انکولوژیست زنان در تهران

انکولوژیست زنان در تهران به‌طورکلی به متخصصی اطلاق می‌شود که در زمینه تشخیص و درمان سرطان دانش، تجربه و مهارت دارد. همان‌طورکه میدانید زنان دارای دستگاه تولیدمثل و اندام تناسلی پیچیده‌ای هستند که طیف وسیعی از مشکلات و بسیاری از سرطان‌های مختلف را شامل می‌شود و برای درمان آنها ضروری است به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه کرد.

برخی از سرطان‌ها را می‌توان زودتر از آنچه باعث ایجاد خطر و گسترش در بدن شود، با انجام معاینات دوره‌ای منظم و غربالگری‌های لازم مانند تست پاپ اسمیر تشخیص داد و درمان‌های نتیجه بخشی برای این نوع سرطان‌ها انجام می‌شود؛ اما گاهی نیز سرطان حتی تا زمان پیشرفت خود علائمی نشان نمی‌دهد و ناگهان به کل بدن حمله می‌کند؛ بنابراین باید به انجام معاینات خود و گزارش هرگونه علائم غیرطبیعی به بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران پایبند باشید تا خطری شما را تهدید نکند.

فلوشیپ انکولوژی زنان شما درصورتی‌که به وجود نوعی از سرطان‌های مربوط به دستگاه‌های گفته شده مشکوک شود و آزمایشات مورد نیاز هم نشان دهد که احتمال وجود سرطان هست، شما را به انکولوژیست ارجاع می‌دهد. حال با ما همراه باشید تا به شما بگوییم انکولوژیست زنان در تهران کیست و چه می‌کند.

Gynecological-oncologist-in-Tehran

انکولوژیست زنان در تهران کیست؟

انکولوژیست زنان در تهران پزشکی است که در تشخیص و درمان سرطان‌هایی که در اندام‌های تناسلی زن قرار دارند، تخصص دارد. انکولوژیست‌های زنان به دنبال تومور در اندام‌های تناسلی فرد می‌گردند و تشخیص خواهند داد که آیا بیماری ایجاد شده به سایر قسمت‌های بدن نیز سرایت کرده است یا خیر؟ این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند که یک فرد درمان به موقع و مناسب برای شرایط خود را دریافت می‌کند. انتخاب یک فلوشیپ انکولوژی زنان که در کار خود تجربه و مهارت بالایی داشته باشد، برای درمان هر نوع سرطانی در دستگاه تناسلی و تولیدمثل بسیار مهم است. انکولوژیست‌های زنان معمولاً با همکاری سایر پزشکان برای ارائه مراقبت‌های یکپارچه همکاری می‌کنند.

آن‌ها بعد از تأیید تشخیص سرطان و درجه و شدت آن، با بیماران در مورد گزینه‌های مختلف درمان سرطان در دسترس صحبت می‌کنند و برایشان به‌طوری‌که قابل فهم باشد، توضیح می‌دهند که کدام روش می‌تواند در شرایط خاص بیمار کارسازتر باشد، صحبت کرده و سپس درمان را شروع می‌کنند. ازجمله روش‌هایی که ممکن است یک انکولوژیست زنان در تهران برای یک نوع سرطان توصیه کند، می‌توان به عمل جراحي، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، ایمونوتراپی، هورمون درمانی و … اشاره کرد.

فلوشیپ انکولوژی زنان یعنی چه؟

انکولوژیست‌های زنان دوره دستیاری زنان و زایمان را گذرانده‌اند و سپس دوره‌های فوق تخصصی را از طریق فلوشیپ انکولوژی زنان دنبال کرده‌اند. یک دوره رزیدنتی چهار سال طول می‌کشد، درحالی‌که فلوشیپ انکولوژی زنان شامل سه تا چهار سال آموزش فشرده اضافی در مورد تکنیک‌های جراحی، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و تحقیقاتی است که گذراندن آن برای ارائه بهترین مراقبت جهت درمان انواع سرطان‌های زنان مهم است.

تنها پزشکانی که این دوره آموزشی را گذرانده‌اند، واجد شرایط شرکت در آزمون بورد زنان و زایمان و آزمون بورد انکولوژی زنان هستند؛ بنابراین متخصصان زنان معمولی که فلوشیپ انکولوژی زنان را نگذرانده‌اند، برای درمان سرطان زنان مناسب نیستند. انکولوژیست زنان در تهران درواقع به‌عنوان کاپیتان تیم مراقبت از سرطان زنان خدمت می‌کند. مهم است که قبل از شروع درمان با چند تن از بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران مشورت کنید تا بهترین روش ‌درمانی برای شما انتخاب شود.

همچنین ازآنجایی‌که انکولوژیست زنان آموزش‌های تخصصی بیشتری را برای یادگیری بیشتر در مورد درمان سرطان‌های زنانه می‌گذراند، باید برای انجام موارد زیر مهارت کافی داشته باشد و خودش را با آخرین روش‌ها و تکنیک‌های بروز دنیا هماهنگ کند:

  •  تکنیک‌های جراحی
  •  انجام صحیح شیمی‌درمانی و پرتودرمانی
  •  بیولوژی و آسیب‌شناسی سرطان‌های زنانه
  •  سایر درمان‌های تجربی

فوق تخصص انکولوژی در تهران چه سرطان‌هایی را درمان می‌کند؟

به‌طورکلی انکولوژیست زنان می‌تواند انواع سرطان‌های رایج و غیر رایج ممکن در دستگاه تناسلی و تولیدمثل زنان را در هر سنی تشخیص داده و درمان مناسب را برایش انتخاب کند؛ اما شایع‌ترین سرطان‌هایی که در حال حاضر زنان جامعه ما به دلیل ابتلا به آن‌ها به بهترین انکولوژیست زنان در تهران مراجعه می‌کنند، عبارت‌اند از:

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در تخمدان ایجاد می‌شود و می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند. در بسیاری از زنان ممکن است در کنار سرطان تخمدان، سرطان لوله فالوپ و سرطان اولیه صفاق نیز ایجاد شود که تنها باید تحت نظر بهترین انکولوژیست زنان در تهران تشخیص داده شده و درمان شود. سرطان تخمدان نهمین سرطان شایع در زنان در جهان است. از میان تمام سرطان‌هایی که زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سرطان تخمدان پنجمین نوع مرگبار آن است. سرطان تخمدان معمولاً ارثی نیست.

بااین‌حال تا ۲۴ درصد موارد ممکن است مربوط به ارث بردن یک جهش ژنتیکی باشد، حتی اگر سابقه خانوادگی شامل سرطان تخمدان یا سینه نباشد. به همین دلیل، بسیار مهم است که یک زن در زمان تشخیص با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد استعداد ژنتیکی خود به سرطان‌های تخمدان و سایر انواع سرطان‌ها اگر قبلاً مشاهده شده صحبت کند.
همچنین همه زنان مبتلا به سرطان تخمدان، لوله فالوپ یا صفاق باید تحت مشاوره ژنتیک قرار گرفته و آزمایش ژنتیک را انجام دهند.

سرطان ولوار

سرطان ولوار سرطان پوست اطراف دهانه واژن ازجمله کلیتوریس و لابیا است. سرطان ولوار زیاد شایع نیست و سالانه تعداد کمی از زنان مبتلا به این نوع سرطان توسط انکولوژیست زنان در تهران تشخیص داده می‌شوند. این سرطان کمتر از ۱ درصد از کل سرطان‌های زنان را شامل می‌شود. بااین‌حال، خطر سرطان فرج در حال افزایش است، زیرا اغلب با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مرتبط است که همان ویروسی است که خطر سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد.

سرطان فرج قابل درمان است، اما مانند همه سرطان‌ها، درمان در صورتی مؤثرتر است که سرطان به‌موقع توسط انکولوژیست زنان در تهران تشخیص داده شود، قبل از اینکه فرصت انتشار در کل بدن را پیدا کند. هنگامی‌که سرطان فرج برای اولین بار شکل می‌گیرد، بسیار آهسته و در طی چندین سال توسعه می‌یابد. توسعه سرطان فرج در واقع با تشکیل سلول‌های پیش سرطانی آغاز می‌شود. سلول‌های پیش سرطانی سلول‌هایی هستند که غیرطبیعی هستند، اما به نواحی اطراف حمله نکرده‌اند.

این نواحی پیش سرطانی نئوپلازی داخل اپیتلیال ولو (VIN) یا دیسپلازی نامیده می‌شود. اگرچه سلول‌های پیش سرطانی به‌خودی‌خود خطری برای سلامت زنان ندارند، اما درمان شرایط پیش سرطانی برای جلوگیری از تبدیل این نوع سلول‌ها به سرطان بسیار مهم است. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌کنیم حتماً غربالگری‌های لازم و سالیانه را انجام دهید؛ زیرا سلول‌های پیش سرطانی در برخی از این غربالگری‌ها مشخص می‌شوند.

هنگامی‌که سلول‌های سرطانی واقعی ایجاد می‌شوند، بهترین انکولوژیست زنان در تهران بر روی تعیین محل قرارگیری سرطان و میزان گسترش سرطان تمرکز می‌کند. سلول‌های سرطانی می‌توانند به‌صورت موضعی به بافت مجاور حمله کنند. سلول‌های سرطانی همچنین در برخی موارد می‌توانند از طریق سیستم لنفاوی یا از طریق خون به سایر قسمت‌های بدن حرکت کنند. این فرایند متاستاز نامیده می‌شود.

اگر این اتفاق بیفتد، سرطان ممکن است در قسمت دیگری از بدن رشد کند و جان بیمار را به خطر بیندازد. هر چه انواع سرطان توسط انکولوژیست زنان زودتر شناسایی و درمان شوند، احتمال انتشار آن‌ها به قسمت دیگری از بدن و خطر مرگ برای بیمار، کمتر می‌شود. انکولوژیست زنان در تهران در مدیریت جامع سرطان زنان آموزش دیده است. به‌این‌ترتیب، آن‌ها مراقبت از زنان مبتلا به سرطان فرج را از تشخیص تا جراحی و انجام روش‌های درمانی مختلف و همچنین مراقبت‌های بعد از سرطان را برای بیمار به عهده می‌گیرند.

آن‌ها درواقع به‌عنوان کاپیتان کل تیم مراقبت از سرطان متشکل از انکولوژیست‌های پزشکی، پاتولوژیست‌ها، رادیولوژیست‌ها، دستیاران پزشک، پزشکان پرستار، پرستاران ثبت شده و مشاوران ژنتیک و غیره خدمت می‌کنند.

سرطان واژن

سرطان یک بیماری خطرناک است که می‌تواند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود. سرطان بر اساس قسمتی از بدن که برای اولین بار در آن شناسایی شده است، نام‌گذاری می‌شود. سرطان واژن نوع بسیار نادری از سرطان در زنان است که در واژن شکل می‌گیرد که به آن کانال زایمان نیز گفته می‌شود. واژن از دهانه رحم زن به خارج از بدن زن منتهی می‌شود. سرطان واژن تنها یکی از چندین نوع سرطانی است که می‌تواند در اندام‌های تناسلی زنان ایجاد شود. سرطان واژن در صورت تشخیص به موقع توسط انکولوژیست زنان در تهران قابل درمان است. اگر این سرطان فقط روی واژن قرار گرفته باشد و به هیچ قسمت دیگری از بدن سرایت نکرده باشد، درمان بسیار راحت‌تر انجام می‌شود؛ مانند سرطان فرج، سرطان واژن نیز نادر است.

درواقع به‌قدری نادر است که هر دو سرطان واژن و فرج با هم، کمتر از هفت درصد از کل سرطان‌های اندام تناسلی زنان را تشکیل می‌دهند که هرساله تشخیص داده می‌شوند. بیشتر سرطان‌های واژن به دلیل وجود سلول‌های سرطانی در قسمت دیگری از بدن است که بعداً به واژن سرایت می‌کنند. به این سرطان‌ها سرطان واژن ثانویه می‌گویند. در این موارد، سرطان معمولاً از طریق سرطان دیگری در دستگاه تناسلی زنان مانند سرطان دهانه رحم یا آندومتر که به موقع توسط انکولوژیست زنان در تهران تشخیص داده نشده یا در درمان آن سهل‌انگاری شده، گسترش یافته است.

در برخی موارد بسیار نادر، سرطان می‌تواند در واژن ایجاد شود، بدون اینکه از محل دیگری سلول‌های سرطانی به ناحیه واژن انتقال پیدا کرده باشند. اگر چنین باشد، سرطان به‌عنوان سرطان اولیه واژن نامیده می‌شود. سلول‌های سرطانی واژن زمانی رشد می‌کنند که برخی از سلول‌ها جهش‌هایی ایجاد می‌کنند که به آن‌ها اجازه رشد و تقسیم سریع می‌دهند و زمانی که سلول‌های طبیعی می‌میرند، سلول‌های سرطانی باز هم به زندگی ادامه می‌دهند. این سلول‌ها ممکن است به بافت‌های مجاور گسترش یافته و در نهایت به سایر قسمت‌های بدن برسند و جان بیمار را تهدید کنند.

زمانی که سرطان واژن برای اولین بار شکل می‌گیرد، بسیار آهسته و در طی چندین سال توسعه می‌یابد. توسعه سرطان واژن نیز با تشکیل سلول‌های پیش سرطانی آغاز می‌شود. این سلول‌های پیش ساخته معمولاً در برخی از غربالگری‌ها قابل تشخیص هستند و در صورت تشخیص می‌توان از تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری کرد. هنگامی‌که سلول‌های سرطانی واقعی ایجاد می‌شوند، فلوشیپ انکولوژی زنان بر تعیین میزان گسترش سرطان و یافتن اینکه آیا به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته یا نه تمرکز می‌کنند. چند راه برای گسترش این نوع سرطان در بدن وجود دارد.

سلول‌های سرطانی می‌توانند به بافت مجاور حمله کنند، به همین دلیل است که سرطان در یک اندام تناسلی اغلب به اندام تناسلی دیگر نزدیک می‌شود. سلول‌های سرطانی همچنین در برخی موارد می‌توانند از طریق سیستم لنفاوی یا از طریق خون به سایر قسمت‌های بدن حرکت کنند. همان‌طورکه در قسمت قبل گفتیم، در چنین شرایطی احتمال پخش سلول‌های سرطانی در کل بدن و تهدید زندگی بیمار وجود خواهد داشت.

 سرطان رحم (آندومتر)

سرطان رحم شایع‌ترین سرطان زنان است که سالانه تعداد زیادی از بیماران جدید توسط انکولوژیست زنان در تهران تشخیص داده می‌شوند. سرطان رحم را می‌توان به دو گروه عمده طبقه‌بندی کرد که شامل سرطان‌های پوشش رحم (آندومتر) هستند و کارسینوم نامیده می‌شوند و سرطان‌های عضله رحم که به نام سارکوم معروف هستند. سارکوم‌ها تومورهای نادری هستند. آن‌ها بسیار کمتر از سرطان‌هایی هستند که در پوشش داخلی رحم یعنی آندومتر ایجاد می‌شوند. به همین دلیل در بیشتر مواقع، سرطان رحم با نام سرطان آندومتر نیز شناخته می‌شود. سرطان آندومتر با رشد سلول‌های سرطانی از پوشش داخلی رحم شروع می‌شود.

رحم نقش مهمی در سلامت باروری زنان دارد، به ویژه در سال‌هایی که زن می‌تواند باردار شود؛ زیرا بعد از تخمک‌گذاری درصورتی‌که تخمک آزاد شده در زمان مناسب بتواند با یک اسپرم خوب ملاقات کند، لقاح اتفاق می‌افتد و تخمک و اسپرم لقاح یافته برای ادامه حیات جنین از طریق لوله‌های فالوپ به رحم انتقال می‌یابند تا در پوشش آندومتر ایجاد شده لانه گزینی نمایند.

اما درصورتی‌که بارداری رخ ندهد، در طول سیکل قاعدگی یا پریود یک زن، رحم پوشش خود را به شکل خونریزی می‌ریزد تا برای بارداری احتمالی بعدی آماده شود. دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد سرطان آندومتر می‌شود، اما سن، چاقی، اختلالات هورمونی و استعداد ژنتیکی همه عوامل خطری هستند که می‌توانند احتمال سرطان رحم را تا حد زیادی افزایش دهند. متأسفانه هیچ راهی برای غربالگری سرطان آندومتر یا پیشگیری کامل از آن وجود ندارد. بااین‌حال، بسیاری از زنان در مراحل اولیه بیماری علائمی دارند. شایع‌ترین علامت سرطان آندومتر، خونریزی واژینال پس از یائسگی است.

برخی از زنان جوان نیز که به این سرطان مبتلا هستند، دچار تغییراتی در قاعدگی‌های طبیعی خود می‌شوند؛ بنابراین مهم است که هرگونه تغییر در پریودهای خود را به فلوشیپ انکولوژی زنان خودتان گزارش دهید تا در صورت نیاز شما را به یک انکولوژیست زنان در تهران یا شهرستان ارجاع دهد. سرطان رحم اگر زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

 سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم یکی دیگر از شایع‌ترین انواع سرطان در زنان است که سلول‌های سرطانی این نوع سرطان معمولاً رشد آرامی دارند و به همین دلیل ممکن است علائمی را ایجاد نکنند؛ اما خوشبختانه سلول‌های پیش سرطانی یا سرطانی این بیماری با غربالگری تست پاپ اسمیر قابل تشخیص است. اگر قبل از ایجاد سلول‌های سرطانی، سلول‌های پیش سرطانی توسط بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران تشخیص داده شوند، می‌توان تا حد زیادی از تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی که به دلیل برخی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد شده‌اند، جلوگیری کرد؛ بنابراین حتماً تست پاپ اسمیر را به‌صورت منظم تحت نظر متخصص زنان خود انجام دهید.

دلایل مراجعه به بهترین انکولوژیست زنان در تهران

معمولاً این متخصص زنان شماست که با انجام معاینات لازم و غربالگری‌هایی که به‌صورت منظم انجام می‌دهد، در صورت مشکوک شدن به نتایج معاینات و آزمایشات، شما را به بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران ارجاع می‌دهد؛ اما به‌طورکلی در صورت بروز علائم زیر بهتر است به یک فوق تخصص انکولوژی در تهران مراجعه کنید تا معاینات و تست‌های مورد نیز انجام شوند و اگر سرطانی وجود دارد، به موقع تشخیص داده شده و درمان بهتری صورت گیرد:

  • زخمی در ناحیه واژن که بهبود پیدا نمی‌کند
  • مقدار غیرعادی ترشحات یا خونریزی واژن، به خصوص پس از شروع یائسگی
  • نفخ مداوم یا سوءهاضمه
  • تغییر در الگوی حرکات مثانه یا روده شما
  • درد در ناحیه لگن شما
  • توده‌ای قابل لمس و دیدن یاتوده‌ای که منجر به بروز درد می‌شود

شما می‌توانید با دیدن این علائم، به فلوشیپ انکولوژی زنان خود نیز درصورتی‌که از قدرت تشخیص بالای او مطمئن هستید، مراجعه کنید تا تست‌ها و بررسی‌های اولیه را انجام دهد. بعد از گرفتن نتایج درصورتی‌که نیاز باشد، خود متخصص زنان شما را به یک متخصص انکولوژی زنان ارجاع می‌دهد. یک انکولوژیست زنان در تهران از تجربه و مهارت‌های فنی مورد نیاز برای تشخیص و درمان سرطان در این زمینه‌ها برخوردار است.

چه انتظاری باید از ملاقات با انکولوژیست زنان در تهران داشته باشید؟

در ابتدا شما باید اطمینان حاصل کنید که همه‌ چیزهایی را که فوق تخصص انکولوژی در تهران از شما می‌خواهد به همراه داشته باشید، ازجمله موارد زیر:

  • مدارک پزشکی
  • تصاویری از تست‌های تصویربرداری
  • لیستی به روز از هر دارو و مکملی که مصرف می‌کنید
  • اطلاعات در مورد تمام جنبه‌های سابقه جراحی و پزشکی گذشته شما
  • لیستی از تمام پزشکان فعلی شما
  • لیست سؤالاتی که ممکن است از انکولوژیست زنان خود داشته باشید

بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران مدارک شما را به‌طور کامل بررسی می‌کند و شرح حال کاملی از شما در مورد تمامی مسائل مورد نیاز گرفته و آن‌ها را در پرونده پزشکی شما ثبت خواهد کرد. سپس برای تأیید تشخیص نهایی یک سری آزمایشات را در صورت نیاز برایتان تجویز می‌کند. بعد از بررسی نتایج آزمایشات به‌طور دقیق مشخص خواهد کرد که آیا سرطان وجود دارد یا خیر؟ بعد از تشخیص سرطان و نوع آن، نوبت به تعیین درجه سرطان می‌رسد تا فوق تخصص انکولوژی در تهران متوجه شود که سرطان تا چه اندازه پیشرفت کرده و چه نوع درمانی برای آن کارسازتر است که درجه سرطان نیز با انجام برخی از آزمایشات مشخص، طبق نوع سرطان تعیین خواهد شد.

توجه داشته باشید که روحیه و همکاری شما برای ایجاد نتایج بهتر درمان سرطان توسط انکولوژیست زنان نقش بسیار مهمی دارد و شما باید این موضوع را باور کنید که بسیاری از بیمارانی که به مشکل شما مبتلا بوده‌اند با همکاری صحیح با انکولوژیست زنان در تهران به‌خوبی بهبود پیدا کرده‌اند و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند. اگرچه بعد از درمان سرطان شما باید مراقبت‌های خاصی را جهت جلوگیری از برگشت سرطان انجام دهید.

روش‌های درمانی سرطان‌های زنان توسط انکولوژیست زنان در تهران

در مرکز تخصصی زنان ما، متخصصان سرطان آخرین درمان‌ها را برای سرطان‌های زنان ارائه می‌دهند. بر اساس تشخیص، ما با بیماران کار می‌کنیم تا برنامه درمانی مناسبی برای آن‌ها تعیین کنیم. درمان به‌طور مستقیم به نوع سرطان و شدت آن در فرد و همچنین شرایط جسمانی او بستگی دارد. ازجمله مهم‌ترین روش‌هایی که برای درمان سرطان توسط انکولوژیست زنان در تهران انجام می‌شوند، عبارت‌اند از:

داروها

درمان‌های سرطانی که از داروها استفاده می‌کنند، بسته به نوع و مرحله سرطان، گزینه‌ای برای برخی از زنان مبتلا به سرطان زنان هستند. ازجمله این درمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیمی‌درمانی

در شیمی‌درمانی که یک روند رایج برای درمان بسیاری از سرطان‌ها می‌باشد، از داروهایی استفاده می‌شود که معمولاً به داخل رگ تزریق می‌شوند یا به‌صورت خوراکی مصرف می‌شوند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرند. گاهی نیز بعد از جراحی جهت تکمیل درمان و جلوگیری از بازگشت سرطان، از شیمی درمانی استفاده می‌شود.

ایمونوتراپی

این روش نیز ممکن است توسط انکولوژیست زنان در تهران انجام شود که شامل تحریک سیستم ایمنی برای کمک به بدن به‌صورت طبیعی برای مبارزه بهتر با سلول‌های سرطانی است.

هورمون درمانی

در روش هورمون درمانی از داروهای هورمونی برای درمان و پیشگیری از عود برخی از انواع سرطان‌های زنانه استفاده می‌شود.

شیمی‌درمانی داخل صفاقی

این روش، یک روش درمانی پیچیده و منحصربه‌فرد است که داروهای شیمی‌درمانی را مستقیماً از طریق کاتتر وارد حفره شکمی می‌کنند.

در برخی موارد این روش برای درمان سرطان تخمدان تجویز می‌شود که مستقیماً سلول‌های سرطانی شکم را هدف قرار می‌دهد و قرار گرفتن بافت‌های سالم در معرض دارو و ایجاد عوارض آن را به حداقل می‌رساند؛ اما فقط متخصصان انکولوژیست زنان و جراحی با تجربه بالا مانند متخصصانی که در مرکز ما در حال فعالیت هستند، قادر به ارائه این نوع درمان شدید می‌باشند.

درمان‌های جراحی

در کنار درمان‌های دارویی در بسیاری از مواقع بخصوص در مورد سرطان‌های زنان، جراحی می‌تواند تا حد زیادی از خطر مرگ جلوگیری کند؛ اما بسیاری از این جراحی‌ها می‌توانند بر سیستم و توانایی تولیدمثل نیز تأثیر بگذارند. سرطان زنان برای هر زن متفاوت است و جراحی اغلب بخشی از برنامه درمانی برای برداشتن هر چه بیشتر تومور سرطانی ایجاد شده است. کاهش اندازه تومور یا برداشتن آن از طریق تکنیک‌های تهاجمی کارایی شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی بعدی را بهبود می‌بخشد، زیرا تومور کمتری برای درمان وجود خواهد داشت.

هنگامی‌که جراحی بخشی از برنامه درمانی یک بیمار است، بخصوص اگر بیمار در سنین باروری باشد، انکولوژیست زنان در تهران در صورت امکان از تکنیک‌های کم تهاجمی استفاده می‌کند تا بتواند سلامت اندام‌های تولیدمثل را حفظ نماید. یک روش استاندارد لاپاراسکوپی یا جراحی به کمک ربات است که به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابند، به سبک زندگی عادی خود بازگردند یا مرحله بعدی درمان را زودتر شروع کنند.

انکولوژیست زنان در تهران همچنین تخصص ویژه‌ای در مقابله با عوارض ناشی از درمان‌های قبلی سرطان زنان دارد. این عوارض می‌تواند منجر به فیستول (هر گونه ارتباط و اتصال غیر طبیعی بین دو ناحیه بافت یا دو ارگان بدن) شود که نیاز به ترمیم توسط جراحان مجرب ما دارد.

انواع جراحی برای سرطان‌های زنان

انواع مختلف سرطان‌های زنان در صورت نیاز به جراحی، با روش‌های مختلفی درمان می‌شوند. جراحی معمولاً شامل برداشتن تومور است، اما ممکن است شامل برداشتن دهانه رحم، رحم، تخمدان‌ها یا سایر اندام‌های لگنی در صورت پخش شدن توده و سلول‌های سرطانی در بدن نیز باشد. روش‌های جراحی برای سرطان‌های زنانه عبارت‌اند از:

  • جراحی کاهش حجم

در این روش تا حد امکان تومور را از بین می‌برند یا به عبارتی آن را کوچک می‌کنند که معمولاً در آماده‌سازی برای شیمی‌درمانی این کار انجام می‌شود تا تومور کمتری برای درمان وجود داشته باشد و درمان بهتری صورت گیرد.

  • هیسترکتومی کامل

معمولاً این روش برای افراد مبتلا به سرطان رحم یا دهانه رحم انجام می‌شود و در آن رحم و دهانه رحم به‌طور کامل خارج خواهد شد.

  • هیسترکتومی رادیکال

در این روش رحم، دهانه رحم و بخشی از واژن برداشته می‌شود. همچنین ممکن است تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ یا غدد لنفاوی مجاور نیز تخلیه شوند که در این صورت قدرت باروری زن به‌طور کامل از بین می‌رود.

  • سالپنگو اوفورکتومی یک‌طرفه

در این روش یک تخمدان و یک لوله فالوپ خارج می‌شود و بعد از درمان کامل، بیمار می‌تواند باز هم برای بارداری اقدام کند؛ اما به‌هرحال توانایی بارداری او کاهش پیدا می‌کند.

  • سالپنگو اوفورکتومی دوطرفه

در این جراحی، هم تخمدان‌ها و هم لوله‌های فالوپ خارج خواهند شد.

  • Omentectomy

انکولوژیست زنان در تهران با روش امنتوم یک پد چربی در حفره شکمی را از بین می‌برد و با این روش تا حدی سرطان را درمان خواهد کرد.

  • برداشتن غدد لنفاوی

انکولوژیست زنان تهران در این روش برخی یا همه غدد لنفاوی مبتلا به سرطان را از بین می‌برد.

  • پرتودرمانی

پرتودرمانی یک درمان ضروری برای اکثر سرطان‌های زنانه است که ممکن است به‌عنوان یک درمان اولیه درمانی انجام شود یا بعد از جراحی، به‌عنوان یک درمان کمکی استفاده شود.
یک روش عالی برای پرتودرمانی، براکی تراپی است. براکی تراپی، با هدایت تصویر در از بین بردن تومورهای زنانه و درعین‌حال حفظ اندام‌های اطراف یعنی اندام‌های تولیدمثل و سایر احشای داخلی بسیار مؤثر است. در روش براکی تراپی، درحالی‌که بیمار تحت بیهوشی است، اپلیکاتورهای مختلفی وارد ناحیه مورد نظر می‌شود. این اپلیکاتورها به‌طور موقت یک منبع رادیواکتیو را با دقت بالایی به نواحی تومور مورد نظر هدایت می‌کنند.

بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران

اگر به دنبال بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران هستید باید بگوییم که مرکز ما با گردآوری بهترین‌ها در این حوزه در تلاش است به عنوان یکی از برترین مراکز تشخیصی و درمانی سرطان‌ها و شمکلات زنان بدل شود.

سخن آخر

انکولوژیست زنان در تهران متخصص زنانی است که به‌طور تخصصی و حرفه‌ای در زمینه تشخیص و درمان انواع سرطان‌های زنان در ناحیه تناسلی و سیستم تولیدمثل تبحر و تمرکز دارد. همان‌طورکه در متن نیز به آن اشاره کردیم، در بسیاری از سرطان‌های زنان قبل از اینکه سلول‌های سرطانی ایجاد شوند، سلول‌های پیش سرطانی تشکیل می‌گردند. در برخی از غربالگری‌های معاینات دوره‌ای منظم مانند تست پاپ اسمیر، این سلول‌های پیش سرطانی توسط بهترین فوق تخصص انکولوژی زنان در تهران قابل تشخیص است و اگر به موقع تشخیص داده شوند می‌توان روندی را طی کرد که از تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری شود.

بنابراین انجام این معاینات را توسط یک فلوشیپ انکولوژی زنان خوب در یک مرکز تخصصی زنان معتبر مانند مرکز ما جدی بگیرید. همچنین در صورت وجود سرطان به بهترین انکولوژیست زنان در تهران مراجعه کنید تا درمان صحیح و در زمان درست را دریافت کنید. انتخاب یک فلوشیپ انکولوژی زنان مناسب در جلوگیری از پیشرفت سرطان، هدر دادن زمان و هزینه و نجات جان و حفظ قدرت باروری شما بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید