• رابطه جنسی با فردی که درباره گذشته جنسی وی اطلاعاتی ندارند.

• افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، مانند افراد مبتلا به ایدز

• افراد با سابقه تجاوز

• افرادی که فرزندان مادری هستند که در زمان زایمان مبتلا بوده اند.

• داشتن رابطه جنسی نا ایمن با چند شریک جنسی

• افرادی سیگاری

• کسانی که پایین سی سال سن دارند.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

ویروس زگیل داخل کشاله ران بانوان انواع مختلفی دارد. ویروس هایی که منجر به ایجاد زگیل در کشاله ران بانوان معمولا از نوع کم خطر هستند. نوع پرخطر این ویروس باعث ایجاد سرطان دهانه رحم می شود. این ویروس در سلول ها تغییر ایجاد می کند و باعث سرطان می شود. برخی دیگر از عوارض زگیل تناسلی زنان به شرح ذیل می باشند.

• انتقال ویروس از مادر مبتلا به زگیل تناسلی به نوزاد: اگر مادری دچار زگیل ناحیه تناسلی باشد و فرزند او از طریق زایمان طبیعی به دنیا بیاید، امکان دارد که نوزاد نیز به این ویروس دچار شود. زن بارداری که دارای زگیل های تناسلی بزرگ و وسیع در ناحیه تناسلی است، در زمان بارداری مجاری ادراری او توسط زگیل های بزرگ مسدود می شود و دچار مشکلات ادراری خواهد شد.

• سرطان دهانه رحم: ویروس زگیل تناسلی در کشاله ران زنان انواع خاصی دارد و از این ویروس با سرطان دهانه رحم در ارتباط است. گفتنی است که ویروس زگیل در کشاله ران بانوان باعث تغییر در یاخته های بدن می شود و به مرور زمان به سلول های سرطانی تبدیل می شود. البته تمامی زنان به این ویروس مبتلا نمی شوند، ولی برای تمامی زنانی که دارای فعالیت جنسی هستند، انجام تست پاپ اسمیر اجباری است.

• در زنان جوان سرطان واژن با ویروس زگیل تناسلی همراه می باشد. لازم است، بدانید که سلول های دهانه واژن پس از از آلودگی به ویروس زگیل تناسلی، قبل از این که سرطانی شوند، دچار تغییرات ابتدایی پیش سرطانی می شوند. خیلی از زنان مبتلا به تغییرات بدخیم دهانه رحم می توانند، تغییراتی در سلولهای واژن داشته باشند که منجر به سرطان واژن خواهد شد.

• کانسر مقعد : گسترش ویروس تناسلی به مقعد سرطان این ناحیه را به دنبال دارد.

• اختلالات بدخیم دهانی: افرادی که سکس دهانی دارند، در صورت ابتلا فرد به زگیل تناسلی که با او در ارتباط هستند، می تواند در طی زمان به سرطان دهان و گلو مبتلا شوند. نوع ویروس های مولد زگیل، در دستگاه تناسلی با انواع رایج مولد زگیل در دست و… فرق دارند.

• تست پاپ اسمیر: ضمن انجام تست پاپ اسمیر که توسط دکتر متخصص زنان صورت می گیرد، اگر شما دچار مراحل ابتدایی تغییرات غیرطبیعی سلول های سرویکس شده باشید، قبل از بروز سرطان به خوبی تشخیص و درمان خواهید شد. سرطان دهانه رحم گسترش یافته اعضای داخل لگن را درگیر می کند و با درد همراه خواهد بود و متاسفانه درمان در مراحل پیشرفته زیاد موفقیت آمیز نیست. پس پاپ اسمیر را جهت پیشگیری از عوارض خطرناک زگیل تناسلی نادیده نگیرید.

 

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان زگیل درکشاله ران زنان بسیار حائز اهمیت می باشد. درمان زگیل تناسلی در زنان توسط پزشک و باتوجه به محل به وجود آمدن زگیل و اندازه ضایعات تعیین می شود و پزشک از داروهای موضعی و سایر روش ها مانند لیزر، کرایوتراپی و غیره استفاده می کند. در قسمت زیر به بعضی از روش های درمان این اختلال می پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب پزشک متخصص و باتجربه جهت درمان این بیماری بسیار مهم می باشد.

• کرایوتراپی: امروزه کرایوتراپی یا انجماد زگیل یک روش موثر و با هزینه کم است و دارای اثرات درمانی بسیار بالایی برای درمان زگیل های تناسلی مردان و زنان می باشد. روش درمان زگیل تناسلی در زنان با استفاده از روش انجماد درمانی توسط گاز نیتروژن صورت می گیرد. ایجاد تاول خفیف و درد کمی در محل، هنگام آغاز درمان وجود دارد که به مرور از بین می رود.

• یکی دیگر از روش های درمان زگیل تناسلی در زنان لیزر درمانی است. در لیزر درمانی زگیل تناسلی پرتوهایی به صورت مستقیم به طرف ضایعات تابانده می شود. قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را برای ویروس به وجود می آورد. عوارض جانبی با این تضمین که آسیب بافتی بیشتر از یک میلی متر نمی شود، به کمترین میزان می رسد.

• جراحی زگیل در کشاله ران بانوان: اگر زگیل آلت تناسلی مردان و یا اندام تناسلی زنان بزرگ باشد یا نسبت به روش های درمانی دیگر از خود مقاومت نشان دهد، باید از روش های جراحی مختلف برای درمان زگیل تناسلی در زنان استفاده کرد.

• محلول پودوفیلین: این محلول موضعی یکی از روش های دارویی زگیل در کشاله ران بانوان است که بر روی آن ها مالیده می شود. ولی تحریکات شیمیایی و استفاده به مدت طولانی از آن برای درمان زگیل تناسلی در زنان به مدت سه ماه استفاده از آن را محدود کرده است.

 

علت زگیل تناسلی در مردان

بیش از نوع از ویروس زگیل جنسی در بیماری های مقاربتی وجود دارد که علت زگیل تناسلی در مردان هستند. اکثر زنان و مردانی که دچار این عفونت می باشند، از این موضوع بی اطلاع هستند. زیرا در بدن آنها نشانه ها و مشکلات بهداشتی به وجود نمی آید. توجه داشته باشید که زگیل جنسی در دختران باکره نیز وجود دارد. در قسمت زیر بیشتر به بررسی علت زگیل تناسلی در مردان می پردازیم.

• این ویروس از طریق فردی به فرد دیگر و توسط دهان، مقعد، رابطه واژنی و … منتقل می شود.

• اگر شخصی مبتلا به این ویروس باشد و علائمی نداشته باشد، می تواند، آن را منتقل کند. بنابراین علت زگیل تناسلی در مردان هر عاملی است که در طی رابطه جنسی زمینه را برای برخورد فرد با ویروس فراهم نماید.

• ایدز از طریق تماس مستقیم و رابطه جنسی در زنان و مردان منتقل می شود و علت زگیل تناسلی در مردان است.

سخن آخر

زگیل تناسلی در کشاله ران زنان، عارضه ای ناشی از عفونتی تحت عنوان زگیل تناسلی می باشد که شیوع گسترده ای دارد، اما قابل درمان است. با گذشت زمان ممکن است که محو و ناپدید شود، اما درمان برای جلوگیری از عود عوارض احتمالی لازم است. اگر فکر می کنید که زگیل تناسلی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند، تشخیص دهند که زگیل از چه نوعی می باشد و بهترین گزینه های درمانی شما چیست. ویروس زگیل در کشاله ران بانوان دارای علت های مختلفی است و برای بررسی علت زگیل تناسلی در مردان باید به پزشک مراجعه کنید تا درمان شوید. زگیل در کشاله ران بانوان دارای عوارضیی است و می توان برای درمان زگیل تناسلی در نان به پزشک مراجعه کرد. زگیل تناسلی در کشاله ران زنان انواع مختلفی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید