قرص زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی که عامل ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی می‌باشد از رایج ‌ترین بیماری ‌های مقاربتی است. انواع خاصی از ویروس‌ پاپیلومای انسانی سبب ایجاد زگیل‌های تناسلی می‌ گردند. عامل انتقال این بیماری تماس جنسی بوده و از فرد مبتلا قابل انتقال است. در صورت مشاهده زگیل در دستگاه تناسلی باید از درمان خودسرانه پرهیز کرده و برای درمان و نوع داروی مصرفی با پزشک مشورت شود. قرص زگیل تناسلی در زنان به منظور درمان زگیل تناسلی زنان توسط پزشک تجویز می شود.


Genital-warts-in-women

نقش قرص زگیل تناسلی در زنان

انواع قرص زگیل تناسلی در زنان به دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدویرورسی خود با تقویت سیستم ایمنی بدن بیمار در حذف زگیل‌های تناسلی نقش بسزایی دارد. معمولاً چنین قرصهایی با تقویت بدن مانع سرطان دهانه رحم می‌شود. به طور معمول چنین قرص‌هایی با تاثیر خود در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی می‌توانند نه تنها احتمال بروز زگیل‌های تناسلی را کاهش دهند بلکه در صورت ابتلا بیمار به زگیل‌های تناسلی می‌تواند میزان شیوع آن را کاهش دهد.

 

بهترین پماد برای زگیل تناسلی

در کنار قرص زگیل تناسلی در زنان استفاده از پمادها نیز توصیه می‌شود. یکی از بیماری های مقاربتی شایع در بین افراد زگیل تناسلی است که سبب بروز زائده های گوشتی روی پوست می شود. علت بروز این بیماری ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV است. این ویروس در اثر تماس پوست با پوست منتقل می شود و شایع ترین راه انتقال آن تماس جنسی می باشد.

این ویروس در بعضی افراد هیچ علامت و نشانه ای به همراه نداشته اما در برخی افراد همراه با ایجاد زگیل‌های تناسلی خود را نشان می دهد. باید توجه داشت که هرگونه روش خانگی از جمله استفاده از پماد برای درمان زائده های تناسلی آن ها را به صورت سطحی از بین می برد و تنها راه قطعی که زائده ها را از ریشه می سوزاند، لیزر زگیل‌های تناسلی می باشد.

تا کنون راهکارهای درمانی در از بین بردن ویروس موفق چندانی نداشته اما می توان زگیل های ایجاد شده را کنترل نموده از بین برد. یکی از روش های درمانی ساده و جایگزین قرص زگیل تناسلی در زنان، استفاده از پماد های زگیل تناسلی است که در ادامه به انواع بهترین پماد برای زگیل تناسلی اشاره می کنیم.

۱- پماد آلدرا ( امی کیمود ، زیکلارا ، آلدارا )

یکی از انواع بهترین پماد برای زگیل تناسلی پماد آلدارا است. آلدارا (ایمی کیمود) یک اصلاح کننده ایمنی می باشد. کرم آلدارا زمانی که جراحی گزینه درمانی مناسبی نبوده، برای درمان شکل خفیفی از سرطان پوست به نام کارسینوم سلول های بازال استفاده می گردد. همچنین، آلدارا برای درمان زگیل های تناسلی استفاده می شود که در سطح بیرونی بدن ظاهر می گردند.

با این وجود، این دارو درمانی برای زگیل های تناسلی نخپاهد بود. امی کیمود می تواند برای بزرگسالان و کودکانی استفاده شود که بالای ۱۲ سال سن دارند. این دارو می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. باید توجه داشت که این کرم توانایی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با زگیل های تناسلی افزایش داده و هنگام استفاده از آن باید از تماس جنسی پرهیز شود. ممکن است استفاده از کاندوم و دیافراگم را تضعیف و پوست شریک جنسی فرد را تحریک نماید.

۲- پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس

پماد پودوفیلین یک رزین گیاهی بوده که بافت زگیل‌های تناسلی را از بین خواهد برد. داروی موضعی پودوفیلین مخصوص پوست بوده که از پودر ترکیب عصاره گیاهی به نام مهر گیاه  تهیه می شود. پودوفیلین به عنوان بهترین پماد برای زگیل تناسلی در درمان زگیل های داخل واژن یا بر روی پوست بین مقعد و ناحیه تناسلی استفاده خواهد شد.

استفاده از آن باید توسط پزشک انجام گیرد. پودوفیلوکس شامل یک ترکیب فعال است، اما می تواند به راحتی در خانه استفاده شود. پزشک متخصص ممکن است برای استفاده بار اول خودش پودوفیلوکس را بر پوست بیمار اعمال کند و اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از تحریک پوست اطراف آن ناحیه را شرح دهد. باید توجه داشت که پودوفیلوکس را نباید به قسمت های داخلی اعمال کرد. همچنین استفاده از این دارو برای بارداری توصیه نمی گردد.

۳- محلول اسید سالسیلیک

سالیسیلیک اسید یک ماده لایه بردار می باشد که باعث ریزش لایه بیرونی پوست می گردد. استفاده از سالیسیلیک اسید به صورت موضعی (مخصوص پوست) برای درمان آکنه، شوره، سبوره، پسوریازیس، برداشتن میخچه، پینه و زگیل توصیه می شود. این دارو می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. سالیسیلیک اسید موضعی در برخی موارد ممکن است سبب واکنش حساسیتی جدی یا تحریک شدید پوست گردد. این داروی شیمیایی، زگیل های تناسلی را سوزانده و می تواند برای زگیل های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

در صورتی که فرد هر یک از علائم مربوط به واکنش های حساسیتی اژ جمله کهیر، خارش، سوزش شدید پوست، تنگی نفس، احساس سبکی در سر، تورم صورت، لب ها، زبان یا حلق، سر درد شدید، زنگ زدن گوش، مشکلات شنوایی، مشکلات فکری، درد شدید شکم و استفراغ یا اسهال را درخود مشاهده کند باید مصرف دارو را قطع و به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی باشد.

۴- پماد سینکاتچینز

استفاده از این پماد برای زگیل های خارجی و داخل یا اطراف مقعد توصیه می شود. عوارض جانبی استفاده از آن خفیف بوده و می تواند شامل قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد باشد. نباید زگیل های تناسلی را با استفاده از داروهای بدون نسخه درمان کرد. این داروها جهت استفاده در بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تعیین نشده و استفاده از داروهای بدون نسخه برای این عارضه ممکن است سبب درد و سوزش بیشتر گردد. در ادامه قصد داریم به انواع قرص زگیل تناسلی در زنان که در درمان این بیماری نقش بسزایی دارند اشاره کنیم.

 

قرص لوامیزول و زگیل تناسلی

در خصوص ارتباط قرص لوامیزول و زگیل تناسلی باید بگوییم قرص لوامیزول در درمان بیماری های عفونی و ویروسی استفاده می شود که سبب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌ گردد و براي درمان‌ زگیل‌‌های تناسلی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در خصوص نقش قرص لوامیزول و زگیل تناسلی باید بگوییم این قرص سبب از بین رفتن و ضعیف کردن ویروس HPV شده و با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن سلول ‌های بدن را فعال می‌ نماید. این دارو به سرعت در سیستم گوارشی جذب شده و پس از ۴ ساعت تاثیرات خود را بر بدن می گذارد.

باید توجه داشت هنگام مصرف این دارو باید از نوشیدن الکل پرهیز شود زیرا واکنش‌ های خطرناکی در بدن ایجاد می نماید. مصرف قرص لوامیزول برای افراد مبتلا به زگیل‌های تناسلی، افزادی که به بیماری های کبدی و دیابت مبتلا نیستند، کسانی که از فرآورده های الکلی استفاده نمی کنند و افرادی که بیماری‌ های خونی ندارند مناسب است.

عوارض جانبی قرص لوامیزول و زگیل تناسلی : این دارو در برخی موارد ممکن است با عوارضی همراه باشد. به همین جهت باید پزشک آن را متناسب با شرایط بیمار تجویز کند. در موارد نادر این قرص می تواند سبب ایجاد عوارضی مانند اسهال و تهوع، طعم آهن در دهان، ورم و درد مفاصل، اختلالات عصبی و کبدی، گیجی و سر درد، خارش و التهاب گردد.

بهترین قرص برای زگیل تناسلی

در ادامه قصد داریم بهترین‌ها را به عنوان قرص زگیل تناسلی در زنان معرفی کنیم.

  • قرص والاسیکلوویر

قرص والاسیکلوویر بهترین قرص برای زگیل تناسلی، یک داروی ضد ویروس می باشد که برای درمان عفونت های ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس مانند هرپس تناسلی، تبخال و شینگلز مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو علائم بیماری را به سرعت کاهش می دهد و برای سرکوب بلند مدت طغیان های بیماری نیز توصیه می شود.

این قرص باید ظرف ۵ روز اول شروع علائم، مصرف شود و بهترین نتایج در صورت مصرف در ۲ تا ۳ روز اول بروز علائم، مشخص می شود. معمولا علائم فرد پس از روز سوم مصرف شروع به بهبود می کند اما رفع کامل آن ها می تواند تا ۳ هفته ادامه پیدا کند. استفاده از والاسیکلوویر زمان بروز علائم می تواند مدت وجود علائم را ۱ تا ۲ روز کاهش دهد.

والاسیکلوویر به عنوان بهترین قرص برای زگیل تناسلی تعداد و شدت بروز علائم هرپس را کاهش خواهد داد. با توجه به این که هرپس در هنگام بروز علائم، بیشترین میزان انتشار را دارد، مصرف والاسیکلوویر خطر انتقال ویروس به دیگران را کاهش می دهد. باید توجه داشت که ویروس هرپس حتی در صورت عدم حضور علائم نیز می تواند انتقال یابد.

بنابراین، استفاده از قرص والاسیکلوویر خطر انتقال ویروس را از بین نخواهد برد. بهتر است هنگام وجود ضایعات جنسی و دهانی به ترتیب از برقراری رابطه جنسی و بوسیدن خودداری نمود. افرادی که بازگشت مکرر هرپس تناسلی یا تبخال را تجربه می کنند. ممکن است به منظور کاهش خطر بروز علائم، مصرف داروی والاسیکلوویر به مدت ۶ تا ۱۲ ماه توصیه شود. در این دوره تکثیر ویروس کاهش می یابد.

  • قرص پاورفیت بر زگیل تناسلی

قرص پاورفیت از قارچ شیتاکه تولید می شود. قارچ شیتاکه یکی از پرمصرف ‌ترین و محبوب ‌ترین قارچ‌های خوراکی در شرق آسیا می باشد که مصارف درمانی گوناگونی دارد. تحقیقات نشان داده است که ترکیب فعال هگزوز (AHCC) که از عصاره قارچ شیتاکه تولید می شوند می‌ تواند ویروس پاپیلومای انسانی را درمان کنند. همچنین این قارچ دارای خواص ضد ویروس، ضد باکتری و ضد میکروب است و با تقویت سیستم ایمنی خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش خواهد داد.

  • کپسول پاورفیت

کپسول پاورفیت به دلیل داشتن قارچ شیتاکه دارای پروتئینی است که اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را تامین می کند. فوکوز، گزیلوز، گلوکوزآمین، گالاکتوزآمین، اسید سیالیک و مانوز از قندهای لازم برای بدن می باشند که با وجود کمیاب بودن در قارچ شیتاکه به راحتی یافت می‌ گردند.

همچنین این کپسول حاوی بتاگلوکان است که منبعی از فیبر محلول می باشد و به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ های باکتریایی کمک خواهد کرد. عصاره و مکمل‌ های قارچ شیتاکه مثل کپسول پاورفیت در صورتی که به مدت ۶ ماه  مصرف شوند می‌ توانند در درمان زگیل‌های تناسلی موثر بوده و  سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم گردند.

در صورت استفاده از کپسول پاورفیت ابتدا باید هدف خود از مصرف این مکمل را مشخص نمایید زیرا نحوه و طول دوره مصرف آن نسبت به علت استفاده متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای تقویت سیستم ایمنی روزانه ۲ عدد کپسول حداقل به مدت ۱ ماه باید استفاده شود.

اما در صورت استفاده به عنوان بک درمان کمکی برای زگیل تناسلی، روزانه ۲ عدد کپسول باید مصرف شود. اما مصرف آن باید به مدت ۳ الی ۶ ماه ادامه داشته باشد تا تاثیر قرص پاورفیت بر زگیل تناسلی به خوبی مشخص شود و روند درمان به طور کامل انجام گیرد. در دوران بارداری یا شیردهی مصرف این دارو باید با مشورت پزشک باشد.

  • قرص کینوکو پلاتینیوم AHCC

می توان گفت قرص های کینوکو AHCC به عنوان درمان قطعی و دائمی زگیل های تناسلی به شمار می روند که در برندهای مختلف و با دوز های متفاوتی در دنیا تولید می گردند. اما با یک جستجوی ساده می توان فهمید بزرگ ترین و معتبر ترین کمپانی در این زمینه کمپانی Quality Of Life است. ahcc همچنین قرص تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر زگیل‌های تناسلی است که سبب افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر تمام بیماری ها می گردد. عوارض قرص کینوکو پلاتینیوم در حد صفر بوده و تاکنون هیچ گونه عارضه خاصی از تداخل دارویی یا اوردوز ایجاد نشده است.

قرص زگیل تناسلی در زنان بهتر است یا انجام لیزر‌

روش های درمانی مختلفی برای درمان زگیل‌های تناسلی توسط متخصص تجویز می شود. برخی از این روش ها شامل قرص زگیل تناسلی در زنان می شود. تجویز قرص برای از انواع می تواند موثر باشد اما به زمان زیادی نیاز دارد. لیزر درمانی یک روش نوین و پیشرفته است که در سال های اخیر برای درمان زگیل‌های تناسلی توسط پزشکان توصیه می شود. لیزر یک درمان قطعی و موثر برای از بین بردن انواع زگیل های تناسلی می باشد که کمترین میزان عارضه و خطر بازگشت زگیل ها را به همراه خواهد داشت.

در این روش با استفاده از اشعه ی مادون قرمز که کاملا بی خطر است بافت های آسیب دیده و عفونی جذب شده و بافت آسیب دیده تبخیر شده از بین خواهد رفت. لیزر درمانی سرپایی و بدون نیاز به تزریق داروی بیهوشی دارد و با توجه به این که اشعه لیزر می تواند تا بافت های عمیق پوست نفوذ نماید، به طور کامل پوست را از ویروس می کند و احتمال بازگشت زگیل ها وجود ندارد.

مزیت های روش لیزر درمانی به عنوان روش جایگزین قرص زگیل تناسلی در زنان:

  • در لیزر درمانی بیمار درد یا خون ریزی نخواهد داشت.
  • لیزر درمانی یک روش بدون عوارض و خطر می‌ باشد.
  • احتمال بازگشت زگیل ها در این روش بسیار کمتر از سایر روش ها خواهد بود.
  • در لیزر درمانی زگیل ها با یک جلسه درمان می شوند. در حالی که درمان زگیل ها با سایر روش ها مانند کرایو تراپی با فریز کردن باید ۲ الی ۳ مرتبه تکرار شود.
  • هزینه ی روش لیزر نسبت به روش کرایوتراپی بسیار پایین تر خواهد بود.
  • لیزر برای درمان انواع زگیل در ناحیه تناسلی، واژن، دهان و مقعد استفاد می گردد.
  • سبب صرفه جویی در زمان شده و دوره نقاهت ندارد.

محلول بهتره یا قرص زگیل تناسلی در زنان

زگیل‌های تناسلی که عامل ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی می‌باشد یکی از رایج ‌ترین بیماری‌ های مقاربتی است. شیوه انتقال این بیماری از طریق تماس جنسی بوده و از فرد مبتلا به فرد سالم انتقال ‌پیدا می کند. در صورت داشتن زگیل‌های تناسلی در دستگاه تناسلی خود و مشاهده افزایش یافتن زگیل ها باید از درمان خودسرانه پرهیز و در سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا بهترین قرص برای زگیل تناسلی تجویز شود.

 قرص زگیل تناسلی در زنان که برای درمان این بیماری ‌توسط پزشک تجویز می شود قرص پاورفیت می باشد. اما درمان با قرص کمی زمان بر بوده و ممکن است در برخی موارد موثر نباشد و سبب طولانی شدن روند درمان گردد. برخی از داروهای زگیل‌های تناسلی در اشکال دیگری مانند محلول، ژل تولید می شوند که تاثیر سریع تر و قوی تر به همراه داشته و به سرعت زگیل ها را ازبین می برند. باید پیش از مصرف این گروه از دارو ها با پزشک مشورت شود تا میزان استفاده از این محلول را تجویز نماید.

باید توجه داشت که از تماس این محلول های قوی با پوست غیر آلوده اجتناب نمود. از رایج ترین محلول های در دسترس برای درمان زگیل‌های تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک محلول قوی با قدرت حل کنندگی بالا می باشد. برای مصرف اسید سالیسیلیک نیاز است ناحیه مورد نظر با استفاده از آب و صابون شسته و خشک شود. سپس این محلول روزی دوبار بر روی زگیل ها استعمال شود. همچنین از تماس این محلول با نواحی مخاطی بدن مانند دهان، واژن، مقعد اجتناب شود. عوارض این دارو می تواند شامل تحریک منطقه، سوزش، خارش و التهاب پوست گردد.

چنان چه فرد سابقه حساسیت به این دارو را داشته و یا نسبت به داروهای خانواده سالیسیلات ها (مثل آسپرین ، بروفن، ناپروکسن) حساسیت داشته باید از مصرف این دارو پرهیز شود. همچنین بیماران دیابتی و قلبی نیز نباید از این محلول استفاده نمایند.

مضر بودن داروی سالیسیلیک اسید برای نوزادان متولد نشده مشخص نشده بنابراین بهتر است در صورت بارداری از این دارو بدون تجویز پزشک استفاده نشود. همچنین انتقال دارو به شیر مادر یا مضر بودن آن برای نوزاد مشخص نشده بنابراین در صورت شیردهی این دارو بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. سالیسیلیک اسید موضعی نباید در کودکان زیر ۲ سال استفاده شود.

  • رزین پودوفیلین

محلول ۱۵ تا ۲۵ درصدی رزین پودوفیلین یکی از محلول های موثر در درمان زگیل‌های تناسلی می‌ باشد. برای استفاده از این دارو باید پوست را شسته و اجازه دهید خشک شود و سپس از محلول استفاده شود تا احتمال حساسیت های پوستی کاهش پیدا کند.

همچنین بهتر است بعد از ۴ ساعت از مصرف دارو آن را به طور کامل با آب و صابون شسته، تا عوارض دارو و واکنش های حساسیتی به حداقل برسد. باید توجه داشت از مصرف بیش از ۰٫۵ میلی لیتر از این دارو پرهیز شود. همچنین از مصرف آن بر روی نواحی مخاطی بدن نظیر واژن و مقعد  پرهیز شود، زیرا مصرف آن در نواحی متصل به ستون فقرات می تواند تغییر پلاکتی را برای فرد به همراه داشته باشد.

  • اسید تری کلرواستیک

داروی اسید تری کلرواستیک ۶۰ الی ۹۰ درصد معمولا در درمان زگیل های مرطوب و کوچک استفاده می‌ شود. از اسید تری کلروائوستیک جهت درمان زگیل های مقعدی و واژن نیز استفاده می شود. برای استفاده از آن می توان حجم کمی از این دارو را بر روی پوست استعمال کرده و اجازه دهید به طور کامل خشک گردد. از مصرف این محلول بر روی نواحی غیر آلوده پوست پرهیز شود.

سخن پایانی

زگیل‌های تناسلی ممکن است در صورت عدم درمان به بعضی از سرطان‌ ها مثل سرطان دهانه رحم منجر گردد. بنابراین درمان آن باید جدی گرفته شود. تحقیقات نشان داده یکی از موثرترین مواد طبیعی برای درمان HPV قارچ شی تاکه می باشد که در کپسول پاورفیت وجود دارد و در بالا به خواص آن پرداخته شد.

قرص زگیل تناسلی در زنان یک درمان کمکی است که بین ۳ تا ۶ ماه باید مصرف شود تا نتایج مطلوب حاصل شود. در صورت داشتن علائم زگیل‌های تناسلی بهتر استرسریعا به پزشک مراجعه کرده و خوددرمانی پرهیز شود تا از بروز عوارض بعدی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید