درمان های خانگی زگیل تناسلی

اگر شما مبتلا به زگیل تناسلی هستید و به دنبال درمان های خانگی زگیل تناسلی هستید ،تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و بدانید که تنها نیستید. زگیل تناسلی (کندیلوماتا آکومینات) بسیار شایع است. طبق گزارش مجله Clinical and Aesthetic DermatologyTrusted Source، هر ساله در ایالات متحده حداکثر یک میلیون مورد زگیل تناسلی تشخیص داده می شود و بسیاری از موارد زگیل تناسلی هم البته تشخیص داده نمی شوند.

 بیشتر موارد زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. جالب است بدانید که بیش از ۱۲۰ سویه HPV وجود دارد! ولی  نوع ۶ و ۱۱ سویه هایی هستند که منجر به ایجاد زگیل های تناسلی می شوند. آن سویه های HPV معمولاً باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند اما منجر به زگیل های تناسلی می شوند. ممکن است لازم باشد برای درمان زگیل های تناسلی به پزشک متخصص زنان خود مراجعه کنید. همچنین ممکن است بخواهید زگیل های دستگاه تناسلی خود را در خانه درمان کنید. اما باید این را بدانید که برای درمان تخصصی زگیل تناسلی مراجعه به یک پزشک متخصص زنان خوب ضروری است.

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک تخصصی ما یک بار برای همیشه برای درمان زگیل تناسلی خود اقدام فرمایید. همچنین جهت ارتباط با مشاوران ما و رزرو وقت و تماس با ما میتوانید یا از طریق لینک های ارتباطی و یا از طریق پیج اینستاگرام مجموعه اقدام فرمایید. برای کسب اطلاعات در مورد هفت درمان خانگی که ممکن است به درمان زگیل های تناسلی کمک کنند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

درمان های خانگی زگیل تناسلی

  • روغن درخت چای

همراه با سایر مزایای سلامتی که روغن ها دارند، روغنهای اساسی همواره برای استفاده به عنوان عوامل ضد قارچ مورد مطالعه قرار گرفته اند. روغن درخت چای یک روغن اساسی است که طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است در برابر قارچ و ارگانیسم های دیگر از جمله شپش مفید است. طبق تحقیقات و گزارشات انجام شده روغن درخت چای را به عنوان دارویی ذکر کرده اند که ممکن است در برابر زگیل های تناسلی مفید باشد. شما می توانید یک قطره روغن درخت چای را رقیق کنید (یک قطره روغن را با یک یا دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید) و مستقیماً روی زگیل بمالید.

ممکن است برخی از افراد به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین ابتدا مقدار کمی از روغن درخت چای رقیق شده را روی بازوی خود آزمایش کنید. اگر بعد از ۲۴ ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشود، میتوانید از بی خطربودن آن مطمئن شوید. روغن درخت چای می تواند تحریک کننده باشد و باعث ایجاد سوزش یا التهاب شود، وبه این ترتیب است که اندازه زگیل را کاهش می دهد. روغن درخت چای را به صورت داخلی از طریق دهان یا از طریق واژن مصرف نکنید. شما میبایست چندین هفته روغن را به طورمداوم استفاده کنید. در ضمن در صورت تحریک بیش از حد، استفاده از آن را قطع کنید.

  • چای سبز

مشخص شده است که چای سبز در برابر زگیل های تناسلی موثر است. چای سبز به صورت ترکیبی در مرهمی بنام (sinecatechins (Veregen متراکم می شود که با نسخه پزشکی در دسترس است. همچنین می توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و در منزل با افزودن یک یا دو قطره روغن نارگیل به آن از آن برای درمان زگیل استفاده کنید.

  • سیر

برخی از منابع معتبر وجود دارد که نشان می دهد استفاده از عصاره سیر در زگیل می تواند به پاکسازی زگیل تناسلی کمک کند. می توانید عصاره سیر خریداری کرده و مستقیماً روی زگیل ها بمالید. همچنین می توانید یک پد گاز استریل را در مخلوطی از سیر و روغن خیس کنید و سپس بگذارید روی زگیل ها بنشیند.

  • سرکه سیب

شما ممکن بتوانید با استفاده از سرکه سیب زگیل دستگاه تناسلی خود را در خانه درمان کند. ترکیبات موجود در سرکه سیب  شبیه داروهای تجویزی است که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می کنند. شما می توانید گوش پاک کن، پنبه یا گاز استریل را در سرکه سیب خیس کنید و آن را به زگیل ها بمالید.

  • سبزیجات

سبزیجات از چندین جهت برای شما مفید هستند. سعی کنید از سبزیجات ترد مانند موارد ذکر شده در پایین به طور مکرر استفاده کنید:

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه بروکسل
  • گل کلم
  • کلم پیچ

این سبزیجات حاوی ایندول ۳ کاربینول (I3C) هستند که می تواند به پاکسازی زگیل های تناسلی کمک کند. توصیه می شود هر روز ۴ ۵ وعده سبزیجات بخورید.

  • فولات (اسید فولیک) و B 12

ارتباطی بین کمبود فولات و B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV وجود دارد. مصرف مکمل های مولتی ویتامین یا فولات و B 12 ممکن است به بدن شما کمک کند تا در برابر عفونت HPV مبارزه کند و زگیل ها را از بین ببرد.

  • رژیم غذایی و پشتیبانی از سبک زندگی

داشتن زگیل های تناسلی باعث ایجاد  فشار بر روی بدن شما می شود. مقابله با سایر مشکلات سلامتی همراه با زگیل ها برای بدن شما دشوار خواهد بود. بنابراین برای کمک به بهبود سریع بدن، باید عوامل استرس زای ایمنی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی که در غذاهای فرآوری شده یا ناسالم سنگین است را قطع کنید. غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید شامل:

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو سبز)
  • سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت لخم – گوشت کمچربی

این غذاهای ذکر شده در فوق می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و به حداقل رساندن عود HPV کمک کنند. غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل :

  • هر ماده حساسیت زای احتمالی غذایی (لبنیات، سویا، ذرت، مواد افزودنی غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی های ترانس
  • کافئین و سایر محرک ها

خطرات و هشدارها

مهم است که به یاد داشته باشید خلاص شدن از شر زگیل تناسلی خارجی به این معنی نیست که دیگر عفونت ندارید. اگرچه نادر است ولی، HPV هم می تواند باعث زگیل های تناسلی و هم سرطان دهانه رحم شود. ممکن است شما بیش از یک نوع HPV داشته باشید. بنابراین برای درمان زگیل های خود مهم است همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد به یک پزشک متخصص زنان خوب مراجعه کنید حتی اگر آنها را درخانه درمان کرده اید. ویروسی که می تواند باعث زگیل تناسلی شود می تواند برای مدت طولانی در بدن شما خاموش بماند. بنابراین حتی اگر زگیل های خود را درمان کنید و از شر آنها خلاص شوید، متاسفانه همواره این احتمال وجود دارد که  دوباره برگردند.

چگونه زگیل های تناسلی به روش سنتی درمان می شوند؟

با توجه به مجله Clinical and Aesthetic DermatologyTrusted Source، هیچ یک از درمان های استاندارد زگیل های دستگاه تناسلی وجود ندارد که پزشکان بر سر آن توافق داشته باشند. در واقع پزشکان مختلف ممکن است بسته به نوع زگیل یا مدت زمانی که دچار زگیل شده اید، از درمان های مختلف برای زگیل های تناسلی استفاده کنند. روش های مختلف درمانی اعم از دارو گرفته تا “فریز کردن” زگیل ها یا قطع یا از بین بردن آنها با لیزر وجود دارد.

سخن پایانی

 

 

شما میتوانید با استفاده از روش های فوق به درمان زگیل های تناسلی در خانه کمک کنید. اما همچنان باید برای بررسی و درمان عفونت های مقاربتی (STIs) که ممکن است باعث ایجاد زگیل شود به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. چرا که اگر یک STI باعث ایجاد زگیل شما شده است، ممکن است برای درمان این بیماری و جلوگیری از انتقال عفونت به هر یک از شرکای جنسی، به داروی اضافی نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید