علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی است که برخی از زنان و دختران مجرد به دلایل مختلف به آن مبتلا می‌شوند. بر‌خلاف تصور بسیاری از شما، این علت زگیل تناسلی در دختر مجرد فقط در کمین زنان متاهل نیست! امروزه شاهد مراجعه دختران مجرد به کلینیک‌های فعال در درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد هستیم. جالب اینجاست که این دختران، سابقه هیچ رابطه جنسی را ندارند و با این حال به زگیل‌های تناسلی مبتلا شده اند. اما قبل از هر چیز باید دید که اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلیل زگیل‌های تناسلی در دختر مجرد و زنان چیست؟ ما در این مقاله مفصلاً در این باره صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی چیست و علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

دلیل زگیل‌های تناسلی در دختر مجرد چیست؟ چه عواملی ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد؟ اجازه دهید پیش از پاسخ دادن به این دو سوال، ببینیم که اصلاً زگیل‌های تناسلی چیست؟ به زائده‌های ریز، کوچک و گوشتی که در نواحی اطراف دستگاه تناسلی زنان و مردان (آلت تناسلی، واژن، لابیا، مقعد و رکتوم) به وجود می‌آید، زگیل‌های تناسلی گفته می‌شود.

زگیل‌های تناسلی، در واقع یک بیماری عفونی است که عامل به وجود آورنده آن، ویروسی است به نام HPV. این ویروس DNA دار را به نام پاپیلومای انسانی می‌شناسند. ویروس HPV، ویروس شایعی است که از طریق تماس جنسی انتقال می‌یابد. برخی از ویروس‌های HPV (به خصوص نوع ۶ و ۱۱) با رسیدن به دستگاه تناسلی، زمینه را برای بروز زگیل‌های تناسلی فراهم می‌کنند. این زگیل ها، به شکل زائده‌های برجسته یا صاف، تکی یا چندتایی و حتی خوشه‌ای بر روی آلت تناسلی یا اطراف آن و نیز مقعد، ظاهر خواهند شد.

انواع دیگر از ویروس‌های HPV (به ویژه نوع ۱۶ و ۱۸)، می‌توانند عامل عفونت باشند و باعث ابتلای فرد به سرطان دهانه رحم، آلت تناسلی، فرج، مقعد، واژن و… شوند. البته عفونت HPV، همیشه موجب بروز سرطان نمی‌شود؛ اما بسیار مهم است که خانم ها، آزمایش پاپ اسمیر را مرتب انجام دهند. با توجه به اینکه مهمترین راه انتقال زگیل تناسلی، ارتباط جنسی است، ممکن است برخی دختران مجرد و باکره خود را از خطر این بیماری ایمن بدانند.

در حالی که زگیل‌های تناسلی، گاه بدون هیچگونه رابطه جنسی ایجاد می‌شود! علت زگیل تناسلی در دختر مجرد، تماس پوستی ناحیه جنسی او با فردی است که حامل ویروس تهدیده کننده HPV است؛ حتی اگر نشانه بارز این ویروس در فرد ناقل وجود نداشته باشد و زگیلی در دستگاه تناسلی او دیده نشود! در واقع حتی در موارد بدون علامت نیز خطر انتقال و آلوده شدن شریک یا شرکای جنسی وجود دارد. مبتلایان به زگیل‌های تناسلی، باید هر چه زودتر و پیش از آنکه بیماری خود را به دیگران منتقل کنند، روند درمان را آغاز کنند.

 

مهمترین علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

برخی از دختران، گمان می‌کنند تنها راه انتقال ویروس‌های تهدید کننده HPV، برقراری رابطه جنسی است. در حالی که اینطور نیست. اگرچه رابطه جنسی، بستری کامل برای راه‌یابی عوامل بیماری‌زا به بدن ایجاد می‌کند اما همیشه هم قرار نیست یک رابطه عمیق جنسی، شرط ابتلا به زگیل‌های تناسلی باشد! تنها کافیست ناحیه جنسی دختری مجرد با کسی که به ویروس HPV مبتلا است، در تماس باشد.

همین کافیست تا او نیز درگیر این عارضه شود و با پیامدهای ناخوشایند زگیل‌های تناسلی مواجه گردد. متاسفانه گاهی علامت زگیل‌های تناسلی در فرد مبتلا آشکار نیست و در ظاهر هیچ نشانه‌ای مبنی بر زگیل‌های تناسلی در فرد دیده نمی‌شود، اما از آنجایی که احتمالاً ویروس HPV در بدن بیمار فعال است، با همان تماس ساده نیز احتمال انتقال بیماری به دختر مجرد وجود دارد.

فعالین جنسی کم سن و سال، بیش از سایرین در خطرند

بسیاری از فعالین جنسی، در خطر ابتلا به HPV هستند و اگر کماکان به رفتارهای پرخطر جنسی خود ادامه دهند، ممکن است دیر یا زود به زگیل‌های تناسلی مبتلا شوند. دلیل زگیل‌های تناسلی در دختر مجرد، ممکن است به دلیل برقراری رابطه جنسی در سنین پایین باشد. با توجه به اینکه دختران مجرد کم سن و سال، کمترین اطلاعاتی درباره عارضه زگیل‌های تناسلی دارند و حتی راه‌های انتقال آن را نیز نمی‌دانند، ممکن است ناخواسته به زگیل تناسلی مبتلا شوند.

رابطه جنسی محافظت نشده، علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی و نیز برقراری ارتباط با کسی که هیچ اطلاعاتی از زندگی جنسی او در دسترس نیست، از مصادیق رابطه محافظت نشده است و نه تنها دختران مجرد، بلکه تمامی زنان را در معرض ابتلا به زگیل‌های تناسلی قرار می‌دهد. در اینجا هم باز افزایش آگاهی و کسب دانایی است که به کمک دختران جوان می‌آید و آن‌ها را از برقراری ارتباط با افرادی که شناخت کافی از او ندارند، باز می‌دارد.

سرایت زگیل تناسلی با برقراری ارتباط جنسی دهانی

ویروس HPV، گاه راه انتقال خود را از طریق دهان پیدا می‌کند. فرقی نمی‌کند سرایت از دهان حاوی ویروس باشد یا از ناحیه تناسلی آلوده به ویروس HPV؛ در هر صورت امکان ابتلا به زگیل‌های تناسلی از این طریق، اصلاً دور از انتظار نیست.

شاید علت زگیل تناسلی در دختر مجرد ابتلا به عفونت‌های مقاربتی دیگر باشد

مبتلا بودن به انواع عفونت‌های مقاربتی، علت زگیل‌های تناسلی در دختر مجرد است. توصیه ما به دختران جوانی که به عفونت در بخش‌های دیگر از اندام‌های جنسی را تجربه می‌کنند، این است که حتماً به فکر درمان باشند و پیش از آنکه این عفونت زمینه ساز زگیل‌های تناسلی شود، راه حل‌هایی برای از بین بردن آن پیدا کنند.

استفاده از تیغ مشترک ممنوع!

گفتیم که زگیل‌های تناسلی، بدون داشتن ارتباط واژنی و مقعدی نیز قابل انتقال است. یکی از راه‌های انتقال این بیماری، استفاده از لوازم شخصی نظیر تیغ می‌باشد. بعید نیست دلیل زگیل تناسلی در دختر مجرد، استفاده از تیغ مشترک باشد! تیغ‌های آلوده به ویروس HPV می‌توانند خطرساز باشند و عامل بیماری را به بدن فرد هدایت نمایند. سفارش ما به دختران مجرد این است که برای اصلاح، به هیچ عنوان از تیغ‌های مشترک استفاده نکنند.

توصیه دیگر ما به کسانی است که به زگیل‌های تناسلی مبتلا هستند؛ این عزیزان نباید برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی، به سراغ تیغ بروند، زیرا با این کار، ناخواسته زمینه را برای انتشار ویروس فراهم می‌کنند.

وقتی علت زگیل تناسلی در دختر مجرد، نقص سیستم ایمنی است

سیستم ایمنی که وظیفه محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا را بر عهده دارد، ممکن است به دلایل مختلفی ضعیف شود و نتواند مانند گذشته با میکروب‌ها مقابله کند. مهمترین عامل نقص در عملکرد سیستم ایمنی، ابتلا به بیماری‌هایی مثل HIV است. به علاوه سیستم ایمنی در اثر مصرف داروهای پیوند عضو دچار ضعف خواهد شد که در این مواقع، ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مثل زگیل‌های تناسلی افزایش می‌یابد.

مصرف سیگار؛ دیگر علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

تحقیقات نشان داده که مصرف سیگار و قلیان، عملکرد سیستم ایمنی در برابر ویروس HPV را به شدت مختل می‌کند. در واقع سیگار، ۱۴ برابر ویروس HPV را مقاوم‌تر خواهد کرد. با مقاوم شدن این ویروس، روش‌های درمانی برای از بین بردن آن به سختی جواب می‌دهد.

زگیل‌های تناسلی، اغلب دختران مجرد کمتر از ۳۰ سال را تهدید می‌کند

زگیل‌های تناسلی، در دخترانی که سن‌شان کمتر از ۳۰ سال است، شیوع بیشتری دارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌های مجرد زیر ۲۱ سال و از ۲۱ تا ۳۰ سال که از نظر جنسی فعال اند، حتماً واکسن HPV را دریافت کنند. این واکسن خطر ابتلا به زگیل‌های تناسلی را حداقل ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

آخرین علت زگیل تناسلی در دختر مجرد، انجام اپیلاسیون در مکان‌های غیر معتبر

ما به دختران جوانی که قصد اپیلاسیون دارند و می‌خواهند از این طریق موهای زائد اندام تناسلی خود را از بین ببرند توصیه می‌کنیم که حتماً برای دریافت خدمات به مکان‌های معتبر مراجعه نمایند و از امکانات مراکزی که صفر تا صد اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، استفاده کنند. توجه به این توصیه نه تنها موقع اپیلاسیون، بلکه برای انجام لیزر نیز ضروری است.

امکان انتقال زگیل‌های تناسلی در استخرهای عمومی و دستشویی فرنگی

آیا احتمال انتقال ویروس عامل زگیل‌های تناسلی در استخرهای عمومی وجود دارد یا خیر؟ و آیا دستشویی‌های فرنگی عمومی می‌توانند بستری برای انتقال ویروس HPV باشند؟ محققان در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌اند و هنوز هم در حال پژوهش‌اند اما به نتایج دقیقی دست پیدا نکرده اند. با این حال شرط احتیاط حکم می‌کند که در همه حال مراقب سلامت‌تان باشید و با رعایت اصول بهداشتی، یسک ابتلا به زگیل‌های تناسلی را به حداقل برسانید.

از عوارض زگیل تناسلی در زنان چه می‌دانید؟

در جوامع امروزی، شاهد تغییر الگوها و عادات جنسی افراد هستیم و این خبر خوبی نیست؛ متاسفانه سن شیوع ابتلا به زگیل‌های تناسلی در زنان و مردان بسیار پایین آمده و حتی به مرز ۱۲ سال رسیده است. آنطور که آمارها نشان می‌دهد، میزان شیوع زگیل‌های تناسلی در زنان و مردان به یک اندازه است. ۲ مورد از عوارض زگیل تناسلی در زنان به شرح ذیل است.

۱٫ سرطان

نتیجه تحقیقات پژوهشگران ارتباط نزدیک سرطان دهانه رحم، با عفونت HPV تناسلی را تایید می‌کند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کرده بودیم، برخی از انواع ویروس HPV، در بروز سرطان واژن، مقعد، فرج و حتی سرطان سر و گردن نقش دارند. عفونت HPV، همیشه هم عامل سرطان نیست اما زنان، به ویژه زنانی که سابقه ابتلا به HPV خطرناک را دارند، باید مرتباً آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند و با چکاپ مداوم، مطمئن شوند که خطر سرطان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

۲٫ مشکلات دوران بارداری

زگیل‌های تناسلی در دوران بارداری دردسرساز است. در مواردی (هرچند نادر) دیده شده که زگیل‌های تناسلی در دوران بارداری بزرگ شده و مشکلاتی را در هنگام ادرار کردن ایجاد نموده است. گاهی زگیل‌های تناسلی، در دیواره واژن ایجاد می‌شود و در طول زایمان، در بافت کششی واژن قرار می‌گیرد.

اگر زگیل ناحیه تناسلی یا واژن، بزرگ شود، در طول زایمان کشیده شده و ممکن است خونریزی کند. اما آیا عوارض زگیل تناسلی در زنان باردار، برای جنینی که در شکم دارند نیز مشکل آفرین است؟ بله البته به ندرت! گاه نوزاد تولد یافته از مادر مبتلا به زگیل‌های تناسلی در ناحیه گلو، زگیل دارد و پزشک در موارد معدودی ناچار است برای ممانعت از انسداد مجاری تنفسی نوزاد، به سراغ جراحی برود.

علت زگیل تناسلی در مردان

بسیاری از آقایان، تا پیش از ابتلا به زگیل‌های تناسلی، اطلاعاتی درباره این عارضه ندارند و روش‌های انتقال و راه‌های پیشگیری از آن را نمی‌شناسند. آنطور که پیداست سایر بیماری‌های جنسی مثل هپاتیت، سوزاک، سفلیس و ایدز شناخته شده‌تر از زگیل‌های تناسلی اند!

مهمترین علائم زگیل‌های تناسلی در مردان، بروز زگیل‌های سفت و برجسته بر روی بدنه آلت، نوک آلت تناسلی، دور مقعد و پوست کیسه‌های بیضه است. این زگیل‌ها که گوشتی به نظر می‌رسند، ممکن است حساسیت‌هایی در این ناحیه ایجاد کنند و موجب بروز خارش و سوزش شوند. علت زگیل تناسلی در مردان شامل موارد ذیل است:

رابطه جنسی

علت مشترک به وجود آمدن زگیل‌های تناسلی در مردان و زنان و شایع‌ترین عامل بروز این عارضه، داشتن رابطه جنسی با فردی است که به ویروس HPV آلوده شده است. روابط خارج از چارچوب خانواده که در اصطلاح بهداشتی به آن رابطه جنسی پر خطر یا غیر ایمن گفته می‌شود، مهمترین علت زگیل تناسلی در مردان است.

اپیلاسیون

چنانچه اپیلاسیون به صورت غیر بهداشتی انجام شود، احتمال ابتلای فرد به زگیل‌های تناسلی وجود دارد. یکی از ابزارهای پرکاربرد در اپیلاسیون، کاردک است که توسط آن، موم بر سطح بدن کشیده خواهد شد. در برخی مراکز از یک کاردک مشترک برای انجام اپیلاسیون و لیزر استفاده می‌شود که این خطرناک است و موجب شیوع بیماری‌هایی مثل زگیل‌های تناسلی خواهد شد.

استفاده از وسایل شخصی آلوده به ویروس HPV

رعایت بهداشت همیشه راهی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی است. مردانی که از لوازم شخصی دیگران مثل حوله، تیغ اصلاح و لیف استفاده می‌کنند، غافل از آن هستند که شاید دارنده این لوازم که پیش‌تر از آن‌ها استفاده کرده، مبتلا به ویروس HPV باشد!

به غیر از رابطه جنسی که مهمترین علت زگیل تناسلی در مردان و زنان است، روش‌های دیگر انتقال ویروس HPV، سهم اندکی در سرایت عارضه زگیل‌های تناسلی دارند.درست مثل بذری که برای رشد می‌بایست در خاک کاشته شود، برای سرایت ویروس HPV و بروز زگیل‌های تناسلی، باید بستری برای کاشت ویروس در بدن مهیا گردد. ویروس از طریق خراش‌های ریز و میکروسکوپی که بر روی سطح پوست است، خود را به سلول‌های قاعده‌ای می‌رساند و از آن طریق در بدن کاشته می‌شود.

استفاده از توالت فرنگی، رفتن به استخر، استفاده از لباس زیر دیگران، ارتباطات در منزل مثل دست دادن، بوسیدن و لمس بدن نمی‌تواند عامل ابتلا به زگیل‌های تناسلی باشد.

 

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند

یکی از بهترین راه‌های شناخت علت زگیل تناسلی در دختر مجرد، علت زگیل تناسلی در مردان، عوارض زگیل تناسلی در زنان، علائم این بیماری، روش‌های تشخیص و درمان و… استفاده از تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند است. این افراد، اطلاعات خود را از طریق تجربه به دست آورده‌اند و این بسیار ارزشمند است. تعدادی از تجربه‌ها را با یکدیگر می‌خوانیم:

۱٫ من چندین زگیل‌های تناسلی داشتم که دکتر پس از معاینه گفت می‌تواند در طی یک عمل جراحی با بیهوشی عمومی، آن‌ها را بردارد. اما با کمی تحقیق متوجه شدم که برخی مبتلایان به زگیل‌های تناسلی، توانسته‌اند با استفاده از سرکه سیب این عارضه را درمان کنند. من هم تصمیم گرفتم این شیوه را امتحان کنم؛ برای شروع پنبه‌ای برداشتم و آن را آغشته به سرکه سیب کردم. روزی دوبار و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، پنبه آغشته به سرکه را روی زگیل‌ها قرار دادم. این روند سه روز تکرار شد و پس از آن متوجه شدم که برخی زگیل‌ها کوچک شده و برخی دیگر از بین رفته اند.

۲٫ سال‌ها بود که به زگیل تناسلی مبتلا بودم. من برای درمان این عارضه، انواع روش‌های درمانی از جمله تزریق داروهای موضعی، لیزردرمانی و‎ کرایوتراپی را امتحان کردم اما در نهایت هیچ کدام تاثیری در بهبودی من نداشت. در آخر به پیشنهاد پزشک، عمل جراحی انجام دادم که باعث شد تمامی زگیل‌ها از بین برود. آنطور که پزشک من می‌گفت، دیگر امکان نداشت زگیل‌هایی که از بین رفته بودند، دوباره رشد کنند. با این حال امکان ایجاد زگیل‌های جدید دور از انتظار نبوده و نیست.

۳٫ بهترین راهکاری که برای من جواب داد، انجماد زگیل‌های تناسلی یا همان کرایوتراپی بود که تاثیر زیادی در از بین بردن زگیل‌های تناسلی داشت. من فکر می‌کنم با کنار گذاشتن روابط جنسی پرخطر، دوری از نوشیدن الکل، داشتن یک رژیم غذایی سالم، مدیریت استرس و عدم مصرف سیگار می‌توان به درمان زگیل‌های تناسلی کمک کرد. واقعاً اثرات روانی زگیل‌های تناسلی، بدترین قسمت ابتلا به آن است!

۴٫ ۲۰ سال دارم و دیروز که برای اولین بار تست پاپ اسمیر را انجام دادم، فهمیدم که بر روی واژن و دهانه رحمم، زگیل‌های تناسلی ایجاد شده است. پیشنهاد پزشک به من، سوزاندن زگیل‌ها با دستگاه الکتروکوتر بود اما از آنجایی که هزینه این عمل را نداشتم، نپذیرفتم. ترس من از بدتر شدن وضعیت زگیل‌ها است!

سوالات متداول درباره زگیل تناسلی

آگاهی، راز سلامتی است. بسیاری از کسانی که به زگیل‌های تناسلی و بیماری‌های مشابه آن مبتلا می‌شوند، در اثر ناآگاهی به دام می‌افتند و اصلا نمی‌دانند کدام رفتارشان علت ابتلا به زگیل‌های تناسلی بوده است. چند سوال پرتکرار درباره زگیل تناسلی:

برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان چه می‌توان کرد؟

اولین قدم، مراجعه به یک متخصص مجرب و باتجربه است که با توجه به موقعیت، اندازه و وضعیت زگیل می‌تواند بهترین روش درمانی را به بیمار پیشنهاد دهد. ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش درمان زگیل‌های تناسلی، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌هایی است که به طور مستقیم باید آن‌ها را در ناحیه آسیب دیده استعمال کرد. به غیر از آن، برداشتن زگیل به واسطه انجماد، دیگر شیوه درمانی است که تاثیر زیادی در درمان زگیل تناسلی دارد.

برای پیشگیری از زگیل‌های تناسلی چه باید کرد؟

یکی از راه‌های پیشگیری از زگیل‌های تناسلی، دریافت واکسن گارداسیل یا همان واکسن زگیل تناسلی است. این واکسن، علاوه بر ویروس HPV، ریسک ابتلا به سرطان رحم در زنان را کاهش می‌دهد. بعلاوه استفاده از کاندوم در حین برقراری رابطه جنسی، ریسک ابتلا به زگیل‌های تناسلی را کاهش می‌دهد. اما بهترین روش پیشگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی، رعایت بهداشت جنسی و پرهیز از رفتارهای پرخطری است که فرد را در معرض ابتلا به زگیل‌های تناسلی قرار می‌دهد.

زگیل تناسلی در زنان رایج‌تر است یا مردان؟

زنان و مردان هر دو به یک اندازه در معرض ابتلا به زگیل‌های تناسلی هستند. اما از آنجایی که امکان دارد زگیل‌های تناسلی در واژن زنان نیز رشد کند و آن‌ها اطلاعی در این باره نداشته باشند، به نظر می‌رسد که زنان بیش از مردان در معرض خطر اند.

آیا زگیل‌های تناسلی در زنان همیشه با علائم همراه است؟

زائده‌های برجسته در ناحیه تناسلی، مهمترین نشانه ابتلا به زگیل تناسلی است. اما ویروسی که به عنوان عامل زگیل‌های تناسلی شناخته می‌شود، در اغلب مواقع بدون علامت فعالیت خود را در بدن شروع می‌کند.

داروهای گیاهی در درمان زگیل‌های تناسلی موثرند؟

استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری نماید و این زائده را در مراحل ابتدایی از بین ببرد. اما اگر بیماری پیشرفت کند، کاری از دست داروهای گیاهی برنمی آید.

درمان قطعی زگیل‌های تناسلی زنان چیست؟

لیزر درمانی و کرایو، دو روش موثر و کم خطر برای درمان قطعی زگیل‌های تناسلی‌اند که می‌توانند این زائده را به طور کامل از بین ببرند.

آیا زگیل‌های تناسلی با خارش و درد هست؟

بله؛ معمولاً زگیل تناسلی با پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و دست زدن، تحریک می‌شود و اینجاست که درد و خارش به سراغ بیمار می‌آید.

آیا زگیل‌های تناسلی در زمان بارداری به جنین منتقل می‌شود؟

خیر؛ این احتمال تقریباً صفر است!

جمع‌بندی

به پایان مقاله رسیدیم؛ امیدواریم با مطالعه آنچه در اینجا گفته شد، اطلاعات کاملی درباره علت زگیل تناسلی در دختر مجرد، عوارض زگیل تناسلی در زنان، علت زگیل تناسلی در مردان، روش‌های پیشگیری و درمان آن به دست آورده باشید. هرگز فراموش نکنید که پیشگیری مهم‌تر از درمان است و بهترین راه برای اینکه هرگز در زندگی به زگیل‌های تناسلی مبتلا نشوید پرهیز از رفتارهای پر خطر جنسی است.

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند را خواندید و متوجه شدید که زگیل‌های تناسلی، تاثیرات نامطلوبی بر سلامت جسم و روان بیماران خواهد گذاشت. ما شما را به انجام اقدامات پیشگیرانه دعوت می‌کنیم و از شما می‌خواهیم در صورت ابتلا، سریعاً درمان را آغاز کنید. متخصصین مجموعه ما در خدمت شما هستند و آماده‌اند تا به پرسش‌های شما در این باره پاسخ دهند. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید