دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران

در حالی که انتخاب پزشک مناسب بسیار مهم است ،دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران بسیار کمیاب است  عفونت در ناحیه تناسلی زنان، اهمیت دوچندانی نسبت به عفونت های سایر نقاط بدن دارد چرا که عدم تشخیص و درمان درست و کامل مشکل مربوطه، علاوه بر عوارض کلی عفونت ها که می تواند باعث ایجاد عفونت در جریان خون و تهدیدکننده حیات فرد باشد، می تواند باعث ایجاد عوارض جدی و جبران ناپذیری مانند ناتوانی باروری فرد ، از دست دادن امیال جنسی و مشکل در انجام رابطه جنسی فرد گردد.

به همین دلیل است که تشخیص و درمان قطعی و کامل عفونت در زنان اهمیت دو چندانی دارد. کلنیک ما با سابقه طولانی در درمان انواع عفونت ها در زنان می تواند ضامن تشخیص و درمان قطعی و کامل در ناحیه تناسلی خانم ها باشد. در صورت تمایل برای مشاوره و مشورت با پزشک متخصص زنان می توانید با ما تماس بگیرید. در ادامه ما شما را با عوامل ایجاد عفونت در خانم ها و خطرات و درمان آن ها آشنا خواهیم کرد.


Good-gynecologist-for-infection-in-Tehran

چرا انتخاب دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران مهم است؟

عفونت های شایع در زنان اکثرا در واژن اتفاق می افتد و یا این که یک بیماری جنسی عامل آن ها است. با توجه به این که این عفونت ها اکثرا واژن و در کل سیستم تولید مثل را هدف قرار می دهند، شما باید برای درمان آن ها هر چه سریع تر عمل کنید تا موجب مشکلاتی مانند ناباروری، زایمان زودرس، سقط جنین و… نشوید.

از طرفی همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم و در ادامه هم بیشتر توضیح خواهیم داد، عوامل ایجاد عفونت در بدن زنان بسیار زیاد هستند و به همین دلیل به یک دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران نیاز است تا بتواند به درستی علت را تشخیص دهد. تشخیص درست اولین مرحله برای درمان است. پس از تشخیص هم پزشک باید با توجه به عامل ایجاد کننده بیماری راه درمانی متناسب با آن را در پیش بگیرد تا در نهایت درمان کامل شود.

چگونه باید یک دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران انتخاب کنیم؟

شما باید برای انتخاب یک پزشک مطمئن وقت بگذارید و تحقیق کنید. دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران در مرحله اول باید دارای مدرک معتبر و مجوز های کاری خود باشد و در مرحله بعد نیز شما باید تجربه و حسن خدمت آن پزشک را بررسی کنید. درمان عفونت ها را اصلا به صورت خودسر و خانگی انجام ندهید. زیرا هیچکس به جز یک فرد متخصص نمی تواند عامل ایجاد عفونت در بدن شما را تشخیص دهد و شما با درمان های خود سرانه اغلب نه تنها خود را درمان نمی کنید بلکه به بیماری خود کمک می کنید تا پیشرفت کند و مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کند.

پیش تر در یک مقاله تاثیر دوش واژن را بر روی عفونت ها بررسی کردیم. دوش های واژن وسایلی هستند که اغلب برای از بین بردن عفونت داخل واژن استفاده می شوند ولی اکنون مشخص شده که این وسایل نه تنها کمکی به رفع عفونت ها نمی کنند بلکه آن ها را گسترش می دهند. در ادامه به عوامل ایجاد عفونت هایی رایج در زنان می پردازیم و در آخر نیز راه های درمانی عفونت زنان را برای شما خواهیم آورد تا شما بتوانید یک دیدگاه کلی در مورد بیماری خود داشته باشید تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل ممکن پزشک خود را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید…

دلایل ایجاد عفونت در زنان

به طور کلی عفونت های رایج که در زنان به وجود می آیند، دو دلیل عمده دارند، دسته اول قارچ ها، باکتری ها و برخی از ویروس ها هستند که عمدتا در قسمت واژن و رحم ایجاد عفونت می کنند. دسته دوم بیماری های جنسی هستند که آن ها هم در قسمت واژن و رحم تاثیر خود را می گذارند. در کل به هر دوی آن ها عفونت های واژینال می گویند. در ادامه هر کدام از عوامل بالا را بررسی می کنیم و راه های جلوگیری و درمان آن ها را نیز برای شما قرار می دهیم.

عفونت هایی واژینال

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، عامل اصلی عفونت ها قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها هستند. واژن به دلیل فضای مرطوب خود و همچنین مواد غذایی حاصل از پوست های مرده و روغن طبیعی بدن، فضای خوبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها ایجاد می کند. به همین دلیل با عدم رعایت بهداشت شخصی و عدم شستشوی درست واژن، احتمال ایجاد این بیماری ها نیز افزایش می یابد.

عوامل ایجاد عفونت های واژینال

دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران

در ادامه هر کدام از عوامل ایجاد عفونت های واژینال را توضیح مختصری داده ایم:

  • عفونت های باکتریایی: همیشه باکتری ها در بدن ما وجود دارند. برخی از آن ها مفید و برخی مضر هستند. اگر به هر دلیلی باکتری های مضر افزایش یابند، در نهایت باعث ایجاد عفونت در بدن شما می شود.
  • تریکومونیازیس: این عفونت از طریق راببطه جنسی منتقل می شود و به همین دلیل جز بیماری های مقاربتی شناخته می شود. عفونت در این بیماری از طریق یک انگل تک سلولی ایجاد می شود.
  • عفونت های مخمری: عامل اصلی عفونت های مخمری قارچی به نام  کندیدا آلبیکانس (Candida albicans) ایجاد می شود. وقتی که به هر دلیلی باکتری های مفید در محیط واژن شما کاهش یابند، این قارچ می تواند رشد کند و در نهایت باعث ایجاد عفونت شود.
  • برخی از مواد شستشو مانند صابون و شامپو های معطر و یا عطر و داروهای ضد بارداری، در افراد باعث ایجاد حساسیت در ناحیه واژن می شود. همچنین پوشیدن لباس های تنگ و یا لاتکس که قابلیت تنفس ندارند نیز باعث افزایش احتمال ایجاد عفونت ها می شوند.
  • آتروفی واژن: این حالت معمولا در دوران یائسگی رخ می دهد. همچنین ممکن است در سایر سنین هم با کمتر شدن هورمون زنانه ای به نام استروژن، این بیماری رخ بدهد. کاهش این هورمون باعث نازک شدن پوست واژن و خشکی آن می شود. در نهایت و در صورت عدم درمان، واژن دچار التهاب و یا عفونت می شود.

برخی موارد پزشکان نمی توانند علت دقیق عفونت را پیدا کنند و به همین دلیل به آن ولوواژینیت غیر اختصاصی می گویند. این حالت ااغلب در دخترانی که وارد سن بلوغ نشده اند بیشتر دیده می شود.

علائم عفونت های واژینال

علائم عفونت واژن می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • خارش واژن
  • خونریزی واژن
  • درد در هنگام ایجاد رابطه جنسی
  • تغییر غیر طبیعی در میزان و رنگ ترشحات واژن
  • درد و یا سوزش در هنگام ادرار

معمولا با توجه به عامل ایجاد کننده عفونت، علائم نیز تغییر می کند:

  • در عفونت های مخمری معمولا شایع ترین علامت خارش واژن است. همچنین ترشحات واژن سفید رنگ می شود و بویی شبیه به لبنیات گندیده می دهد.
  • عفونت های باکتریای معمولا باعث ایجاد ترشحات واژن سفید مایل به خاکستری و یا زرد می شوند. این دسته از عفونت ها بویی مانند ماهی در واژن ایجاد می کنند که معمولا پس از رابطه جنسی بوی آن افزایش می یابد و به راحتی قابل تشخیص است.
  • در تریکو مونیازیس، خارش واژن و بوی بد علائم شایعی است. همچنین ترشحاتی زرد رنگ به که سبز متمایل شده اند نیز یکی از نشانه های این بیماری است.

چه موقعی برای عفونت های واژینال باید به پزشک مراجعه کنیم؟

دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران

گرچه که عفونت های واژینال به تنهایی زندگی فرد را تهدید نمی کنند اما شرایط بسیار ناخوشایندی مثل بوی بد واژن و یا بد شکل شدن واژن را برای فرد ایجاد می کند و در صورت پیشرفت آن ها، به سیستم تولید مثلی نیز آسیب وارد می شود. به همین دلیل است که اگر شما به تاززگی دچار عفونت های واژینال شده اید، بهتر است که هر چه سریعتر برای درمان به پزشک مراجعه کنید تا بیماری شما پیشرفت نکند و مشکلات بیشتری برای شما به دنبال نداشته باشد.

همچنین اگر موارد زیر را در خود مشاهده کردید، بهتر است که هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید:

  • ایجاد تب شدید
  • اگر باردار بودید
  • علائم عفونت شما بعد از یکبار درمان دوباره نمایان شده اند

پس بهتر است که در صورت مشاهده هرگونه تغییری در ترشحات واژن و یا احساس درد در آن ناحیه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما حل شود.

پزشک چگونه علت عفونت های واژن را تشخیص می دهد؟

دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران

ابتدا پزشک ییک معاینه بدنی انجام می دهد تا علائم شما را به طور کامل مشاهده کند. سپس از شما در مورد سوابق پزشکی خانوادگی شما می پرسد. همچنین ممکن است از شما در مورد شریک جنسی هم سوال کنند که آیا به بیماری خاصی مبتلا هست و یا خیر. در ادامه برای تشخیص دقیق تر ممکن است که پزشک نمونه ای از ترشحات واژن شما را برای آزمایش بفرستد.

عفونت های واژینال چگونه درمان می شوند؟

با توجه به عامل ایجاد کننده عفونت، درمان نیز تغییر می کند و مسیر متفاوتی را طی می کند. به طور مثال:

  • برایی عفونت های مخمری، شیاف و کرم های ضد قارچی تجویز می شود.
  • برای عفونت های باکتریایی قرص مترونیدازول، کرم ها و ژل های کلیندامایسین تجویز می شوند.
  • کرم و یا قرص استروژن برای بیماری آتروفی واژن تجویز می شود.
  • قرص مترونیدازول و یا تینیدازول هم برای بیماری جنسی تریکومونیازیس تجویز می شود.

اگر دلیل ایجاد عفونت مواد شوینده و یا لباس های شما باشد، پزشک موارد جایگزین و ایمن آن ها را به شما پیشنهاد می دهد. در صورتی که ابتلا به عفونت در شما تشخیص داده شد، شما باید کمی سبک زندگی خود را تغییر دهید و بهداشت شخصی خود را بیش از پیش رعایت نمایید. البته نه اینکه در رعایت بهداشت وسواس خرج دهید و بیش از اندازه حمام کنید! بسیاری از اوقات نیز ممکن است به دلیل وسواس زیاد و  استفاده زیاد از مواد شوینده، پوست در ناحیه واژن نازک شود و در نهایت دچار تحریک شود و امکان ایجاد عفونت در آن افزایش پیدا کند.

جلوگیری از عفونت واژن

دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران

از همه ی عفونت های واژن نمی توان جلوگیری کرد. گاهی اوقات عواملی مانند مصرف آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری هایی مفید بدن می شود و به همین دلیل برخی از قارچ ها و باکتری های مضر که به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند رشد می کنند و باعث ایجاد عفونت می شوند. با این حال شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد این عفونت کار هایی را انجام دهید. به طور مثال بهداشت شخصی خود را رعایت کنید و یا این که در روابط جنسی خود ابتدا از سلامت کامل خود و همسرتان مطمئن شوید و باز هم برای اطمینان بیشتر از کاندوم استفاده کنید.

با توجه به این که بسیاری از عفونت ها از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند، استفاده از کاندوم تا حدود زیادی از این امر جلوگیری می کند. تا حد امکان از لباس های تنگ و یا پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا این لباس ها امکان تنفس را ندارند و به همین دلیل رطوبت در قسمت واژن افزایش می یابد و سرانجام امکان ایجاد عفونت ها افزایش می یابد. بهترین لباس ها، لباس های پنبه ای و یا نخی هستند زیرا امکان تنفس بالایی دارند و همچنین کمترین میزان حساسیت زایی را دارند.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

همان طور که خواندید، عوامل زیادی باعث عفونت واژن می شوند. هر کدام از آن ها نیاز به درمان مخصوص خود دارند و به همین دلیل است که شما به یک دکتر زنان خوب برای عفونت در تهران نیاز دارید تا ابتدا بتواند عامل عفونت را به خوبی در شما شناسایی کند. تشخیص عامل اصلی یک بیماری فقط از یک متخصص بر می آید و به همین دلیل هیچ گاه نباید دست به درمان های خود سر و یا طبی بزنید. اغلب این روش ها نه تنها باعث درمان شما نمی شوند بلکه بیماری را افزایش می دهند و باعث ایجاد مشکلات بیشتری می شوند.

از جمله درمان های خودسر دوش واژن را نام بردیم که بسیاری از زنان برای درمان عفونت ها از آن استفاده می کنند اما این کار باعث می شود تا عفونت گسترش یابد و مشکلات بیشتری برای فرد به وجود بیاید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک ما و مشورت با یک پزشک زنان حاذق و معتبر، ابتدا علت بیماری را تشخیص دهید و سپس با توجه به عامل بیماری زا به درمان متناسب با آن بپردازید. در نهایت هم گفتیم که شما میتوانید با انجام برخی کار های ساده مانند استفاده از لباس زیر پنبه ایی به جای لباس های پلاستیکی و رعایت کردن بهداشت شخصی از ایجاد عفونت های واژن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید