عمل لابیا با لیزر

عمل لابیا با لیزر امروزه جزو جراحی‌های زیبایی متداول زنان محسوب می‌شود. این جراحی برای ایجاد تقارن در لب‌های واژن، بهبود وضعیت ظاهری و اندازه آنها با استقبال بی‌نظیری از سوی زنان همراه شده است. جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر نقش بسزایی روی کیفیت روابط جنسی و کاهش خطر ابتلا به عفونت و التهاب واژن دارد. با وجود ایمنی بالای این روش ضروری است حتما در یک مرکز معتبر و توسط یک متخصص مجرب انجام شود، چرا که عدم تخصص می‌تواند منجر به بروز اشکال در روند درمان، آسیب رگ‌ها و بافت لنفاوی واژن شود.

مرکز فوق تخصصی و تخصصی زنان ما با تمرکز بر ارائه بهترین رویکردها توسط متخصصین مجرب و رعایت اصول بهداشتی پذیرای کلیه عزیزان خواهد بود. اگر قصد داریم از لابیاپلاستی بواسطه لیزر حداکثر استفاده را ببرید و نتایج درخشان، فوری و معجزه آسا در ناحیه تناسلی لذت ببرید حتما این جراحی را به یک متخصص زنان و زایمان باتجربه بالا در عمل‌های زیبایی بسپارید. انجام چنین جراحی در مراکز غیرمعتبر و توسط افراد غیرمتخصص و بی تجریه علاوه بر هدر رفت هزینه و زمان بالا احتمال بروز مشکلات جدی چون عفونت و سوختگی‌های بالا شده که برای درمان نیازمند اقدامات هزینه بر زیادی خواهد بود.

Labia-operation-with-laser

عمل لابيا با ليزر چيست و به چه دليلی انجام می شود؟

عمل لابیا با لیزر یا همان لابیاپلاستی بواسطه لیزر یک روش جراحی است که برای کاهش سایز لب‌های کوچک بکار می‌رود. به بیانی دیگر با استفاده از لیزر، بافت اضافی لابیا مینور برداشته می‌شود و آن را کوچک‌تر و متقارن می‌کند، این روش جراحی کمترین خونریزی را دارد. دلایل انجام لابیاپلاستی بواسطه لیزر دستیابی به زیبایی ظاهری، بهبود بهداشت شخصی، عدم تقارن و/یا بیرون زدگی لابیا مینور قادر به ایجاد محدودیت در فعالیت‌ها یا باعث ناراحتی می‌شود.
در کل:

• برای داشتن ظاهری تمیز و زیبا
  • اصلاح عدم تقارن واژن
  • درد حین برقراری رابطه جنسی
  • تحریک کم کلیتوریس به دلیل پوست اضافی آن
  • درد یا ناراحتی در حین فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری
  • ناراحتی هنگام پوشیدن پارچه‌های تنگ مانند شلوار تنگ
  • احساس کشیدگی، ساییدگی و سوزش در حین ورزش

انواع روش‌های زيباسازی لابياهای کوچک و بزرگ کدام است؟

طبقه بندی انواع رویکردهای زیباسازی لابیاهای بزرگ وکوچک شامل روش‌های جراحی و روش‌های کم تهاجم از جمله لیزر و آر اف است.

چه زنانی می توانند از عمل لابيا با ليزر بيشترين بهره را ببرند؟

در کل جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر برای آن دسته از زنانی که مشکلات ناحیه تناسلی آنها بیش از حد نباشد، در یک زمان نیاز به جراحی‌های متعدد در ناحیه تناسلی نداشته باشند، آن دسته از افرادی که لابیاهای خیلی بزرگ نداشته و یا در کل پوست خیلی افتاده و چروک نداشته باشند و چربی زیر پوست آنها به طور کامل از بین نرفته باشد، بیشترین بهره را از این جراحی خواهند برد. در یک کلام زنان جوان‌تر که پوست، بافت و چربی زیر پوست بهتری دارند و پوست آنها دچار افتادگی بیش از حد نشده باشد بهترین گزینه درمان خواهند بود.

نحوه انجام عمل لابيا با ليزر چگونه است؟

برخلاف جراحی پلاستیک لابیاپلاستی سنتی، در رویکرد جراحی لابیا بواسطه لیزر به جای چاقوی جراحی سنتی از لیزر مخصوص استفاده می‌شود که فرآیند جراحی را بسیار سریعتر و ایمن تر می‌سازد. پس از جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر میزان خونریزی یا کبودی کمی وجود خواهد داشت، چرا که لیزر قادر به بستن عروق خونی کوچک خواهد بود. این روش جراحی را می‌توان با بی حسی موضعی، مصرف آرام بخش یا انجام بیهوشی عمومی انجام داد. امروزه برای انجام لابیاپلاستی از “تکنیک برداشتن شکاف مرکزی” استفاده می‌شود، هرچند در جراحی‌های نوین رویکرد قدیمی”تکنیک برداشتن لبه” جایی ندارد و محل برش با بخیه‌های قابل جذب بسته می‌شود.

انواع مختلف جراحی زيبايی لابيا کدام است؟

رویکردهای متفاوتی برای انجام لابیاپلاستی وجود دارد. اما معمولا دو روش توسط جراحان ترجیح داده می‌شود: روش تریم و روش وج.

در روش تریم لابیا مینور (لبه داخلی واژن) بریده شده و دو لبه به هم بخیه می‌شوند. مزیت این روش سرعت عمل جراحی است. اما این امکان نیز وجود دارد که لبه داخلی واژن بیش از حد بریده شود و جای زخم مستقیم در مرز لبه واژن باقی بماند. به همین دلیل است که روش دوم معمولاً روش ارجح‌تری در جراحی زیبایی واژن محسوب می‌شود. در روش وج، یک برش V شکل در مرکز لبه اضافی ایجاد می‌شود و از آن جهت از از روش تریم است که مرز طبیعی لبه واژن را حفظ می‌کند. پزشک احتمالاً از لیزر برای انجام لابیاپلاستی استفاده کند، استفاده از لیزر می‌تواند به برش دقیق‌تر کمک کند و همچنین می‌تواند بخیه‌ها را سریعتر بهبود ببخشد.

پس از عمل لابيا با ليزر چه اتفاقاتی روی می دهد؟

اثربخشی این رویکرد درمانی بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است. پیش از بروز تورم، لب کوچک واژن ابتدا بسیار کوچک و متقارن به نظر می‌رسد. به طور کلی، تورم و ناراحتی بعد از جراحی طی ۲-۳ روز اول به اوج خود می‌رسد و سپس در هفته‌های بعد به تدریج کاهش می‌یابد. طی هفته نخست عمل لابیا با لیزر خارش امری شایع است و نشان از روند بهبودی فرد است. در طول دوران نقاهت، از کشیدن و لمس زخم‌ها جدا اجتناب نمایید چرا که ممکن است باعث باز شدن بخیه یا احتمال عفونت آن شود. یک هفته بعد از جراحی علائمی چون تورم، درد و خارش باید به طور چشمگیری کاهش یابد. توصیه می‌شود که به مدت ۴ تا ۶ هفته از تامپون استفاده نکنید و از پوشیدن لباس‌های تنگ و لباس زیر جذب اجتناب نمایید. ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لابیاپلاستی فرد می‌تواند سایر فعالیت‌‌های خود را از سر بگیرد.

عمل لابيا با ليزر چه مزيت‌هايی نسبت به لابياپلاستی سنتی دارد؟

از مزایای عمده جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• عدم خونریزی به دلیل همزمانی انجام برش و انعقاد توسط لیزر
  • کم بودن درد و تورم ناشی از جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر
  • کوتاه بودن دوره نقاهت
  • بهبودی سریع
  • عدم نیاز به بخیه و یا با بخیه‌های محدودتر
  • عدم بروز جای زخم ناشی از برش
  • سرپایی بودن جراحی و عدم نیاز به بیهوشی و بستری

نقش موثر عمل لابيا با ليزر روی واژن در چه مواردی به اثبات رسيده است؟

جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر می‌تواند روی موارد ذیل تاثیر بسزایی داشته باشد:

• بهبود کیفیت رابطه جنسی بین زوجین
  • ممانعت از بروز هر نوع عفونت و التهاب واژن
  • تنظیم دوران پریودی
  • بهبود احتمال باروری
  • تغییر رضایت بخش اندازه و ظاهر لابیاها
  • درمان و یا بهبود هر نوع اختلال در خونریزی

انواع مراقبت ‌های بعد از عمل لابياپلاستی با ليزر چيست؟

معمولا یک هفته پس از انجام جراحی بخیه‌های بیمار جوش خواهند خورد هر چند به منظور محافظت از بیخه‌ها در برابر فشارانجام اقداماتی چون نزدیکی، ورزش و انجام فعالیت‌های شدید تا ۴۰ روز اجتناب نمود. با این حال انجام پیاده روی‌های سبک مجاز خواهد بود. برای اثربخشی بهتر جراحی لابیاپلاستی رعایت مراقبت‌ های بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر ذیل ضروری است:

• تا یک روز پس از عمل لابیا با لیزر از انجام استحمام و پس از آن هم از استحمام طولانی مدت اجتناب کنید.
  • جهت بروز احتمال باز شدن بخیه‌ها یا خونریزی آنها از انجام استحمام با آب داغ اجتناب نمایید.
  • از مراجعه به استخر، سونا و شنا اجتناب نمایید.
  • پس از هربار شستشوی ناحیه تناسلی چه در حمام و چه در سرویس بهداشتی حتماً خودتان را خشک کنید.
  • بهتر است حتماً از توالت فرنگی استفاده کنید تا مانع فشار به واژن شوید.
  • برای سه روز نخست پس از جراحی استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک را فراموش نکنید.
  • مصرف داروهای تجویز شده را برای کنترل درد و تورم جدی گرفته و حتما سروقت مصرف کنید.
  • استفاده از کپسول‌های ترمیم کننده، قرص ویتامین سی و کمپرس سرد در کاهش تورم نقش بسزایی دارد.
  • از سرپا ایستادن به مدت طولانی جداً اجتناب نمایید.

علائم خطرناک مرتبط با لابياپلاستی چه خواهد بود؟

وجود برخی علائم پس از انجام جراحی لابیاپلاستی بواسطه لیزر می‌تواند نشان دهنده شرایط خطرناک باشد، علائمی از جمله ترشح سبز و زرد از ناحیه تحت جراحی، بوی نامطبوع و در نهایت خونریزی غیرقابل کنترل می‌تواند نشانگر مشکل و بروز عفونت باشد.

چه بيماری هايی عمل لابيا با ليزر را تحت الشعاع خود قرار می دهند؟

افراد پیش از انجام عمل لابیا با لیزر باید از عدم وجود هر گونه بیماری مشکوک اطمینان حاصل کنند از همین رو فرد باید معاینه شده و تحت بررسی یک پزشک متخصص زنان قرار بگیرد. وجود هر گونه زگیل، تبخال، عفونت و خونریزی‌های طبیعی در فرد نیازمند درمان پیش از انجام عمل لابیاپلاستی است و از سوی دیگر برای بانوان متاهل تست پاپ اسمیر و آزمایشات غربالگری نیز ضروری است.

دوره نقاهت لابياپلاستی با ليزر چقدر است؟

اگر به دنبال آگاهی از دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر هستید باید بدانید که لابیاپلاستی دوره نقاهت کوتاهی نسبت به جراحی دارد و با فاصله کوتاهی پس از انجام آاین جراحی بیمار قادر است به ادامه فعالیت خود بپردازد. یکی از مزایای بسیار محبوب این رویکرد درمانی همان دوره نقاهت کوتاه آن و بهبودی فوری آن می‌باشد.

هزينه عمل لابيا پلاستی با ليزر چقدر است؟

هزینه عمل لابیا پلاستی با لیزر بسته به میزان افتادگی پوست بیمار، سن بیمار، نوع جراحی مد نظر، نوع لیزر، میزان تخصص پزشک متخصص و تعداد عمل‌های جراحی متفاوت خواهد بود و این هزینه پس از معاینه توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد. برای اطلاع از هزینه دقیق این عمل ضروری است ابتدا توسط یک متخصص زنان و زایمان معاینه شوید.

و کلام آخر

یکی از جدیدترین روش‌های دنیای جراحی زیبایی در بانوان و به خصوص جراحی‌های زیبایی واژن استفاده از لیزر می‌باشد. دقت بالای لیزر در برش، نتیجه جراحی زیبایی واژن یا همان عمل لابیا با لیزر را زیباتر می‌کند. علاوه بر این، عوارض احتمالی لابیاپلاستی بواسطه لیزر بسیار کمتر از جراحی کاهش لابیا است و فرد می‌تواند پس از نیم ساعت استراحت بدون هیچ مشکلی به خانه بازگردد.

در مقاله حاضر سعی کردیم در خصوص موارد متعدد لابیاپلاستی بواسطه لیزر از جمله دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر، هزینه عمل لابیا پلاستی با لیزر و مراقبت ‌های بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر اطلاعاتی ارائه دهیم. پزشکان مرکز ما سابقه بیش از هزار جراحی موفق لابیا به لیزر را داشتند، دستگاه‌های مورد استفاده در مرکز ما از بهترین‌های اروپا و آمریکا ست که به صورت ماهانه تعمیر شده و از انجام جراحی توسط افراد غیرمتخصص و غیرمعتبری که تجربه اینکار را ندارند پرهیز نمایید.