پاپول مرواریدی در زنان

در پزشکی پاپول مرواریدی در زنان رو پاپیلوماتوز وستیبولار می گوییم و با اینکه کاملا بی خطر است ولی متاسفانه خیلی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شود و درمان غلطی برای آن تجویز می شود بنابراین برای اطمینان از تشخیص و ‌لزوم درمان حتما به یک دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران با تجربه مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کامل پاپول مرواریدی در زنان شایعترین علایم پاپول مرواریدی در زنان، عوارض جدی آن و درمان قطعی پاپول مرواریدی در زنان بپردازیم

Pearly-papules-women

پاپول چیست یا پاپول مرواریدی در زنان چیست؟

پوست یکی از مهم ترین و بزرگ ترین عضو بدن انسان است. این عضو در زیبایی و زیر ساخت اجتماعی بشر و همچنین تابلوی مهمی در وضع سلامتی است که بسیار تاثیرگذار می باشند. به طور کلی تمامی عارضه های پوستی ردپای خود را بر روی پوست جا می گذارند. این ضایعات در علم پزشکی با اصطلاحاتی ذکر می شوند. نام گذاری در بیماری پوستی بر اساس تشخیص، طبقه بندی و درمان انجام می شود در ادامه این مقاله مواردی مانند پاپول چیست، پاپول مرواریدی در زنان، پماد برای پاپول مرواریدی، درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه و… را مورد بررسی قرار می دهیم.

در این پاراگراف سوالی مانند پاپول چیست را مورد بررسی قرار می دهیم. این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که برای ائلین بار این اصطلاح را شنیده اند پیش آید، به طور کلی پاپول چیست؟ یک ضایعه پوستی در سطح پوست می باشد و ممکن است در هر جایی از بدن به وجود آید. پاپول ها قابل لمس هستند و قطر آن ها کم تر از ۵/۰ میلی متر است.

ممکن است در سطح پوست، پاپول چیست و چه رنگیست؟ پاپول ها به رنگ های مختلفی ظاهر شوند از جمله این رنگ ها شامل صورتی، زرد، سفید و قرمز می باشد. پاپول چیست و انواع بیماری هایی که در آن رویت می شود عبارت اند از:

  • لیکن پلان
  • درماتیت تماسی
  • زگیل
  • سبورئیک کراتوز

پاپول مرواریدی در زنان

پاپول تناسلی می تواند در آقا و خانم مشاهده شود و هر دو جنس را درگیر کند. همانطور که می دانید پاپول یک بیماری پوستی می باشد و می تواند در هرجایی از بدن به وجود آید اما این عارضه پوستی در ناحیه نواره سرنره آلت تناسلی آقایان و همچنین دهانه واژن خانم ها شایع تر است. گاهی اوقات ممکن است خانم ها مبتلا به زگیل تناسلی شوند و این بیماری را با پاپول مرواریدی در زنان اشتباه بگیرند. این اشتباه ممکناست منجر به عوارض های ناخوشاید بشود. علائم پاپول مرواریدی در زنان عبارت اند از:

  • تغییر آناتومی بی خطر در ناحیه تناسلی آقایان و خانم ها
  • عدم انتقال از طریق رابطه جنسی
  • پیدایش چند ردیف از برآمدگی های گوشتی
  • بروز به شکل صاف یا برآمده
  • اندازه کم تر از ۵/۰ میلی متر

پاپول مرواریدی در آقایان و عوارض آن

همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم، پاپول جزو عارضه ای می باشد که در خانم ها و آقاین نیز اتفاق می افتد. پاپول ها عارضه ای هستند که می توانند به شکل ضایعه پوستی در سطح پوست و آلت تناسلی اقاین مانند خانم ها بروز پیدا کند. این برجستگی های کوچک و ریز ذدر لبه آلت تناسلی مردان ایجاد می شود و می تواند یک عارضه بی خطر به حساب آید. پاپول ها در برقراری رابطه جنسی نگران کننده نیستند زیرا انتقال پیدا نمی کنند.

پاپول ها بر روی آلت تناسلی آقایان مانند دانه دانه باقی می مانند این دانه ها به اصطلاح خار نام دارند که در آلت تناسلی بسیار توصیف می شود . همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم این برآمدی یا ضایعات پوستی در ناحیه تناسلی خانم ها نیز رخ می دهد و زمانی که این خار های تناسلی در آلت تناسلی آقایان باقی می ماند لذت جنسی در خانم ها را افزایش می دهد و زود تر ارگاسم به وجود می آید.اما مورد دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که ممکن است در خانم ها بعد از انجام رابطه جنسی عفونت hpv ایجاد می شود و همین امر موجب اتفاقاتی مانند پاپیلوماتوز وستیبولار می شود.

پاپیلوماتوز وستیبولار

پاپیلوماتوز وستیبولار مانند برآمدگی ریز، براق و هم رنگ پوست روی ناحیه خارجی تناسلی خانم ها بروز پیدا می کنند این پاپیلوماتوزها به شکل تکه های تقارن یافته بر روی قسمت های مختلف ناحیه تناسلی رخ می دهند و تمامی سطح پوست را در بر می گیرند. این بیماری جزو بیماری مقاربتی نیست و به هیچ عنوان امکان انتقال از فردی به فرد دیگر وجود ندارد. در برخی موارد افراد بر آین باورند که بهداشت نامناسب باعث به وجود آمدن این بیماری می شود اما باید بدانید که استفاده از اسکراب و صابون خشن در این ناحیه می تواند به بروز و یا پی روی این عارضه کمک به سزایی کند.

ضایعات پوستی چگونه تشخیص داده می شوند

در وهله اول افرادی که با مشکلات پوستی مواجه می شوند بایستی به پزشک متخصص مراجعه کنند زیرا مشخص نمی کند که این توده های به وجود آمده بر روی پوست بدخیم هستند یا خوش خیم بنا براین بایستی فردی این بیماری را تشخیص بدهد کا از آن آگاهی کامل داشته باشد. زمانی که با لکه های پوستی، زگیل های تناسلی مواجه می شوید باید بدانید که ویروس hpv در بدن شما به وجود آمده است بنابر این برای درمان بایستی فورا تحت نظر پزشک بروید و اقدامات لازم برای از بین بردن این بیماری را انجام دهید.

پزشک با معاینه های فیزیکی تشخیص می دهد که ضایعه های موجود در سطح پوست همان پاپول مرواریدی در زنان یا مردان است یا موارد دیگری مانند زگیل تناسلی، پاپیلوماتوز، ستیبولار و… می باشد. بهترین راه تشخیص این عارضه ها همان توده برداری یا نمونه برداری می باشد. پزشک با جدا کردن یکی از توده ها ناحیه مد نظر را فریز می کند و مورد بررسی قرار می دهد.

این نمونه برداری در کلینیک یا مطب شخصی پزشک انجام می شود. پزشک توده ی برداشته شده را برای بررسی و آزمایش به آزمایشگاه می فرستد تا آن را توسط میکروسکوپ بررسی کنند. به طور کلی انجام این آزمایش می تواند بیماری را مسشخص کند اما در برخی شرایط که تشخیص امکان پذیر نیست، از فرد بیمار آزمایش خون می گیرند تا بتوانند عارضه رخ داده را شماسایی کنند.

روش های درمان ضایعات پوستی یا پاپول مرواریدی در زنان

ضایعات پوستی در در اکثر قریب به اتفاق موارد خطرناک نیست اما می تواند ظاهر ناحیه تناسلی خانم ها و آقایان را تغییر بدهد اما در برخی دیگر می تواند خطرناک باشد بنابراین افرادی که با چنین مواردی روبه رو می شوند بایستی به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نمایند تا به درمان بپردازند و از پیشروی این بیماری جلوگیری کنند. می دانید که ضایعات پوستی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و این ضایعات با توجه به نوعشان درمان می شوند روش های درمان ضایعات پوستی انواع مختلفی دارد که ما در این پاراگراف برای شما شرح می دهیم.

کرایوتراپی

کرایوتراپی همان سرما درمانی می باشد. در این روش پزشک توسط مایع نیتروژن ضایعه پوستی برا منجمد می کند که این روش همان فریز کردن می باشد و با گذشت زمان ضایعه به وجود آمده از بین می رود.

لیزر

یکی از بهترین روش ها برای درمان زگیل، پاپول مرواریدی در زنان و مردان همان لیزر می باشد زیرا با قرار گرفتن تور مستقیم بر روی ناحیه مدنظر پاپول، زگیل یا ضایعه پوستی سوزانده می شود و از بین می رود و به مرور زمان برآمدگی در سطح پوست کاهش می یابد و به طور کلی از بین می رود.

جراحی

پزشک می تواند با استفاده از ابزارهای پزشکی ضایعات به وجود آمده را از بین ببرد.

بستن رگ

پزشک می تواند برای از بین بردن ضایعه های پوستی از روش برش الکتروجراحی برای قطع کردن بافت اندام تناسلی استفاده کند.

آینده مشکلات پوستی

درمان ضایعات پوستی در زیبایی پوست و بازگشت پوست به شکل اولیه امکان پذیر می باشد اما این به آن معنا نیست که ضایعات جدیدی در پوست بروز نکند. زمانی که افراد با عارضه پوستی زگیل تناسلی مواجه می شوند، نمی توانند به طور کلی این عارضه را از بین ببرند اما در بسیاری از افراد سیستم ایمنی بدن به طور کلی این بیماری را از بین می برد و تا زمانی که این ویروس توسط سیستم اسیمنی بدن از بین نرود ممکن است فرد مجددا با این بیماری رو به رو شود.

یکی از مهم‌ترین مطالبی که باید به آن بپردازید افتراق پاپول مرواریدی از زگیل تناسلی هست. این دو ضایعه بسیار با یک دیگر اشتباه گرفته می شود. برخلاف زگیل تناسلی که درمان لازم داره در اکثر زنان با پاپول مرواریدی درمان لازم نیست.

پماد برای پاپول مرواریدی در زنان

در بسیاری از موارد افراد برای درمان از پماد برای پاپول مرواریدی در زنان استفاده می کنند پمادهای بسیاری در بازار وجود دارد و برای بسیاری از ضایعات پوستی که مهم ترین آن ها پاپول مرواریدی و زگیل تناسلی می باشد، مناسب است. می دانید که می تواند پاپول مرواریدی در زنان را توسط جراحی لیزری از بین برد اما زمانی که این ضایعات سطحی باشند می توانند توسط پماد از بین بروند.

پماد برای پاپول مرواریدی، زگیل تناسلی و دیگر ضایعات پوستی عبارت اند از:

پماد آلدرا

یکی از پماد برای پاپول مرواریدی، پماد آلدرا است. این پماد یک اصلاح کننده پوستی می باشد و مشکلات پوست را از بین می برد اما استفاده از آن بدون مشورت با پزشک ممکن است عوارض هایی را به همراه داشته باشد.

پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس

نکته مهمی که در این جا بایستی ذکر کنیم این است که در صورت بارداری از پماد برای پاپول مرواریدی نباید استفاده کنید زیرا ممکن است مشکلات مادرزادی به جنین انتقال دهد. از این پماد در درمان ضایعات پوستی بسیار استفاده می شود اما بایستی تحت نظر پزشک این پمادها را استفاده کنید.

محلول اسید سالیسیلیک

محلول اسید سالیسیلیک می تواند به شکل پماد برای پاپول مرواریدی ، ژل، لوسیون، روغن، فوم و… در بازار موجود باشد. طرز مصرف این دارو به صورت موضعی می باشد و قبل از استفاده محل مدنظر را خیس کنید. محلول اسید سالیسیلیک می تواند عوارض محدودی داشته باشد و پزشک زمانی این محلول را تجویز می کند که شرایط فرد اورژانسی باشد. از جمله علائم نشان‌دهنده‌ی شرایط اورژانسی به شرح زیر هستند:

  • کهیر
  • درد
  • خارش
  • سوزش
  • قرمزی
  • تنگی نفس
  • احساس سبکی
  • استفراغ و بیرون روی
  • درد شدید شکم

سینکاچینز

این نوع پماد برای پاپول مرواریدی ، زگیل تناسلی و دیگر ضایعات پوستی در ناحیه تناسلی و اطراف مقعد بسیار مناسب می باشد و از عوارض کمی برخوردار است.

*بهتر است برای درمان پماد هایی را که پزشک تجویز می کند مصرف کنید و هیچکدام از پمادهای ذکر شده را بدون تجویز تهیه نکنید.

درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه

همانطور که می دانید از گذشته تا به امروز درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا عوارض ندارد و فرد می تواند با هزینه کمتری بسیاری از بیماری های خود را درمان کند در این مقاله مطالب مهمی در رابطه با درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه و دیگر عارضه های جنسی در اختیار شما قرار می دهیم. از جمله مواردی که در درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه بسیار مناسب هستند به شرح زیر می باشند:

درمان گیاهی

آلوئه ورا

یکی از درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه آلوئه ورا است. به طور کلی گیاه آلوئه ورا از خاصیت های بسیاری برخوردار است و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند به راحتی پوست را درمان کند. افراد بایستی برای استفاده از آلوئه ورا این گیاه را در قالب کرم یا ژل دریافت کنند و به صورت موضعی ناحیه مدنظر را آغشته کنند.

زردچوبه

بسیاری از افرادی که با مشکلات ضایعهات پوستی موجه هستند می توانند از ژل هایی که دارای زردچوبه می باشند استفاده کنند زیرا زردچوبه در بهبودی پوست بسیار تاثیر گذار است. بهتر است ادویه زردچوبه را به غذاهای خود اضافه کنید تا از بروز عارضه های بسیاری مانند پاپول مرواریدی زنانه، زگیل تناسلی، پسوریازیس و… جلوگیری کنید.

انگور اورگان

از دیگر درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه میتوان به انگور اورگان اشاره کرد، به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند سلامتی پوست را به فرد باز گرداند. افراد می توانند برای استفاده از این عصاره، کرم حاوی انگور اورگان تهیه کنند. انگور اورگان برای پیشگیری از عارضه هایی همچون پاپول مرواریدی در زنان و دیگر ضایعات پوستی بسیار مناسب می باشد اما بهتر است بدانید که مصرف این کرم بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

کپسایسین

یکی دیگر از مواردی که به درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه کمک می کند فلفل قرمز می باشد زیرا فلفل قرمز با داشتن ماده ای به نام کپسایسین درد، قرمزی و تورم بر اثر ضایعات پوستی مانند پاپول مرواریدی زنانه، زگیل تناسلی و… را درمان می کند این عصاره را بایستی در قال کرم تهیه کنید و به صورت موضعی استفاده نمایید.

مکمل غذایی

افرادی که با مشکلات پوستی مواجه هستند یا در خانواده خود به طور ژنتیکی کسی را دارند که با این عارضه مواجه است، بایستی مراقبت های لازمی برای جلوگیری و درمان این عارضه انجام دهند. یکی دیگر از درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه استفاده از مکمل های غذایی می باشد این مکمل ها با داشتن خاصیت درمانی سلامت پوست را باز می گردانند. از جمله مهم ترین مکمل هایی که در سلامت پوست تاثیر گذار هستند به شرح زیر می باشند:

  • روغن ماهی
  • ویتامین ث و د
  • سرکه سیب طبیعی

پیشگیری از خشکی پوست

خشکی پوست می تواند یکی از مواردی باشد که به دلیل ژنتیک در افراد اتفاق افتد. زمانی که افراد با خشکی پوست مواجه می شوند بایستی سطح پوست را با استفاده از کرم های مرطوب کننده چرب کنند اما فراموش نکنید که برای درمان ضایعات پوستی مانند پاپول مرواریدی در زنان و دیگر عارضه های پوستی ابتدا بایستی به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نمایید.

پیشگیری از حساسیت پوستی

افرادی که با بیماری های پوستی مانند پاپول مرواریدی در زنان، زگیل تناسلی و… مواجه هستند بهتر است از استفاده صابون یا شوینده های خشن در ناحیه تناسلی خود داری کنند زیرا ممکن است با استفاده از این موارد حساسیت بیشتر به وجود آورند بهتر است برای شست و شو از پزشک مشورت بگیرید.

عدم داشتن استرس

استرس یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند مشکلات پوستی به وجود آورد بنابر این همه افراد بایستی استرس و ناراحتی خود را کنترل کنند تا دچار عارضه های پوستی نشوند .

رژیم غذایی مناسب

افراد برای آن که مشکلات پوستی خود را درمان کنند و از وقوع این بیماری جلوگیری کنند بایستی رژیم غذایی مناسبی را داشته باشند به عنوان مثال بهتر است از گوشت قرمز کمتر استفاده کنند و بیشتر برای تغزیه از گوشت سفید بخصوص غذاهای دریایی و همچنین سبزیجات مصرف نمایند. این موارد می توانند از بدتر شدن عارضه های پوستی جلوگیری نمایند.

عدم استفاده از دخانیات

زمانی که با عارضه های پوستی مواجه می شوید بایستی مصرف دخانیات را کنار بگذارید زیرا این موارد باعث می شوند که بیماری تشدید پیدا کند و به طور وخیم تری بروز کند. بهتر است در وهله اول درمان مصرف دخانیات را ترک کنید.

عدم استفاده از الکل

استفاده از الکل به طور بیش از اندازه باعث می شود که بیماری پوستی تشدید پیدا کند در بسیاری از جوامع غربی برای از بین رفتن استرس به الکل پناه می برند اما بایستی بدانید که این روش فقط به پیش روی عارضه های پوستی دامن می زند.

حمام با آب گرم

بهترین نوع درمان رعایت بهداشت می باشد افرادی که مشکلات پوستی دارند بایستی بهداشت فردی خود را رعایت نمایند بحمام کردن در کاهش عارضه های پوستی بسیار مناسب می باشد. افراد مبتلا به عارضه پوستی می توانند هنگام استحکام با آب گرم از نمک دریایی، روغن معدنی، شیر یا روغن زیتون استفاده کنند این موارد به کاهش خارش پوست بسیار کمک می کند. می دایند که تمامی درمان های خانگی راهکاری طبیعی و ساده برای درمان می باشد اما بهتر است قبل از انجام این روش ها با پزشک مشورت نمایید و سپس اقدامات لازم برای درمان را انجام دهید.

شایع ترین عوامل برای ایجاد ضایعات پوستی

عوامل بسیاری برای ایجاد ضایعات پوستی وجود دارد که این عوارض ها می توانند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورند. زمانی که به طور مکرر ناحیه تناسلی با پارچه های زخیم در تماس باشد به مروز زمان تحریک می شود. تحریک شدن پوست ناحیه تناسلی باعث به وجود آمدن ضایعات ریز و کوچیک می شود. در برخی مواقع نیز ممکن است علت وقوع این ضایعات پوستی برقراری رابطه جنسی باشد. در ادامه دیگر مواردی که بر ایجاد ضایات پوستی تاثیر گذار هستند را برای شما شرح می دهیم.

بارداری

در دوران بارداری تغییرات بسیار زیادی در هورمون ها به وجود می آید و این امر موجب می شود که ضایعات پوستی مانند پاپول مرواریدی در زنان، زگیل و… می باشند. بنا براین دوران بارداری می تواند در وقوع و افزایش زگیل و پاپول مرواریدی در زنان تاثیر به سزایی داشته باشد.

چاقی

بسیاری از افراد از چاقی رنج می برند زیرا چاقی نه تنها ظاهری زشت در اندام افراد ایجاد می کند بلکه سلامتی فرد را در بسیاری از موراد تحت تاثیر قرار می دهد.  بنابر این چاقی می تواند یکی از علت های به وجود آمدن ضایعات پوستی به نام پاپول مرواریدی زنانه باشد زیرا وزن اضافه باعث می شود که سطح بیشتری برای رشد وجود داشته باشد و ناحیه تناسلی فرد بیشتر در حال ساییدگی قرار می گیرد.

دیابت نوع ۲

یکی از دلایل مهم دیگری که می تواند باعث پیدایش پاپول مرواریدی در زنان باشد دیابت نوع دوم می باشد زیرا برای کنترل و درمان این بیماری انسولین استفاده می شود و زمانی که سطح انسولین در دیابت نوع دو بالا باشد فرد را دچار عارضه های پوستی می کند.

سن

سن افراد در بسیاری از بیماری ها از جمله پاپول مرواریدی در زنان تاثیر گذار است زیرا این بیماری نیز می تواند از سن ۶۰ به بالا به وجود آید و افراد در این سنین را درگیر سازد.

ژنتیک

ژنتیک یکی از عوامل مهمی می باشد که می تواند زمینه بسیاری از بیماری ها را در افرادایجاد کند بنابراین اگر در خانوادتان فردی مبتلا به این عارضه شده باشد، شما نیز در معرض خطر هستید و ممکن است درصد بروز این بیماری در شما نسبت به خانم های دیگر افزایش پیدا کند.

زگیل

به طور کلی ضایعات پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند اما پزشکان متخصص مربوطه نمی توانند علت دقیق بروز این عارضه را تشخیص دهند اما بایستی بدانید که بعد از وقوع زگیل پزشک علت این نوع بیماری را می تواند مشخص کند و برای درمان اقدامات لازمی را برای درمان در نظر بگیرد. عواملی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود به شرح زیر می باشد:

عفونت ویروس پاپیلومای hpv انسانی

این نوع عفونت نوعی عفونت مقاربتی می باشد و بسیار واگیر دارد و می تواند هنگام برقراری رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل شود. زمانی که فرد در ناحیه تناسلی با این نوع ویروس مواجه شود ممکن است در ۴۰ ناحیه در دستگاه تنتاسلی آلودگی ایجاد کند.

به طور کلی در جهان نیمی از افراد رابطه جنسی برقرار می کنند و ممکن است بسیاری از افراد دچار این عارضه شوند. ممکن است زمانی که فرد مبتلا به زگیل تناسلی بشود تا هفته یا ماه ها متوجه این موضوع نشود و با ندانستن این موضوع این بیماری را به فرد دیگر منتقل کند بنابراین پیشگیری های لازم برای جلوگیری وقوع زگیل تناسلی انجام دهید تا دچار مشکلات مقاربتی نشوید.

جوش های مربوط به دوران قاعدگی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به صورت برآمدگی در سطح ناحیه تناسلی رخ بدهد جوش واژن یا بروز چربی پوست می باشد این موارد ممکن است برای بسیاری از خانم ها اتفاق افت. به طور کلی این جوش ها به دوران قاعدگی مربوط هستند و بعد از پیدایش آن ها شما متوجه شوید که به دوران قاعدگی نزدیک می باشید این عارضه می تواند توسط اسکراب، مواد شوینده ناحیه تناسلی، حمام گرم و بهداشت مناسب از بین برود.

بهترین دکتر برای درمان پاپول مرواریدی در زنان

بهترین دکتر برای درمان پاپول مرواریدی در زنان از ویژگی های بسیاری بخوردار است. افراد برای آنکه مشکلات پوستی خود را درمان کنند بایستی پزشک متخصص مجربی را برای درمان انتخاب کنند تا با عوارض های جانبی مواجه نشوند.

ناحیه تناسلی بسیار حساس می باشد پس برای جراحی ظرافت های خاصی لازم است. بهترین دکتر متخصص مربوطه بایستی از آناتومی ناحیه تناسلی آگاهی داشته باشد تا مشکلاتی برای فرد به وجود نیاورد. پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین پزشک تحقیقات می باشد همچنین شما عزیزان می توانید برای درمان مشکلات خود ه کلینیک های معتبر در تهران مراجعه نمایید.

از جمله ویژگی های بهترین دکتر متخصص به شرح زیر است:

  • انجام معاینات لازم و دقیق
  • تجویز آزمایشات مربوط به بیماری و انجام اقدامات لازم برای درمان
  • داشتن هزینه ای مقرون به صرفه
  • داشتن مجوز
  • کار کردن در کلینیک معتبر
  • رعایت بهداشت
  • استفاده از روش های نوین

سخن آخر

در نتیجه مطالب نگارش شده فوق بایستی بگوییم که رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می تواند از وقوع عارضه های پوستی جلوگیری کند به طور کلی دلایل بسیاری در به وجود آمدن پاپول مرواریدی در زنان وجود دارد اما به طور کلی دلایل اصلی را برای شما شرح داده ایم. همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم پاپول مرواریدی زنانه خطرناک نیست و با برقراری رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل نمی شود اما در برخی مواقع ممکن است با خارش همراه باشد بنا براین بهترین راه درمان برای پاپول مردواریدی در زنان و مردان بهتر مراجعه به پزشک متخصص مربوطه می باشد.

ما در مقاله حاضر به سوالاتی مانند پاپول چیست؟ پماد برای پاپول مرواریدی چه می باشد؟ درمان خانگی پاپول مرواریدی زنانه چه می باشد پاسخ داده ایم. شما عزیزان می توانید با خواندن موارد فوق به تمامی سوالات خود در این باره برسید. امیدواریم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید