سریع ترین روش باز شدن قاعدگی

اختلالات پریود و بی‌نظمی‌های سکیل قاعدگی در زنان به هیچ وجه برای سلامت جسمی و روحی آنها مناسب نیست. هر گونه اختلال در پروسه پریودی فرد باید به موقع درمان شود. عدم پریود شدن فرد عوارض نامطلوبی از جمله ریزش مو، آکنه، ناباروری، اختلالات هورمونی و غیره را به دنبال دارد. از همین رو کلیه زنانی که دچار اختلالات قاعدگی هستند در تلاشند به طرق مختلف پریود شوند. سریع ترین روش باز شدن قاعدگی و القاء پریود برای افرادی که پریودشان عقب افتاده، استفاده از آمپول پروژسترون است.

 

 

در کنار استفاده از آمپول به عنوان سریع ترین روش باز شدن قاعدگی راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. از آنجا که دلایل مختلفی از جمله بارداری احتمالی برای تاخیر در قاعدگی وجود دارد پیش از استفاده از آمپول پروژسترون یا هر روش دیگر جهت القاء قاعدگی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید. مرکز تخصصی و فوق تخصصی ما با سال‌ها تجربه در حوزه مشکلات زنان، باروری و اختلالات قاعدگی آمادگی ارائه مشاوره‌های پزشکی را به کلیه بانوان این سرزمین دارد.

سریع‌ ترین روش باز شدن قاعدگی چیست؟

قاعدگی، رگل، عادت یا در اصطلاح شرعی حیض به خونریزی طبیعی بدن زنان از لایه داخلی رحم طی یک دوره مشخص گفته می‌شود. وجود دوره‌های قاعدگی منظم برای سلامت جسمی و روحی بانوان ضروری است. هر گونه بروز اختلال در سیکل قاعدگی فرد می‌تواند ناراحت کننده باشد و نشان از مشکلات جدی در زنان است. از همین رو افراد مبتلا به اختلالات پریودی همواره به دنبال یافتن راه حلی به عنوان سریع ترین روش باز شدن قاعدگی هستند.

در کل اختلالات قاعدگی اعم از دیر یا زود روی دادن، کاهش یا افزایش حجم خونریزی، کم یا زیاد شدن دوره قاعدگی نسبت به روال طبیعی و توقف آن نیازمند بررسی تخصصی توسط پزشک متخصص زنان مجرب می‌باشد. ضروری است در صورت بروز هر گونه مشکل در عادات ماهیانه به علت احتمال زمینه ساختاری، بدخیمی یا غیربدخیمی بودن، توده‌ای، توده ساختاری یا مشکل هورمونال توسط متخصص زنان مورد ارزیابی قرار گیرد. پیش از صحبت در خصوص روش‌‌های بازکردن قاعدگی باید در مورد علل عقب افتادن آن صحبت کنیم.

 


What-is-the-fastest-way-to-start-menses

علل عقب افتادن قاعدگی چیست؟

بی نظمی و یا هر گونه عقب افتادن دوره‌های قاعدگی بانوان می‌توانند بنا به دلایل مختلفی بروز کنند. از جمله این علل می‌توان به بارداری احتمالی، عفونت رحمی، کیست تخمدان ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات غده تیروئید، بیماری‌های مزمن مثل سلیاک و دیابت، شیردهی و استرس اشاره کرد. این مشکل از دغدغه‌های بسیار حائز اهمیت در زندگی بانوان محسوب می‌شود. اکنون باید بدانیم که برای باز شدن فوری قاعدگی زنان از چه روش‌های می‌توان استفاده کرد. در ادامه قصد داریم به برخی از سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی بپردازیم.

سریع ترین روش باز شدن قاعدگی

 قرص Wellwoman،  یک مکمل است که برای سلامت زنان به کار می‌رود. این مکمل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مختلفی است که برای سلامت عمومی زنان مفید هستند. اما مصرف قرص Wellwoman به تنهایی نباید به عنوان روشی برای تنظیم پریود استفاده شود و نباید جایگزین داروی دیگری بدون مشورت با پزشک باشد. استفاده از داروی Wellwoman بدون مشورت با پزشک ممکن است بر سلامت شما تأثیر داشته باشد، اما با تجویز پزشک بهترین درمان برای تنظیم دوره‌های پریود است.

در ا‌دامه به برخی از سریع ترین شیوه‌ها اشاره کردیم:

 قرص پروژسترون

 هورمون پروژسترون در دوران تخمک گذاری توسط تخمدان‌ها به عبارتی در طول هفته دوم سیکل قاعدگی بانوان ترشح می‌شود. دو هورمون پروژسترون و استروژن مسئول تنظیم سیکل قاعادگی و تخمک گذاری هستند. پروژسترون و یا نمونه مصنوعی آن پروژستین، معمولا تحت عنوان قرص‌های پیشگیری از بارداری و یا به همراه درمان‌های جایگزین استروژن جهت درمان عقب افتادگی پریود و یا بهبود خونریزی شدید بانوان به دلیل عدم تعادل هورمونی تجویز می‌شود. قرص پروژسترون طی مدت یک تا چهار ساعت جذب جریان خون می شود برای جذب بهتر  این قرص ضروری است حتما آن را همراه با غذا مصرف کنید.

 آمپول پروژسترون

سریع ترین روش باز شدن قاعدگی تزریق ‌آمپول پروژسترون است که حاوی هورمون زنانه پروژسترون بوده و برای درمان پریود نشدن و خونریزی‌های رحم بدلیل کمبود پروژسترون است. پروژسترون از جمله هورمون‌های حائز اهمیت در تنظیم چرخه قاعدگی خواهد بود. چنانچه طبق تشخیص دکتر بدنتان به حد کافی این هورمون را ترشح نکند، برای جبران این کمبود ممکن است آمپول پروژسترون تجویز کند. کمبود هورمون پروژسترون در بدن منجر به بی نظمی پریود‌ها و یا قطع آن می‌شود بنابراین تزریق آمپول منجر به تامین این نیاز در چرخه قاعدگی خواهد شد. این آمپول که به صورت عضلانی تزریق می‌شود برپایه روغن است و مدت زمان اثربخشی آن نهایتاً ۱۲ ساعت خواهد بود؛ با این وجود دو تا ده روز پس از تزریق آمپول، فرد پریود می‌شود.

شیاف پروژسترون

 شیاف پروژسترون حاوی هورمون فعال پروژسترون است و در موارد متعددی از جمله پریود عقب افتاده، کمک به تقویت شانس باروری، درمان سندرم پیش از قاعدگی، افسردگی بعد از زایمان و جلوگیری از سقط جنین در درمان‌های ناباروری چون IVF استفاده می‌شود. شیاف‌های پروژسترون را داخل واژن قرار داد تا پس از ذوب از طریق رگ‌های متعدد جذب شوند. مدت زمان اثربخشی شیافت ۴ ساعت خواهد بود.

کرم پوستی پروژسترون 

این کرم به عنوان یکی از روش‌های درمانی جایگزین عقب افتادگی سیکل قاعدگی و بی‌نظمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کرم از طریق پوست جذب می‌شود و کمبود این هورمون در بدن را جبران کنند. این کرم برای درمان خونریزی غیرطبیعی و بی‌نظمی در سیکل پریود به دلیل عدم تعادل هورمونی تجویز می‌شود و باید طبق تجویز پزشک و حداقل یکبار در روز روی پوست مالیده شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

اهمیت بکارگیری روش‌های باز شدن قاعدگی چیست؟

روش‌های باز شدن قاعدگی عموماً برای آن دسته از بانوانی تجویز خواهد شد که یا مدت زمان زیادی از سیکل پریودیشان گذشته یا سیکل آنها به طور کامل قطع شده است. عدم پریود شدن فرد عوارض نامطلوبی بدنبال دارد این پیامدهای نامطلوب شامل ریزش مو، آکنه، ناباروری، اختلالات هورمونی و غیره باشد. پیش از استفاده از روش‌های بازکننده پریودی علت این بی‌نظمی و اختلال در سیکل پریودی چیست.

 

زمان مراجعه به پزشک چه زمانی است؟

توجه به این نکته ضروری است که قطع پریود یا هر گونه تأخیر در سیکل پریودی بانوان ممکن است نشانه دهنده یک مشکل اساسی باشد. در صورت وجود شرایط زیر به پزشک متخصص مراجعه کنید:

  • ♦ چنانچه احتمال بارداری خود را می‌دهید
  • ♦ چنانچه طی سه دوره پیاپی پریود نشده‌اید
  • ♦ چنانچه سیکل پریودیتان پیش از ۴۵ سالگی متوقف شده است
  • ♦ چنانچه تا ۵۵ سالگی همچنان پریود می‌شوید
  • ♦ چنانچه بین سیکل‌های قاعدگی و یا پس از رابطه جنسی شاهد خونریزی هستید
  • ♦ تغییرات شدیدی در سیکل قاعدگی خواهید داشت که یا سنگین و یا سبک‌تر خواهد ‌شد
  • ♦ دچار خونریزی پس از یائسگی شده‌اید (پس از توقف ۱۲ ماهه خونریزی، دچار خونریزی مجدد شده‌اید)

ورزش‌های سنگین می‌تواند منجر به بروز سیکل‌های نامنظم پریودی، تأخیر در سیکل پریود یا قطع آن شود. ورزشکارانی چون دوندگان، وزنه برداران و سایرینی که به شکل روزانه تمرین می‌کنند احتمالاً تجربه چنین مشکلی را خواهند داشت. ورزش قادر به کاهش سطح استروژن شده و باعث توقف سیکل پریودی فرد می‌شود. راهکار رفع مشکل پریودی‌های نامنظم در درازمدت استفاده از یک داروی ضد بارداری هورمونی است. این قرص‌های ضد بارداری قادر به کنترل سطح هورمون‌ها در بدن هستند. پیش از هر نوع تصمیم گیری در خصوص استفاده از این روش با پزشک خود صحبت کنید.

برای کدام دسته از افراد سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی تجویز می‌شود؟

تجویز داروها و آمپول پروژسترون به عنوان سریع ترین روش باز شدن قاعدگی برای آن دسته از دخترانی صورت می‌گیرد که تخمدان‌های آن‌ها به دلایلی که در ادامه بیان می‌شود، استروژن کافی ترشح نمی‌کنند. دلایل کاهش تولید استروژن می‌تواند ابتلای فرد به سندرم تخمدان پلی کیستیک، وزن کم، اختلال در خوردن، عفونت رحمی، اختلالات غده تیروئید، بیماری‌هایی چون دیابت، تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی فرد مانند سندرم ترنر و یا استرس باشد.

چگونه به طور طبیعی پریود شویم؟

این سوال معمولا دغدغه ی اکثر بانوان است، درمان های خانگی و ساده ای نیز برای آن وجود دارد. همانگونه که قطع فوری پریود خانگی وجود دارد ، روش‌های سنتی‌ای نیز برای پریود شدن پیشنهاد شده‌اند. مواردی که سبب پریودی منظم می شود عبارت اند از:

  • ♦ حفظ وزن استاندارد
  • ♦ ورزش منظم
  • ♦ مصرف زنجبیل
  • ♦ چای زعفران
  • ♦ افزودن زردچوبه به رژیم غذایی

 

روش‌های خانگی برای باز شدن قاعدگی چیست؟

در ادامه قصد داریم سریع ‌ترین روش باز شدن قاعدگی طبق رویکردهای سنتی را برایتان شرح دهیم:

 دوش یا کمپرس آب گرم

 استفاده از دوش و کمپرس آب گرم علاوه بر ایجاد آرامش در فرد و تسکین بخشی از علائم PMS قادر است به دلیل گرمای خود منجر به شل شدن عضلات شکمی شده و جریان خون در رحم را تحریک می‌کند.

 ویتامین C

 ویتامینC قادر است با افزایش سطح استروژن بدن و کاهش سطح پروژسترون منجر به انقباض رحم و شکستن و فروریختن دیواره رحم شود و همین مسئله کمک می‌کند قاعدگی به سرعت اتفاق افتاده و خونریزی قاعدگی شروع شود.

 آناناس

 آناناس میوه‌ای است که با افزایش حرارت بدن، خصوصاً در ناحیه لگن زنان موجب انقباضات بیشتر رحم می‌شود، از همین رو قاعدگی را تسریع بخشیده و موجب شروع خونریزی پریودی در فرد می‌شود.

 زعفران

 دمنوش زعفران می‌تواند با افزایش انقباضات رحم، تاثیر فوق العاده‌ای روی باز شدن خونریزی پریود داشته باشد، به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار در ماه‌های ابتدایی بارداری و حتی در طول  بارداری به هیچ وجه از زعفران استفاده نکنند چرا که ممکن است باعث سقط جنین شود.

 

و کلام آخر

قاعدگی در کنار دردی که دارد به دلیل قابلیت پاکسازی بدن برای سلامت روحی و جسمی زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. داشتن سیکل پریودی منظم نشان از سلامت بانوان است. پریود شدن زنان با آگاهی آنان از تعادل سطح هورمونی بدن، آگاهی از سلامت استخوان‌ها، تیروئید و متابولیک بدن، ایجاد تعادل در سطح انرژی بدن، اطلاع از وضعیت سلامت بدن و برنامه ریزی برای بارداری احتمالی همراه است. از همین رو هر گونه اختلال در سیکل پریودی باید زیر نظر پزشک متخصص درمان شود. مرکز فوق تخصصی ما با کادری مجرب از بهترین متخصصان زنان آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها و خدمات درمانی به جامعه بانوان است.

خوشبختانه در کلینیک تخصصی ما تیمی از متخصصین بسیار باتجربه در این زمینه فعال هستند که می‌توانند شما را به طور کامل ارزیابی کرده و از هر جهتی تحت نظر داشته باشند تا علت اصلی تشخیص داده شده و در صورت نیاز درمان شود. جهت مشاوره یا مراجعه به این کلینیک می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید.تماس با مرکز دکتر روشن

 

دیدگاهتان را بنویسید