لابیا پلاستی

لابیا پلاستی تنها یک جراحی زیبایی برای متقارن‌سازی لابیاهای بزرگ نیست بلکه برای جلوگیری از عفونت و رفع ناراحتی حین رابطه جنسی، پوشیدن لباس‌های تنگ و ورزش‌هایی چون سوارکاری و دوچرخه‌سواری نیز مفید است و ضروری است برای انجام موفقیت‌آمیز این جراحی به بهترین دکتر لابیا پلاستی در تهران مراجعه کنید. واژن قسمتی است که سلامت آن هم از نظر جسمانی و سلامت دستگاه تناسلی و تولیدمثل و هم از جهت کیفیت مطلوب روابط جنسی بسیار مهم است.

بخش‌های مختلف واژن مانند لابیاها که لبه‌های داخلی و خارجی فرج را تشکیل می‌دهند، ممکن است به‌مرورزمان به دلیل کاهش کلاژن (پروتئینی که به پوست حالت ارتجاعی می‌دهد) ناشی از افزایش سن، انجام روابط جنسی متعدد، اعمال جراحی، زایمان، چاقی و … از حالت طبیعی خود خارج شوند. در این صورت هم از نظر زیبایی مشکلاتی برایش ایجاد می‌شود و ممکن است بر روابط جنسی تأثیر منفی بگذارد و هم از نظر سلامتی ممکن است ناراحتی‌هایی مانند مشکلات پوشیدن برخی از لباس‌ها را ایجاد کند.

اما خوشبختانه در حال حاضر اعمال جراحی زیبایی مختلفی در ناحیه واژن توسط متخصصان زنانی که در این زمینه نیز به ادامه تحصیل پرداخته‌اند، انجام می‌شود و لابیا پلاستی یکی از انواع این عمل‌های زیبایی است. در ادامه ما اطلاعات کامل و بسیار خوبی را در مورد لابیاپلاستی تهران، جراحی لابیا پلاستی و عوارض لابیاپلاستی به‌طورکلی اعمال جراحی زیبایی در ناحیه واژن به شما خواهیم داد.


Labiaplasty

لابیا پلاستی چیست؟

در پاسخی ساده به این سؤال باید بگوییم به‌طورکلی، جراحی لابیا پلاستی با لب‌های عمودی در ناحیه واژن کاری می‌کند که تا حد امکان زیبایی و جوان بودن حالت قبلی خود را به دست آورد. جراحی لابیا پلاستی درواقع به‌عنوان یک روش جوان‌سازی واژن نیز شناخته می‌شود که یک عمل جراحی پلاستیک است و شامل اصلاح لابیا مینور (لب‌های داخلی) و لابیا ماژور (لب‌های خارجی) می‌شود.

معمولاً افراد جهت کوچک کردن لابیاها می‌خواهند این عمل را انجام دهند، اما در برخی افراد نیز ممکن است نیاز به بزرگ کردن آن‌ها باشد که هر دو با نام لابیا پلاستی شناخته می‌شود. در انجام جراحی لابیا پلاستی اغلب بر روی لابیا مینور، چین‌های نزدیک به کلیتوریس را برطرف می‌کند و حالت پیری آن را از بین می‌برد.

دلایل انجام لابیا پلاستی چیست؟

نمی‌توان گفت شکل و اندازه لابیا برای استاندارد بودن باید به چه صورتی باشد و شکل ناحیه واژن برای هر فرد می‌تواند کاملاً منحصربه‌فرد باشد. مثلاً گاهی اوقات لابیای داخلی بلندتر از لابیای بیرونی می‌شود و گاهی اوقات لابیای بیرونی از لابیای داخلی بلندتر است. همچنین گاهی اوقات آن‌ها متقارن هستند و گاهی اوقات به گونه‌ای قرار می‌گیرند که کلیتوریس قابل مشاهده است و شکل‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. جراحی لابیا پلاستی را می‌توان در صورتی انجام داد که لابیاهای فردی بیش‌ازحد کشیده شده باشد و به دلیل مسائلی مانند پیری، رابطه جنسی زیاد، چاقی و … دچار بدشکلی شده باشد که هم از نظر روانی و هم از نظر فیزیکی می‌تواند فرد را آزار دهد.

دلایل پزشکی برای انجام لابیا پلاستی چیست؟

برای اکثر افراد لابیا پلاستی از نظر پزشکی ضروری نیست و به جهت زیبایی انجام می‌شود. مثلاً خود فرد انتخاب می‌کند که لابیا مینور کوچک‌تر یا کوتاه‌تر برایش مطلوب است. بااین‌حال، گاهی اوقات انجام جراحی لابیا پلاستی از نظر پزشکی هم ضروری است. اگر لابیای شما در حین رابطه جنسی “مکیده” یا “فشرده” شود، طوری که منجر به پارگی دردناک در پوست فرج شود، باید از نظر سلامت پزشکی با جراحی لابیا پلاستی ترمیم شود.

همچنین اگر مواردی مانند پوشیدن لباس زیر یا لباس حمام، راه رفتن، دویدن، دوچرخه‌سواری یا حتی نشستن برای فرد دردناک باشد یا این حرکات پوست فرج را تحریک کند یا به آن آسیب بزند، باز هم انجام لابیاپلاستی تهران یا در شهر خود از نظر پزشکی ضرورت دارد. برخی از افراد با لابیای طولانی‌تری به دنیا می‌آیند، اما متخصصان خاطرنشان می‌کنند که زایمان و افزایش سن از دلایل اصلی بزرگ شدن یا طولانی شدن لابیا هستند و برای بسیاری از خانم‌ها انجام لابیاپلاستی تهران و یا محل زندگی خود از یک سنی به بعد ممکن است ضرورت پیدا کند.

انجام لابیا پلاستی چقدر رایج است؟

در حال حاضر به دلیل کیفیتی که بعد از انجام لابیا پلاستی بخصوص با روش لیزر ایجاد می‌شود، بسیاری از افراد به دنبال انجام این روش برای جوان‌سازی واژن و بهبود کیفیت روابط جنسی خود هستند. همچنین برخی افراد به دلیل بزرگ شدن لابیاها دچار درد، مشکلاتی در پاکسازی ناحیه واژن و عفونت‌های مکرر و عدم توانایی پوشیدن لباس‌های دلخواه به دنبال انجام روش نوین لابیا پلاستی هستند که بسیار کارساز است.

اما برای ایجاد نتایج مطلوب مهم است که عمل زیبایی لابیا پلاستی توسط متخصصان باتجربه و ماهر و در مراکز تخصصی زنان معتبر مانند مرکز ما که به دستگاه‌های نوین مجهز باشد، انجام شود. در غیر این صورت ممکن است دچار عوارض لابیاپلاستی مانند ایجاد اسکار و چسبندگی در ناحیه تناسلی، بدشکلی ناحیه واژن، درد هنگام رابطه و … شوید.

آیا لابیا پلاستی برای همه افراد مناسب است؟

قبل از انجام جراحی لابیا پلاستی شما باید یک جلسه مشاوره با متخصص زنانی که قرار است این کار را برایتان انجام دهد، داشته باشید تا مشخص شود که برای انجام این عمل زیبایی در سلامت کامل هستید. بنابراین، افرادی که دچار برخی از بیماری‌ها از قبل هستند، ممکن است نتوانند از روش لابیا پلاستی استفاده کنند. همچنین فرد باید از نظر روحی در شرایط خوبی باشد.

درواقع فرد باید یک دید واقعی در مورد نتایج جراحی لابیا پلاستی داشته باشد و توقع بیش‌ازحد می‌تواند منجر به نارضایتی از نتایج عمل شود. درحالی‌که جراحی پلاستیک یک انتخاب شخصی است، معمولاً بسیاری از خانم‌ها مشکلی در فرج خود ندارند و تنها متخصص زنان و زیبایی است که می‌تواند به شما بگوید آیا لابیا پلاستی با توجه به شرایطی که شما دارید، برایتان مناسب است یا خیر؟

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

در خصوص عوارض لابیاپلاستی باید بگوییم هر نوع عمل لابیا پلاستی در کنار نتایج بسیار عالی آن مانند حس زیبایی و افزایش اعتمادبه‌نفس، می‌تواند عوارضی را هم ایجاد کند. البته اگر این عمل‌های جراحی توسط متخصصانی ماهر و باتجربه در مراکز تخصصی معتبر و با سابقه انجام شود، احتمال بروز عوارض لابیاپلاستی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. مهم‌ترین عوارض لابیا پلاستی عبارت‌اند از:

  • کاهش حساسیت فرج
  • خشکی مزمن
  • بی‌حسی
  • جای زخم که منجر به رابطه جنسی دردناک واژینال می‌شود.
  • خونریزی، هماتوم و عفونت در صورت پایین بودن مهارت متخصص انجام دهنده این روش و غیر استریل بودن محیط انجام جراحی

توجه داشته باشید که درحالی‌که برخی از زنان ترجیح می‌دهند که طول لابیا را به‌شدت کاهش دهند، اگر لابیاها به دلیل عدم تجربه و مهارت متخصص بیش‌ازحد برداشته شوند یا پوست بیش‌ازحد برداشته شود، دیگر نمی‌تواند به وظیفه اصلی خود یعنی محافظت از دهانه واژن عمل نماید و این امر می‌تواند خطراتی مانند عفونت را افزایش دهد. درواقع باکتری‌ها و آلودگی‌ها در این حالت راحت‌تر وارد واژن شده و تعادل اسیدیته واژن را به هم میزنند که عفونت‌های مکرر را برایتان ایجاد خواهند کرد. این موارد برخی از عوارض لابیاپلاستی‌ است که ذکر شد.

آیا نتایج لابیا پلاستی تضمین شده است؟

اکثر لابیا پلاستی‌ها همان‌طور که گفتیم با هدف کوتاه کردن لابیا انجام می‌شوند. بنابراین افرادی که تصمیم دارند این روش را به دلیل لب‌های OG آن‌ها که دچار پیچ‌خوردگی، کشیدگی یا پاره شدگی است انجام دهند، با انجام لابیاپلاستی تهران نزد یک متخصص مطمئن، تسکین خواهند یافت. درواقع برای این افراد، لابیا پلاستی می‌تواند تا حد زیادی کیفیت زندگی را بهبود دهد. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، ۹۱ درصد از افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، پس‌ازآن از ظاهر تناسلی خود احساس رضایت بیشتری داشتند و در نتیجه رضایت جنسی بیشتری را نیز تجربه کرده‌اند.

چگونه می‌توانید یک متخصص معتبر برای انجام لابیاپلاستی تهران پیدا کنید؟

هم جراحان پلاستیک و هم متخصصان زنانی که در زمینه زیبایی تخصص دارند، جراحی لابیا پلاستی را انجام می‌دهند. اما به‌طورکلی، متخصص زنان باید اولین انتخاب ایمن شما باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند با شما در مورد طبیعی بودن یا نبودن لب‌های واژن شما صحبت کنند و این کار را هم از نظر سلامتی و هم از نظر زیبایی بررسی خواهند کرد. به همین دلیل نتایج لابیا پلاستی بهتری صورت خواهد گرفت.


آیا برای آماده شدن جهت لابیا پلاستی باید کاری انجام دهید؟

معمولاً اقدام خاصی جهت انجام لابیا نیاز نیست. اما در جلسه مشاوره قبل از عمل لابیاپلاستی تهران و یا شهر خود با متخصص خود باید همه نگرانی‌های خود را بازگو کنید و پاسخ‌های واضح و روشن از پزشکتان دریافت نمایید. همچنین سابقه پزشکی خود را در اختیار متخصص قرار دهید و اگر در حال حاضر داروهای با نسخه یا بدون نسخه و یا حتی مکمل‌هایی را مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین باید شب قبل از عمل لابیا پلاستی خواب کافی داشته باشید، غذای سالم بخورید و در روزهای منتهی به عمل، آب فراوان بنوشید.


جراحی لابیا پلاستی چگونه انجام می‌شود؟

بسته به نوع لابیا پلاستی که برای لابیا مینور و لابیا ماژور استفاده شود، تکنیک‌های مختلفی به کار می‌رود. این تکنیک‌ها به شکل زیر هستند:

 لابیا مینور

دو نوع روش اصلی برای لابیا پلاستی جهت کوتاه کردن آن در لابیا مینور وجود دارد که شامل برداشتن لبه و برداشتن گوه است. هر دوی این موارد معمولاً تحت بیهوشی انجام می‌شود. برداشتن لبه شامل کوتاه کردن لبه‌های بیرون زده است که مقدار اضافی توسط جراحی برداشته می‌شود.

برداشتن گوه‌ای به این شکل است که لبه‌های اصلی لب را با بریدن برش‌های گوه‌ای شکل پوست از مرکز لابیا مینور حفظ می‌کنند و پوست باقی مانده را با بخیه‌های قابل حل به هم نزدیک می‌کنند تا شکل موردنظر در لابیا ایجاد شود.

 لابیا ماژور

در لابیا ماژور نیز معمولاً یکی از روش‌های زیر را دنبال می‌کنند:

  • بریدن بافت یا استفاده از روش لیپوساکشن روی لب‌هایی که بلندتر یا پرتر از حد مورد نظر هستند.
  • تزریق چربی و فیلر یا سایر مواد پرکننده به لابیاهایی که به اندازه دلخواه پر و جوان نیستند.

بهبودی و درمان پس از لابیا پلاستی

عمل زیبایی لابیا پلاستی معمولاً یک روش سرپایی است. به این معنی که شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام آن بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان به خانه رفته و در خانه بهبود پیدا کنید. اما این بدان معنا نیست که نسبت به مراقبت بعد از عمل بی‌ملاحظه باشید. بعد از انجام جراحی لابیا پلاستی، لابیاها بسیار دردناک و متورم خواهند شد.

اگر لابیا پلاستی به روش جراحی انجام شود، معمولاً حداقل ۳ تا ۷ روز باید از کار خود مرخصی داشته باشید و استراحت کنید. اما انجام لابیا پلاستی با لیزر اغلب دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد. اکثر پزشکان آنتی‌بیوتیک‌ها را برای کاهش خطر عفونت و داروهای ضدالتهاب را برای کاهش درد بعد از انجام این عمل تجویز می‌کنند. در مواردی که داروهای ضدالتهابی تجویز نمی‌شوند، داروهای ضدالتهاب OTC توصیه می‌شود.

معمولاً به افرادی که این لابیا پلاستی را انجام می‌دهند، توصیه‌های زیر جهت بهبود سریع‌تر ارائه می‌شود:

  • برای جلوگیری از اصطکاک و درد بیش‌ازحد تا زمان بهبودی کامل لباس‌های گشاد بپوشید.
  • برای تسکین درد، می‌توانید از حمام نمک اپسوم کمک بگیرید.
  • از ورزش و فعالیت‌های سخت تا زمان بهبودی کامل پرهیز کنید.
  • حداقل به مدت ۴ تا ۶ هفته از مصرف وسایلی مانند تامپون و همچنین رابطه جنسی خودداری کنید.
  • لازم به ذکر است که برای کاهش تورم، می‌توانید درد و تورم را با دراز کشیدن و با پایین بالا بردن قسمت پایین تنه نیز کاهش دهید. همچنین می‌توانید یک کیسه یخ را روی لباس‌های زیر خود به‌صورت متناوب و در هر زمان به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.
  • درحالی‌که بیشتر تورم پس از ۶ هفته از بین می‌رود، تورم باقیمانده ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد تا به‌طور کامل ناپدید شود. معمولاً ۱ یا ۲ بار پیگیری بعد از انجام عمل خواهید داشت تا پزشک مطمئن شود که ناحیه به‌خوبی بهبود می‌یابد.
  • با انجام نکات بهداشتی و درمانی که توسط پزشک متخصص به شما گفته شده، می‌توانید درصد عوارض لابیاپلاستی را کم و یا حتی به صفر برسانید.


نکات مهم جهت برنامه‌ریزی برای انجام لابیا پلاستی

هرکسی که قصد انجام لابیا پلاستی را دارد باید بداند که گزینه‌های دیگری نیز برای تغییر طول لابیای خود یا احساسشان در مورد طول لابیا وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ممکن است شما تنها به یک جلسه مشاوره نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که فرم فرج شما مشکلی ندارد و کاملاً طبیعی و زیبا است. در نتیجه حس اعتمادبه‌نفس شما برگشته و نیازی به جراحی نیست.
  • استفاده از روش پلاسما نیز می‌تواند مفید باشد. در این روش از پلاسمای خون شما گرفته می‌شود و به کلیتوریس تزریق خواهد شد.
  • برای افرادی که تنها به دلیل اختلالات تحریک جنسی می‌خواهند لابیا پلاستی انجام دهند، این روش نیز می‌تواند یک جایگزین عالی باشد و زمان بهبودی آن نهایتاً یک الی دو روز است.
  • بنابراین قبل از انجام لابیاپلاستی تهران درصورتی‌که به یک متخصص زنان خوب و قابل اعتماد مراجعه کنید، اگر هدف شما تنها زیبایی باشد درحالی‌که فرج شما زیبا و طبیعی است ممکن است متخصص شما را به یک مشاور ارجاع دهد تا تصمیم بهتری برای انجام جراحی لابیا پلاستی بگیرید.


فواید لابیا پلاستی چیست؟

هیچ‌کس دوست ندارد لابیای بزرگ داشته باشد و این موضوع نگرانی میلیون‌ها زن است. اگر پوشیدن لباس شنا یا شلوارهای تنگ شما را ناراحت می‌کند یا در مقابل شریک زندگی خود احساس خجالت می‌کنید، این امر می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس و رفاه کلی شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، یک عمل زیبایی ساده مانند لابیاپلاستی تهران می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از مهم‌ترین فواید جراحی لابیا پلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش اعتمادبه‌نفس

برای اکثر زنانی که لابیای بزرگ دارند، مسئله اصلی این است که این حالت لابیاها بر عزت نفس و اعتمادبه‌نفس آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در این افراد پوشیدن بیکینی، لباس‌های تنگ یا صمیمی شدن با شریک زندگی‌شان می‌تواند عذاب‌آور باشد، زیرا آن‌ها نگران ظاهر فرج خود هستند و نمی‌توانند از رابطه خود لذت ببرند. انجام جراحی لابیا پلاستی می‌تواند این خودآگاهی و نگرانی را از بین ببرد و به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به ظاهر خود اطمینان و اعتماد بیشتری داشته باشید.

راحتی در پوشیدن انواع لباس‌ها

پوشیدن بیکینی، شلوارهای چسبان و… می‌تواند برای افراد دارای لابیاهای بدشکل یا بزرگ چالش‌برانگیز باشد. چه آن‌ها احساس ناراحتی کنند یا نگران خطوط یا برآمدگی‌های قابل مشاهده باشند، لابیا پلاستی از این مشکلات جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی، صرف نظر از اینکه چه لباسی بپوشید، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

افزایش لذت جنسی

مانند لباس، خودآگاهی و خجالت در ظاهر شما می‌تواند بر لذت جنسی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، بسیاری از زنان با لب‌های بزرگ واژن در حین رابطه جنسی به دلیل کشیده شدن یا گیرکردن بافت این ناحیه، احساس ناراحتی می‌کنند. اصلاح بافت با انجام جراحی لابیا پلاستی از این مسائل جلوگیری می‌کند و همچنین اعتمادبه‌نفس جنسی شما را بهبود می‌بخشد که به نوبه خود باعث لذت بیشتر و راحت‌تر شدن فعالیت جنسی می‌شود.

کاهش درد و ناراحتی

لابیای داخلی بافت ظریفی است و به‌راحتی می‌تواند در اثر فعالیت جنسی و لباس‌های تنگ تحریک شود. علاوه بر این، ورزش‌های مختلف، از جمله دویدن یا دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌های روزانه می‌تواند در افرادی که لابیای بزرگ دارند ناخوشایند باشد، زیرا بافت در معرض آن دچار پیچ‌خوردگی، چروکیدگی و حالت نیشگون می‌شود. لابیاپلاستی تهران می‌تواند بافت اضافی را در ناحیه مورد نظر از بین ببرد و به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از فعالیت‌های روزانه لذت ببرید.

بهبود بهداشت و سلامت

بافت اضافی همچنین می‌تواند محل نگهداری باکتری‌های مضر و عامل ایجاد عفونت باشد و بهداشت را دشوارتر کند. برای زنان با لابیای داخلی بزرگ، این مسئله می‌تواند به معنای خطر بالاتر عفونت دستگاه ادراری باشد که بسیار خطرناک و دردناک است. انجام لابیاپلاستی تهران با کاهش خطر عفونت ادراری و سایر نگرانی‌های سلامتی زنان همراه است.

کمک به رفع نازیبایی بعد از زایمان

شایع‌ترین علت بزرگی یا افتادگی لب‌ها، بارداری و زایمان است که می‌تواند اثرات ناخواسته‌ای بر چندین ناحیه از بدن داشته باشد. انجام جراحی لابیا پلاستی و برخی عمل‌های زیبایی دیگر در ناحیه تناسلی به شما امکان می‌دهد، بدن قبل از بارداری خود را بازیابی کنید.

واژینوپلاستی در برابر لابیا پلاستی

واژینوپلاستی به‌طورکلی به روش یا روش‌هایی گفته می‌شود که با هدف سفت کردن واژنی انجام می‌شود که به دلایلی مانند زایمان طبیعی یا پیری، سست و یا شل شده باشد.
برخی از جراحان ادعا می‌کنند که این عمل‌های زیبایی در ناحیه واژن حتی می‌تواند حساسیت‌های مختلف را بهبود بخشد. جراحی لابیا پلاستی می‌تواند جزئی از واژینوپلاستی باشد که در کنار هم به جوان‌سازی ناحیه واژن کمک می‌کنند.

ما نکته‌ای که باید توجه ویژه به آن داشته باشید این است که اگر چه واژینوپلاستی و جراحی لابیا پلاستی بافت‌های واژن را که دچار پیری، کشیدگی و شل شدگی شده‌اند را سفت می‌کند و به‌طورکلی بافت ناحیه واژن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، اما نمی‌تواند تضمین‌کننده افزایش پاسخ جنسی باشد. زیرا میل، برانگیختگی و ارگاسم، واکنش‌های پیچیده و بسیار شخصی هستند که به همان اندازه که به عوامل احساسی، معنوی و بین فردی بستگی دارند، می‌توانند به عوامل زیبایی شناختی نیز بستگی داشته باشند.

منظور از این گفته این است که حتی اگر ناحیه فرج زیبایی قبل را به دست آورد، اما اختلافات عاطفی بین دو فرد ایجاد شده باشد، ممکن است لذت قبلی تجربه نشود. لابیاپلاستی تهران، همان‌طور که گفتیم یک جراحی پلاستیک روی لابیا است که بسته به نیاز بیمار می‌تواند به‌تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود. این جراحی می‌تواند بر روی لابیا ماژور (لب‌های بزرگ‌تر و بیرونی واژن) یا لابیا مینور (کوچک‌تر، لب‌های داخلی واژن) انجام گیرد.

جراحی ترمیمی در مقابل جراحی زیبایی

برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید واژینوپلاستی یا لابیا پلاستی را در نظر بگیرید یا هر دو باید انجام شوند، مهم است که تفاوت بین جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی را درک کنید. جراحی ترمیمی به معنی نوعی جراحی است که عملکرد بخشی از بدن را بهبود می‌بخشد، درحالی‌که جراحی زیبایی تنها زیبایی آناتومی و اساساً طبیعی را تغییر می‌دهد. شما می‌توانید آن را مانند عمل بینی در نظر بگیرید. یک جراح می‌تواند حفره‌های داخلی بینی را بازسازی کند تا به شما کمک کند بهتر نفس بکشید یا ممکن است تنها شکل بینی را تغییر دهد تا زیبایی ظاهری دلخواه انجام شود.

معمولاً از عمل‌های واژینوپلاستی و لابیا پلاستی در صورت نیاز برای رفع عوارض جراحی‌ها و نتایج مشکلات عملکردی، مانند بی‌اختیاری ادرار به‌صورت ترمیم انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال، برخی از روش‌های واژینوپلاستی در ابتدا به‌عنوان جراحی‌های ترمیمی برای ترمیم نقایص مادرزادی در زمانی که واژن ناقص، کوتاه یا غایب بود (مانند آژنزی واژن) توسعه داده شد، به‌طوری‌که یک دختر بتواند رشد کند تا ادرار طبیعی داشته باشد، قاعدگی داشته باشد و مقاربت را تجربه کند.

اما گاهی نیز تنها به دلیل زیبایی این عمل‌ها انجام می‌شود. مهم این است که با هر هدفی که این روش‌ها انجام شوند، باید با تایید یک متخصص زنان و زیبایی کاملاً حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه باشد تا اولا بهترین روش برای شما در نظر گرفته شود و در ثانی به بهترین نحو انجام شود.

جراحی‌های مرتبط با واژینوپلاستی و لابیا پلاستی

اخیراً، واژینوپلاستی به گروهی از جراحی‌های زیبایی تبدیل شده است که به‌عنوان روش‌های «جوان‌سازی واژن» در مراکز تخصصی زنان و زیبایی عرضه می‌شوند. جراحان پلاستیک و متخصصان زنان مجموعه‌ای از جراحی‌های طراحی واژینوپلاستی را ارائه می‌کنند. همچنین در سال‌های اخیر استفاده از فناوری لیزر توسط برخی جراحان زیبایی زنان برای “جوانسازی واژن” و سایر جراحی‌های واژن به‌عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی معرفی شده است و به کار می‌رود که نتایج بهتری داشته است. انواع روش‌های زیبایی واژن که ممکن است توسط متخصصین زنان و زیبایی انجام شوند، شامل موارد زیر هستند:

ترمیم پرده بکارت

بافت نازک ورودی واژن را پرده بکارت می‌گویند که معمولاً در اولین باری که زن نزدیکی کامل می‌کند، پاره شده و از بین می‌رود. نوعی جراحی به نام هیمنوپلاستی، پرده بکارت را برای تقلید از حالت اولیه و باکرگی آن، قبل از اینکه زن از نظر جنسی فعال باشد و یا حتی بعد از آن، ترمیم می‌کند. به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی قوی پیرامون اهمیت مسئله باکرگی در برخی از فرهنگ‌ها و کشورها، این روش جراحی یکی از بحث‌برانگیزترین جراحی‌های زیبایی برای واژن است که هرکسی ممکن است آن را انجام ندهد.

رفع کلایتورال

برخی از جراحان روشی به نام کلاهک کلیتورال را ارائه می‌کنند که در این روش، بافتی را که معمولاً کلیتوریس را می‌پوشاند از بین می‌برند تا لذت جنسی بهتر و بیشتری ایجاد شود.
برخی از کارشناسان معتقدند تقویت نقطه G در دیواره جلویی واژن در رسیدن به ارگاسم، بسیار مهم است. نقطه G یکی از تحریک‌آمیزترین نقاط بدن زن است که سلامت و بهبود کیفیت آن از طریق عمل‌های زیبایی واژن به برانگیختگی و ارگاسم زنان کمک می‌کند.

روش تقویت نقطه G شامل تزریق کلاژن با ترکیباتی مانند اسیدهیالورونیک یا بوتاکس به دیواره جلویی واژن است که از نظر تئوری برای افزایش لذت انجام می‌شود.

خطرات واژینوپلاستی و لابیا پلاستی

میزان رضایت طولانی‌مدت زنان و میزان عوارض ناشی از واژینوپلاستی و لابیا پلاستی تاکنون به اندازه کافی نظرسنجی نشده است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این جراحی‌ها در مجلات پزشکی معتبر به دلیل نو بودن آن‌ها مانند سایر جراحی‌ها مورد ارزیابی قرار نگرفته‌اند و از روش‌های بسیار جدید محسوب می‌شوند، هنوز نمی‌توان به‌طور کامل در مورد خطرات احتمالی آن اظهار نظر کرد. اما خطرات جراحی زیبایی لابیا پلاستی احتمالی به‌طورکلی عبارت‌اند از:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در احساس به دلیل آسیب‌های عصبی ناشی از مهارت پایین فرد انجام دهنده
  • درد مداوم
  • جای زخم

بهترین توصیه برای زنانی که قصد جراحی واژن و زیباسازی آن را دارند، این است که با پزشک خود در مورد احساسات و نگرانی‌هایشان در مورد اندام تناسلی خود و همچنین انتظارات خود از جراحی و هر گزینه غیرجراحی ممکن صحبت کنند. به‌عنوان‌مثال، تمرینات هدفمند شبه کگل می‌تواند تا حدی عضلات ضعیف و شل واژن را تقویت کند و برانگیختگی جنسی را بدون نیاز به عمل جراحی افزایش دهد. همچنین همان‌طور که قبلاً هم گفتیم مشاوره می‌تواند مسائل مربوط به عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس جنسی را حل کند.

آیا واژینوپلاستی یا لابیا پلاستی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؟

اکثر طرح‌های بیمه درمانی، واژینوپلاستی، لابیا پلاستی یا سایر جراحی‌های پلاستیکی که انتخابی هستند و معمولاً از نظر سلامت پزشکی یک ضرورت محسوب نمی‌شوند را پوشش نمی‌دهند. فقط گاهی اوقات لابیاپلاستی تهران از نظر پزشکی ضروری است که از جمله این موارد می‌توان به هیپرتروفی لابیا (رشد بیش‌ازحد) ناشی از تستوسترون اضافی، شرایط مادرزادی یا تحریک مزمن اشاره کرد. در این صورت ممکن است بیمه جراحی لابیا پلاستی را تحت پوشش قرار دهد.

سخن آخر

در گذشته بسیاری از زنان به دلیل بدشکلی ناحیه واژن بعد از انجام زایمان، با بالا رفتن سن، چاقی و … بسیار نگران بودند. اما در حال حاضر به دلیل پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی روش‌های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت سلامتی و زیبایی واژن وجود دارد که توسط متخصصین زنان و زیبایی ارائه می‌شود. لابیا پلاستی نیز یکی از انواع این روش‌هاست که با تغییر اندازه لابیاها به حالت مطلوب می‌تواند مزایای زیادی مانند بهبود کیفیت روابط جنسی، افزایش اعتمادبه‌نفس، راحت شدن رعایت بهداشت و کاهش عفونت و … را برایتان ایجاد کند.

اما این موارد منوط به این هستند که لابیاپلاستی تهران توسط یک متخصص زنان و زیبایی مجرب و حاذق در این زمینه انجام شود. در غیر این صورت ممکن است دچار عوارض لابیاپلاستی مختلفی مانند اسکار، بدشکلی، درد هنگام رابطه، مشکلات باروری و … شوید. خوشبختانه در مرکز تخصصی زنان ما پزشکان بسیار ماهر و باتجربه‌ای در این زمینه فعال هستند که می‌توانند جدیدترین روش‌های جراحی لابیا پلاستی و جراحی لابیا پلاستی را با بهترین نتایج به شما ارائه دهند. جهت گرفتن نوبت و مشاوره، از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید