دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران

یکی از برنامه‌هایی که همه خانم‌ها باید آن را در زندگی روزمره خود قرار داده و به آن اهمیت ویژه‌ای بدهند، مراجعه به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران است که دارای دانش، تجربه و مهارت بالایی باشد و البته با او احساس راحتی داشته باشید. ضروری است زنان برای چکاب دوره‌ای سلامت اندام تناسلی خود در اسرع وقت به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه نمایند.

حتی اگر در سلامت کامل به سر می‌برید، شما باید معاینات منظم دوره‌ای را نزد یک دکتر زنان تهران به‌صورت سالیانه انجام دهید تا معاینات و غربالگری‌های لازم انجام شود؛ زیرا بسیاری از بیماری‌ها مانند برخی از عفونت‌های مقاربتی یا حتی بیماری‌های خطرناک مانند سرطان دهانه رحم ممکن است وجود داشته باشند، اما علائمی از خود نشان ندهند.

مراجعه به دکتر متخصص نازایی در تهران می‌تواند به شما کمک کند تا از سلامت خود مطمئن شوید و اگر مشکلی هم وجود دارد تا حد امکان زودتر تشخیص داده شود تا درمان‌های بهتر با نتایج قطعی‌تر اجرا گردد؛ اما پیدا کردن یک دکتر فوق تخصص زنان در تهران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و شما را دچار سردرگمی ‌کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم چنین پزشکی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟


Doctor-specializing-in-good-women-in-Tehran

 

ویژگی‌های یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران

اگر در ناحیه سیستم تناسلی خود مشکلات مختلفی اعم از خونریزی شدید، گرفتگی عضلات شدید یا علائم نگران کننده دیگر دارید، وقت آن است که به دکتر متخصص نازایی در تهران مراجعه کنید. حتی اگر در سلامت کامل هستید، باز هم باید به‌طور منظم معاینات لازم مربوط به ناحیه تناسلی و سیستم تولیدمثل را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که اندام‌های نواحی مورد نظر شما سالم هستند و به همین شکل باقی می‌مانند.

به‌طورکلی توصیه می‌شود که زنان جوان برای اولین بار بین ۱۳ تا ۱۵ سالگی خود به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران و یک متخصص زنان خوب مراجعه کنند. صرف نظر از سن شما، اگر در حال حاضر پزشکی مسئول مراقبت‌های باروری شما نیست، بهتر است که با انجام تحقیقات لازم و با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، حتماً در اسرع وقت یک پزشک مناسب را در این رابطه برای خودتان پیدا کنید.

ازآنجایی‌که شما باید در مورد روابط صمیمی و شخصی‌ترین مسائل سلامتی خود با این پزشک صحبت کنید، باید فردی باتجربه پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کامل داشته باشید. در اینجا مواردی وجود دارند که باید در مورد دکتر زنان تهران مورد نظر خود به دنبال آن‌ها باشید.

پزشک مورد نظر از طرف دیگران به شما توصیه شده باشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اینکه آیا فوق تخصص زنان شما یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران است یا خیر، این است که از طرف افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید، ازجمله پزشک خانواده، خواهر، مادر، دوستان و … در مورد عملکرد خوب آن‌ها شنیده باشید. اگر این افراد، پزشک مورد نظر را بشناسند می‌توانند در مورد ویژگی‌های مهم پزشک مانند مهارت‌ها، تجربه و نحوه رفتارش با بیمار اطلاعات خوبی را به شما بدهند.

نظرات بیماران آن‌ها را در وب‌سایت‌های آنلاین بخوانید.

معمولاً اگر یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران مشهور باشد، در فضای مجازی نیز فعالیت دارد. در این صورت بیماران او قطعاً نظراتی راجع به نحوه تشخیص، مهارت، برخورد و … در مورد پزشک مورد نظر را در وب‌سایت مربوطه قرار خواهند داد و شما می‌توانید با ارزیابی این نظرات، دکتر متخصص نازایی در تهران را برای خود انتخاب کنید.

البته این نظرات ممکن است صد در صد درست نباشند، اما باعث می‌شوند که لیست شما برای پزشکان انتخابی محدود شود و درنهایت به انتخاب درست‌تری دست پیدا کنید.

از جمله مواردی که در بررسی این نظرات باید به آن‌ها توجه نمایید، عبارت‌اند از:

  • سهولت در برنامه‌ریزی قرار ملاقات
  • مهارت و قدرت تشخیص
  • محیط یا مرکز فعالیت پزشک مورد نظر
  • میانگین زمان انتظار
  • رفتار دوستانه پزشک و تیم او با بیمار
  • امانت‌داری پزشک
  • توانایی توضیح خوب شرایط

پزشک شما باید تجربه کافی در مورد مشکلات زنان داشته باشد.

گاهی می‌توانید مدارک پزشکان مورد نظر را در وب‌سایت آن‌ها ببینید؛ اما این کار برای برخی از پزشکان آسان نیست و شما را در انتخاب دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران گمراه می‌کند. در چنین مواردی تنها روش استفاده از توصیه دیگران و تجربه بیماران قبلی می‌تواند میزان تجربه یک پزشک را به شما نشان دهد.

شما باید در مورد تخصص آن‌ها نیز تحقیق کنید؛ زیرا معمولاً دکتر متخصص نازایی در تهران دانش پزشکی بیشتری نسبت به یک متخصص زنان دارد ولی معمولاً چنین پزشکانی بر اساس علائق و مهارت‌های خود در زمینه خاصی فعالیت دارند؛ مثلاً ممکن است پزشک مورد نظر تنها در زمینه زنان و زایمان تمرکز داشته باشد؛ بنابراین شما باید هدفتان از مراجعه به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب را مشخص کنید تا بتوانید پزشک مناسبی را انتخاب کنید.

ممکن است یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در زمینه کاری خود عالی باشد، اما برای هدف مورد نظر شما مناسب نباشد. مثلاً اگر برای یک بیماری خاص مانند آندومتریوز می‌خواهید مورد ارزیابی قرار بگیرید، باید مشخص شود که آیا پزشک شما تجربه‌ای در درمان چنین بیماری‌هایی دارد یا خیر؟

پزشک شما باید با بیمه‌ای که شما را تحت پوشش قرار می‌دهد، قرارداد داشته باشد.

توجه به هزینه‌های معاینات و غربالگری‌های لازم، در هنگام انتخاب هر پزشکی مهمی است. اگر یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران همه ویژگی‌ها را داشته باشد، اما با بیمه شما قرارداد نداشته باشد، باید هزینه‌های مورد نیاز را به‌طور کامل از جیب خود بپردازید که ممکن است برایتان سخت باشد.

متخصص شما باید به نظرات شما احترام بگذارد.

فرض کنید شما دوست ندارید تا چند سال آینده صاحب فرزندی شوید ولی دکتر زنان تهران شما اصرار می‌کند که نباید از روش‌های کنترل بارداری استفاده کنید یا روش‌های کارسازی را به شما پیشنهاد ندهد. این امر درواقع به معنی تحمیل شدن نظر پزشک به شما می‌باشد که اصلاً خوشایند نیست. در موارد دیگر هم همین‌طور است. مگر اینکه انجام یک روش پزشکی مانند برخی از جراحی‌ها به صلاح شما باشد و اگر آن را انجام ندهید، جانتان به خطر بیفتد.

بنابراین اگر ازنظر دیدگاه و باورها حتی با یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران اشتراکاتی ندارید، بهتر است پزشک دیگری را انتخاب کنید؛ زیرا قرار است برای چندین سال یا حداقل چند ماه، از سلامتی زنانه خود، تحت نظر او مراقبت کنید.

رفتار پزشک با شما بسیار مهم است.

حتی درصورتی‌که یک پزشک تجربه و مهارت بالایی در زمینه زنان داشته باشد، اما به شما توجه نکند و حرف‌های شما را نادیده بگیرد، حس بدی به شما خواهد داد و اعتمادبه‌نفس شما را کاهش می‌دهد. شما باید به دنبال پزشکی باشید که هم به حرفتان گوش دهد و هم به حرفتان احترام بگذارد.

باید با پزشک خود احساس راحتی داشته باشید.

دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران قرار است که معاینه زنان و زایمان شما را انجام دهد و از شما سؤالات کاملاً شخصی در مورد سلامت باروری شما بپرسد؛ بنابراین شما باید با این شخص کاملاً راحت باشید تا به نتیجه مطلوبی از مراجعه به این پزشک برسید.

جنسیت ممکن است در هنگام انتخاب دکتر زنان تهران مشکل‌ساز باشد. برخی از زنان ترجیح می‌دهند برای راحتی بیشتر، توسط پزشک هم‌جنس خود ویزیت شوند. همچنین برخی زمینه‌های فرهنگی یا مذهبی، زن را به یک پزشک زن هدایت می‌کند.

مرکز فعالیت پزشک شما نیز مهم است.

مرکزی که یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران در آن فعالیت می‌کند، معمولاً یک مرکز تخصصی زنان معتبر و مجهز مانند مرکز ما می‌باشد که می‌تواند بهترین خدمات را با بروزترین تجهیزات به شما ارائه دهد و لازم نیست برای هر مسئله‌ای به آزمایشگاه‌ها یا کلینیک‌های دیگر مراجعه کنید. درواقع یک دکتر زنان تهران اصولاً در یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران فعالیت می‌کند. همچنین برای مواقعی که باید برخی از درمان‌ها در بیمارستان صورت بگیرد، در بیمارستان‌هایی فعالیت می‌کند که کاملاً مجهز و قابل‌اعتماد هستند.

پزشک شما باید در دسترس باشد.

معمولاً شما برای معاینات دوره‌ای به یک متخصص زنان خوب و برای انجام معاینات دقیق‌تر و یا درمان‌های خاص به یک دکتر زنان تهران مراجعه می‌کنید؛ بنابراین باید به این نکته توجه کامل داشته باشید که پزشک شما باید در مواقع ضروری در دسترس باشد. فرض کنید شما دچار یک کیست تخمدان شده‌اید که در حال حاضر آن را توسط یک فوق تخصص زنان کنترل می‌کنید. اگر مشکلی برایتان پیش بیاید یا دچار پارگی ناگهانی کیست شوید، باید سریعاً به بیمارستانی که متخصص شما در آن فعالیت می‌کند، بروید و پزشک هم باید با اطلاع شما از وضعیت پیش آمده، خودش را به بیمارستان برساند.

بنابراین باید از قبل بررسی کنید که آیا امکان ارتباط با پزشک از طریق تلفن، واتساپ و … وجود دارد یا خیر و همچنین بررسی کنید که اگر در طول روند درمان سؤالی برایتان پیش آمد، حتماً باید حضوراً مراجعه کنید یا به صورت‌های دیگر به شما پاسخگو هستند؟

چه مواردی را باید به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران بگوییم؟

گاهی اوقات، زنان ممکن است از صحبت کردن در مورد عادات جنسی، تغییرات فیزیکی، دوره‌های قاعدگی و مسائل سلامتی خود با متخصص زنان هر چند از هر لحاظ پزشک خوبی باشد، احساس ناراحتی کنند. بااین‌حال، مهم است که اطلاعات کاملی در مورد این مسائل به دکتر زنان تهران ارائه دهید تا مراقبت و درمان‌های لازم را دریافت کنید؛ زیرا در بسیاری از موارد، اگر علائم و شرایط به‌موقع تشخیص داده شوند، می‌توان قبل از بدتر شدن و ایجاد کمر از آن‌ها پیشگیری کرد یا درمان بهتری را برایشان در نظر گرفت.

موارد ضروری که باید با یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران در میان بگذارید، عبارت‌اند از:

  1. سابقه پزشکی خانوادگی

شما باید پزشک زنان خود را در مورد سابقه بیماری‌های خانوادگی خود مانند فشارخون بالا، اختلالات تیروئید، وجود یا سابقه سرطان، مشکلات قلبی، دیابت و غیره مطلع کنید. این اطلاعات به ارائه دهنده شما اجازه می‌دهد تا برنامه مراقبتی بهتری را برایتان در نظر بگیرد.

  1. سابقه پزشکی شخصی

دکتر زنان تهران باید همه چیز را در مورد سلامتی شما بداند تا بتواند به درستی با شما رفتار کند. ازجمله اطلاعاتی که باید در این زمینه به پزشک خود بدهید، عبارت‌اند از:

  • اولین روز آخرین قاعدگی
  • تاریخ آزمایش پاپ اسمیر قبلی و نتیجه آن
  • حساسیت به لاتکس یا داروها
  • اگر تابه‌حال نتایج غیرطبیعی پاپ اسمیر را تجربه کرده‌اید.
  • بیماری‌ها و شرایطی که تجربه کرده‌اید یا در حال حاضر به آن‌ها مبتلا هستید، ازجمله بیماری‌های روانی، جسمی و یا بیماری‌های مقاربتی
  • هر دارویی که در حال حاضر به‌صورت نسخه‌ای یا بدون نسخه مصرف می‌کنید.

 

  1. چرخه قاعدگی

در صورت بروز هرگونه تغییر در چرخه قاعدگی خود، باید آن‌ها را به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران اطلاع دهید تا اگر مورد مشکوکی وجود دارد، پزشک آزمایشات و غربالگری‌های لازم را برایتان انجام دهد. ازجمله این اطلاعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی غیرطبیعی
  • لخته شدن خون
  • لکه بینی
  • پریودهای نامنظم یا دردناک
  • گرفتگی‌های شدید و علائم غیرطبیعی
  • هر تغییر دیگری که نگران آن هستید.

این تغییرات می‌توانند طبیعی باشند، اما گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های دیگر مانند بیماری التهابی لگن، اندومتریوز، کیست تخمدان یا فیبروم رحم باشند. متخصص زنان به شما کمک می‌کند تا مشخص شود که آیا این تغییرات طبیعی هستند یا غیرطبیعی و درمان مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

  1. علائم غیرطبیعی

اگر علائم غیرعادی مانند درد، افزایش یا کاهش وزن بدون دلیل، لکه بینی، حساسیت سینه‌ها، حالت تهوع و موارد دیگر را تجربه کردید، حتماً به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران یا یک متخصص خوب اطلاع دهید. همچنین باید آن‌ها را در مورد مدت‌زمانی که این علائم را تجربه کرده‌اید، درجه درد در صورت ثابت یا پراکنده بودن علامت و عواملی که باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم می‌شوند، در جریان بگذارید. اگر از داروهای بدون نسخه، داروهای دارای نسخه، هومیوپاتی یا گیاهی برای مدیریت علائم خود استفاده می‌کنید، نیز به متخصص خود اطلاع دهید.

  1. سبک زندگی

پزشک زنان خود را در مورد سبک زندگی خود، ازجمله میزان ورزش، نوع رژیم غذایی، سیگار کشیدن یا عادات نوشیدنی آگاه کنید. آن‌ها باید در مورد این جزئیات بدانند تا بهترین درمان ممکن را به شما ارائه دهند.

  1. سابقه فعالیت‌های جنسی

صحبت کردن در مورد سابقه جنسی با یک متخصص ممکن است ناراحت‌کننده باشد، اما آن‌ها باید در مورد هر شرایط قبلی یا بیماری‌های مقاربتی که داشته‌اید، بدانند. متخصص زنان می‌تواند علت درد هنگام مقاربت را تعیین کند و به سؤالات شما در مورد سایر مشکلات و عادات جنسی پاسخ دهد. بنابراین اگر در حین مقاربت دچار درد یا خونریزی شدید، باید به متخصص خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است ناشی از عفونت، خشکی یا هر مشکل پزشکی زمینه‌ای دیگری باشد. برخی از این مشکلات اگر در زمان مناسب تشخیص و درمان نشوند، در طولانی‌مدت می‌توانند خطرات بیشتری مانند نازایی ایجاد کنند و حتی می‌توانند تهدیدکننده زندگی باشند.

  1. پیشگیری از بارداری

شما باید به دکتر زنان تهران خود اطلاع دهید که در حال حاضر از چه روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید؟ اگر هر نوع عوارض جانبی را به دلیل روش مورد نظر تجربه می‌کنید، لطفاً به متخصص خود اطلاع دهید. پزشک با انجام بررسی‌های لازم بهترین روش که با بدن شما سازگار باشد را به شما پیشنهاد می‌کند.

  1. بارداری یا تصمیم به باردار شدن

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، به دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران اطلاع دهید. او می‌تواند توصیه‌های ارزشمندی در مورد آزمایش‌های بارداری، علائم اولیه ناباروری و بارداری و کیت‌های تخمک‌گذاری به شما ارائه دهد و در این مسیر پر فراز و نشیب، همراه شما باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند غربالگری ناقل ژنتیکی را قبل از بارداری برای شما انجام دهند.

  1. میل جنسی کم

درحالی‌که داشتن میل جنسی کم در برخی شرایط جسمی و عاطفی امری طبیعی و رایج است، در صورت طولانی شدن، ضروری است که آن را با متخصص زنان خود در میان بگذارید تا اگر مشکلی وجود دارد، برطرف شود. گاهی اوقات، مصرف برخی داروها یا استرس زیاد می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شدید شود یا این میل جنسی کم می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای دیگر باشد. در چنین شرایطی، متخصص، علت را مشخص می‌کند و یک برنامه درمانی برای افزایش میل جنسی شما توصیه می‌کند.

  1. خودآزمایی سینه‌ها

ازآنجایی‌که سرطان سینه در زنان بسیار شایع است، شما باید با سینه‌های خود آشنا باشید. معاینه سینه‌ها یک‌بار در ماه توسط خودتان به شما کمک می‌کند تا علائم یا تغییرات غیرمعمول را درک کنید و زودتر متوجه شوند. سینه‌های خود را ازنظر هرگونه تغییر رنگ یا بافت بررسی کنید و مطمئن شوید که ظاهر آن یا پوست آن تغییر نکرده است. در صورت مشاهده درد، توده یا بافت سفت شده و یا تغییرات ظاهری و پوستی حتماً به دکتر زنان تهران خود اطلاع دهید.

متخصص علت این تغییرات را بعد از انجام معاینات فیزیکی و سونوگرافی مشخص می‌کند و در صورت نیاز و تأیید وجود مشکل، درمان را آغاز خواهد کرد. به یاد داشته باشید، دکتر زنان تهران منبع خوبی برای صحبت کردن است و می‌تواند به شما در دریافت مراقبت‌های مورد نیاز کمک مؤثری کند. اگر به دنبال مراقبت‌های پزشکی مبتنی بر اعتماد و ارتباط متقابل هستید، می‌توانید همین امروز از طریق شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما با همکاران ما تماس بگیرید و برای ملاقات یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران وقت رزرو کنید.

دکتر متخصص نازایی در تهران چه خدماتی به شما ارائه می‌دهد؟

همان‌طورکه قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، معمولاً فوق تخصص‌ها متخصصانی هستند که به‌طور خاص در یک زمینه آموزش‌های بیشتری دیده‌اند و به‌صورت حرفه‌ای‌تر روی آن متمرکز هستند. فوق تخصص نازایی در تهران نیز متخصص زنانی است که به‌طور ویژه بر روی مشکلات ناباروری تمرکز دارد و می‌تواند مسائل مربوط به این مشکل را با روش‌های مختلف و متدهای متعددی که در حال حاضر برای درمان نازایی وجود دارد، برطرف کند.

درواقع فوق تخصص نازایی در تهران پزشکی است که در زمینه سلامت زنان تخصص دارد ولی به‌طور خاص تشخیص نازایی و درمان آن را به عهده می‌گیرد. معمولاً این پزشکان بر طیف گسترده‌ای از مسائل، ازجمله مامایی، بارداری و زایمان، مشکلات قاعدگی و باروری، عفونت‌های مقاربتی (STIs)، اختلالات هورمونی و غیره تسلط دارند، اما تنها به موارد مربوط به ناباروری می‌پردازند.

دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

متخصصین زنان خوب در مسائل مربوط به سلامت زنان تخصص کافی دارند. چنین پزشکانی در زمینه مشکلات زنان و بارداری تجربه و برای درمان آن‌ها مهارت دارند و خدمات گسترده‌ای را برای سلامت زنان ارائه می‌دهند. مراجعه به دکتر زنان تهران برای غربالگری سالانه خاص در صورت وجود بیماری‌های خاص توصیه می‌شود و هر زمانی که نگران علائمی مانند درد لگن، فرج و واژن یا خونریزی غیرطبیعی از رحم شدید، حتماً باید در اسرع وقت به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران یا شهرستان مراجعه کنید.

شرایطی که معمولاً توسط متخصص زنان درمان می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • مسائل مربوط به بارداری، باروری، پریودی و یائسگی
  • تنظیم خانواده، مانند روش‌های پیشگیری از بارداری، اتمام بارداری مانند کورتاژ و عقیم‌سازی
  • مشکلات بافت‌هایی که از اندام‌های لگن حمایت می‌کنند، مانند رباط‌ها و یا ماهیچه‌ها
  • بیماری‌های مقاربتی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • بی‌اختیاری ادرار و مدفوع
  • وجود توده‌های خوش‌خیم دستگاه تناسلی، مانند کیست تخمدان، فیبروم، توده‌های موجود در سینه، زخم‌های فرج و واژن و سایر تغییرات غیر سرطانی
  • شرایط پیش بدخیم، مانند هیپرپلازی آندومتر و دیسپلازی در ناحیه دهانه رحم
  • سرطان‌های دستگاه تناسلی و سینه‌ها و یا تومورهای مرتبط با بارداری
  • ناهنجاری‌های مادرزادی موجود در دستگاه تناسلی زنان مانند بسته بودن واژن
  • مراقبت‌های اورژانسی مربوط به زنان
  • اندومتریوز که یک بیماری مزمن است و به معنی رشد غیرطبیعی سلول‌های رحمی در خارج از رحم است و بر سیستم تولیدمثل تأثیر می‌گذارد.
  • بیماری‌های التهابی لگن، مانند آبسه
  • تمایلات جنسی
  • اختلال عملکرد جنسی

از چه سنی باید به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران مراجعه کرد؟

متخصص می‌تواند دختران و زنان را در هر سنی معاینه و مشکلات آن‌ها را درمان کند. به‌طورکلی توصیه می‌شود که از سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی برای انجام غربالگری‌های لازم به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران و متخصص خوب مراجعه کنید. ایجاد رابطه خوب با پزشک به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر در مورد قاعدگی، تمایلات جنسی و غیره سؤال بپرسید و در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده آن‌ها را به پزشک خود اطلاع دهید.

در هنگام اولین مراجعه باید چه انتظاری داشته باشید؟

اتفاقی که در هنگام ملاقات متخصص می‌افتد، بستگی به دلیل مراجعه و وضعیت شما خواهد داشت. اگر اولین ملاقات شما باشد، ممکن است فقط با پزشک صحبت کنید، پزشک اطلاعات کلی سلامتی را دریافت کند تا مشخص شود که چه برنامه‌ای برای آینده خود ازنظر باروری دارید. همچنین یک سابقه کامل پزشکی از شما گرفته می‌شود تا در پرونده شما مستند شود و یک معاینه لگنی انجام خواهد شد. ممکن است برخی غربالگری‌ها مانند تست پاپ اسمیر نیز برایتان انجام شود.

در هر ملاقات با متخصص، لازم است به خاطر بسپارید که به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به‌طور صادقانه در مورد نگرانی‌های سلامتی و سبک زندگی خود با متخصص صحبت کنید تا اطلاعات بهتری از وضعیت شما داشته باشد و بتواند کمک بیشتری در جهت سلامت زنانه شما انجام دهد.
  • معاینه زنان، ازجمله آزمایش پاپ اسمیر، می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد، اما معمولاً دردناک نیست و نباید نگران انجام آن باشید. در صورت توصیه، حتماً باید این غربالگری انجام شود؛ زیرا می‌تواند عدم وجود سرطان دهانه رحم و برخی از عفونت‌ها را برای پزشک مشخص کند.
  • قبل از مراجعه نیازی به انجام اپیلاسیون یا اصلاح نیست؛ اما در صورت انجام، شرایط بهتری را برای معاینه فراهم می‌کنید.
  • اگر پریود هستید، زمان ملاقات را به تعویق بیندازید؛ زیرا در این شرایط برخی از موارد مانند تست پاپ اسمیر قابل انجام نیست، مگر اینکه علائمی داشته باشید که نیاز به توجه فوری دارند
  • بهتر است از ۲ روز قبل از ملاقات متخصص خود، از فعالیت جنسی، استفاده از دوش واژینال یا استفاده از تامپون خودداری کنید.

معاینات سالیانه نزد دکتر زنان تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

همان‌طورکه قبلاً هم به آن اشاره کردیم، توصیه می‌شود حداقل سالی یک‌بار برای معاینه سالانه به متخصص زنان مراجعه کنید. این معاینه شامل بررسی موارد زیر خواهد بود:

  • غربالگری، ارزیابی و مشاوره
  • ایمن‌سازی بر اساس سن و عوامل خطر
  • انجام معاینه فیزیکی که شامل اندازه‌گیری علائم حیاتی استاندارد، شاخص توده بدن، لمس شکم و غدد لنفاوی اینگوینال و ارزیابی سلامت کلی خواهد بود.
  • معاینه لگن و معاینه پستان، متناسب با سن بیمار
  • انجام آزمایش خون یا ادرار و یا هر دو در صورت تجویز پزشک

مراجعه همیشگی طبق یک برنامه مشخص به یک کلینیک فوق تخصص زنان در تهران به شما کمک می‌کند تا در مورد به حداقل رساندن خطرات سلامتی در هر سنی و حفظ یک سبک زندگی سالم از طریق مشاوره با متخصص خود به روز باشید. سایر ارزیابی‌های سالانه سلامت می‌تواند شامل ماموگرافی، کولونوسکوپی، اندازه‌گیری فشارخون، ایمن‌سازی و توصیه‌هایی در مورد مصرف کلسیم و اسید فولیک باشد.

وظایف تشخیصی متخصص در این ملاقات، عبارت‌اند از:

  • تست‌های پاپ اسمیر
  • اسکن سونوگرافی
  • کولپوسکوپی یا معاینه میکروسکوپی دهانه رحم
  • بیوپسی آندومتر یا نمونه‌برداری از پوشش داخلی رحم
  • هیستروسکوپی، استفاده از آندوسکوپ برای دیدن داخل رحم

وظایف جراحی دکتر زنان تهران عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی بیماران برای جراحی
  • داشتن مهارت انجام لاپاراسکوپی، برای اهداف تشخیصی و جراحی
  • جراحی جزئی، به‌عنوان‌مثال، عقیم‌سازی
  • جراحی بزرگ، به‌عنوان‌مثال، برداشتن فیبروم در رحم
  • مراقبت‌های بعد از عمل، ازجمله درمان عوارض

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید، مراجعه به یک دکتر فوق تخصص زنان خوب در تهران در یک مرکز تخصصی مجهز و معتبر می‌تواند تا حد زیادی به شناسایی مشکلات ایجاد شده و پیشگیری از مشکلات زنانه بعدی به شما کمک کند. همچنین متخصص می‌تواند به شما برنامه‌های مناسبی جهت داشتن یک سبک زندگی سالم و برنامه بارداری بدهد تا بهترین شرایط را در این زمینه تجربه کنید.

سهل‌انگاری برای انجام غربالگری‌های لازم یا عدم مراجعه در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی می‌تواند منجر به تشخیص دیرهنگام یک بیماری که بعضاً می‌تواند خطرناک باشد یا حتی عدم تشخیص یک مشکل خاص گردد و خطرات زیادی شما را در آینده تهدید خواهد کند.

همچنین مراجعه به مراکز نامعتبر و پزشکانی که تجربه و تخصص کافی ندارند، برای مسائل زنان می‌تواند منجر به‌اشتباه در تشخیص یا تشخیص دیرهنگام شده و زندگی شما را تهدید کند؛ بنابراین حتماً معاینات سالیانه را نزد یک متخصص خوب به‌صورت منظم انجام دهید و در صورت بروز هر نگرانی یا موارد غیرطبیعی در اسرع وقت به آن‌ها مراجعه کنید. متخصص خوب نیز در صورت نیاز، شما را به فوق تخصص زنان مربوطه ارجاع می‎دهد.

دیدگاهتان را بنویسید