درمان کیست تخمدان با پیاز

یکی از رویکردهای طب سنتی در رفع کیست‌های تخمدانی، درمان کیست تخمدان با پیاز است. این رویکرد درمانی به دلیل مشخص شدن تاثیر پیاز در رفع کیست‌ تخمدان و خاصیت ضد عفونی کننده خود مورد حمایت روش‌های گیاهی و سنتی است. با این حال ضروری است ابتدا علت کیست و نوع آن توسط یک پزشک متخصص زنان و زایمان حاذق مورد ارزیابی قرار گیرد تا درمان موفق کیست به موقع صورت گیرد و مانع مشکلات جدی‌تر در آینده شود.

Ovarian-cyst-treatment-with-onions

درمان کیست تخمدان با طب سنتی

کیست تخمدان امروزه یکی از اصلی ترین چالش ها و دغدغه های ایجاد شده برای  بسیاری از زنان و دختران است. بسیاری از افراد برای درمان کیست تخمدان به پزشک های متخصص مراجعه می نمایند. اما در اکثر مواقع پاسخ قطعی و دائمی دریافت نمی کنند. برخی از افراد نیز تمایلی به مصرف داروهای شیمیایی ندارند لذا درمان کیست تخمدان با طب سنتی و خانگی را برای حل این چالش انتخاب می کنند.

امروزه بیشتر افراد تمایل به استفاده از روش های سنتی و گیاهی برای درمان بیماری های خود دارند. علاوه بر اینکه ما در این مقاله انواع روش های درمان کیست تخمدان با طب سنتی و پزشکی را معرفی میکنیم اما توصیه ما این است که اگر میخواهید درمان مطمئن تری داشته باشید حتما با پزشک خود مشورت کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین روش های سنتی درمان کیست تخمدان، شرایط درمان و مدت زمان لازم برای درمان آشنا کنیم.

درمان سریع کیست تخمدان با پیاز

پیاز یک ماده غذایی خوراکی با ارزش تغذیه ای بسیار بالا برای افراد است. افراد علاوه بر مصرف آن به عنوان یک چاشنی در غذا ها در مواقعی نظیر سرماخوردگی نیز این  ماده استفاده می کنند. همه ی ما به مزایای مصرف پیاز واقف هستیم. پیاز دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی بالایی است. مصرف این خوراکی به صورت خام همراه با وعده های غذایی جهت از بین بردن عفونت های بدن و باکتری کشی بسیار توصیه می شود.

علاوه بر این موارد استفاده از پیاز برای درخشان شدن و ضخیم شدن تار های موی سر و براق شدن پوست بسیار مناسب است. خوشبختانه در عادات غذایی ما ایرانی ها پیاز جایگاه ویژه ای را دارد و علاوه بر مصرف آن به صورت خام، در طبخ و تهیه ی غالب غذاها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهش های اخیر ثابت کرده اند که مصرف پیاز ارتباطی مستقیم با رفع کیست تخمدان یا به عبارتی درمان سریع کیست تخمدان در بانوان دارد.

اما حال این سوال به وجود می آید که پیاز چگونه می تواند به رفع این مشکل منجر شود؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید در رابطه با کیست تخمدان و عوامل ایجاد کننده ی آن اشنایی و اگاهی های لازم را داشته باشیم. در ادامه به عوامل موثر در ایجاد این بیماری اشاره خواهد شد .

چه عواملی باعث کیست تخمدان در بانوان می گردد؟

این بیماری بنا به دلایل بسیار مختلف می توانند در بانوان ایجاد گردد. در اصل افرادی که به کیست تخمدان دچار هستند، تخمدان های آن ها نمی تواند هر ماه تخمک های خود را رها کند لذا چرخه ی قاعدگی این افراد دچار مشکل می شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر کیست تخمدان درمان نشود و افراد نسبت به این موضوع بی توجه باشند، با گذشت زمان مشکلات شدید تر می شود که یکی آن ها ناباروری در زنان است.

در زیر به برخی از موارد مهم زمینه ساز این بیماری اشاره شده است:

  •   عفونت در تخمدان
  •     سردی تخمدان
  •     اختلال در ترشح هورمون های بدن
  •     بیماری هایی نظیر انواع دیابت ها
  •     اضافه وزن و چاقی
  •     مصرف طولانی مدت داروهای کمک باروری
  •     ژنتیک و وراثت افراد
  •     نامنظم بودن چرخه ی قاعدگی
  •     مصرف طولانی مدت دخانیات نظیر سیگار کشیدن در بانوان
  •     اختلال در رشد در هنگام دوران جنینی و…

موارد گفته شده از مهم ترین عوامل ایجاد کننده ی این بیماری هستند. حال این سوال در ذهن شما ایجاد می گردد که پیاز چگونه می تواند این موارد را از بین برد؟ آیا پیاز روش مناسبی برای درمان انواع کیست ها در بانوان خواهد بود؟ قبل از پاسخ دهی به این سوال ابتدا باید با علایم و مشکلاتی که کیست تخمدان در افراد ظاهر میکند را بشناسیم.

چه علائمی نشان دهنده کیست‌های تخمدان در بانوان است؟

در این بخش به برخی از علایم مهم این بیماری اشاره شده است. توصیه می شود افراد چنانچه هر یک از علائم زیر را در خود مشاهده کردند برای معالجه ی سریع اقدام نمایند. درمان و معالجه ی این بیماری می تواند با مراجعه به پزشک و مصرف دارو صورت گیرد و یا این که توسط روش های سنتی موثر نسبت به درمان اقدام نمود. نشانه های مهم و اصلی کیست‌های تخمدان به صورت زیر بیان شده است:

  •     بروز هرگونه اختلال و نامنظمی در زمان اغاز و طول مدت دوره های خونریزی ماهانه ؛ نامنظم بودن تاریخ این چرخه در ماه، تغییر در میزان حجم خونریزی (کاهش یا افزایش حجم)، افزایش یا کاهش فاصله بین دوره های خونریزی ماهانه
  •     افزایش میزان رشد مو در بانوان در قسمت هایی از بدن که اساسا در زنان نباید مو داشته باشد مثلا موهای زیر چانه؛ موهای رشد کرده از نظر ضخامت مشابه موهای مردان هستند.
  •     ریزش شدید مو در بانوان
  •     ایجاد انواع آکنه های پوستی؛ این مورد به خاطر افزایش یافتن آندروژن های خون اتفاق می افتد.
  •     ناباروری و نازایی در بانوان؛ اغلب خانم هایی که در سنین بزرگسالی دچار نازایی هستند به علت عدم درمان این بیماری در سنین جوانی و نوجوانی است .
  •     افزایش شدید وزن و چاق شدن
  •     بوجود آمدن قسمت های تیره و ضخیم در پوست زیر بغل، بیکینی و کشاله ی ران در بانوان

درمان کیست تخمدان با پیاز قرمز چگونه است؟

همان گونه که در بخش های قبل اشاره شده است ایجاد عفونت در تخمدان سبب ایجاد کیست در این اندام می شود و مهم ترین خاصیت پیاز نیز ضد عفونت بودن آن است. لذا در صورتی که عفونت عامل ایجاد کننده ی کیست تخمدان باشد پیاز روش درمان موثری برای بهبود این بیماری در نظر گرفته می شود. مصرف مداوم پیاز به صورت خام یا به صورت آب پیاز سبب می گردد تا رفته رفته میزان عفونت در این اندام ها کاهش یابد و سرانجام به طور کامل دفع گردد. شایان به ذکر است که مصرف آب پیاز به مراتب عملکرد بهتری را نسبت به مصرف خوراکی آن دارد.

اکثر افراد به دلیل تلخی طعم آب پیاز از خوردن آن امتناع می کنند در این صورت توصیه می شود کمی شهد عسل به آب پیاز اضافه شود تا تلخی آن کاهش یابد. توجه به این نکته ضروری است که اگر شهد استفاده شده از عسل طبیعی باشد در این صورت اثر این ترکیب برای رفع عفونت افزایش می باید چرا که خود عسل طبیعی نیز خاصیت از بین بردن انواع عفونت ها را دارد.

نحوه تهیه آب پیاز برای درمان کیست تخمدان با پیاز

همانگونه که گفتیم برای درمان کیست تخمدان با پیاز قرمز، آب پیاز عملکرد بهتری در رفع عفونت دارد. در این بخش به طریقه ی تهیه ی آب پیاز به طور کامل اشاره شده است. برای این منظور مقداری آب را جوشانده و پیازهای پوست کنده شده را داخل آن بیندازید. بهتر است پیاز ها را به دو نیمه تقسیم کرده و سپس اقدام به این کار نمایید. بعد از این که آب مجدد به جوش آمد حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید، تا کامل بجوشد و سپس گاز را خاموش نمایید .

پیاز ها را از طرف خارج کرده و آب را از صافی عبور دهید تا مواد جامد آن به طور کامل گرفته شود. بعد از خنک شدن آب باقی مانده را میل نمایید. توجه داشته باشید که آب پیاز نیز مانند خود پیاز باید تازه مصرف شود چرا که قدرت جذب میکروب محیط را دارد. شایان به ذکر است پیاز مورد استفاده برای این منظور حتما باید پیاز زرد باشد چرا که پیاز قرمز برای این منظور اصلا گزینه ی مناسبی نیست .

طریقه‌ی مصرف و میزان مصرف آب پیاز برای درمان کیست تخمدان

توصیه می شود مصرف آب پیاز یک ربع قبل از خوردن نهار و شام صورت گیرد (روزی دو مرتبه) برای اثربخشی بهتر ین درمان توصیه می گردد که مصرف آب پیاز از روز پنجم دوره ی قاعدگی شروع شود و به طور پیوسته تا ۱۵ روز ادامه یابد. کل مدت پیشنهاد شده برای درمان کیست تخمدان با پیاز قرمز و یا سفید، مصرف آب پیاز به مدت سه ماه است. توجه داشته باشید که اگر در طول دوره ی مصرف چرخه ی قاعدگی شما شروع شد در این صورت مصرف محلول را قطع کنید.

برای درمان کیست تخمدان با پیاز توجه به چه نکاتی ضروری است؟

مصرف این محلول برای درمان سریع کیست تخمدان برای برخی افراد توصیه نمی شود، به عنوان مثال زنان باردار. مصرف این محلول در زنان باردار خطر سقط جنین را دارد لذا توصیه می شود افراد باردار برای درمان حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایند. البته مصرف این محلول برای بانوانی که تصمیم به فرزندآوری دارند، مشکلی ایجاد نمیکند. تنها باید در صورت مثبت شدن جواب تست بارداری مصرف محلول را قطع کنند.

همچنین به افرادی که دارای بیماری های گوارشی و معده هستند، توصیه می شود که مصرف این محلول نیم ساعت بعد از صرف شام و نهار انجام گیرد. توصیه می شود در طول دوره ی مصرف این ترکیب، مصرف داروهای شیمیایی به خصوص دارو های هورمونی را تحت نظر پزشک متوقف نمایید. شایان به ذکر است که مصرف این محلول برای تمامی گروه های سنی مناسب است و محدودیت سنی ندارد لذا بزرگسالان و جوانان می توانند با خیال راحت اقدام به معالجه با این روش نمایند.

بروز هرگونه اختلال در نظم، ترتیب و حجم خونریزی در دوران قاعدگی طی مصرف این ترکیب طبیعی بوده و افراد نباید با بروز این تغییرات احساس نگرانی کنند. البته در صورتی که این اختلالات دنباله دار باشند در این صورت توصیه می شود حتما به پزشک متخصص خود این موضوع را اطلاع دهید. مصرف این ترکیب و دوره ی درمانی آن به صورت پیوسته باید انجام گیرد و در صورت قطع دوره ای اثر بخشی مطلبوبی نخواهد داشت . البته شایان به ذکر است که قطع دوره ی مصرف در طی بازه ی زمانی کوتاه مدت به عنوان مثال چند روز مشکلی را در روند

درمان ایجاد نمی کند ولی اگر وقفه ی طولانی مدت را در طی درمان ایجاد کنید در این صورت باید از ابتدا روند درمان را شروع کنید. توصیه می شود برای تهیه ی آب پیاز از آب بدون کلر استفاده کنید) استفاده از آب چشمه و رودخانه برای این منظور توصیه می شود(. برای این منظور در صورت استفاده از آب لوله کشی، حتما چند ساعت آب را در ظرفی نگه دارید تا کلر آن خارج شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر در دوره ی درمانی خود دچار بیماری های گوارشی نظیر یبوست و یا اسهال شوید، حتما نسبت به درمان این شرایط در اسرع وقت اقدام نمایید.

اگر در طول دوره ی درمان کیست‌های تخمدان با آب پیاز دچار خونریزی های شدید شویم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

همان گونه که پیشتر اشاره کردیم تغییرات در حجم خونریزی با دفعات آن نگران کننده نیست . با این حال در این بخش راه حل هایی را به شما برای کاهش حجم خونریزی ارائه می دهیم:

  •   مصرف عدس آسیاب و پودر شده
  •   مصرف پوست انار
  •   مصرف آب تره ی خام

برای التیام دردهای شدید این دوره نیز توصیه می شود که بانوان از انواع دم نوش ها نظیر آویشن، بابونه، دارچین و … استفاده کنند. هم چنین بانوان عزیز باید از انجام کار و فعالیت های سنگین و سخت در این دوره شدیدا خودداری نمایند. بانوانی که مبتلا به آندومتریوز هستند نیز می توانند درمان کیست تخمدان با پیاز را انجام دهند چرا که منجر به ایجاد اختلال جدی نمی شود. البته لازم به ذکر است که ممکن است حجم خونریزی آن ها در طی دوره ی قاعدگی افزایش یابد.

به عنوان نکته ی پایانی این مورد را نیز مد نظر داشته باشید که مصرف آب پیاز در کنار مصرف داروهای لازم برای بارداری نه تنها مشکلی را برای بانوان عزیز ایجاد نمی کند ،بلکه درصد و احتمال موفقیت در بارداری را نیز افزایش می دهد.

درمان کیست تخمدان با پیاز و آب پیاز برای همه زنان جواب می‌دهد؟

روش ها و درمان های سنتی بیماری ها نیز همانند مصرف داروها در برخی از افراد جواب دهی صد در صد تضمینی را ندارد چرا سیستم ایمنی و بیولوژیکی هر فردی خاص و منحصر به فرد است.  در رابطه با درمان کیست تخمدان با پیاز قرمز یا سفید نیز همین قضیه حاکم است. مصرف این ترکیب در بسیاری از افراد سبب رفع کامل مشکل می شود حال آن که افرادی هستند که این روش جوابگوی درمان در آنها نیست .

در این بخش به برخی از عوامل مهم در عدم نتیجه دهی درمان کیست با پیاز اشاره شده است:

  •     میزان و شدت بیماری؛ ایجاد کیست در تخمدان گاه به صورت شدید ظاهر می شود و گاه خفیف.

در بانوانی که کیست ایجاد شده ضعیف بوده و اندازه ی کوچکی را نیز داشته باشد، درمان های خانگی و سنتی و به خصوص درمان با پیاز جواب دهی تضمینی را دارند. حال آن که اغلب درمان کیست های بزرگ و شدید با روش های سنتی امکان پذیر است. البته ممکن است در افرادی اثر دهی مثبتی را ایجاد کند.

  •     نوع کیست تخمدان و فاکتور های اثر گذار در ایجاد آن؛ همان گونه که در بالا نیز اشاره شد عوامل مختلفی در ایجاد کیست نقش دارد.

چنان چه کیست ایجاد شده در تخمدان بانوان به سبب عفونت در این اشخاص باشد ،در این صورت روش درمانی با پیاز جواب گو خواهد بود. اما در افرادی که کیست‌های تخمدان به دلایل دیگر نظیر سردی یا اختلالات هورمونی باشد، در این صورت درمان با پیاز ممکن است اثر بخشی صد در صدی را نداشته باشد. در این صورت درمان های پزشکی و سایر درمان های سنتی متناسب با نوع کیست توصیه می شود .

برخی بانوان این نگرانی را دارند که استفاده از پیاز برای درمان و عدم جواب دهی آن، ممکن است اثر جوابدهی روش های بعدی درمان را کاهش دهد. در این رابطه باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ گونه شواهد و مدارکی برای این امر وجود ندارد، لذا اگر با مصرف پیاز مشکل شما درمان شده است با خیالی آسوده می توانید سایر روش های درمان را انتخاب کنید.

سخن پایانی

انتخاب روش مناسب درمان کاملا به سلیقه ی افراد بستگی دارد. برخی از افراد روش های پزشکی را برای این منظور انتخاب می کنند و برخی دیگر روش های سنتی و خانگی را. با این حال توجه به این ضروری است که چه روش های دارویی و چه روش های سنتی برای همه ی افراد جوابدهی صد در صد تضمینی را ندارد. مشاهده شده است که برخی از افراد با وجود مراجعه به پزشک موفق در درمان کیست تخمدان نشده اند .

در حالت کلی به بانوان عزیز توصیه می شود که برای درمان بیماری هایی از این قبیل روش های سنتی و خانگی را طبق تائید پزشک متخصص انتخاب نمایند تا در شرایط حاد با به تعویق انداختن درمان و اتخاذ رویکرد نامناسب منجر به مشکلات جدی‌تری نشود. در راستای انتخاب روش درمان سنتی برای کیست‌های تخمدان آشنایی با بهترین و متخصص ترین پزشکان طب سنتی اهمیت بالایی را در اثر بخشی کار دارد.

از بین روش های سنتی بهترین روش برای درمان کیست تخمدان با پیاز استفاده از آب پیاز است. با این حال از طریق مشورت با متخصص های طب سنتی می توانید بهترین و مناسب ترین راه را برای درمان بیماری کیست تخمدان خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید