دکتر زنان برای زگیل تناسلی

دکتر زنان برای زگیل تناسلی لازم است؟ آیا لازم است که زگیل تناسلی را درمان کنم؟ چرا باید برای درمان زگیل هایی تناسلی به پزشک متخصص زنان مراجعه کنم؟ چگونه باید بهترین دکتر زنان برای زگیل تناسلی را پیدا کنم؟ موارد بالا سوالاتی هستند که اگر اخیرا دچار زگیل های تناسلی شده باشید در ذهن شما ایجاد شده اند. در واقع در همین ابتدا به شما می گویم که درمان زگیل تناسلی بسیار مهم و جدی است و بهتر است که برای درمان آن ها هرچه سریع تر اقدام کنید تا مشکلات بزرگتری برای شما ایجاد نشود و حتما به دکتر زنان برای زگیل تناسلی تهران مراجعه کنید.

Gynecologist-for-genital-warts

بهترين دکتر زنان در تهران برای زگيل تناسلی

در ابتدا بهتر است که به صورت خلاصه با خصوصیات زگیل تناسلی آشنا شوید. زگیل تناسلی یک عفونت بسیار شایع مقاربتی است و در اغلب موارد بر روی اندام تناسلی و یا اطراف آن ایجاد می شود. اندازه زگیل ها از برآمدگی های بسیار ریز تا توده های گوشتی بزرگ متفاوت است. این زگیل ها در نتیجه ابتلا به ویروس HPV ایجاد می شوند و افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند، آن را از طریق رابطه جنسی، مقعدی و یا دهانی به دیگران منتقل می کنند.

اما شاید سوال بعدی که در ذهن شما ایجاد شده است این است که چرا باید برای درمان زگیل های تناسلی به بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی مراجعه کرد. دلیل آن این است که بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی شناخت کاملی از ناحیه تناسلی زنان و بیماری ها و راه های درمان آن ها دارد و به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای درمان زگیل های تناسلی پزشک زنان است.

در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد پیدا کردن بهترین دکتر زنان برای زگیل تناسلی مواردی را در اختیار شما بگذاریم و سپس در مورد درمان این بیماری نیز به صورت خلاصه مواردی که نیاز است بدانید را در اختیار شما بگذاریم. این مورد سوالی است که نمی توان به راحتی به آن جواب داد زیرا بهترین پزشک بودن موردی است که به موارد بسیار زیادی بستگی دارد و بهترین پزشک برای هر فرد می تواند متفاوت باشد زیرا شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است.

از طرف دیگر هیچ پزشکی نمی تواند ادعای بهترین بودن در کار خود را داشته باشد و به دلیل تمام این موارد است که نمی توان به طور قطع اعلام کرد که بهترین پزشک متخصص زنان کیست. برای این که بتوانید بهترین دکتر زنان برای زگیل تناسلی را بشناسید، باید تحقیق کنید و شرایط خود را نیز در نظر بگیرید. در ادامه ما موارد و راه هایی را قرار دادیم که می توانید با در نظر گرفتن آن ها در تحقیقات خود، در نهایت دکتر زنان خوب برای درمان زگیل تناسلی را پیدا کنید.

 

راه هايی برای پيدا کردن بهترين دکتر زنان برای زگيل تناسلی

با توجه به پیشرفت دنیای مجازی، امروزه تحقیق کردن در مورد پزشکان بسیار آسان شده است و شما می توانید به سادگی و با جستجوی نام هر پزشکی در فضای مجازی در مورد آن پزشک هر آن چه را که نیاز دارید را بیابید. پس کار خود را با تحقیق کردن در مورد دکتر زنان برای زگیل تناسلی در شهر خود آغاز کنید. برای این که از تحقیقات خود به نتیجه مطلوبی برسید، باید موارد زیر را در تحقیقات خود در نظر بگیرید:

داشتن مدرک معتبر و مجوز های لازمه

از جمله اولیه ای ترین مواردی که در تحقیقات خود برای یافتن بهترین دکتر زنان برای زگیل تناسلی باید در نظر داشته باشید، داشتن مدرک معتبر و مجوز های لازمه است. همچنین اگر پزشکی دارای فوق تخصص و یا فلوشیپ در زمینه مشکل شما باشد، یک مزیت نسبت به دیگران دارد زیرا مقداری بیشتر از دیگران در مورد مشکل شما آموخته است.
اما توجه داشته باشید که صرفا داشتن فوق تخصص مرتبط با مشکل شما دلیل برتری آن پزشک نسبت به دیگر پزشکان نیست زیرا بهترین بودن به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

خوش نامی پزشک

وقتی که پزشکی در زمینه ای کاری خود بین بیمارانش خوش نام و خوش آوازه باشد و به قولی بیمارانش از او راضی بوده باشند، احتمال این که شما هم از درمان خود راضی باشید بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل برای انتخاب پزشک زنان خوب، خوش نام بودن پزشک در بین بیمارانش را نیز در نظر بگیرید.
شما می توانید با پرس و جو از بیماران یک پزشک این به این مورد پی ببرید که آیا پزشک واقعاً درمان های خوب و موثری انجام داده است و یا خیر.

تجربه بالا

تخصص در کنار تجربه به تبحر تبدیل می شود. وقتی که پزشکی تجربه بالایی دارد به این معناست که تشخیص ها و درمان های بسیار زیادی انجام داده است و از هر یک از آن ها به دانش خود اضافه کرده است. پزشکی که تجربه بیشتری داشته باشد، معمولا تشخیص های سریع تر و درمان های موثر تری هم خواهد داشت.

به روز بودن علم و تجهیزات

علم پزشکی نیز همانند دیگر علوم روز به روز در حال پیشرفت است و این پیشرفت باعث راحت شدن تشخیص ها و تاثیر گذارتر شدن درمان ها می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که پزشکی که انتخاب می کنید علم و تجهیزات بروزی داشته باشد تا تشخیص آسان و سریع و درمان تاثیر گذار تری را داشته باشید.
پس توجه داشته باشید که به روز بودن تجهیزات و متد های درمانی صرفا یک شعار نیست و می تواند تاثیر گذاری بسیار زیادی داشته باشد.

دسترسی آسان به پزشک

در طول دوره درمان، شاید نیاز باشد که جلسات متعددی را برای آماده شدن برای درمان، انجام درمان و سپس مراقبت های پس از درمان به دکتر زنان خود مراجعه نمایید و به همین دلیل است که آسان بودن دسترسی به پزشک بسیار مهم می شود.

پس اگر شاغل هستید و یا به هر دلیل دیگری تنها ساعات خاصی از روز را می توانید به درمان اختصاص دهید، آسان بودن دسترسی به پزشک برای شما بسیار مهم خواهد شد. هرچه که شما زمان کمتری را در طول رسیدن به پزشک هدر بدهید، قطعا به نفع شما خواهد بود. همچنین این نکته را نیز بررسی کنید که اگر زمان های خاصی را می توانید به درمان اختصاص دهید، پزشک شما در آن زمان ها در دسترس باشد.

خوش اخلاقی

همان طور که خواندید، در طول دوره درمان شاید نیاز باشد که دفعات متعددی به پزشک زنان خود مراجعه کنید و ساعاتی را با پزشک خود بگذرانید. به همین دلیل است که خوش اخلاقی پزشک مهم می شود. همان طور که یک پزشک خوش اخلاق و خوش رفتار می تواند به بیمار خود انرژی دهد و درمان را برای او آسان تر کند، یک پزشک بد اخلاق تاثیر دو برابری در کند شدن روند درمان دارد. پس اگر فکر می کنید که به این مسائل حساس هستید، خوش اخلاق بودن پزشک را نیز یکی از اولویت های خود قرار دهید.

چرا درمان زگيل تناسلی بسيار مهم است و چه زمانی به دکتر زنان برای زگيل تناسلی مراجعه کنيم

بیش از ۱۰۰ نوع مختلف HPV وجود دارند. بسیاری از انواع HPV آن قدر ضعیف هستند که اصلا باعث ایجاد هیچ نشانه ای از جمله زگیل تناسلی نمی شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است که اغلب HPV هایی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند در ادامه به سرطان تبدیل نمی شوند اما خطر آن جایی فرد را تهدید می کند که ممکن است فرد در عین حال به چندین نوع HPV مبتلا شده باشد.

به طور کلی از بین ۱۰۰ نوع مختلف HPV، حداقل ۱۴ نوع تشخیص داده شده که می توانند باعث ایجاد سرطان در ناحیه تناسلی شوند. از جمله دلایل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم، وجود HPV است. به همین دلیل است که رسیدگی به زگیل های تناسلی و همچنین ویروس HPV بسیار مهم می شود و معمولا پزشک هم برای زنانی که به دلیل HPV و یا زگیل های تناسلی مراجعه کرده اند آزمایش های غربالگری سرطان را تجویز می کند. به طور کلی و به دلیل اهمیت این موضوع به زنان توصیه می شود که:

  • در رده سنی ۲۱ تا ۲۹ سال، هر ۳ سال یکبار غربالگری دهانه رحم که به تست پاپ اسمیر گفته می شود را انجام دهند
  • در سنین ۳۰ تا ۶۵ سال هر ۳ سال یک بار تست پاپ اسمیر و هر ۵ سال یکبار تست HPV را انجام دهند

پس در نهایت مشخص شد که دلیل اهمیت پیگیری و درمان سریع زگیل تناسلی، جلوگیری از ایجاد مشکلات بزرگتر مانند سرطان دهانه رحم است.

 

درمان ها و دکتر زنان خوب برای درمان زگيل تناسلی

همان طور که خواندید، زگیل های تناسلی به دلیل آلوده شدن فرد به HPV ایجاد می شوند و متاسفانه در حال حاضر هنوز هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد و سیستم ایمنی بدن در طول زمان به صورت طبیعی با این ویروس مبارزه می کند و آن را از بین می برد. اگر زگیل های تناسلی ایجاد شده باعث ناراحتی و یا درد می شوند، می توان با استفاده از درمان های تسکین دهنده و یا به طور کلی برداشتن زگیل این ناراحتی ها را از بین ببرند. همچنین این درمان ها کمک می کنند تا احتمال انتقال این ویروس به دیگران کاهش یابد. دارو هایی که برای درمان زگیل های تناسلی انجام می شود شامل موارد زیر است:

  • پودوفیلوکس
  • پودوفیلین
  • تری کلرواستیک اسید

در افرادی که زگیل های بزرگ تری دارند و یا این که شدت بیماری بیشتر است، پزشک حذف زگیل ها را با روش های زیر توصیه می کند:

  • سرما درمانی: در این روش زگیل ها با نیتروژن مایع منجمد می شوند. به این روش اصطلاحا کرایوتراپی گفته می شود و معمولا عوارضی مانند درد و تاول به همراه دارد.
  • برداشتن با جراحی: در این ابتدا ناحیه با استفاده از بی حسی های موضعی بی حس می شود و سپس پزشک با استفاده از تیغ جراحی زگیل ها را می برد
  • الکتروکوتر: در این روش زگیل های روی پوست با استفاده از یک دستگاه الکتریکی سوزانده می شوند که بسته به شرایط یا با بی حسی موضعی انجام می شود و یا این که نیاز است بیمار به طور کلی بیهوش شود
  • لیزر درمانی: در این روش جراح از پرتو های قدرتمند برای از بین بردن زگیل ها استفاده می کند و بعد از این کار برای فرد درد و سوزش ایجاد می شود

بسیار مهم است که اصلا برای برداشتن و یا درمان زگیل های تناسلی از روش های سنتی و غیر تخصصی دیگر استفاده نکنید زیرا با این کار احتمال بازگشت زگیل ها بسیار زیاد می شود و همچنین فرد همچنان منتقل کننده ویروس خواهد بود.

جمع بندی مطالب و سخن پايانی

در این مقاله سعی کردیم تا هر آن چه را که نیاز است در رابطه با دکتر زنان برای زگیل تناسلی بدانید در اختیار شما بگذاریم تا اگر اخیرا دچار این بیماری شده اید یک دید کلی نسبت به آنچه که باید انجام دهید داشته باشید. همان طور که تا به این جا خواندید، مشخص شد که رسیدگی به زگیل های تناسلی بسیار مهم است و دلیل آن هم این است که ویروس HPV احتمال ایجاد سرطان های ناحیه تناسلی مانند سرطان دهانه مقعد را به مقدار زیادی افزایش می دهد.

از طرفی این زگیل ها نشان دهنده این هستند که شما می توانید این ویروس را به دیگران منتقل کنید و آن ها را هم آلوده کنید و به همین دلیل درمان آن بسیار مهم خواهد بود.
از طرفی خواندید که ویروس HPV در بسیاری از موارد باعث ایجاد زگیل تناسلی نمی شود اما باز هم می تواند باعث ایجاد سرطان شود و به همین دلیل انجام چکاپ های دوره ای بسیار مهم است.

به هر حال، اگر دچار زگیل های تناسلی شده اید، می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی زنان ما در ابتدا با مشورت و کمک پزشکان حاذق و با تجربه مجموعه به تشخیص قطعی مشکل خود بپردازید و سپس در صورت نیاز در همین مجموعه و با استفاده از بروز ترین تجهیزات و متد های درمانی، درمان خود را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید