بهترین دکتر زنان در تهران

مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران از اولین قدم‌هایی است که بانوان می‌توانند در جهت مراقبت از خود بردارند. از پریودهای نامنظم گرفته تا گذراندن دوره یائسگی، دکتر زنان می‌تواند بهترین دوست و پزشک مراقبت‌های اولیه شما باشد. معاینات دوره‌ای توسط متخصص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر یافتن دکتر خوب باید به دنبال یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران یا شهرستان باشید که هم باسابقه و معتبر باشد و هم مجهز به روش‌ها و دستگاه‌های بروز دنیا در مورد مسائل زنان و باروری باشد.


The-best-gynecologist-in-Tehran

اهمیت مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران

اهمیت مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران این است که با انجام معاینات منظم لگنی و تست‌های غربالگری مختلف مورد نیاز مانند تست پاپ اسمیر اگر هر مشکلی مانند عفونت، سلول‌های پیش سرطانی، التهاب، بیماری‌های مقاربتی و … وجود داشته باشد، قبل از اینکه منجر به عواقب ناگواری مانند ناباروری و یا حتی از دست دادن جان شود، تشخیص داده شده و اقدامات درمانی لازم انجام می‌شود.

بسیاری از بیماری‌های زنان مانند انواع کیست‌ها قبل از تشدید شدن ممکن است علائمی از خود نشان ندهند و با مراجعه به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران می‌توانید زودتر از آن‌ها اطلاع پیدا کنید. همچنین برخی از بیماری‌های زنان دارای علائم مشابه هستند و تنها بهترین دکتر زنان در تهران است که می‌تواند با دانش کافی و قدرت تشخیص بالا بهترین تشخیص و درمان را برایتان در نظر بگیرد.

ویژگی‌های بهترین دکتر زنان در تهران

شاید شما برای اولین بار است که می‌خواهید به متخصص زنان مراجعه کنید یا قبلاً مراجعه کردید ولی تجربه خوبی نداشتید؛ بنابراین طبیعی است که برای پیدا کردن یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران که واقعاً در این زمینه برایتان مفید باشد و همچنین پیدا کردن بهترین دکتر زنان در تهران دچار سردرگمی شوید.

به همین دلیل ما در این بخش ویژگی‌های بهترین دکتر زنان در تهران را برایتان خواهیم گفت تا هنگام تحقیق و جست‌وجو در مورد شماره دکتر زنان برای گرفتن وقت ملاقات و همچنین هنگام رودررویی با متخصص موردنظر این ویژگی‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود این ویژگی‌ها در پزشک به او اعتماد کنید. این خصوصیات مهم عبارت‌اند از:

  1. داشتن مدارک معتبر و حرفه‌ای

متخصص زنانی که قرار است برای سال‌ها مراقبت و مشورت در طول مسائل مختلف اعم از پریودی، بارداری، یائسگی و… انتخاب کنید، باید از یک دانشگاه پزشکی معتبر دارای گواهینامه هیئت‌مدیره باشد.

این گواهی‌ها که معمولاً در مطب متخصصان با تجربه به‌صورت قاب کرده در دیوار مطب یا در سایت پزشک مربوطه قابل مشاهده است، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که متخصص شما در مورد مسائل تخصصی زنان آموزش دیده است و دارای مجوز معتبر برای دنبال کردن مشکلات زنان است.

همچنین می‌توانید بصورت واضح در این مورد با پرفسور متخصص زنان در تهران صحبت کنید و از او در مورد مدرک و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده است، بپرسید.

  1. قابل دسترس بودن

یک متخصص مشهور ممکن است همیشه مشغول قرار ملاقات‌های روزانه خود باشد. بااین‌حال، به این معنی نیست که او غیرقابل‌دسترس است. معمولاً بهترین دکتر زنان در تهران متخصصی است که حتی با داشتن مراجعان زیاد توجه کافی به هر بیماری دارد و از طریق روش‌های مختلف مانند فضای مجازی، تلفن، پیامک و … در صورت نیاز پاسخ سؤالات و مشکلات بیمار را به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

همچنین شما نباید برای ملاقات متخصص خود بخصوص در موارد ضروری نیاز به صبر زیاد و روزها انتظار برای دیدار پزشک داشته باشید. گاهی اوقات نیز بخصوص در صورت وجود بیماری‌های خاص مانند کیست‌های تخمدان، فیبروم رحم و … یا بارداری ممکن است نیاز باشد که متخصص شما سریعاً شما را ملاقات کند و باید این مورد حتماً از همان ابتدای امر در انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران در نظر گرفته شود.

  1. دلسوز و مهربان باشد.

یک پرفسور متخصص زنان در تهران کیفیت ذاتی مراقبت و شفقت را به نمایش می‌گذارد. طبیعت دلسوز پزشک می‌تواند به برقراری ارتباط خوب با بیماران کمک کند. اگرچه پزشک باید از گوش دادن به صحبت صدها زن در مورد علائم خود خسته شده باشد، اما او همیشه با دلسوزی و صبر با هر بیمار رفتار می‌کند.

  1. اعتمادبه‌نفس و ارتباط برقرار کردن

بهترین دکتر زنان در تهران برای شما کسی است که شما در حضور او حس اعتمادبه‌نفس داشته و راحت باشید. چنین پزشکانی قدرت ارتباطی بالایی دارند و از همان ابتدا طوری رفتار می‌کنند که به شما حس اعتماد و آرامش بدهند.

در این صورت در هنگام صحبت کردن در مورد مشکل یا علائم خود و حتی خصوصی‌ترین مسائل خود هیچ تردید یا خجالتی احساس نخواهید کرد. این ارتباط و داشتن اعتماد بسیار مهم است و هم به شما و هم به متخصص کمک می‌کند تا بتواند به بهترین نحو مشکلات موجود را تشخیص داده و درمان نماید.

همه این‌ها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد پزشک با تجربه و آگاه است و می‌تواند بهترین تشخیص و درمان را به شما ارائه دهد.

  1. کنجکاوی

برخی از زنان ممکن است خجالت بکشند که در مورد مسائل زنان یا تولیدمثل خود حتی با پزشک خود صحبت کنند؛ بنابراین، پزشک باید صریح و کنجکاو باشد تا از بیماران سؤالات پیشرو بپرسد تا ماهیت مشکل را بداند. در چنین مواردی، کنجکاوی یک فضیلت خوب است.

  1. رفتار محترمانه و درک

همه ما می‌دانیم که هیچ دو نفری نمی‌توانند شبیه هم باشند. به‌طور مشابه، یک متخصص زنان با تجربه می‌داند که هر بیمار منحصربه‌فرد است. درحالی‌که برخی ممکن است در مورد مسائل مربوط به زنان خود به‌راحتی صحبت کنند، برخی دیگر ممکن است مردد و خجالتی باشند.

بهترین دکتر زنان در تهران کسی است که نسبت به همه بیماران خود به‌طور یکسان احترام و شفقت داشته باشد. تنها در این صورت است که یک زن می‌تواند به پزشک خود برای فاش کردن تمام مسائل خصوصی خود اعتماد کند.

  1. دوستانه و محکم

بهترین دکتر زنان در تهران رفتار نسبتاً دوستانه‌ای دارد تا بیمارانشان احساس راحتی کنند و به او اعتماد کنند. بااین‌حال طبیعت دوستانه در معاینات آن‌ها دخالت نمی‌کند. متخصصین زنان قابل‌اعتماد ما نیز اغلب با رفتاری دوستانه و محکم با بیمار برخورد می‌کنند که به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و بعد از ارزیابی‌های کامل بهترین تشخیص و درمان را دریافت نمایید.

  1. رفتار آرام

یک پزشک باتجربه و حاذق باید رفتاری آرام داشته باشد تا بیمارانش دچار آشفتگی یا تنش نشوند. حتی اگر نتایج تشخیصی جدی باشد یا مشکل پیچیده باشد، بهترین دکتر زنان در تهران با رفتاری آرام و مسالمت‌آمیز با بیماران و بستگان آن‌ها روبرو می‌شود تا بهتر بتواند مسائل را حل‌وفصل کند.

  1. جهت‌گیری دقیق

زنان و زایمان رشته‌ای تخصصی است که تمامی مشکلات سلامتی زنان را پوشش می‌دهد. پرفسور متخصص زنان در تهران به مشکلات بیمار توجه کامل دارد. به همین دلیل حتی کوچک‌ترین جزئیات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اشتیاق صادقانه برای تحقیق کامل در مورد مسائل بیماران یکی از بهترین ویژگی‌های یک متخصص زنان خوب است.

  1. بروز باشد

مانند هر شاخه پزشکی دیگر، در زمینه تخصصی زنان نیز هر روزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، مسائل و روش‌های جدیدتری مطرح می‌شود.

طوری که بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است در سال‌های گذشته قابل درمان نبوده‌اند یا برای درمان آن‌ها نیاز به انجام روش‌های سخت و تهاجمی بوده است، امروزه به‌راحتی با فناوری‌های بروز مانند لیزر، دارو و … می‌توانند درمان شوند؛ بنابراین بهترین دکتر زنان در تهران کسی است که دائماً اطلاعات خود را بروز کند و تنها به اطلاعات گذشته خود تکیه نکند. در این صورت شما می‌توانید مطمئن باشید که بهترین روش درمان که در حال حاضر وجود دارد، برای شما به کار گرفته شده است.

بهترین کلینیک فوق تخصص زنان در تهران چه کلینیکی است؟

قبل از اینکه به دنبال شماره دکتر زنان تهران یا شهر خود باشید، بهتر است یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران یا شهرستان خود پیدا کنید که کاملا معتبر و مجهز باشد؛ زیرا قطعاً بهترین متخصصان در مراکز عمومی و عادی فعالیت نمی‌کنند!

این متخصصان معمولاً با یک کلینیک فوق تخصصی زنان تهران یا شهرستان که دارای اعتبار و مجهز به ابزارهای بروز دنیا برای تشخیص و درمان باشد، همکاری دارند؛ بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هنگام تحقیق در مورد بهترین دکتر زنان در تهران و شماره دکتر زنان باید به دنبال آن باشید این است که پزشک موردنظر در کدام کلینیک فوق تخصص زنان در تهران یا شهرستان مشغول به فعالیت است و با کدام تیم پزشکی همکاری دارد. بهترین کلینیک فوق تخصص زنان در تهران برای شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. فاصله مکانی طوری باشد که هر موقع متخصص شما تشخیص داد که نیاز به معاینه و ملاقات دارید و برای پیگیری درمان مسائل ایجاد شده به‌راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.
  2. دارای سابقه و اعتبار بالایی باشد.
  3. از متخصصان به نام و دارای دانش و تجربه کافی در مورد تمامی مسائل زنان استفاده کند.
  4. دارای تجهیزات بروز دنیا هم از نظر ابزار تشخیصی و هم از نظر روش‌های درمانی باشد.
  5. پرسنل آن با بیماران رفتار محترمانه‌ای داشته باشند.
  6. گرفتن نوبت برای ملاقات حضوری راحت باشد.
  7. مسئولین آن پاسخگوی سؤالات احتمالی شما باشند.
  8. دارای محیطی آرام و کاملاً تمیز و استریل باشد.

علائمی که نشان می‌دهد باید به دنبال شماره دکتر زنان باشید.

توصیه استاندارد از طرف متخصصان زنان برای تمامی بانوان این است که از حدود ۱۵ سالگی حداقل سالی یک‌بار با یک پرفسور متخصص زنان در تهران صحبت کنند و از حدود ۲۱ سالگی معاینه سالانه کامل بگیرند و پس‌ازآن هر چند سال یک‌بار آزمایش سرطان دهانه رحم یعنی تست پاپ اسمیر را انجام دهند. اما گاهی ممکن است در میان این قرار ملاقات‌های سالانه و منظم مسائلی پیش بیاید که نیاز باشد زودتر به متخصص خود مراجعه کنید تا با معاینات لازم علت آن مشخص شده و در صورت نیاز اقدامات درمانی انجام شود.

گاهی برخی علائم شما ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد و کاملاً طبیعی باشند و یا ممکن است یک عفونت خفیف داشته باشید که درمان آن آسان است؛ اما بدون توجه به مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران یا شهرستان خود، حتی یک عفونت خفیف نیز می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. همچنین، علائم واژینال در برخی مواقع نشانه‌ای از شرایط جدی‌تر است که باید هرچه سریع‌تر مورد معاینه و درمان قرار بگیرد تا مشکل خاصی مانند ناباروری برایتان ایجاد نکند. در این بخش می‌خواهیم شرایطی را برایتان بازگو کنیم که لازم است برای بررسی علت آن در اسرع وقت به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه کنید.

  • سلامت عمومی زنان

قرارهای ملاقات سالانه با بهترین دکتر زنان در تهران و شماره دکتر زنان باید در تقویم هر زن وجود داشته باشد. با شروع دوران نوجوانی، زنان جوان می‌توانند با مراجعه به یک پرفسور متخصص زنان در تهران از سلامت زنان و زایمان خود اطلاعاتی کسب کنند. بررسی‌های سالانه به‌احتمال‌زیاد تغییرات یا مسائل نگران کننده را زودتر از اینکه مشکل خاصی ایجاد کند، آشکار می‌کند. وقتی نوبت به مشکلات می‌رسد، تشخیص زودهنگام اغلب برای درمان موفقیت‌آمیز حیاتی است.

  • معاینه لگن

معاینه سالیانه لگن می‌تواند به تشخیص رشد غیرعادی برخی از سلول‌های سرطانی یا سایر تغییراتی که ممکن است ایجاد شده باشد، همراه با آزمایش پاپ اسمیر و عفونت مقاربتی (STI) کمک کند. زنانی که مشکلاتی مانند ترشحات غیرطبیعی، اختلالات قاعدگی یا قبل از یائسگی دارند، قطعاً باید سالانه به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران و یک متخصص زنان خوب مراجعه کرده و به‌طور کامل معاینه شوند.

  • سیکل قاعدگی نامنظم

پریود نامنظم گاهی کاملاً طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی در برخی مواقع نیز می‌تواند نشانه یک مشکل سلامتی بزرگ‌تر باشد؛ بنابراین، مهم است که برای انجام معاینات دوره‌ای و منظم به پرفسور متخصص زنان در تهران مراجعه کنید. به متخصص خود اطلاع دهید که آیا سیکل شما طولانی‌تر شده یا کوتاه‌تر، اگر خونریزی شدیدتر است، گرفتگی عضلات دردناک شده است یا هر تفاوت قابل توجه دیگری را نیز باید به متخصص خود گزارش دهید تا تشخیص و درمان بهتری صورت پذیرد.

  • روش‌های کنترل بارداری

اگر از نظر جنسی فعال هستید و نمی‌خواهید در حال حاضر یا به‌طور ناخواسته باردار شوید، مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران باید در لیست شما باشد. در ملاقات خود می‌توانید درباره گزینه‌های مختلف در دسترس، میزان اثربخشی آن‌ها و بهترین گزینه‌ای که با سبک زندگی شما مطابقت دارد آشنا شده و آن روش را انجام دهید.

  • نمونه‌برداری از سلول‌های دهانه رحم

آزمایش پاپ اسمیر باید بخشی از معاینه سالانه زنان باشد. در این آزمایش نمونه‌ای از سلول‌های دهانه رحم برای بررسی سرطان یا سایر شاخص‌های غیرطبیعی سلول‌های موجود در دهانه رحم به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. مواردی وجود دارد که به‌سادگی از طریق یک معاینه لگنی قابل تشخیص نیستند و نیاز به بررسی در آزمایشگاه دارند.

توجه داشته باشید که سرطان دهانه رحم یکی از سرطان‌های بسیار شایع است که رشد آن کند است و اگرچه تست‌های پاپ اسمیر قبلی شما منفی بوده است باید به‌صورت سالیانه یا طبق نظر پزشک انجام شود تا در صورت بروز علائم چنین سرطانی، هرچه زودتر روند درمان شروع شود. شروع درمان در مراحل اولیه قطعاً احتمال موفقیت بیشتری برای بیمار خواهد داشت.

  • معاینه سینه

بسیاری ممکن است فکر کنند که مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران فقط برای نگرانی‌های واژن یا سیستم تولیدمثل انجام می‌شود. بااین‌حال، سلامت سینه نیز که تا حد زیادی با تعادل هورمون‌های زنانه مرتبط است برای زنان مورد توجه می‌باشد. همراه با چکاپ سالانه، احتمالاً یک معاینه دستی سینه برای بررسی مسائل نگران کننده مانند توده‌های بافتی توسط متخصص زنان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن به موارد دیگر ممکن است آزمایشاتی مانند سونوگرافی سینه یا ماموگرافی نیز برایتان تجویز شود.

  • مقاربت دردناک

رابطه جنسی دردناک نشانه آن است که ممکن است چیزی اشتباه باشد. چه منبع درد ماهیتی فیزیکی باشد یا بالقوه روانی، پرفسور متخصص زنان در تهران باید این موضوع را بداند و با دانش و تجربه‌ای که دارد و بر اساس علائم شما بعد از معاینه علت این شرایط را مشخص کرده و بهترین روش درمان را به شما ارائه دهد. این عمل صمیمی نباید باعث ناراحتی جسمی شود؛ بنابراین این موارد را نادیده نگیرید و تحمل نکنید. شما باید حتماً همه شرایط خود را برای متخصص خود توضیح دهید. گاهی درد در هنگام مقاربت می‌تواند نشان از یک مشکل جدی مانند کیست باشد که نیاز به درمان‌های تخصصی دارد.

  • تغییرات در ترشحات واژن

ترشح غیرمعمول می‌تواند نشانه وجود انواع عفونت‌های واژینال یا عفونت رحم باشد. یک معاینه داخلی بهترین گزینه برای کشف علت مشکل است. نادیده گرفتن مشکلات یا تلاش برای درمان های خود به خودی می‌تواند مشکل را بدتر کند. همچنین می‌تواند عواقب ناگواری مانند ناباروری را ایجاد کند یا در بارداری منجر به مشکلاتی مانند زایمان زودرس، سقط‌جنین، وزن پایین هنگام تولد و … شود.

  • مشکلات ادراری

اگر هنگام ادرار کردن احساس درد کردید یا ادرار خون‌آلود بود، حتماً باید شماره دکتر زنان را پیدا کرده و به بهترین دکتر زنان در تهران یا شهرستان خود مراجعه کنید. وجود خون در ادرار یا درد لزوماً یک نگرانی پزشکی نیست، اما همیشه بهتر است که معاینه شده و مطمئن شوید؛ زیرا گاهی نیز می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد.

  • مراقبت‌های بهداشتی مادر

دریافت مراقبت‌های لازم در طول دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین ضروری است. اگر باردار هستید، عاقلانه است که به‌محض اطلاع یا مشکوک بودن، به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران مراجعه کرده و با یک متخصص زنان خوب قرار ملاقات بگذارید. متخصص زنانی که انتخاب می‌کنید کل بارداری شما را تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که همه چیز در مسیر درست است و هرگونه نگرانی را برطرف می‌کند. شما می‌توانید برای مراقبت‌های بارداری عالی و جلوگیری از هرگونه نگرانی در مورد سلامت خود و فرزندتان به مرکز تخصصی زنان ما نیز مراجعه کنید تا تحت مراقبت متخصصانی باتجربه و کار بلد قرار بگیرید.

  • پریودهای دردناک

به‌طور طبیعی و کلی دوره‌های قاعدگی ماهانه برای بسیاری از زنان واقعاً ناراحت کننده است. گرفتگی شکم، درد سینه‌ها و سردرد می‌تواند این چند روز را برای شما بسیار سخت کند؛ اما اگر قاعدگی برای مدت طولانی‌تری با درد شدید و غیرقابل‌تحمل همراه باشد، می‌تواند نشانه اندومتریوز (زمانی که بافت اضافی به جای رحم در خارج از رحم تشکیل می‌شود و باعث خونریزی و تورم می‌شود) یا فیبروم (رشد سلول‌ها و بافت در رحم) اشاره کند. در این صورت حتماً باید متخصص زنان تشخیص نهایی و دقیق را انجام داده و با یک برنامه درمانی مناسب به شما کمک کند.

  • خونریزی واژینال

طبیعی است که زنان در چند ماه اول پس از شروع برخی روش‌های پیشگیری از بارداری، لکه بینی داشته باشند و با نزدیک شدن به یائسگی، دوره‌های سنگین‌تری را تجربه کنند؛ اما اگر خونریزی واژینال غیرمنتظره دارید، به‌عنوان‌مثال، پس از یائسگی یا بین پریودهای خود این خونریزی را مشاهده می‌کنید باید به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه کنید تا علت آن را بیابید.

  • شروع یا از سرگیری رابطه جنسی

قبل از اینکه رابطه جنسی خود را شروع یا بعد از مدت طولانی از سر بگیرید حتماً با یک متخصص زنان خوب مشورت کنید. متخصص زنان می‌تواند شما را از خطراتی که باید در نظر بگیرید آگاه کند. به‌عنوان‌مثال، اگر زیر ۱۸ سال دارید یا فکر می‌کنید با بیش از یک نفر رابطه جنسی خواهید داشت، در این صورت خطر ابتلا به سرطان ناشی از عفونت HPV در شما بیشتر است. HPV شایع‌ترین ویروس مقاربتی است.

برخی از بیماری‌های مقاربتی نیز احتمال ناباروری و سرطان را افزایش می‌دهند. اگر بخواهید بعد از درمان STD رابطه جنسی را از سر بگیرید، یک متخصص زنان این خطر را به شما یادآوری می‌کند و به شما یک برنامه فعالیت مناسب و ایمن می‌دهد.

  • برآمدگی و تاول

اگر در واژن یا لابیا برآمدگی یا تاول مشاهده یا احساس کردید، بهتر است با استفاده از شماره دکتر زنان با یک متخصص زنان خوب تماس بگیرید و وقت ملاقات رزرو کنید. این برآمدگی ممکن است چیزی بیش از یک موی رشد کرده نباشد، اما ممکن است یک زگیل تناسلی نیز باشد که تورم کوچکی است و توسط یک بیماری مقاربتی ایجاد می‌شود.

یک تاول کوچک اما دردناک که در عرض چند هفته ناپدید می‌شود اما برمی‌گردد، می‌تواند ضایعه‌ای باشد که همراه با تب‌خال تناسلی است و باید توسط متخصص زنان معاینه و درمان شود. در تمام این شرایط بهترین دکتر زنان در تهران می‌تواند به شما بگوید که آیا مشکل جزئی است یا وضعیتی است که برای مدت طولانی به توجه دقیق شما نیاز دارد.

  • بوی بد واژن

بوی واژن هر فرد می‌تواند منحصربه‌فرد باشد و کاملاً طبیعی است؛ اما درصورتی‌که بوی نامطبوعی از واژن به مشام شما می‌رسد و برای چند روز هم ادامه دارد، باید حتماً به متخصص زنان مراجعه کنید؛ زیرا شما ممکن است با رشد باکتری یا عفونت واژن مواجه باشید که برای درمان نیاز به داروهای تجویزی دارد.

  • میل جنسی کم

گاهی اوقات یک عارضه پزشکی یا دارویی که مصرف می‌کنید می‌تواند علاقه شما را به رابطه جنسی کاهش دهد. استرس شغلی یا خانوادگی و همچنین طولانی شدن رابطه شما نیز می‌تواند میل شما را از بین ببرد. متخصص زنان می‌تواند علت کاهش میل جنسی شما را تشخیص دهد و اقداماتی را برای کمک به بازیابی آن توصیه کند.

  • بی‌اختیاری ادرار و مدفوع

زنان در هر سنی ممکن است دچار بی‌اختیاری یا نشت تصادفی ادرار یا مدفوع شوند که در دهه ۵۰ و ۶۰ و بعد از یائسگی شایع‌تر است. همچنین، ممکن است بعد از زایمان نیز این شرایط اتفاق بیفتد، به‌خصوص اگر جنین بزرگ باشد یا پزشک نیاز به استفاده از فورسپس یا ساکشن داشته باشد. در این شرایط بهترین دکتر زنان در تهران در یک کلینیک فوق تخصصی زنان تهران می‌تواند درمان‌هایی مانند رفتار درمانی یا آرام‌سازی عضلانی، تغییر رژیم غذایی، دارو یا جراحی را پیشنهاد کند تا مشکلتان برطرف شود.


نحوه تشخیص مشکلات توسط پرفسور متخصص زنان در تهران‌

وقتی شما برای انجام معاینات منظم دوره‌ای یا علائمی که برایتان ایجاد شده است به متخصص زنان خود مراجعه می‌کنید، پزشک ابتدا یک شرح حال از شما می‌گیرد و یک معاینه فیزیکی عمومی انجام می‌دهد. سپس یک معاینه لگنی کامل انجام خواهد داد. گام بعدی در صورت مشکوک بودن به مشکل خاصی تجویز یک سری تست‌ها بر اساس علائم شما می‌باشد. در ادامه انواع روش‌های غربالگری و تشخیصی توسط بهترین دکتر زنان در تهران را برایتان خواهیم گفت:

تست‌های غربالگری

دو آزمایش مهم غربالگری برای زنان وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  1. آزمایش سلول‌های دهانه رحم (سیتولوژی)، مانند آزمایش پاپانیکولائو (پاپ اسمیر) یا آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) برای بررسی سرطان دهانه رحم
  2. ماموگرافی برای بررسی سرطان سینه

زنان در معرض خطر عفونت‌های مقاربتی (مانند عفونت کلامیدیا یا سوزاک) باید از نظر این عفونت‌ها غربالگری شوند. سایر آزمایشات غربالگری به‌عنوان بخشی از مراقبت در دوران بارداری انجام می‌شود.

غربالگری سرطان دهانه رحم

مهمترین آزمایشاتی که برای غربالگری سرطان دهانه رحم انجام می‌شوند، شامل موارد زیر است:

تست پاپانیکولائو (پاپ اسمیر)

در این آزمایش سلول‌های دهانه رحم که در هنگام معاینه لگنی به‌صورت نمونه برداشته شده است زیر میکروسکوپ بررسی می‌شوند تا مشخص شود که آیا سرطانی یا غیرطبیعی هستند و بدون درمان ممکن است به سرطان (سلول‌های پیش سرطانی) تبدیل شوند یا مشکل خاصی وجود ندارد؟

آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

یکی دیگر از تست‌هایی که ممکن است بهترین دکتر زنان در تهران جهت انجام غربالگری با توجه به علائم موجود برایتان تجویز کند تست اچ پی وی می‌باشد. در این آزمایش نمونه‌ای از سلول‌های دهانه رحم برای تعیین وجود HPV آزمایش می‌شود. HPV می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود.

در هر دو تست پاپ و HPV، پزشکان نمونه‌ای از دهانه رحم را جمع‌آوری می‌کنند اما تست اچ پی وی انواع سلول‌های پاپیلومای انسانی را به‌صورت دقیق‌تر بررسی می‌کند. پزشکان نمونه را با قرار دادن اسپکولوم (ابزار فلزی یا پلاستیکی) در واژن که دیواره‌های واژن را از هم جدا نگه می‌دارد و با استفاده از یک برس پلاستیکی سلول‌های نمونه را از سطح دهانه رحم و مسیر عبور از دهانه رحم خارج می‌کنند.

سپس نمونه‌ها به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند و در آنجا زیر میکروسکوپ بررسی می‌شوند تا سلول‌های غیرطبیعی را که ممکن است نشان‌دهنده تغییرات پیش سرطانی یا به‌ندرت سرطان دهانه رحم باشد، جستجو کنند. معمولاً تست پاپ برای گرفتن نمونه نیاز به خراش دارد و منجر به کمی گرفتگی می‌شود ولی دردناک نیست و فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

تست پاپ، حتی سرطان در مراحل اولیه و سلول‌های پیش سرطانی را نیز مشخص می‌کند. این تغییرات که نئوپلازی داخل اپیتلیال دهانه رحم (CIN) نامیده می‌شود، قابل درمان است، بنابراین از پیشرفت و گسترش سرطان جلوگیری می‌کند. اینکه چند وقت یک‌بار این آزمایش‌های غربالگری برای شما مورد نیاز است عمدتاً به سن زن و نتایج آزمایشات پاپ قبلی بستگی دارد که درنهایت این موارد را پرفسور متخصص زنان در تهران شما مشخص می‌کند؛ اما به‌طورکلی توصیه ما به شکل زیر است:

  • زیر ۲۱ سال: غربالگری لازم نیست.
  • از سن ۲۱ تا ۳۰ سالگی: آزمایش معمولاً هر ۳ سال یک‌بار با استفاده از تست پاپ انجام می‌شود. آزمایش HPV اختیاری است و الزامی نخواهد بود.
  • از سن ۳۰ تا ۶۵ سالگی: این آزمایش با فاصله ۳ سال یک‌بار در صورت انجام دادن آزمایش پاپ یا با فاصله هر ۵ سال یک‌بار در صورت انجام شدن آزمایش HPV برایتان انجام می‌شود. بااین‌حال، زنان با خطر بالای سرطان دهانه رحم نیاز به آزمایش با تکرار بیشتری مثلاً هر شش ماه یا هر سال یک‌بار دارند. چنین زنانی شامل کسانی هستند که عفونت HIV دارند، سیستم ایمنی بدنشان ضعیفی است (که ممکن است ناشی از مصرف برخی داروها یا اختلالی باشد که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند) یا قبلا نتایج غیرطبیعی تست پاپ اسمیر داشته‌اند.
  • بعد از سن ۶۵ سالگی: اکثر زنان اگر در ۱۰ سال گذشته نتیجه آزمایش غیرطبیعی نداشته باشند، دیگر نیازی به آزمایش‌های غربالگری مجدد بعد از این سن ندارند. توجه داشته باشید که زنانی که رحم خود را به‌طور کامل برداشته‌اند (هیسترکتومی کامل) و هیچ نتیجه غیرطبیعی تست پاپ نداشته‌اند، نیازی به غربالگری سرطان دهانه رحم ندارند.

غربالگری عفونت‌های مقاربتی

زنانی که در معرض خطر عفونت‌های مقاربتی هستند، باید هر سال تحت نظر بهترین دکتر زنان در تهران برای این بیماری‌ها غربالگری شوند، حتی اگر علائمی نداشته باشند. زنان در معرض خطر عبارت‌اند از:

  • زنان ۲۵ ساله که کمتر از نظر جنسی فعال هستند.
  • زنانی که تازه شروع به فعالیت جنسی کرده‌اند.
  • زنانی که چندین شریک جنسی دارند.
  • زنانی که همسرشان دوجنسه است یا شریک جنسی آن‌ها چندین شریک جنسی داشته است.
  • زنانی که عفونت مقاربتی داشته‌اند.
  • زنانی که به‌طور مداوم از یک روش جلوگیری از بارداری (مانند کاندوم) استفاده نمی‌کنند و در یک رابطه متقابل تک همسری نیستند یا مطمئن نیستند که آیا رابطه متقابل تک همسری است یا خیر؟
  • زنان حامله
  • زنانی که ترشحات واژن دارند.
  • زنانی که فکر می‌کنند ممکن است عفونت مقاربتی داشته باشند نیز می‌توانند درخواست غربالگری کنند.

برای اکثر عفونت‌های مقاربتی، پزشک از یک سواب برای دریافت مقدار کمی ترشحات دهانه رحم از دهانه رحم استفاده می‌کند. سپس نمونه برای تجزیه‌وتحلیل به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. آزمایش سوزاک و عفونت کلامیدیا نیز می‌تواند با استفاده از نمونه ادرار یا نمونه‌ای از داخل واژن که توسط خود فرد با سواب گرفته شده است، انجام شود.

ارزیابی باروری

اگر زنان در باردار شدن مشکل داشته باشند، بهترین دکتر زنان در تهران یا شهرستان ممکن است نمونه‌ای از مخاط دهانه رحم را بگیرد و آن را بررسی کند. بر اساس ظاهر مخاط، پزشک ممکن است آزمایش‌های اضافی را برای ارزیابی کامل باروری توصیه کند.

روش‌های تشخیصی

گاهی اوقات، اقدامات تشخیصی گسترده‌تری مورد نیاز است که شامل موارد زیر هستند:

بیوپسی

بیوپسی شامل برداشتن نمونه کوچکی از بافت برای بررسی زیر میکروسکوپ است. بیوپسی از ولو، واژن، دهانه رحم یا پوشش داخلی رحم می‌تواند انجام شود.

کولپوسکوپی

کولپوسکوپی یک روش دقیق تشخیصی است که برای انجام آن از اسپکولوم برای گسترش دیواره‌های واژن و یک عدسی بزرگ‌نمای دوچشمی (مشابه میکروسکوپ) برای بررسی دهانه رحم از نظر علائم سرطان استفاده می‌شود. اغلب، نمونه‌ای از بافت برای بررسی زیر میکروسکوپ (بیوپسی) نیز برداشته می‌شود. این آزمایش معمولاً زمانی انجام می‌شود که نتایج تست پاپ اسمیر غیرطبیعی باشد.

اتساع و کورتاژ

برای اتساع و کورتاژ (D و C) که بیشتر برای تشخیص و درمان برخی از بافت‌های داخلی مانند فیبروم رحم یا بافت‌های مانده بعد از سقط و زایمان انجام می‌شود، معمولاً از آرام‌بخشی آگاهانه یا بیهوشی عمومی استفاده خواهد شد. سپس از اسپکولوم برای گسترش دیواره‌های واژن استفاده شده و دهانه رحم با استفاده از میله‌های نازک به اندازه مشخص افزایش یافته و گشاد می‌شود.

گاهی اوقات دارویی برای کمک به گشاد شدن دهانه رحم استفاده می‌شود. سپس یک ابزار کوچک و تیز را می‌توان برای برداشتن بافت از پوشش داخلی رحم وارد کرد. گاهی اوقات از یک لوله پلاستیکی متصل به دستگاه ساکشن (ساکشن کورت) برای برداشتن بافت از رحم استفاده می‌شود.

هیستروسکوپی

برای مشاهده داخل رحم، پزشکان می‌توانند یک لوله نازک برای مشاهده (هیستروسکوپ) را از طریق واژن و دهانه رحم وارد رحم کنند. قطر این لوله حدود ۱/۴ اینچ یا تقریباً ۶/۰ سانتیمتر است و حاوی کابل‌هایی است که نور را از خود عبور می‌دهند. ابزارهای مورد استفاده برای بیوپسی، الکتروکوتر یا جراحی ممکن است از طریق لوله عبور کنند. از این روش برای نمونه‌برداری و تشخیص برخی مشکلات داخلی زنان استفاده می‌شود.

از جمله این مسائل می‌توان به جستجوی ناهنجاری‌های داخل رحم در مواقعی که پزشک مشکوک به سرطان پوشش داخلی رحم (سرطان آندومتر) است یا برای بررسی ناهنجاری‌های رحم (مانند فیبروم) درصورتی‌که زنان در باردار شدن مشکل داشته باشند، اشاره کرد.

لاپاراسکوپی

پزشکان برای بررسی مستقیم رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها از لوله‌ای به نام لاپاراسکوپ استفاده می‌کنند. لاپاراسکوپ به یک کابل نازک حاوی میله‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای انعطاف‌پذیر متصل می‌شود که نور را از خود عبور می‌دهد. لاپاراسکوپ از طریق یک برش کوچک درست زیر ناف وارد حفره شکمی می‌شود.

یک پروب نیز از طریق واژن و داخل رحم وارد می‌شود. این کاوشگر پزشکان را قادر می‌سازد تا اندام‌ها را با مشاهده واضح‌تر، بهتر دست‌کاری کنند. در این روش دی‌اکسید کربن از طریق لاپاراسکوپ پمپ می‌شود تا شکم را باد کند، به‌طوری‌که اندام‌های شکم مانند رحم و لگن به وضوح دیده می‌شوند و مشکلات آن توسط بهترین دکتر زنان در تهران قابل تشخیص است. گاهی همزمان با تشخیص با این روش، درمان نیز انجام خواهد شد. مثلا در تشخیص کیست تخمدان ممکن است همزمان کیست تخلیه شود.

آزمایش خون و ادرار

بسیاری از مشکلات مربوط به زنان به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها یا کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد غذایی است. به همین دلیل در بسیاری از موارد مانند بی‌نظمی پریودی پرفسور متخصص زنان در تهران یک آزمایش خون و ادرار کامل را برایتان تجویز می‌کند تا بهتر و دقیق‌تر بتواند این مسائل را بررسی کند.

تست بارداری

اکثر زنانی که در سنین باروری هستند و دارای علائم ژنیکولوژیک می‌باشند، برای بارداری آزمایش می‌شوند. پزشکان از زن نمونه ادرار یا گاهی خون می‌گیرند و آزمایش می‌کنند تا مشخص شود که آیا باردار است یا خیر؟ این تست‌ها بیش از ۹۹ درصد دقت دارند.

سونوگرافی

سونوگرافی از امواج اولتراسوند استفاده می‌کند که در فرکانس بسیار بالایی تولید می‌شود که قابل شنیدن نیست. امواج اولتراسوند توسط یک دستگاه دستی که روی شکم (به نام سونوگرافی شکمی) یا داخل واژن (به نام سونوگرافی ترانس واژینال) قرار می‌گیرد، ساطع می‌شود. امواج از ساختارهای داخلی منعکس می‌شوند و الگوی این انعکاس را می‌توان بر روی مانیتور نمایش داد. معمولاً در هر کلینیک فوق تخصصی زنان تهران این دستگاه‌ها برای راحتی کار شما و عدم مراجعه به مراکز دیگر وجود دارد.

عواقب عدم مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران

شما ممکن است به دلیل عدم آگاهی، مسائل مربوط به سلامت اندام تولیدمثل، واژینال و سینه را ساده بپندارید. در این صورت شاید با دیدن علائم نیز به مراکزی مراجعه کنید که در این زمینه به‌صورت تخصصی کار نمی‌کنند و مجهز نیستند. درنتیجه از پزشکانی هم استفاده می‌کنند که در کار خود ممکن است به اندازه کافی تجربه نداشته باشند یا قدرت تشخیصی بالایی نداشته باشند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که برخی از غربالگری‌های لازم انجام نشود یا نتایج برخی از غربالگری‌ها به‌درستی تفسیر نگردند و تشخیص و درمان به‌موقع و کامل انجام نشود.

در این صورت عواقب خطرناکی مانند ناباروری، عفونت‌های مکرر و حتی عوامل تهدید کننده زندگی ممکن است برای شما ایجاد شود و یا وقت و هزینه شما به هدر رود. درنتیجه حتماً برای معاینات منظم دوره‌ای یا تشخیص‌های تخصصی به یک کلینیک تخصصی زنان تهران و بهترین دکتر زنان در تهران یا هر شهرستانی که در آن زندگی می‌کنید مراجعه کنید و برای این موضوع اهمیت قائل شوید.

سخن آخر

در حال حاضر تعداد متخصصان زنانی که در تهران و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند بسیار زیاد است و به همین دلیل پیدا کردن بهترین دکتر زنان در تهران می‌تواند کار بسیار مشکلی باشد؛ بنابراین حتماً به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم توجه داشته باشید و قبل از انتخاب یک متخصص زنان به‌عنوان شخصی که قرار است سلامت خود و فرزندتان را به دست او بسپارید به‌طور کامل تحقیق کنید و برای این کار زمان بگذارید.

انجام معاینات دوره‌ای منظم توسط یک پرفسور متخصص زنان در تهران از شروع سنین باروری بسیار مهم است و در صورت بروز بسیاری از مشکلات مانند عفونت، سلول‌های سرطانی و … شما را زودتر آگاه می‌کند تا اقدامات درمانی لازم را قبل از ایجاد خطر انجام دهید و دچار عوارض دائمی و طولانی مدت نشوید. البته گاهی این موارد مانند سرطان دهانه رحم حتی تهدیدکننده زندگی هستند که اگر در مراحل ابتدایی تشخیص داده شوند راحت‌تر قابل درمان خواهند بود.

خوشبختانه در مرکز تخصصی ما متخصصان باتجربه و بسیار متبحری در حال فعالیت می‌باشند که می‌توانند بعد از ارزیابی‌های کامل به کمک تجهیزات بروز و مدرن پزشکی دنیا بهترین تشخیص و درمان را در مورد هر مسئله‌ای برایتان داشته باشند و بهترین مراقبت‌های بارداری را به شما ارائه دهند. جهت گرفتن نوبت و مراجعه حضوری به این مرکز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید