درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان

درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان روش های مختلفی دارد که در بیشتر موارد تاثیر چندانی نداشته و در نهایت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص وجود دارد. البته اگر از روش های سنتی که توسط افراد متخصص طب سنتی تجویز می شود، استفاده نمود، تاثیر بیشتری در درمان دارد. زگیل مقعدی در زنان ازجان ویروس های آزاردهنده ای است که اکثر خانم ها بسیار با آن روبرو می شوند و این نوع ویروس در خانواده زگیل تناسلی جای گرفته است. معمولاً تا چندین هفته شاید پنهان باشد و سپس شکل ظاهری و آزاردهنده خود را به نمایش می‌گذارد.

Home-treatment-anal-warts-women

زگیل مقعدی چیست و درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان چگونه است؟

زگیل مقعدی یک نوع ویروس است ک حتما باید هرچه سریع تر درمان گردد.این زائده پوستی وقتی که بهداشت را در محیط های عمومی رعایت نمیکنیم، ما را دچار می کند.به هر حال همیشه بیماری های پوستی به خاطر عدم رعایت بهداشت خصوصاً از سرویس بهداشتی به وجود می آیند. برای پیشگیری باید اصول بهداشت را نکته به نکته رعایت کنید. یک لایه ویروس درصد سطح پوست دیده می شود که به اسم hpv یا پاپیلوم آن را می شناسند. همچنین رابطه های جنسی نا درست و خطرناک این زائده را به وجود می آورد.

به هر دلیلی اگر به این عارضه مبتلا شده اسد، به پزشک مراجعه کنید تا از راه ها و درمان های اصلی آن استفاده کنید. متخصصین در طب سنتی نیز می توانند در این زمینه بسیار به شما کمک کنند. شما شکل ظاهری این زگیل را می توانید همچون یک تاول کوچک در نظر بگیرید که متاسفانه درد بسیار آزاردهنده ای نیز دارد. البته این ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر قابل درمان است که البته شما باید در همان ابتدا به این عارضه توجه و نسبت به درمان آن هرچه سریعتر اقدام کنید. به هیچ عنوان مراجعه به متخصصین حاذق را در این زمینه نادیده نگیرید و حتی از روش‌های درمان خانگی نیز غافل نباشید.

وقتی در مورد درمان های خانگی صحبت میشود، اکثر این داروها به صورت خوراکی بوده و سیستم ایمنی شما را قوی می کند. تا سیستم ایمنی خودش بتواند علیه زگیل مقابله نماید. همچنین استفاده از دارو ها و درمان های موضعی که در طب سنتی یا طب اسلامی تبلیغ می شود و همچنین روش هایی که توسط تبلیغات غیر علمی در اینترنت معرفی و ارائه میشود معمولاً این دارو ها بدون مجوز بوده و متاسفانه شاهد مراجعه افردادی هستیم که از این داروهای موضعی که به نام دارو های گیاهی درمان زگیل استفاده نموده اند. چراکه دچار سوختگی، زخم ها، عفونت های گسترده و حتی خونریزی های گسترده می شوند.

روش های انتقال زگیل مقعدی

وقتی میگوییم زگیل تناسلی که از خانواده ویروس hpv شده از طریق نزدیکی یا ارتباط گرفتن به فرد دیگر منتقل می شود علت های فراوانی را به وجود می آورد. مقاربت جنسی ناصحیح یکی از علت های مهمی است که زنان را به زگیل مقعدی دچار میکند. وقتی با پوست آلوده فرد دیگر تماس پیدا کنند، این بیماری ناخواسته منتقل می شود. کارشناسان با تحقیقاتی که به دست آورده‌اند این گفته را اثبات کرده اند که مادرانی که مبتلا به این بیماری هستند نباید به روش های طبیعی اقدام به زایمان کنند.

چون در حین زایمان جنین که از واژن در حال خارج شدن است، صورت زیبای جنین به دهانه واژن برخورد میکند و این موجب می شود تا زگیل به صورت جنین برخورد کرده و جنین هم در معرض این ویروس قرار بگیرد. حتی اگر مادر نوزاد را در آغوش بگیرد تا به فرزند شیر بدهد یا حتی نوازش کند و یا ببوسدند این بیماری منتقل خواهد شد. به همین دلیل باید هر چه سریعتر به درمان های خانگی این زائده پوستی توجه بیشتری نشان دهید.

کسانی که سیستم ایمنی بدن آن ها خیلی ضعیف است، باید مراقب خود و سلامت بدن خود باشند که آنها اولین کسانی هستند که بدنشان قدرت حفظ سلامت رو ندارد. بیشترین افرادی که در معرض ابتلا به زگیل مقعدی هستند، این افراد به شمار می آیند. افراد سالم این ویروس را در ۱۸ ماه یا بیشتر یا کمتر در بدن خود دفع می کنند.

علائم و نشانه های بروز زگیل مقعدی کدامند؟

این ویروس بیشتر به شکل گل کلم دیده می شود و برای عده ای دیگر به صورت خوشه ای و پراکنده قابل مشاهده است.احتمال دارد این زگیل تناسلی در زنان روی دیواره های واژن یا ناحیه بین داخلی مقعد ایجاد شود و در مردان در قسمت آلت و کیسه بیضه تشکیل شود که خیلی ریز ظاهر می شوند و بعد از از گذشت زمان رنگ آنها تبدیل به صورتی روشن و به صورت نرم و مرطوب خواهد بود.

التهاب های کوچک رنگ پوست در حال تغییر است و خوشه های زیادی همراه خود دارد. به هیچ عنوان با دست خود با این زائده تماسی نداشته باشید. محل مرتبط را همیشه ضد عفونی کنید و تمیز نگه دارید تا از گسترش آن جلوگیری شود و وقتی می گوییم گل کلم نشانه این است که چند تا زگیل در کنار هم رشد کرده و به این شکل دیده شود.

هنگامی که مردان و زنان از این ویروس برخوردار شده باشند، در رابطه جنسی خونریزی دیده می شود و باید بسیار جدی بگیرند. البته در برخی افراد ممکن است تب خیلی بالا، خستگی بدن و بی اشتهایی نشان دهنده بروز این ویروس باشد. در دورانی که این زگیل ها تازه در حال رشد هستند، درمان خانگی بهترین گزینه است. اگر زمان زیادی بگذرد، قطعاً راه های درمانی پرهزینه تری را باید در پیش بگیرید.

مواد و داروهای گیاهی برای درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان چیست؟

در اینجا روش های مختلفی را برای درمان زگیل مقعدی به شما پیشنهاد می‌ دهیم، البته بستگی به این دارد که شرایط و گسترش بیماری شما چگونه است. برای این منظور توصیه می‌کنیم که با متخصص مربوطه در ابتدا مشورت کنید تا با نتیجه سریع و بهتری رو به رو شوید، داروهای گیاهی صددرصد اگر از منبع درست خریداری شود می تواند بدون هیچ گونه عوارضی، بیماری شما را درمان کند؛ چرا که داروهای شیمیایی، انواع جراحی، لیزر و … به هر حال عوارض خاص خود را بر جا می‌گذارند.

به همین دلیل روی سلامت بدن انسان و خصوصاً پوست ممکن است عوارضی را بر جای گذارد. اگر به درمان های سنتی علاقه مند هستید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید در ابتدا از متخصصین طب سنتی در این حوزه کمک بگیرید که علاوه بر هزینه کمتر از روش‌های درمانی کم عوارض تری نیز استفاده کنید. شما همچنین می توانید از داروهای گیاهی بسیار زیادی استفاده کند که در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم. این گیاهان به عنوان نمونه شامل:

  • ژل آلوورا
  • پیاز
  • سرکه
  • سیب
  • عصاره درخت چای
  • جوش شیرین
  • روغن کرچک
  • عسل
  • روغن زیتون
  • عصاره آناناس
  • چای سبز
  • پونه کوهی
  • نارون کوهی
  • سیر

قبل اینکه این موارد را بر روی پوست خود بگذارید ضدعفونی کنید و با دستانی تمیز شسته شده انجام دهید و بگذارید تا ساعتی روی پوست شما بماند و مراقب باشید که از داروهای گیاهی مطمئن و به دور از آلودگی استفاده کنید.

درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان چه روش های دیگری دارد؟

گاهی اوقات بهتراست قبل از اینکه درباره کوچک ترین مشکل به دکتر مراجعه کنیم، از درمان های خانگی مطمئن نیز استفاده کنیم. حتما بلا استثنا درباره بیماری های عفونی وپوستی شنیده اید، ک امروزه بسیار بین مردم رایج شده است. است، بسیاری از بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی همچون زگیل مقعدی به خاطر آمیزش جنسی بین مردان و زنان به وجود می آیند.

از جمله روش هایی که برای درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان مورد توجه قرار می‌گیرد، می‌توان به روش هایی اشاره کرد که در طب سنتی امروزه بسیار به آن می‌پردازند. عصاره سیر، حلقه های پیاز، ترکیب جوش شیرین و روغن کرچک، استفاده از سرکه سیب، عصاره های درخت چای، استفاده از روغن کرچک، استفاده از عصاره گیاه چای سبز، زردچوبه، عصاره آناناس، مصرف جو دوسر و مصرف سبزیجات مانند بروکلی، مصرف نارون کوهی و جلوگیری از رفتارهای جنسی پرخطر همگی از جمله روش های بسیار عالی برای درمان خانگی زگیل مقعدی در بانوان به شمار می آید.

درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان قطعی است؟

از طریق درمان خانگی نمی توان به درمان قطعی زگیل مقعدی در زنان پرداخت؛ چراکه درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان کمی زمان بر و تا حدی می تواند به صورت مقطعی مشکل مربوطه را از بین ببرد. به هر حال این ویروس از طریق روابط جنسی خطرناک راه ورود خود را آغاز می کند.

اما یکی از قطعی ترین راه های درمان می تواند انجام لیزر باشد که برخی از افراد نیز از عوارض لیزر ترس دارند و چندان از این روش استقبال نمی کنند. راه های درمان خانگی می تواند راه درمانی بسیار ساده ای باشد و بعد از برطرف شدن عارضه می توان با رعایت نکات بهداشتی ، از بروز مجدد زگیل جلوگیری کرد.

روش های پزشکی در کنار درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان

انواع روش های پزشکی به جای درمان خانگی زگیل مقعدی در بانوان علاوه بر انواع گیاهان دارویی می توان استفاده از پماد های گوناگون نیز باشد. پماد و محلول البته زمانی که زگیل کوچکتر است می تواند این زائده را از بین ببرد. البته شما باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید؛ چراکه اگر زگیل بزرگ باشد، صد در صد راه های درمانی پزشکی دیگری همچون لیزر و جراحی را باید در نظر گرفت. پمادهای موضعی از جمله روش های درمانی پزشکی تقریباً ساده تر به شمار می آید.

درمان قطعی زگیل مقعدی

برای درمان قطعی زگیل مقعدی شاید بتوان به به داروهای موضعی، کرایوتراپی یا فریزاشاره کرد. جراحی نیز از جمله روش های درمانی قطعی به شمار می اید. الکتروکوتر یک روش سوزاندن زگیل است. روشی که از پرتو استفاده می کنند، به جراحی با لیزر اشاره می کند. فولگوراسیون نیز روشی برای سوزاندن زگیل به حساب می آید. چنانچه زگیل بزرگ باشد، جراحی مورد نیاز است.

ناگفته نماند که با توجه به تعداد زگیل، ناحیه که زگیل در آن رشد کرده، بودجه بیمار و همچنین نظر متخصص استفاده از روش های درمانی گفته شده کاملاً متفاوت است. چنانچه همان ابتدا که زگیل تعداد کمتر و البته کوچکتر است از داروهای گیاهی استفاده شود، قطعاً به راحتی می توان با کمترین بودجه مشکل را برطرف کرد.

درمان زگیل مقعدی در زنان

برای درمان زگیل مقعدی در زنان آنچنان جنسیت نمی تواند فاکتور مهمی به شمار آید. بلکه تعداد زگیل، بزرگ و کوچکی زگیل، ناحیه ای که زگیل در آن رشد یافت و مواردی که قبلاً به آن پرداخته ایم برای درمان ملاک قرار می گیرد. در این شرایط خانم های عزیز می توانند از روش های گفته شده که جراحی، داروهای موضعی، لیزر و همچنین استفاده از درمان های خانگی باشد، به نحو احسن استفاده کنند.

زگیل مقعدی متاسفانه بیشتر از مردان در زنان مشاهده می شود و به همین دلیل، خانم ها باید تا حد امکان بعد از استفاده از درمان های خانگی به متخصصین زنان مراجعه کنند؛ چراکه متخصصی می توانند با مهارت و تخصص خاص خود این بیماری را هرچه سریع تر درمان کنند. بسیاری از متخصصین از راه های درمانی کم هزینه تر و کم عوارض تر در این شرایط استفاده می کنند و البته توصیه ما این است که سعی کنید بدون ترس و دغدغه خاصی مراجعه به متخصصی زنان را در اسرع وقت عملی کنید.

به این دلیل که زگیل در ناحیه مقعد دفع مدفوع را بسیار با مشکل رو به رو می کند و گاهاً باعث خونریزی هم می شود و به همین دلیل توصیه ما این است که سعی کنید تا حد امکان از روش های درمانی خانگی غافل نشوید، به این خاطر که این چنین وضعیتی قطعاً برای خانم ها و حتی آقایان بسیار آزاردهنده است. به راحتی با چند داروی گیاهی و یا حتی داروهای موضعی می توان درمان زگیل مقعدی در زنان و مردان برطرف کرد.

درمان خانگی زگیل گوشتی

برای درمان خانگی درمان خانگی زگیل گوشتی شما باید این نوع زگیل را بشناسید. این نوع زگیل که به صورت منگوله های پوستی دیده می شوند، البته اکتسابی و خوش خیم هستند. ضرر خاصی ندارد و باعث نخواهد شد که به فرد دیگری منتقل گردد. شکلهای مختلفی این نوع زگیل به خود اختصاص داده است. حالت دایره ای شکل کوچک و و نرم که از پوست آویزان شده ، زگیل گوشتی را بی ضرر کرده است.

زگیل گوشتی می تواند ریز یا درشت باشد. وابسته به تعدادی که روی پوست انسان ایجاد می شود در دوران بارداری و یا در سنین پیری است. معمولاً از درمان های درمان خانگی زگیل گوشتی استفاده کرد. سرکه سیب، روغن درخت چای، آب پیاز و روش های به عنوان درمان خانگی زگیل گوشتی بیان کرده ایم در اینجا چاره ساز است. استفاده از چسب داکت به مدت ۱۰ روز می تواند یکی از روش های درمانی به شمار آید. استفاده از کپسوب ویتامین E را نیز نادیده نگیرید.

به جای درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زگیل مقعدی همچنان که گفته شد، با توجه به تعداد زگیل، ناحیه ای که زگیل در آن رشد می کند و همچنین بزرگی و کوچکی آن راه های درمانی خاصی دارد. عمدتاً خانم ها زمانی که زگیل تعداد کمتری دارد و رشد چندان خاصی نکرده می توانند از درمان های خانگی استفاده کنند. با بزرگ شدن زگیل و بیشتر شدن تعداد آن صددرصد باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند؛ چرا که در غیر این صورت شاید دیگر استفاده از داروهای موضعی و درمان های خانگی چندان موثر نباشد و مجبور به لیزر، جراحی و پرداخت هزینه های بالاتر مرتبط با درمان باشند.

برای درمان زگیل مقعدی در زنان به چه متخصصی باید مراجعه کرد؟

بانوانی که با این عارضه رو به رو می شوند، برای درمان زگیل مقعدی در زنان می توانند در ابتدا به متخصص زنان مراجعه کنند. دکتر پوست نیز می تواند برای برطرف کردن این زائده پوستی به آن ها کمک کند. نا گفته نماند که متخصصین جراح عمومی نیز برای درمان گزینه ای مناسب به شمار می آیند. البته برای درمان خانگی افرادی که در طب سنتی مهارت دارند نیز داروهای گیاهی بسیار موثری را به شما پیشنهاد می دهند که صد در صد هزینه بسیار کمتری را می توان این چنین برآورد کنید.

سخن پایانی

هرآنچه لازم بود در مورد زگیل مقعدی که یک نوع ویروس متاسفانه آزاردهنده است، بیان کرده ایم. درمان خانگی زگیل مقعدی در زنان به طور معمول قطعی نمی باشد، مگر آنکه توسط متخصصین طب سنتی و به صورت کاملاً تخصصی انجام پذیرد. شما در اوایل مشاهده این زائده پوستی می توانید هر چه سریعتر به متخصصین طب سنتی و یا پزشکانی که به آنها اشاره کرده ایم، مراجعه کنید.

به این ترتیب می‌توانید درمانتان را ابتدا با انواع داروهای گیاهی و روش های درمان خانگی همراه باشد. به مرور زمان اگر به این زائده پوستی بی توجهی کردید، قطعاً باید از روش های درمانی که با هزینه بیشتری همراه هستند استفاده کنید. البته با توجه به نوع زگیل، تعداد آن و موارد دیگری که گفته شد پزشک معالج راهکار های متفاوت تری را به شما پیشنهاد می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید