دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان

یکی از بیماری‌های بسیار شایع در میان دختران بالغ و زنان تنبلی تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است که درمان قطعی ندارد. با این‌حال، در صورت تشخیص به‌موقع توسط دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان می‌توان با روش‌های آسان مانند تغییرات سبک زندگی، مصرف برخی از داروها و … تا حد قابل‌توجهی آن را کنترل نمود و از عوارض خطرناک آن مانند ناباروری جلوگیری کرد.


Good-gynecologist-in-Tehran-for-ovarian-laziness

بیماری تخمدان پلی کیستیک از زبان دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان پلی کیستیک بیشتر مربوط به عدم تعادل هورمون‌ها است و می‌تواند کیست‌های بسیار کوچکی را در تخمدان‌ها ایجاد کند. در زنان مبتلا به این بیماری معمولاً هورمون‌های مردانه مانند تستسترون بیش‌ازحد طبیعی ترشح می‌شوند و می‌تواند حتی منجر به عدم قاعدگی، افزایش موهای زائد و برخی خصلت‌های مردانه شود. اگر می‌خواهید بیشتر با خدمات و ویژگی‌های بهترین پزشک برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران جهت تشخیص بهتر و درمان دقیق‌تر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

این بیماری نوعی سندرم است که همان‌طورکه در مطالب فوق به آن اشاره شد بیشتر بر هورمون‌های زنان و دختران بالغ تأثیر می‌گذارد. در افراد مبتلا به این بیماری سطح هورمون‌های مردانه بیش‌ازحد طبیعی است. وقتی هورمون‌ها در بدن یک زن نامتعادل می‌شوند و این بیماری را ایجاد می‌کنند عوارض بسیار مختلفی دارد؛ مثلاً ممکن است فرد قاعدگی خود را از دست بدهد.

همچنین در شرایط شدید افراد مبتلا به این بیماری بسیار سخت باردار می‌شوند یا اصلاً باردار نمی‌شوند. PCOS از طرفی ممکن است باعث رشد موهای زائد زیادی در صورت و بدن و یا حتی طاسی سر شود که هم ازنظر جسمانی و هم ازنظر روانی تأثیر منفی شدیدی بر زن دارد و می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و … شود. خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام معاینات منظم نزد یک دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان به‌موقع از وجود این بیماری آگاه شده و برای درمان آن اقدام کنید. در مورد روند درمان این بیماری در طول مقاله به‌صورت مفصل‌تر بحث خواهیم کرد.

اهمیت مراجعه به بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران

اصل اساسی این است که شما به‌صورت منظم از سن ۲۰ سالگی برای معاینات دوره‌ای به یک متخصص زنان خوب مراجعه کنید تا هر زمان مشکلی ایجاد شد قبل از اینکه شدت پیدا کند و خطرناک شود تشخیص داده شده و درمان مناسب صورت بگیرد؛ زیرا بسیاری از بیماری‌های زنانه حتی سرطان‌ها در صورت تشخیص زودهنگام با موفقیت، درمان یا حداقل کنترل می‌شوند.

درصورتی‌که متخصص زنان مشکوک به سندرم تنبلی تخمدان شد مراجعه به یک دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان که دانش و تجربه کافی در مورد تشخیص صحیح و درمان مناسب این بیماری را دارد می‌تواند کمک بزرگی به شما نماید؛ زیرا به‌طورکلی این بیماری درمان قطعی ندارد ولی یک متخصص خوب و باتجربه در این زمینه می‌تواند به‌خوبی به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن شرایط و علائم خود را مدیریت کنید تا دچار عوارض شدید این بیماری مانند چاقی مفرط یا ناباروری نشوید.

به همین دلیل مراجعه به بهترین پزشک برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران بسیار مهم است و حتی می‌توان گفت سلامت جنسی و بارداری شما را تضمین می‌کند.

دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان کیست؟

بهترین پزشک برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران در ابتدای امر یک متخصص زنان خوب است. منتها متخصصان زنان هرکدام ممکن است در زمینه‌ای هم ازنظر تشخیص و هم ازنظر روش‌های درمان تجربه و مهارت بیشتری داشته باشند؛ مثلاً ممکن است یک متخصص زنان برای مراقبت‌های بارداری بهتر باشد درصورتی‌که متخصص زنان دیگر در تشخیص و درمان بیماری‌های مقاربتی تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد.

دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان نیز متخصص زنانی است که علاوه بر دانش و تخصص کافی و کامل در مورد تمامی مسائل مربوط به اندام تناسلی و روابط جنسی، باروری، بیماری‌های مربوط به اندام تولیدمثل و دستگاه تناسلی و …به‌صورت خاص بر روی تشخیص و درمان یا بهتر است بگوییم کنترل سندرم پلی کیستیک تمرکز دارد و دائماً خود را نسبت به روش‌های نوین درمان این بیماری بروز نگه می‌دارد.

چطور یک دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان را پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد متخصصان زنان که قادر به تشخیص و درمان تنبلی تخمدان هستند چه در تهران و چه در شهرستان‌ها بسیار زیاد است، واقعاً پیدا کردن یک پزشک زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان کار دشواری است. با این‌حال، شما باید به‌اندازه کافی برای این موضوع مهم وقت بگذارید و با ارزیابی ویژگی‌ها و نکات زیر قبل از مراجعه به پزشک مورد نظر، بهترین متخصص را برای خودتان انتخاب کنید:

  1. باید با پزشک مورد نظر کاملاً راحت باشید؛ زیرا قرار است در طول روند درمان بارها او را ببینید و باید از تمامی جزئیات مختلف حتی گاهاً جزئیات روابط جنسی خود با او صحبت کنید؛ بنابراین باید کاملاً حس خوب و راحتی با متخصص داشته باشید تا بتوانید در روند درمان همکاری کنید و دچار ناراحتی نشوید.
  2. یک پزشک زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان باید گوش شنوا داشته باشد و بدون عجله و کاملاً باحوصله به‌تمامی حرف‌ها و نگرانی‌های شما گوش دهد و سعی کند تا حد امکان با توضیحات آسان و شفاف آن‌ها را برطرف نماید.
  3. بهترین پزشک برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران دارای بورد تخصصی و فلوشیپ‌های مخصوص در زمینه این بیماری و در کل، مشکلات زنان است و از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر فارغ‌التحصیل شده است.
  4. بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران همیشه خودش را با علم روز هماهنگ می‌کند و نسبت به بهترین و نوین‌ترین روش‌های درمانی آشنا می‌باشد و در صورت لزوم آن‌ها را برای بیمار خود به کار می‌گیرد.
  5. معمولاً متخصصان زنان خوب توسط دوستان، با تجربه مشابه یا پزشکان و پرستاران مورد قبول شما، تأیید می‌شوند.
  6. بیشتر نظرات بیماران قبلی این متخصصان مثبت است و شما می‌توانید این نظرات را یا از خود بیماران پزشک مورد نظر یا نظرات در شبکه‌های آنلاین در مورد آن‌ها پیدا کنید.
  7. بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران در محیط کاملاً مجهز و باسابقه کار می‌کند تا بتواند از هر نوع امکانات جدید و پیشرفته‌ای برای درمان بیمار خود استفاده کند.
  8. بهترین پزشک برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران هیچ‌گاه شما را فریب نمی‌دهد و سعی می‌کند علاوه بر دلسوزی و رفتاری محترمانه یک نگاه واقع‌بینانه داشته باشد و آگاهی‌های لازم را به شما بدهد.

نگاهی به آمار مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک در دنیا‌

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات هورمونی رایج در میان زنان و دختران است که معمولاً افراد را در سنین باروری یعنی تقریباً ۱۵ تا ۴۴ سالگی یا به گفته برخی متخصصان ۲۰ الی ۵۰ سالگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر طبق آمار موجود بین ۲/۲ تا ۷/۲۶ درصد از زنان در این گروه سنی دچار تنبلی تخمدان یا PCOS با شدت‌های مختلف هستند.

شاید ندانید که بسیاری از زنان یا دختران با اینکه سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند اما خودشان این را نمی‌دانند و همین موضوع اهمیت مراجعه منظم به یک متخصص زنان برای معاینات دوره‌ای را مشخص می‌کند؛ زیرا این بیماری پیش‌رونده است و هرچه زودتر تشخیص داده شود، بهتر می‌توان آن را کنترل نمود.

جالب است بدانید که در یک مطالعه حتی تا ۷۰ درصد از زنان مبتلا به PCOS نمی‌دانستند که به این بیماری مبتلا هستند. این در حالی است که این بیماری روی تخمدان‌های زن، اندام‌های تولیدمثلی که هورمون‌های مختلف زنانه مانند استروژن و پروژسترون را تولید می‌کنند (هورمون‌هایی که چرخه قاعدگی و بارداری را تنظیم می‌کنند) تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین باعث می‌شود تخمدان‌ها هورمون‌های مردانه مانند آندروژن را تولید کنند که اثرات مخرب مردانه هم بر بدن زن دارد.

علائم تشخیصی مورد بررسی توسط دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان

اگر بخواهیم فرایند ایجاد این بیماری را به‌طور دقیق‌تر بررسی کنیم باید عملکرد تخمدان‌ها را درک کنید. تخمدان‌ها وظیفه دارند هر ماه تخمک‌هایی را آزاد کنند تا در صورت امکان توسط اسپرم‌های ورودی از مرد، بارور شوند. معمولاً در هر سیکل از قاعدگی تنها یک تخمک قابل باروری آزاد می‌شود که به این پروسه تخمک‌گذاری گفته می‌شود. دو هورمون لوتئینه کننده (LH) و هورمون محرک فولیکول (FSH) که توسط غده هیپوفیز تولید می‌شوند، این فرایند را کنترل می‌کنند.

FSH وظیفه دارد تخمدان را تحریک کند تا یک فولیکول تولید نماید (کیسه‌ای حاوی تخمک) و سپس LH تخمدان را تحریک می‌کند تا بتواند تخمک قابل باروری را آزاد نماید. حال سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری است که این چرخه را مختل می‌کند و تحت تأثیر قرار می‌دهد. سه ویژگی اصلی آن نیز عبارت‌اند از:

  • وجود یک یا چند کیست نسبتا کوچک در یک یا هر دو تخمدان
  • سطوح بالای هورمون‌هایی مانند آندروژن که نوعی هورمون مردانه است.
  • پریودهای نامنظم یا عدم پریود در برخی سیکل‌ها

در افراد مبتلا به PCOS، کیسه‌های کوچک زیاد و پر از مایعی در داخل تخمدان رشد می‌کنند و کلمه “پلی کیستیک” نیز به معنای “کیست‌های زیاد” است. این کیسه‌ها دارای فولیکول‌هایی هستند که تخمک نابالغ دارند و این تخمک‌ها هیچ‌وقت به‌اندازه‌ای بزرگ نمی‌شوند که آزاد شده و آماده باروری باشند. شایع‌ترین علائم تنبلی تخمدان که متخصص زنان برای تشخیص این بیماری بررسی می‌کند، عبارت‌اند از:

پریودهای نامنظم

وقتی تخمک‌گذاری به‌درستی انجام نشود، پوشش داخلی رحم نیز دچار ریزش نخواهد شد. برخی از زنان مبتلا به این بیماری کمتر از هشت بار در سال پریود خواهند شد یا در موارد شدید کلاً پریود نمی‌شوند.

خونریزی شدید در طول پریودی

علامت دیگر این است که به دلیل اینکه دیواره رحم در هر سیکل ریزش نمی‌کند ضخیم‌تر می‌شود و زمانی که فرد پریود می‌شود، یک پریودی سنگین با خونریزی شدید را تجربه خواهد کرد.

افزایش رشد موهای زائد

بیش از ۷۰ درصد از زنان مبتلا به این بیماری روی صورت و بدن خود مانند پشت، شکم و سینه رشد زیاد موهای زائد به نام هیرسوتیسم را تجربه می‌کنند.

آکنه

وجود جوش‌های التهابی که معمولاً هم با روش‌های درمان پوستی از بین نمی‌روند می‌تواند نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی و تنبلی تخمدان باشد؛ زیرا هورمون‌های مردانه زیاد در بدن زن می‌تواند پوست را چرب‌تر از حد معمول کرده و باعث ایجاد جوش‌ها در نواحی مختلف مثل صورت، سینه و قسمت بالای کمر شود.

افزایش وزن

تقریباً ۸۰ درصد از زنان مبتلا به تنبلی تخمدان دارای اضافه‌وزن یا چاقی می‌باشند. این افراد حتی به سختی می‌توانند وزن خود را کم کنند.

طاسی الگوی مردانه

موهای سر افراد مبتلا به این بیماری نازک‌تر شده و این بیماری می‌تواند منجر به ریزش زیاد موها شود؛ بنابراین اگر بیش‌ازحد دچار ریزش مو هستید ممکن است به این بیماری مبتلا باشید.

تیره شدن پوست

لکه‌های تیره پوستی بخصوص در چین‌های بدن مانند چین‌های روی گردن، کشاله ران و زیر سینه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از این بیماری باشد.

سردرد

تغییرات هورمونی می‌تواند باعث سردردهای گاه و بی گاه در برخی از زنان شود.

علت ایجاد تنبلی تخمدان چیست؟

حتی بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران هم نمی‌داند که علت دقیق این بیماری چیست. بااین‌حال، این متخصصین معتقدند که سطح بالای برخی از هورمون‌های مردانه اجازه نمی‌دهد هورمون‌های زنانه در تخمدان‌ها به‌اندازه کافی ترشح شده و تخمک را به‌درستی بزرگ کرده و برای باروری آماده کند. همچنین برخی عوامل مانند ژن‌ها، مقاومت به انسولین و التهاب در بدن همگی می‌توانند با تولید بیش‌ازحد آندروژن مرتبط باشند که در زیر به‌صورت جزئی‌تر شرح داده شده است:

ژن‌ها

اگر خواهر یا مادر شما به این بیماری مبتلا است توصیه می‌کنیم حتماً توسط یک بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران ارزیابی شوید؛ زیرا این بیماری می‌تواند ژنتیکی باشد و به‌صورت ارثی در شما هم ایجاد شود.

مقاومت به انسولین

حدود ۷۰ درصد از زنان مبتلا به این بیماری در بدن خود دچار مقاومت به انسولین هستند، به این معنی که سلول‌های بدن آن‌ها قادر نیستند به‌درستی از هورمون انسولین استفاده کنند. انسولین هورمونی است که ماده‌ای به نام پانکراس را برای کمک به بدن در استفاده از قندی که در غذاها موجود است و انرژی را ایجاد می‌کند، تولید می‌نماید. به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری هم دچار چاقی می‌شوند و هم بیشتر مواقع احساس خستگی دارند. از طرفی به‌آسانی نمی‌توانند لاغر شوند.

زیرا زمانی که سلول‌ها نتوانند به‌درستی از هورمون انسولین استفاده کنند، نیاز بدن به این هورمون افزایش می‌یابد. درنتیجه انسولین بیشتری تولید می‌شود و انسولین اضافی تخمدان‌ها را بیشتر تحریک می‌کند تا هورمون‌های مردانه تولید کنند. به همین دلیل افراد مبتلا به تنبلی تخمدان باید به رژیم غذایی خود و سبک زندگی مانند ورزش منظم دقت داشته باشند و بسیار مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

التهاب

زنان مبتلا به تنبلی تخمدان اغلب دچار التهاب در بدن خود خواهند بود. اضافه‌وزن نیز می‌تواند به افزایش این التهاب کمک کند. هرچه این التهاب بیشتر باشد، احتمال تولید هورمون‌های مردانه در بدن یک زن بیشتر شده و خطر تنبلی تخمدان افزایش پیدا می‌کند.

عدم درمان تنبلی تخمدان در دختر مجرد یا زنان چه عوارضی ایجاد می‌کند؟

بسیار مهم است که در صورت تشخیص این بیماری کنترل و درمان آن را جدی بگیرید. سهل‌انگاری در این امر و عدم مراجعه به یک بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران می‌تواند عوارض زیر را ایجاد کند:

ناباروری

مهم‌ترین عارضه تنبلی تخمدان در شرایط کنترل نشده ناباروری است؛ زیرا برای باردار شدن باید به‌صورت منظم تخمک‌گذاری به‌درستی انجام شود. زنانی که به‌طور منظم این پروسه را پشت سر نمی‌گذارند، نمی‌توانند به‌راحتی باردار باشند و حتی ممکن است نیاز به داروهای کمکی برای این کار داشته باشند.

سندرم متابولیک (اختلالات سوخت‌وساز در بدن)

۸۰ درصد از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار اضافه‌وزن یا چاقی هستند که خود می‌تواند عامل مشکلات زیر شود:

  • قند خون بالا
  • فشارخون بالا
  • کلسترول خوب یا HDL پایین
  • کلسترول بد یا LDL بالا

وجود یک یا چند مورد از عوامل بالا کنار یکدیگر را سندرم متابولیک می‌نامند که می‌تواند منجر به افزایش احتمال موارد زیر شود:

  • بیماری قلبی
  • دیابت
  • سکته
  • آپنه خواب (این وضعیت باعث توقف مکرر در تنفس در هنگام خواب در طول شب می‌شود که می‌تواند خواب شما را مختل کند و گاهاً خطرناک است. آپنه خواب در زنانی که اضافه‌وزن دارند یا چاق هستند شایع‌تر است، به‌خصوص اگر تنبلی تخمدان نیز وجود داشته باشد).

سرطان آندومتری

همان‌طورکه میدانید بعد از تخمک‌گذاری اگر تخمک در زمان مشخصی با یک اسپرم مناسب ملاقات نکند و بارداری رخ ندهد پوشش رحم می‌ریزد و همراه با خونریزی در طول پریودی خارج می‌شود. اگر هر ماه تخمک‌گذاری نکنید، این پوشش می‌تواند بیش‌ازحد ضخیم شده و گاهی خطر ابتلا به سرطان آندومتر که نوعی از سرطان رحم است را افزایش می‌دهد.

افسردگی

تغییرات هورمونی شدید و عوارض آن در افراد مبتلا به تنبلی تخمدان مانند رشد موهای ناخواسته، ریزش بیش‌ازحد موها، آکنه‌های مختلف بر روی پوست صورت و بدن می‌تواند احساسات منفی شما را افزایش داده و حس اعتماد به‌ نفس را کاهش دهد. درنتیجه می‌تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود.

دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان چگونه بیماری را تشخیص می‌دهد؟

پزشکان معمولاً تنبلی تخمدان را در زنانی که حداقل دو مورد از سه عنوان زیر را تجربه کرده باشند، تشخیص می‌دهند:

  • سطوح بالای هورمون آندروژن
  • سیکل‌های پریودی نامنظم
  • وجود کیست در تخمدان‌ها که با سونوگرافی واژینال مشخص می‌شود.

پزشک شما همچنین از شما در مورد علائمی مانند آکنه، رشد موهای زائد در صورت و بدن و افزایش وزنتان سؤال می‌کند. معاینه لگن نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات در تخمدان‌ها یا سایر قسمت‌های دستگاه تناسلی شما را نشان دهد. در طول این آزمایش، پزشک انگشتان دستکش دار را وارد واژن شما می‌کند و هرگونه رشد کیستیک در تخمدان‌ها یا رحم شما را بررسی می‌کند تا بعد از تشخیص صحیح روشی مناسب برای درمان تنبلی تخمدان در دختر مجرد یا زنان در هر سنی مشخص نماید. ممکن است آزمایش خون نیز تجویز شود تا سطح هورمون‌های مردانه در بدن مشخص گردد.

از طرفی نتایج آزمایش خون می‌تواند سطح کلسترول، تری گلیسیرید و انسولین که تحت تأثیر تنبلی تخمدان قرار می‌گیرند را نشان دهد. پزشک برای تایید تشخیص نهایی از سونوگرافی واژینال نیز استفاده می‌کند.

نکات رژیم غذایی و شیوه زندگی برای درمان تنبلی تخمدان در دختر مجرد

درمان تنبلی تخمدان معمولاً با تغییرات سبک زندگی ازجمله کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی مناسب شروع می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری حتی اگر بتوانند تنها ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود را کم کنند می‌توانند کمک بزرگی به بهبود علائم این بیماری و تنظیم چرخه قاعدگی نمایند. هر رژیم سالمی که به کاهش وزن کمک کند وضعیت بیمار را بهبود می‌دهد. بهترین حالت این است که با مشورت با متخصص زنان خود یک رژیم مناسب را در نظر بگیرید.

مطالعاتی که انواع رژیم غذایی را برای این بیماری با هم مقایسه نموده‌اند، نشان داده‌اند که رژیم‌های با کربوهیدرات پایین‌تر می‌تواند هم به کاهش سطح انسولین و هم به کاهش وزن کمک نماید. یک رژیم غذایی مناسب با شاخص گلیسمی پایین (GI پایین) که اکثراً کربوهیدرات‌ها را با استفاده از میوه‌ها، غلات کامل و سبزیجات به بدن می‌رساند، به تنظیم بهتر چرخه قاعدگی کمک خواهد کرد.

همچنین تنها ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط آن هم ​​حداقل ۳ روز در هفته می‌تواند علائم این سندرم را تا حد زیادی بهبود بخشد. اگر ورزش با یک رژیم غذایی سالم ترکیب شود بسیار مفیدتر خواهد بود.

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان چه می‌باشد؟

پزشک ابتدا شما را دعوت به پیروی از یک سبک زندگی سالم می‌کند که علاوه بر موارد گفته‌شده در قسمت قبل شامل مدیریت استرس و کاهش اضطراب نیز می‌باشد. همچنین ممکن است قرص‌های زیر را به‌عنوان بهترین قرص برای تنبلی تخمدان تجویز نماید:

قرص پروژستین

مصرف روزانه قرص پروژستین می‌تواند منجر به فواید زیر شود:

  • بازگرداندن تعادل هورمونی طبیعی
  • تنظیم تخمک‌گذاری
  • از بین بردن علائمی مانند رشد موهای زائد
  • محافظت در برابر سرطان آندومتر

قرص متفورمین

متفورمین (گلوکوفاژ، فورتامت) دارویی معروف است که برای درمان دیابت نوع ۲ تجویز می‌شود. همچنین این دارو میتواند با بهبود سطح انسولین می‌تواند علائم تنبلی تخمدان را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند. البته افراد سالم نباید خودسرانه از این دارو جهت کاهش وزن استفاده کنند؛ زیرا می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد.

مصرف متفورمین در صورت تجویز پزشک در طول ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و ورزش، کاهش وزن را بهبود می‌بخشد، قند خون را کاهش می‌دهد و چرخه قاعدگی طبیعی را بهتر از تغییر رژیم غذایی و ورزش به‌تنهایی کنترل می‌کند.

کلومیفن

کلومیفن (کلومید) یک داروی کمک باروری است که می‌تواند با کمک به تخمک‌گذاری به باردار شدن زنان مبتلا به این سندرم کمک کند. این دارو همچنین شانس دوقلوزایی و چندقلوزایی را افزایش می‌دهد.

داروهای رفع موهای زائد

چند درمان می‌تواند به بیماران مبتلا به این سندرم در خلاص شدن از شر موهای زائد یا جلوگیری از رشد آن‌ها کمک کند. به‌عنوان‌مثال کرم افلورنیتین (Vaniqa) یک داروی تجویزی است که رشد موهای زائد را کند می‌کند. همچنین لیزر موهای زائد و الکترولیز می‌تواند شما را از شر موهای زائد صورت و بدن خلاص کند.

عمل جراحي برای کنترل علائم تنبلی تخمدان

اگر روش‌های گفته‌شده در قسمت قبل مؤثر واقع نشدند، یک بهترین دکتر برای درمان تخمدان پلیکیستیک در تهران جراحی را تجویز می‌کند که گزینه‌ای برای بهبود باروری است. حفاری تخمدان روشی است که با لیزر یا سوزنی نازک و گرم شده در تخمدان سوراخ‌های کوچکی برای بازگرداندن توانایی تخمک‌گذاری طبیعی ایجاد می‌کند.

چه زمانی باید به یک دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان مراجعه نمود؟

اگرچه انجام معاینات دوره‌ای می‌تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند اما شما هم در صورت مشاهده علائم زیر باید در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید:

  • با اینکه باردار نیستید پریود نمی‌شوید.
  • رشد موهای زائد در بدن و صورتتان بیش‌ازحد شده است.
  • دائماً دچار جوش در صورت می‌شوید و راهکارهای مراقبت پوست اثری بر آن‌ها ندارد یا کم اثر هستند.
  • بیش از ۱۲ ماه است که برای باردار شدن اقدام کرده‌اید اما موفق نشده‌اید.
  • شما دچار علائم دیابت مانند تشنگی یا گرسنگی بیش‌ازحد، تاری دید یا کاهش وزن غیرقابل توضیح هستید.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید تنبلی تخمدان ممکن است برای هر فردی ایجاد شود و درمان قطعی ندارد. با این‌حال، در صورت تشخیص به‌موقع می‌توان به‌خوبی آن را کنترل کرد. عدم تشخیص به موقع این بیماری و درمان آن می‌تواند مشکلات زیادی مانند ناباروری یا حتی خطراتی مانند سرطان را ایجاد نماید. شما نیز اگر می‌خواهید از این نظر توسط دکتر زنان خوب در تهران برای تنبلی تخمدان ارزیابی شوید می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در بخش تماس با ما با همکاران ما تماس گرفته و برای ملاقات با متخصصان باتجربه ما به‌راحتی وقت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید