بهترین دکتر نازایی در تهران

بهترین دکتر نازایی در تهران تنها امید زوجینی است که مدت‌هاست در انتظار فرزند بوده و موفق به فرزندآوری نشده‌اند. برای کسب نتایج بهتر ضروری است چنین افرادی به بهترین دکتر زنان در تهران مراجعه نمایید. نازایی به این معنا است که زوجین حداقل به مدت یک سال از هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نکرده و هم چنین رابطه جنسی منظمی داشته اما موفق به بارداری نشده باشند. البته باید به این نکته توجه داشت که سن خانم در این تعریف بسیار اهمیت دارد و در زنان بالای ۳۵ سال در صورت عدم بارداری در مدت حداقل شش ماه باید به بهترین دکتر ناباروری در تهران مراجعه کرده و اقدامات لازم انجام گردد.

در حدود بیست درصد از زوجین ایرانی بروز نازایی مشاهده می‌گردد. نازایی به معنی عقیم بودن نیست و درصد کمی از زوجین نابارور عقیم می‌باشند که این مورد نیز با روش‌های مختلف ارائه شده توسط بهترین دکتر نازایی در تهران قابل درمان خواهد بود. پرفسور نازایی در تهران معتقد است امروزه افراد زیادی درگیر نازایی و ناباروری هستند که توسط روش کمک ناباروری درمان خواهند شد. البته باید به این نکته توجه داشت که انتخاب بهترین دکتر نازایی در تهران از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

علل نازایی از دیدگاه بهترین دکتر نازایی در تهران

نازایی در زنان علت‌های مختلفی دارد که توسط بهترین دکتر نازایی در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱) افزایش سن و مصرف دخانیات

یکی از علل اولیه بروز نازایی از دیدگاه پرفسور نازایی در تهران افزایش سن و مصرف دخانیات است. با افزایش سن، تعداد تخمک‌‌ها و هم چنین قدرت باروری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع در سنین ۳۰ سالگی بارزتر می‌باشد. هم چنین خانم‌ها پس از ۴۵ سالگی به ندرت باردار خواهند شد. تحقیقات نشان داده است، یک سوم از زوج‌هایی که خانم بالای ۳۵ سال سن داشته، درگیر ناباروری می‌باشند. به علاوه بهترین دکتر نازایی در تهران معتقد است با افزایش سن، کیفیت تخمک‌ها نیز کاهش پیدا خواهند کرد. این موضوع علاوه بر کاهش قدرت باروری، احتمال بروز ناهنجاری‌های کروموزومی را نیز افزایش می‌دهد و نزدیک به۷۰٪ از سقط‌ها به دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی رخ می‌دهد.

خانم‌هایی که در سنین بالایی قرار دارند، معمولا درگیر مشکلات سلامتی بوده که بر قدرت باروری آن‌ها تاثیرگذار است. از دیدگاه پرفسور نازایی در تهران مصرف دخانیات از جمله سیگار نیز ممکن است در خانم‌ها سبب کاهش بارداری گردد. همچنین این احتمال وجود دارد که خطر بارداری خارج از رحم نیز در این دسته از افراد افزایش یابد. در صورتی که خانم‌ها زیر سن ۳۰ سالگی ازدواج کنند، یا از مصرف دخانیات دوری نمایند، می‌توانند سبب شوند مشکل ناباروری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

۲) مشکلات در تخمک گذاری

طبق دیدگاه پرفسور نازایی در تهران اختلالات در تخمک گذاری بر روند باردار شدن زنان به صورت طبیعی تاثیر گذار خواهد بود. عدم تخمک‌گذاری موفق، سبب می‌شود هیچ تخمکی برای لقاح و باروری وجود نداشته باشد. اختلالات تخمک گذاری به این معنا است که تخمک گذاری در بدن یک زن به ندرت اتفاق افتاده و یا اینکه فرد اصلا تخمک گذاری نخواهد داشت. اختلال در تخمک گذاری، امری بسیار رایج است و یکی از علت‌های رایج ناباروری است. سایر دلایل اختلالات تخمک گذاری از منظر پرفسور نازایی در تهران شامل مشکلات هورمونی، نارسایی تخمدان و اختلال عملکرد هیپوتالاموس می‌باشد.

۳) سندرم تخمدان پلی کیستیک

دیگر علت رایج نازایی از دید بهترین دکتر ناباروری در تهران سندرم تخمدان پلی کیستیک است. این سندرم یکی از اختلالات رایج تاثیرگذار بر روند تخمک گذاری می‌باشد که به نام تنبلی تخمدان در میان مردم عادی شناخته می‌گردد. سندرم تخمدان پلی کیستیک با قاعدگی‌های نامنظم، مقاومت به انسولین، رشد موهای زائد در صورت و یا بدن، چاقی و آکنه همراه می‌باشد که شدت این علائم در هر خانم متفاوت خواهد بود.

۴) نارسایی‌های تخمدان

نارسایی زودرس تخمدان که به نارسایی تخمک گذاری اولیه نیز معروف است، با پاسخ خود ایمنی، کاهش و از دست رفتن زود هنگام ذخیره تخمک‌ها خود را نشان می‌دهد. علت این امر از دید پرفسور نازایی در تهران ممکن است به ژنتیک خانوادگی و یا شیمی درمانی مربوط باشد.

۵) اختلالات هورمونی

تغییر در سطح هورمون‌ها به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و می‌تواند بر چرخه قاعدگی، تخمک گذاری و قدرت باروری تاثیر بگذارد. از جمله رایج‌ترین علت‌های اختلالات هورمونی از دید بهترین دکتر ناباروری در تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۶) مشکل در عملکرد هیپوتالاموس

شایع‌ترین علامت اختلال در عملکرد هیپوتالاموس، قاعدگی‌های نامنظم و یا رخ ندادن قاعدگی می‌باشد. اختلال عملکرد هیپوتالاموس سبب بروز اختلال در سطح هورمون‌های گنادوتروپین و هورمون‌های هیپوفیزی می‌گردد و طبق نظر فوق تخصص نازایی در تهران تخمک گذاری و قدرت باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۷) خلل در عملکرد هیپوفیز

در صورت بروز اخلال در تولید هورمون‌هایی که از هیپوفیز ترشح می‌شوند، روند تخمک گذاری با مشکلاتی هم چون اختلال در عملکرد غده تیروئید و افزایش سطح هورمون پرولاکتین روبرو می‌گردد.

۶) مشکلات لوله‌های فالوپ

لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی که در حد فاصل تخمدان‌ها تا رحم قرار گرفته‌اند، ممکن است به دلایل مختلف از جمله جراحی و ابتلا به عفونت‌های مقاربتی دچار آسیب شوند.
وجود ناهنجاری‌ها یا صدمه به این لوله‌ها مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می‌گردد و ممکن است حتی در صورت وقوع لقاح، مانع عبور تخمک بارور شده به سمت رحم گردد همین مسئله از دید بهترین دکتر ناباروری در تهران عامل نازایی باشد.

۷) آندومتریوز

آندومتریوز توانایی باردار شدن به صورت طبیعی را در زنان سلب می‌کند. این بیماری که حدود ۱۰% از زنان در سنین باروری با آن مواجه هستند، زمانی رخ می‌دهد که بافتی که باید در داخل رحم رشد کند، در مکان‌های دیگر و خارج از رحم رشد خواهد کرد. هم چنین آندومتریوز بر پوشش داخلی رحم تاثیر می‌گذارد و ممکن است روند لانه گزینی تخمک بارور شده را دچار مشکل کند.

۸) ناهنجاری های رحمی

ناهنجاری‌های مربوط به ساختار رحم، نیز از دیدگاه فوق تخصص نازایی در تهران از عوامل اثرگذار بر قدرت باروری خواهند بود. از جمله ناهنجاری‌ها و مشکلات رحمی می‌توان به رحم تک شاخ یا دو شاخ، رحم دو گانه، رحم دارای سپتوم، پولیپ‌های رحمی و فیبروم‌ها اشاره کرد.

۹) عفونت

عفونت و نازایی معمولا با هم ارتباط دارند. عفونت‌‌هایی که بدون هیچ گونه علامتی می‌باشند آسیب‌های بیشتری را به دنبال دارند. زیرا کمبود و یا نبود علائم باعث می‌شود بیمار سریعاً به بهترین دکتر ناباروری در تهران مراجعه نکرده و در نتیجه این مساله منجر به آسیب اندام‌های لگنی می‌گردد. مدیریت سریع و به موقع عفونت‌های مقاربتی یا سایر عفونت‌ها سبب جلوگیری از آسیب، ناتوانی و درد مزمن لگن می‌گردد و هم چنین به حفظ قدرت باروری کمک زیادی خواهد کرد. طبق برآورد فوق تخصص نازایی در تهران نزدیک به ۳۵٪ از زنانی که مشکل ناباروری دارند، دچار تغییرات پس از التهاب مجاری تخلیه یا صفاق می‌باشند که در عملکرد توبو تخمدان خلل ایجاد خواهد کرد که این تغییرات به عفونت مربوط است.

تاثیر عفونت بر نازایی به دلیل بی بند و باری جنسی و استفاده از روش‌های اشتباه پیشگیری از بارداری می‌باشد. بهترین دکتر نازایی در تهران عفونت‌های سوزاک و عفونت‌های بی هوازی، از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تناسلی فوقانی می‌باشند که منجر به بیماری التهابی لگن می‌گردند. هم چنین واژینوز باکتریایی و تریکوموناس واژینالیس از شایع ترین علت‌های باکتریایی، عفونت‌های قارچی دستگاه تناسلی خواهند بود. از رایج‌ترین علت‌های ناباروری و تشخیص اولیه در ۳۵٪ افراد نابارور، آسیب شناسی لوله و صفاقی می‌باشد.

سابقه بیماری‌های التهابی لگن، سقط جنین سپتیک، پارگی آپاندیس، بارداری خارج رحمی احتمال آسیب لوله را افزایش می دهند. تحقیقات صورت گرفته توسط بهترین دکتر نازایی در تهران نشان داده است در زنان مبتلا به بیماری التهابی لگن خطر نازایی لوله های بعدی با تعداد و شدت عفونت‌های لگن افزایش می‌یابد. بیشترین علت عفونت لگن، انتقال عوامل بیماری زا از راه مقاربتی و دستکاری‌های داخل رحمی مانند کورتاژ و سقط می‌باشد.

۱۰) ناباروری بدون دلیل

در برخی موارد، علت ناباروری مشخص نیست و نمی‌توان علت آن را پیدا کرد. زیرا پزشکان با توجه به معاینات و آزمایش‌های انجام شده دلیل واضحی برای ناباروری پیدا نکرده و در نتیجه هیچ علت دقیقی برای ناباروری مشخص نخواهد شد. ممکن است این موضوع برای زوج‌ها ناراحت کننده باشد. اگر چه ناباروری بدون دلیل می‌تواند گیج کننده و ناامیدکننده باشد، اما حتی زمانی که علت ناباروری مشخص نیست، با استفاده از درمان‌های مختلف باروری که توسط بهترین دکتر نازایی در تهران صورت می‌گیرد، در نهایت منجر به بچه دار شدن زوجین می‌گردد.

۱۱) سبک زندگی

در بسیاری از موارد علت اصلی نازایی به سبک زندگی افراد مربوط می‌شود. این مواد علاوه بر اینکه سبب کاهش قدرت باروری می‌شوند، اثر منفی بر درمان‌های ناباروری خواهند داشت. بعضی از مهم‌‌ترین دلایلی که باعث بروز نازایی در زنان می‌شود شامل استعمال تنباکو و یا الکل، رژیم‌های غذایی ضعیف و فاقد مواد مغذی، قرار داشتن بیش از حد در معرض برخی مواد شیمیایی و سمی می‌باشند.

روش‌های درمان توسط بهترین دکتر نازایی در تهران

برای درمان ناباروری روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط فردی بیمار و بررسی‌های لازم توسط بهترین دکتر نازایی در تهران این مشکل قابل درمان خواهد بود. در ادامه برخی از این روش‌های درمانی موثر را نام می‌بریم.

 استفاده از داروهای تحریک کننده روند تخمک گذاری

در عارضه‌هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، ناباروری با علت نا مشخص و آندومتریوز خفیف استفاده از داروهای خوراکی یا تزریقی برای بهبود روند تخمک گذاری موثر خواهد بود. شروع زمان استفاده از این داروها از روزهای ابتدایی قاعدگی بوده و پس از مصرف دارو در مدت زمان مناسب، سونوگرافی واژینال برای بررسی واکنش تخمدانی مناسب انجام می‌گیرد. فولیکول‌های تخمدانی توسط سونوگرافی مشخص می‌گردند و با رسیدن فولیکول‌ها به سایز مناسب، داروی آزاد سازی و زمان مناسب برای نزدیکی به بیمار گفته می‌شود.

 ای یو ای و تحریک تخمک گذاری

در روش ای یو ای ابتدا اسپرم در ظروف استریل جمع آوری شده، سپس نمونه جمع آوری شده به آزمایشگاه اندرولوژی فرستاده می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در آزمایشگاه آنتی بادی‌های اضافی اسپرم حذف شده و اسپرم‌های دارای شکل نرمال و حرکت بیشتر جمع آوری شده و توسط یک کاتتر مخصوص در زمان آزادسازی تخمک به داخل رحم زن تزریق می‌گردد. در رابطه جنسی طبیعی نزدیک به ۱۰ درصد از کل اسپرم‌های انزالی از واژن به گردن رحم منتقل می‌شود و با عمل IUI تعداد بیشتری از اسپرم‌ها با کیفیت مناسب به داخل رحم فرستاده می‌شوند.

در صورتی که خانم تخمک مناسب نداشته باشد، باید از داروهای تحریک تخمک گذاری مصرف نماید. تشکیل تخمک مناسب توسط سونوگرافی واژینال مشخص می‌شود.
هدف از IUI، افزایش تعداد اسپرم‌‌هایی است که به لوله‌های فالوپ رسیده و به این ترتیب احتمال باروری را افزایش می‌دهند. در روش IUI از دستگاه سونوگرافی جهت تعیین اندازه‌ی فولیکول‌‌های در حال رشد دارای تخمک استفاده می‌گردد. پس از رسیدن تخمک‌‌ها به مرحله مناسب، از هورمون HCG برای تحریک آزاد شدن تخمک‌ها از فولیکول‌ها استفاده می‌شود. دو روز پس از تزریق HCG، بیمار مراجعه به بیمارستان کرده و عمل IUI انجام می‌گردد.

این روش به زمان زیادی نیاز ندارد و حداقل مشکل را برای زوج به همراه خواهد داشت. انجام عمل IUI دردناک نبوده اما در خانم‌هایی که نسبت به معاینات زنان حساس هستند، ممکن است عبور کاتتر از دهانه رحم کمی درد به همراه داشته باشد که موقتی بوده و با تمام شدن عمل، رفع خواهد شد.

 میکرواینجکشن یا ICSI

روش میکرواینجکشن زمانی استفاده می‌شود که اسپرم‌های سالم مرد کم می‌باشد. میکرواینجکشن روشی است که در آن با روش‌هاى پيشرفته، یک اسپرم را به طور مستقیم به داخل تخمک تزریق کرده و در دستگاه انکوباتور کشت داده می‌شود تا لقاح، تقسیم سلولی و تشکیل جنین صورت پذیرد. این روش تقریبا مشابه روش IVF بوده با این تفاوت که اسپرم‌های سالم با دقت بیشتری به درون تخمک تزریق می‌گردند که این کار سبب افزایش شانس باروری تخمک‌ها خواهد شد. تخمک‌ها در این روش پس از بارور شدن، به داخل رحم انتقال پیدا خواهند کرد.

به صورت کلی این روش ‌در مواردی كه اسپرم مرد از نظر تعداد و تحرك كيفيت لازم را نداشته باشد و یا در صورتی که چندين مورد عمل IVF انجام شده باشد و نتیجه حاصل نشده باشد توسط بهترین دکتر نازایی در تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این بدان معنی نیست که میکرواینجکشن یک روش تضمینی برای بارداری است اما این روش، شروع روند باروری را آسان‌تر می‌کند.

مراحل روش میکرواینجکشن مشابه مراحل IVF می‌باشد. اما با این تفاوت که به جای بارور شدن تخمک در ظرف آزمایشگاهی، بهترین دکتر ناباروری در تهران اسپرم‌‌های متحرک با شکل نرمال را از نمونه مایع منی استخراج کرده و به صورت مستقیم در هر تخمک یک اسپرم تزریق می‌گردد. مراحل تحریک تخمدان تا تهیه اسپرم نیز صورت می‌گیرد اما با این تفاوت که در مرحله چهارم برخلاف آی وی اف که اسپرم در کنار تخمک در ظرفی کنار هم ریخته می‌شود، در این روش، اسپرم به داخل تخمك تزريق شده و لقاح انجام می‌گردد.

در اين روش، بهترین دکتر نازایی در تهران با استفاده از ميكروسكوپ قادر است که اسپرم‌هاي طبيعي را از غيرطبيعي جدا کرده و پس از بي حركت كردن اسپرم، آن را به وسيله سوزني بسيار نازك به داخل تخمك تزريق مي‌کند و به دنبال آن تشکیل جنین صورت خواهد گرفت. در این روش براي بارور شدن تخمك، نیازی به استفاده از تعداد زيادی اسپرم نمی‌باشد و براي هر تخمك، يك اسپرم تزريق مي‌شود. پس از تشکیل جنین، انتقال جنین به داخل رحم مانند روش IVF انجام می‌گیرد.

روش ICSI، احتمال وقوع بارداری را افزایش داده اما بعد از رخ دادن بارداری، هیچ تفاوتی در شانس موفقیت بارداری نخواهد داشت. البته بهترین دکتر نازایی در تهران توصیه می‌کند که انتقال جنین در مرحله بلاستوسیست انجام گیرد یعنی تخمک‌‌های بارور شده ۵ تا ۶ روز در محیط خارج رحم باقی مانده تا مراحل تکاملی خود را طی نمایند و پس از آن به رحم منتقل شوند.

روش GIFT و ZIFT

در روش‌های ZIFT و GIFT تخمک‌ها از تخمدان گرفته می‌شوند و در محیط آزمایشگاهی با اسپرم ترکیب شده و به رحم انتقال داده خواهند شد. در روش ZIFT، تخمک‌های بارور (جنین) به مدت ۲۴ ساعت پس از لقاح وارد رحم شده ولی در روش GIFT، اسپرم و تخمک با هم ترکیب و درون لوله رحم قرار خواهند گرفت. در مواردی که روش IVF موثر واقع نشود، به دلیل نزدیک بودن به حالت طبیعی، بهترین دکتر ناباروری در تهران از این روش‌ها استفاده می‌نماید. اين‌ روش‌ معمولا در مواردي‌ كه‌ انتقال‌ جنين‌ از دهانه‌ رحم و راه واژینال دشوار باشد، انجام‌ می‌گیرد.

یکی دیگر از موارد کاربرد روش ZIFT، پاسخ ضعیف تخمدانی خانم‌ها می‌باشد. به این معنی که فرد تخمک‌ها و رویان‌های کمی داشته که همین امر یکی از عوامل شکست و درمان ناموفق سیکل درمانی IVF یا میکرواینجکشن خواهد بود. در برخی مشکلات ناباروری، احتمال موفقیت روش‌ZIFT نسبت به IVF و میکرواینجکشن بیشتر خواهد بود. زیرا رویان‌ها (جنین) به طور مستقیم به لوله فالوپ انتقال داده می‌شود. در این موارد به کارگیری روش زیفت ZIFT یا انتقال مستقیم جنین به داخل لوله فالوپ توسط بهترین دکتر نازایی در تهران توصیه می‌شود.

اما به دلیل این که میزان باروری تخمک و کیفیت جنین‌های تولید شده در این روش‌ها قابل بررسی نمی‌باشد، معمولا تعداد جنین‌های بیشتری منتقل می‌گردد که این امر ممکن است به بارداری‌های چندقلویی و بارداری خارج رحمی منجر شود. در روش میکرواینجکشن معمولا تعداد جنین کمتری به رحم منتقل می‌شود و احتمال وقوع حاملگی خارج از رحم و بارداری چند قلویی کاهش پیدا می‌کند و درصد موفقیت نیز بیشتر می‌باشد.

جراحی لاپاراسکوپی برای درمان نازایی توسط بهترین دکتر نازایی در تهران

در روش لاپاراسکوپی پرفسور نازایی در تهران یک برش کوچک در اطراف شکم ایجاد می‌نماید و یک وسیله لوله‌ای شکل به داخل شکم می فرستد. سپس توسط لنز و دوربین مخصوص ارگان‌های شکم و لگن به صورت مستقیم مورد بررسی قرار می‌گیرد. رحم، لوله‌های رحمی و تخمدان‌ها توسط دوربین مشاهده می‌شوند. در صورت وجود کیست در تخمدان، اندومتریوز و فیبروم‌های رحم با انجام لاپاراسکوپی تشخیصی اقدامات لازم برای جراحی و درمان این ضایعات صورت می‌گیرد. اندومتریوز نوع خفیف ممکن است منجر به نازایی گردد که با سونوگرافی واژینال قابل تشخیص نمی‌باشد که لاپاراسکوپی یکی از بهترین روش‌های تشخیص اندومتریوز نوع خفیف می‌باشد.

The-best-infertility-doctor-in-Tehran-only-way-save-couples-expecting-child

 جراحی هسیتروسکوپی برای درمان نازایی توسط بهترین دکتر نازایی در تهران

در جراحی به روش هیستروسکوپی حفره داخل رحم توسط دوربین اندوسکوپی مشاهده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. پاتولوژی‌های داخل رحم مانند فیبروم، پولیپ‌ها و سپتوم‌های رحمی توسط ابزارهای داخل رحم قابل اصلاح خواهند بود. گاهی فوق تخصص نازایی در تهران قبل از انجام ای وی اف به منظور افزایش لانه گزینی جنین جراحی هیستروسکوپی انجام می‌دهد. در افرادی که به دلیل سابقه عفونت‌های لگنی دچار چسبندگی‌های رحمی می‌گردند از سلول‌های بنیادی به همراه هیستروسکوپی جهت درمان استفاده خواهد شد.

روش درمانی ای وی اف

در روش ای وی اف پرفسور نازایی در تهران از داروهای تزریقی برای افزایش تولید فولیکول‌های تخمدان استفاده می‌کند. سپس با انجام سونوگرافی‌های واژینال روند رشد فولیکول‌های تخمدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. وقتی رشد فولیکول‌ها به اندازه مناسب برسد، آمپول آزادسازی تخمک تزریق شده و بیمار به اتاق عمل فرستاده می‌شود. سپس توسط سونوگرافی واژینال، فولیکول‌ها تخلیه می‌شود و به بهترین دکتر نازایی در تهران فرستاده خواهد شد.

در آزمایشگاه تخمک‌ها جدا و پس از آماده سازی با اسپرم لقاح داده می‌گردند. پس از سه روز در آزمایشگاه جنین تشکیل خواهد شد. جنین‌ها را در مرحله پرسلولی به داخل رحم منتقل می‌کنند. در سیکل‌های ای وی اف از دارو‌های هورمونی جهت افزایش احتمال باروری استفاده می‌گردد. فوق تخصص نازایی در تهران معتقد است با استفاده از این روش در مردان ازواسپرمی با استفاده از جنین اهدایی و یا اسپرم اهدایی امکان باروری فراهم می‌شود. در زنان دچار نارسایی کامل تخمدان، با استفاده از تخمک اهدایی و لقاح با اسپرم همسر و انتقال جنین به داخل رحم گیرنده باروری صورت می‌گیرد.

فوق تخصص نازایی در تهران بر این باورند در بیمارانی که فاقد رحم می‌باشند و یا در اثر جراحی رحم به صورت کامل دچار آسیب شده است، از روش رحم جایگزین استفاده می‌شود که جنین از لحاظ ژنتیکی متعلق به پدر و مادر اصلی بوده اما در رحم شخص دیگری رشد پیدا می‌کند. پس از انتقال جنین، فرد باید یک روز کامل را استراحت کرده و سپس به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد. هم چنین از انجام کارهای سنگین و فعالیت‌های شدید فیزیکی و ورزش تا پایدار شدن وضعیت بارداری خودداری نماید.

در برخی موارد ممکن است بهترین دکتر نازایی در تهران پس از انجام عمل ای وی اف، کمی ترشحات شفاف و یا لکه بینی در فرد مشاهده کند. وجود تورم هنگام لمس پستان‌ها و گرفتگی خفیف در عضلات نیز طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما در صورتی که درد با خونریزی شدید همراه باشد بهتر است سریعاً به بهترین دکتر ناباروری در تهران مراجعه شود.
کودکانی که با این روش درمانی کمک باروری متولد می‌شوند، سالم هستند و میزان اختلالات ژنتیکی آن‌ها نسبت به کودکان متولد شده با روش طبیعی فقط یک درصد تفاوت خواهد داشت.

 درمان نازایی با اهدای تخمک

در برخی موارد، بهترین دکتر نازایی در تهران معتقد است که نازایی با دارو یا استفاده از درمان‌های پیش رفته نازایی درمان نخواهد شد. در برخی از زنان که به دلیل کهولت سن، یائسگی زودرس و … قادر به تولید مثل نخواهند بود، در این صورت تنها راه باروری اهدای تخمک از یک فرد داوطلب می‌باشد. تخمک اهدایی در آزمایشگاه توسط اسپرم همسر گیرنده بارور شده و جنین حاصل در رحم یک زن نابارور قرار خواهد گرفت. سن فرد گیرنده تخمک باید ۴۵ سال باشد و پس از مشاوره پزشکی و آگاهی از خطرات باروری در سنین بالا باردار گردد.

زوجینی که اقدام به باروری با تخمک اهدایی می‌نمایند، باید جنبه‌های این کار از نظر بهداشت روانی و ارث را در نظر گرفته و سپس درمان خود را آغاز نمایند. طبق دیدگاه بهترین دکتر نازایی در تهران باید به این نکته توجه داشت که اهدا کننده تخمک باید قبلا بچه دار شده و بین ۲۱ تا ۳۴ سال داشته باشد. هم چنین گیرنده و اهدا کننده تخمک باید دارای ویژگی‌های جسمی مشابه باشند.

اهدا کننده تخمک باید از نظر ژنتیکی سالم باشد و از نظر هپاتیت ، ایدز و… در سلامت کامل باشد. هم چنین از نظر سابقه خانوادگی، ثبات روحی، سابقه بارداری دشوار و سابقه بیماری روان پزشکی و اختلال شخصیت توسط بهترین دکتر ناباروری در تهران مورد بررسی قرار گیرد. زنانی که به رحم عملکردی مبتلا بوده یا بارداری برای آن‌ها خطر جدی به همراه دارد، می‌توانند لقاح مصنوعی با حامل بارداری را انتخاب کنند. تحقیقات بهترین دکتر نازایی در تهران نشان داده است زوجینی که استرس روانی را تجربه می‌کنند، بر درمان ناباروری آن‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

با وجود این که درمان نازایی در بیشتر موارد موفقیت آمیز است، اما اغلب استرس و ترس از شکست در افراد وجود دارد. بنابراین اگر مراحل درمان ناباروری را سپری می‌کنید بهتر است از استرس دوری نمایید و به بهترین فوق تخصص نازایی در تهران مراجعه کنید.

سخن پایانی

امروزه با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی نازایی و ناباروری با روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، توسط بهترین دکتر نازایی در تهران به سادگی درمان می‌گردند. امروزه از روش‌های جدیدی برای با توجه به علت ناباروری استفاده می‌شود. در نتیجه زوج‌ها براي درمان نازایی، بايد به مراکز درمانی معتبر و بهترین دکتر ناباروری در تهران در این زمینه مراجعه نمایند تا مشکلات و احتمالاتی که سبب ناباروري آن‌ها گردیده به طور کامل بررسی و درمان شود. بنابراین انتخاب یک کلینیک تخصصی ناباروری و بهترین دکتر نازایی در تهران از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید