داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان

استفاده از داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان، روش موثر و ساده‌ای برای از بین بردن علائم زگیل تناسلی است. از نگاه طب سنتی، داروهای گیاهی، توان مقابله با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را دارند. اگر به دنبال موثرترین و کم عارضه‌ترین روش برای درمان زگیل تناسلی زنان هستید، می‌توانید روش‌های سنتی و داروهای گیاهی را امتحان کنید. البته فراموش نکنید که هیچ کدام از این درمانها، جایگزین روشهای پزشکی نیست و در صورت ابتلا، باید حتماً به یک متخصص مراجعه نموده و در کنار داروهایی که مصرف میکنید، با مشورت پزشک از داروهای گیاهی نیز استفاده نمایید.

Herbal-medicine-for-female-genital-warts

زگيل‌های تناسلی و آشنايی با داروی گياهی برای زگيل تناسلی زنان

زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی است که عامل آن، ویروس پاپیلومای انسانی یا همان (HPV) می‌باشد. آن طور که محققان می‌گویند، ویروس HPV، بیش از ۴۰ سویه دارد که ناحیه تناسلی در مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. زگیل‌های تناسلی یک بیماری مسری بوده که از طریق رابطه جنسی و تماس مستقیم با زگیل و پوست آلوده به ویروس HPV منتقل می‌شود. مشکل اینجاست که دوره نهفتگی و کمون ویروس HPV هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد و فرد بیمار، بدون آنکه بداند، عفونت را به شریک جنسی خود منتقل می‌کند.

زگیل‌های تناسلی زنان، بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می‌کند و به صورت زائده‌های گوشتی و برجسته (شبیه به گل کلم) ظهور می‌یابد. این زگیل ها، بر روی دیواره‌ها و مجرای واژن، نواحی میانی دستگاه تناسلی بیرونی و مقعد و نیز سرویکس یا دهانه رحم رشد می‌کنند. به علاوه محل رشد این زگیل‌ها گلو و دهان شخصی است که با فرد مبتلا به زگیل تناسلی، ارتباط جنسی دهانی داشته است. گاهی این زگیل‌ها بسیار کوچک‌اند و ممکن است نادیده گرفته شوند.

زگیل تناسلی، عارضه‌ای جدی است که نباید آن را دست کم گرفت. خوشبختانه روش‌های درمانی پزشکی فراوانی برای این عارضه وجود دارد. در کنار روشهای پزشکی، میتوان به درمانهای گیاهی نیز اشاره کرد که به نوعی مکمل روشهای پزشکی به شمار میروند. استفاده از انواع داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان، راهکار موثری برای مقابله با این بیماری شایع در زنان است.

 

 

روغن درخت چای و تاثير آن به عنوان داروی گياهی برای زگيل تناسلی زنان

البته بهتر است بگوییم روغن درخت چای و روغن‌های توجا. استفاده از این داروهای گیاهی، روشی موثر برای درمان زگیل تناسلی است؛ چرا که این روغن ها، از خواص طبیعی ضد ویروسی و ضد قارچی برخوردارند و از دیرباز برای معالجه برخی مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در واقع به عنوان داروهای گیاهی مخصوص زگیل تناسلی زنان کاربرد داشتند.

روغن درخت چای، نوعی داروی ضد قارچ است. می‌توانید خودتان امتحان کنید و از تاثیرات آن شگفت زده شوید. کافیست تنها یک قطره از روغن را با آب رقیق کنید. (برای این کار می‌توانید یکی دو قطره از روغن درخت چای را با دو قطره روغن نارگیل ترکیب نمایید.) حالا این داروی گیاهی برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان را مستقیماً بر روی زگیل‌ها بمالید.
البته از آنجایی که ممکن است برخی افراد نسبت به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، توصیه می‌کنیم که در ابتدا یک قطره از این دارو را روی نواحی دیگر از بدن (مثلا پشت دست) امتحان و بعد از آن استفاده کنید.

ممکن است با استفاده از این داروی گیاهی برای درمان زگیل تناسلی زنان، کمی تورم، خارش و سوزش را تجربه کنید که این کاملاً طبیعی است و تاثیر دارو در کوچک شدن زگیل را نشان می‌دهد. استفاده از این دارو باید به مدت یک هفته حداقل ادامه پیدا کند تا تاثیرات آن را به عینه ببینید. البته در صورت تشدید خارش و سوزش، از ادامه مصرف آن صرف نظر کنید.

درباره روغن توجا: نتیجه تحقیقات مشخص کرده که یک قطره روغن توجا (البته به شرط برخورداری از خلوص ۱۰۰ درصد) می‌تواند درمان خوبی برای زگیل‌های تناسلی زنان باشد. تاثیر روغن توجا در پاکسازی زگیل با استعمال مستمر آن در نواحی آسیب دیده از پوست، خیلی سریع نمایان می‌شود.

 

درمان قطعی زگيل تناسلی با طب سنتی و گياه گون

هزاران سال قبل، انسان‌ها از گیاهان و مشتقات بدن حیوانات برای درمان مشکلات سلامتی استفاده می‌کردند. تا پیش از آنکه علم پزشکی به این حد از توسعه و پیشرفت برسد، درمان‌های سنتی تنها راه رهایی از بیماری‌های مختلف محسوب می‌شد. زگیل‌های تناسلی از بیماری‌هایی می‌باشد که طب سنتی برای درمان آن راهکارهایی را ذکر کرده است. استفاده از گون، مصداق بارز درمان قطعی زگیل تناسلی با طب سنتی است.

در تحقیقات پزشکی ثابت شده که گون در تحریک فعالیت سلول‌های بدن نقش دارد و فعالیت سیستم ایمنی را بیشتر می‌کند. از این گیاه برای درمان مشکلات ناشی از نقص ایمنی بدن استفاده می‌شود. گون سطح اینترفرون در بدن را به حداکثر می‌رساند و با افزایش آنتی بادی ها، به جنگ میکروب‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا می‌رود.

محققان، بارها و بارها تاثیر گون در مهار ویروس‌های فعال درون سلول‌های اپیتلیال گردن رحم را مورد بررسی قرار داده و به نتایج مثبتی دست یافته اند. گون به عنوان داروی گیاهی برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان، می‌تواند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد و یا در قالب مکمل برای تقویت اندام‌های بدن مصرف شود.

 

گل مهر طلا Goldenseal چگونه به درمان زگيل‌های تناسلی زنان کمک می کند؟

از دیگر انواع داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان، گل مهر طلا است. این نام زیبا، معرف یکی از بهترین داروهای ضد میکروبی است که برخی از افراد در جهان، آن را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قدرتمند می‌شناسند.  جالب است بدانید که گل مهر طلا، جزو پرفروش‌ترین داروهای گیاهی در آمریکا به شمار می‌رود که استفاده از آن نه تنها درمان سریع زگیل تناسلی زنان را به همراه دارد، بلکه در معالجه مشکلات پروستات نیز کاربردهای فراوانی دارد. نام دیگر داروی گیاهی گل مهر طلا، خوک طلایی است. این دارو در پیشگیری از سرماخوردگی و ابتلا به آنفولانزا نیز کاربرد دارد.

 

درمان صد در صد زگيل تناسلی زنان با عصاره قارچ ريشی (Reishi)

بسیاری از کارشناسان طب سنتی، قارچ را دارویی عالی برای تقویت فعالیت سیستم ایمنی می‌دانند و معتقدند که قارچ با آن خواص شگفت انگیز خویش، قادر به افزایش سلول‌های CD4 است. این سلول ها، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشند. با مصرف قارچ، تولید اینترفرون‌ها (IL-1 و IL-2) بیشتر می‌شود. به دنبال آن سیستم ایمنی جان تازه‌ای می‌گیرد و با نیروی بیشتری به جنگ عوامل ویروسی می‌رود. آن طور که از نتایج مطالعات بالینی پیداست، استفاده موضعی از عصاره قارچ ریشی به عنوان داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان، به پاکسازی زگیل ناشی از ویروس ویروس پاپیلومای انسانی کمک شایانی خواهد کرد.

 

اکيناسه، بهترين داروی گياهی برای زگيل تناسلی زنان

اکیناسه، گیاهی محبوب و پرطرفدار است که به سبب برخورداری از خواص ضد التهابی، در مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی کارایی دارد و می‌تواند ویروس تبخال، کرونا و آنفولانزا را از بین ببرد. ترکیبات عصاره اکیناسه، با تحریک ایمنی بدن، تاثیر خود را در نابودی ویروس‌ها نشان می‌دهند. این داروهای گیاهی مخصوص زگیل‌های تناسلی زنان، در پیشگیری از ابتلا به ویروس HPV مفید است.

محققان طب سنتی می‌گویند، اکیناسه احتمال عود دوباره ویروس را کاهش می‌دهد و با بالا بردن توان محافظتی بدن در برابر ترشحات ویروسی در مبتلایان به زگیل‌های تناسلی، طی ۱۲ ماه بیمار را به یک سطح نسبی از بهبودی می‌رساند. طریقه مصرف این داروی گیاهی برای زگیل تناسلی، ساده است. شما می‌توانید به عنوان یک مکمل مقوی از آن استفاده کنید و یا برای مصارف موضعی آن را به کار ببرید.

داروی گياهی برای زگيل تناسلی زنان، کورکومين

کورکومین در واقع همان ماده‌ای است که در بسیاری از کشورها از آن برای تولید ادویه زردچوبه هندی استفاده می‌شود. کورکومین از آن دسته ترکیبایت است که سرشار از کورکومینوئیدها است. بررسی‌ها نشان دهنده آن است که کورکومینوئید، شرایط سرکوب مولکول‌های ویروسی و عوامل سرطانی را فراهم می‌کند و با این کار، بسیاری از عوامل بیماری زا را از بین می‌برد. بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته، تاثیرات چشمگیر کورکومین در کاهش انکوژن HPV و افزایش پاکسازی ویروس اچ پی وی HPV ۱۶ باعث شده تا بسیاری از پزشکان طب سنتی آن را جزو بهترین نوع داروی گیاهی برای زگیل تناسلی به شمار آورند.

 

توس و تاثير آن در درمان زگيل تناسلی زنان

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین داروهای گیاهی که در طب سنتی برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان مطرح شده است اشاره کنیم، مسلماً از توس نام خواهیم برد. علم طب سنتی بر این باور تاکید دارد که پوست درخت توس یا پوست درخت بید، قابض است و از همین رو می‌تواند به ترمیم زخم و زگیل‌هایی مثل زگیل صورت کمک کند.
عصاره توس، حاوی مقادیر فراوانی از سالیسین بوده که با برخورداری از خواص اسیدی، قادر به حل کردن زگیل‌ها است. برای بهره مندی از خواص توس به عنوان داروی گیاهی برای زگیل‌های تناسلی، می‌توانید به صورت موضعی از آن استفاده کنید.

 

برگ درخت زيتون، يک داروی گياهی برای زگيل تناسلی زنان

همان گونه که می دانید زیتون یکی از شگفت انگیز ترین میوه‌هایی است که در طبیعت یافت می شود. در واقع زیتون، دنیایی از فواید شفابخش را در خود جای داده است و یکی از بهترین گزینه ها برای درمان زگیل تناسلی به شمار می‌رود. برگ درخت زیتون، سرشار از پلی فنول و دارای خواص ضد التهابی است. از این رو می‌تواند مانع از آسیب دیدگی DNA شده و از آن در برابر عوامل مخرب محافظت نماید. برگ درخت زیتون، درمان زگیل‌های تناسلی با طب سنتی است. این داروی گیاهی ایمنی بدن در برابر انواع بیماری‌های ویروسی از جمله زگیل تناسلی را افزایش می‌دهد.

 

درمان زگيل تناسلی با تغيير در رژيم غذايی

فراموش نکنید بهبود علائم زگیل‌های تناسلی با مصرف داروی گیاهی برای زگیل تناسلی، مشروط بر این است که به طور مداوم و پیوسته از آن استفاده شود. در کنار استفاده از داروی گیاهی برای زگیل‌های تناسلی، با تغییر رژیم غذایی نیز می‌توان یک قدم بزرگ در راستای بهبود این عارضه برداشت. کارشناسان سلامت مصرف روزانه ۴ تا ۵ وعده سبزیجات را برای درمان زگیل تناسلی توصیه می‌کنند. سبزیجاتی نظیر کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی، گل کلم و جوانه بروکسل به سبب داشتن مقادیر فراوانی از ایندول-۳-کاربینول در بهبود زگیل‌های تناسلی نقش مثبتی خواهند داشت.

بهترین مواد غذایی برای درمان زگیل تناسلی:

  • مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان از جمله گوجه فرنگی، گیلاس، کدو، فلفل دلمه ای، انواع توت و…
  • سبزیجات دارای برگ سبز مثل کلم پیچ و اسفناج
  • لوبیا و نخود
  • گوشت لخم
  • غلات
  • بادام

و چه غذاهایی را نباید بخوریم:

  • مواد غذایی آلرژین و حساسیت‌زا مانند ذرت، لبنیات و مواد افزودنی
  • غذاهایی که با چربی‌های ترانس فراوری شده‌اند
  • کافئین و دیگر محرک‌ها
  • پاستا و ماکارونی
  • گوشت قرمز

 

درمان سريع زگيل تناسلی زنان با روش‌های خانگی

طبق نظریه کارشناسان سلامت، ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی، بیش از یکسال در بدن بیمار می‌ماند و با گذشت یک بازه زمانی ۱۸ ماهه، از بدن فرد خارج می‌شود. خوشبختانه روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن این زگیل‌ها وجود دارد که درمان‌های خانگی بخشی از آن است. البته درمان قطعی زگیل‌های تناسلی زنان با روش‌های خانگی ممکن نیست و این راهکارها تنها می‌توانند علائم این عارضه را کاهش دهند؛ بنابراین باید برای درمان قطعی و کامل آن، از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. در ادامه مطلب برخی از روش های درمان سریع زگیل‌های تناسلی را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

۱٫ چای سبز

سینکاتچین، نام داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان است که حاوی مقادیر فراوانی از چای سبز بوده و از این رو، در درمان زگیل‌های تناسلی زنان موثر است. شما می‌توانید با تهیه این پماد از داروخانه، علائم زگیل‌های تناسلی را از بین ببرید. اگر امکان تهیه این پماد را ندارید، مقداری از عصاره چای سبز را با یکی دو قطره روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را روی زگیل‌ها بگذارید.

۲٫ سیر

سیر یک داروی ضد قارچ است که خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. تجربه نشان داده که قورت دادن سیر حبه ای، باعث ریشه کن شدن ویروس می‌شود. پس شما می‌توانید از سیر به صورت خوراکی استفاده کنید؛ اما ما پیشنهاد دیگری داریم که به درمان زگیل‌های تناسلی زنان کمک می‌کند. سیر را له کنید و آن را بر روی زگیل‌ها قرار دهید. حالا روی زگیل را پانسمان کرده و اجازه دهید حداقل ۲۰ دقیقه بماند. با گذشت این مدت زمان، محل زگیل‌ها را بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا زگیل‌ها به تدریج خشک شوند و بیفتند.

۳٫ سرکه سیب

یکی از درمان‌های خانگی موثر و ساده برای از بین بردن زگیل تناسلی در زنان، روی آوردن به سرکه سیب است. یک تکه پنبه را آغشته به سرکه سیب نمایید و آن را بر روی زگیل‌ها قرار دهید. محل زگیل‌ها را با باند، ببندید و بگذارید یک شب بماند. با این کار زگیل‌ها تغییر رنگ می‌دهند و رنگشان قهوه‌ای و مشکی می‌شود. آرام آرام پوست مرده کنده شده و به مرور زگیل‌ها از بین می‌روند.

۴٫ جوش شیرین

جوش شیرین، خاصیت تمیزکنندگی دارد و نه تنها ضدعفونی کننده است، بلکه ضد التهاب نیز هست. از این رو برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان می‌توان روی آن حساب کرد. اگر جوش شیرین را با سرکه سیب مخلوط کنید، خواص آن دوبرابر می‌شود. جوش شیرین را به تنهایی و یا همراه با سرکه سیب، روزی دوبار روی زگیل‌ها قرار دهید و یا بگذارید در طول شب بر روی زگیل‌ها بماند. این کار را تا از بین رفتن کامل زگیل‌ها ادامه دهید.

۵٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا داروی گیاهی برای درمان زگیل‌های تناسلی زنان است. برای استفاده از آلوئه ورا و درمان صددرصد زگیل‌های تناسلی، پوست این گیاه را بکنید و ماده موجود در داخل آن را روی زگیل‌ها بمالید. محل مورد نظر را پانسمان کرده و این کار را به مدت دو هفته هر روز (روزی دوبار) تکرار کنید. اگر ماده آلوئه ورا خالص باشد، مطمئن باشید که نتیجه بخش است.

جمع‌بندی

خوشحالیم که تا بدین لحظه همراه‌مان بودید. ما در این مقاله راجع به داروی گیاهی برای زگیل تناسلی زنان صحبت کردیم و از درمان قطعی زگیل تناسلی با طب سنتی گفتیم. درمان صد در صد زگیل تناسلی زنان و درمان سریع زگیل تناسلی زنان، از دیگر موضوعاتی بود که درباره آن با شما حرف زدیم. امیدواریم مطالبی که تا اینجا خوانید، مفید بوده باشد.
یادتان باشد که برای درمان زگیل‌های تناسلی، باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. پزشک با بررسی وضعیت بیمار، مناسب‌ترین دارو را برای درمان او در نظر می‌گیرد. کلینیک تخصصی ما فعالیت خود را در این زمینه تعریف کرده و هم اکنون آماده ارائه خدمات به بیماران عزیز است. همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید