سفت و تنگ کردن واژن

Tightening-and-tightening-of-the-vagina

سفت و تنگ کردن واژن

یکی از دغدغه بانوان به خصوص پس از بارداری طبیعی و با افزایش سن افتادگی و شل شدن واژن می باشد. و ممکن است به فکر سفت و تنگ کردن واژن بیافتند. ابتدا باید بگوییم باور عمومی که می گوید شل شدن واژن دائمی است کاملا اشتباه است. بافت این قسمت از بدن خاصیت ارتجاعی داشته و می تواند سفت و شل شود. با این وجود در پی بعضی عوامل نظیر زایمان طبیعی خاصیت ارتجاعی ممکن است کاهش پیدا کند. به طور کلی تنگ کردن واژن برای افراد زیادی مهم بوده و نبود آن بسیاری از زنان را مضطرب می کند. آنها اعتماد به نفس کمتری پیدا می کنند، به قدرت جنسی خود شک می کنند و بیش از همه احساس ناکافی بودن را تجربه خواهند کرد. در ادامه این مقاله به توضیح روش های تایتنینگ یا تنگ کردن واژن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تنگ کردن واژن: آیا واقعاً به آن نیاز دارید؟

ابتدا برای کسانی که نمی دانند می گوییم که تنگ شدن واژن همان روند سفت شدن عضلات لگن است. منظور از تنگ کردن واژن افزایش استحکام و جوانسازی آن در کنار تنگ کردن واژن می باشد. با گذر زمان و بعد از برقراری روابط جنسی متعدد و یا در اثر بارداری و زایمان های مکرر و حتی تحت تاثیر یبوست های طولانی جداره ی واژن دچار ضعف شده و به مرور دچار افتادگی و کاهش ارتجاع می شود. این موارد در کنار عوارضی که شل شدن و افتادگی واژن به همراه دارد باعث می شود فرد به فکر جوانسازی و به اصطلاح تنگ کردن واژن بیافتد. در ادامه به توضیح عوارضی خواهیم پرداخت که فرد را موجب می کند به فکر تنگ کردن و جوانسازی واژن بیافتد.

عوارض شل شدگی و افتادگی واژن

در حالی که روش های مختلفی برای جوانسازی و تنگ کردن واژن از طریق ورزش وجود دارد، اما گاهی اوقات زنان تصمیم می گیرند که با جراحی، از طریق واژینوپلاستی سفت کردن واژن را انجام دهند. اما اصلا چرا افراد باید به فکر تنگ کردن واژن بیافتند؟ این اتفاق چه عوارضی را به همراه خواهد داشت؟ در این قسمت به توضیح عوارض شل شدگی و افتادگی واژن می پردازیم:

  • عفونت های مکرر
    افتادگی واژن فرد را مستعد عفونت های مکرر خواهد کرد.
  • عدم رضایت شریک جنسی از رابطه جنسی
  • بی اختیاری ادرار
    افتادگی واژن باعث فشار بر مثانه و در نتیجه بی اختیازی ادرار خواهد شد.

اگر هریک از موارد بالا را تجربه می کنید پیشنهاد می کنیم با ما تماس بگیرید و حتما در اولین فرصت برای تنگ کردن و جوانسازی واژن قدمی بردارید. ما با بروزترین روش ها و با بهره گیری ازجدیدترین دستگاه های روز دنیا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم. قبل از اینکه به درمان ها و آنچه می توانید در خانه انجام دهید تا واژن را تنگ کنید بپردازیم ، یک سوال بزرگ تر را مطرح می کنیم:

چرا واژن شما افتاده و شل شده است؟

ممکن است به دلیل رابطه جنسی کم ، رابطه جنسی پرتکرار، زایمان طبیعی یا به دلیل انجام ورزش و فعالیت بدنی اشتباه باشد؟ در قسمت بعدی به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

علل شل شدن واژن

عوامل متعددی در افتادگی و شل شدن واژن تاثیر گذارند. مواردی شامل زایمان، یائسگی و افزایش سن جزو پرتکرار ترین این عوامل است. در هر یک از این شرایط شما دارید استروژن از دست می دهید. این اتفاق همان چیزی است که می تواند منجر به شل شدن یا افتادگی واژن شود. به طور کلی افتادگی واژن زمانی رخ می دهد که بافت های درونی آن بنا به دلایل مختلفی که در ادامه از آن ها نام خواهیم برد دچار پارگی شده و یا در مرور زمان حالت کشسانی خود را از دست می دهند. جالب است بدانید کم و یا زیاد بودن رابطه جنسی ارتباطی با خاصیت ارتجاعی واژن شما ندارد. سه موقعیت وجود دارد که در آن ها واژن شما به طور طبیعی نسبت به موقعیت اصلی خود حالت کشیده پیدا می کند:

  • زایمان

سفت و تنگ کردن واژن

هر بار که مادر فرزندی را از طریق زایمان چه طبیعی و چه سزارین به دنیا می اورد، عضلات لگن او تحت فشار فوق العاده ای قرار می گیرند. این بدان معنی است که دهانه رحم شما بعد از هر زایمان کشیده و شل خواهد شد. تعداد فرزندان و مدت زمان بین هر زایمان نیز برروی افتادگی و شل شدن واژن تاثیر گذار است. به صورتی که هر چه تعداد زایمان بیشتر و مدت زمان بین زایمان ها کوتاه تر شود احتمالا مادر افتادگی واژن شدیدتری را تجربه خواهد کرد. برخی از خانمها برای “نجات” واژن خود از این همه کشش، سزارین را انتخاب می کنند. شاید سزارین در کمتر شل شدن رحم و واژن تاثیرگذار باشد. اما تاثیر آن فاحش نیست و زایمان فارغ از نوع آن به طور کلی در افتادگی و شل شدن واژن و همچنین از بین رفتن جوانی و تنگی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا می کند.

  • عارضه های پزشکی

به دلیل یائسگی یا عوارض و بیماری های پزشکی دیگر نظیر کیست و در بعضی موارد سرطان ، ممکن است واژن شما سست یا شل شده باشد. اگرچه این امر مشکلی در هنگام تولد کودک ایجاد نمی کند، اما در طولانی مدت می تواند بر اعتماد بنفس مادر تأثیر بگذارد.

  • افزایش سن

سن شما نقش مهمی در تغییرات بدن و وضعیت آن در طول عمر دارد. به همین خاطر با گذشت عمر و افزایش سن، واژن نیز شل می شود. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که عضلات کف لگن که واژن شما را نگه می دارند با افزایش سن قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این اتفاق غیرقابل اجتناب با افزایش سن و گذر عمر رخ خواهد داد پس جای نگرانی نیست. در ادامه می خوانیم چطور تاثیر افزایش سن بر افتادگی واژن را به حداقل برسانیم.

  • یائسگی

  • افزایش وزن و چاقی

  • آسیب‌های کمر و لگن

  • یبوست مداومافزایش وزن و چاقی

روش های تنگ شدن واژن کدامند؟

سفت شدن واژن ، هم با استفاده از فرآیند های جراحی زیبایی واژن و پزشکی و هم به صورت طبیعی می تواند حاصل شود. بیایید نگاهی دقیق به هر یک از روش ها بیندازیم.

۱٫ واژینوپلاستی یا عمل تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی که به عمل جراحی برای تنگ کردن واژن گفته می شود یک روش بازسازی و ترمیمی برای سفت و تنگ کردن واژن است. در این روش جراحی پزشکان دیواره های واژن را سفت می کنند و حتی این جراحی را جوان سازی واژن نیز می نامند. این روش درمانی روشی تهاجمی است و با خونریزی همراه خواهد بود و دوره نقاهت نیز خواهد داشت. پزشک معالج در رابطه با مدت زمان دوره نقاهت با شما صحبت خواهد کرد و تمامی نکات را با شما مرور می کند.

پزشکان معتقداند هردوی این روش ها در کنار رفع افتادگی و سفت کردن واژن حس بهتری از رابطه جنسی را برای فرد پدید خواهد آورد. می توانید هردوی این عمل های جراحی را در یک روز انجام دهید. همین حالا می توانید با ما تماس گرفته و وقت خود را برای مشاوره، ویزیت و جراحی رزرو کنید. از طرف دیگر لابیاپلاستی نوعی دیگر از روش های جراحی است که شکل لابیا (لبهای واژن) را تغییر می دهد. گرچه این روش به تنگ شدن واژن نمی انجامد اما در تغییر شکل ظاهری آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

۲٫ استفاده از لیزر الکس

یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی و تنگ کردن واژن استفاده از دستگاه لیزر الکس می باشد. چرا که این روش تهاجمی نبوده، درد و خونریزی نخواهد داشت و نتیجه حاصل از این روش دائمی خواهد بود. روش جوانسازی و تنگ کردن واژن از طریق لیزر الکس، روشی نوین و بسیار پرطرفدار بوده و از مزایای بیشماری برخوردار است. از مهمترین مزایا می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش بدون درد و خونریزی بوده و تهاجمی نیست.
  • بیمار می تواند بلافاصله پس از انجام لیزر به فعالیت های روزمره خود برگردد گرچه پیشنهاد می شود تا دو هفته پس از لیزر درمانی رابطه جنسی شدید انجام نشود.
  • هزینه انجام لیزر بسیار کمتر از جراحی است و بدون ریسک و عارضه است.
  • استفاده از روش لیزر نه تنها به تنگ شدن واژن می انجام بلکه تاثیر بسزایی در جوانسازی آن نیز خواهد داشت.

ما در کلینیک تخصصیمان با بهره گیری از جدیدترین متدها و پیشرفته ترین دستگاه‍‌ های روز دنیا به صورت کاملا امن و بدون هیچ عارضه در خدمت شما هستیم. انواع دستگاه لیزر برای جوانسازی و تنگ کردن واژن وجود دارد که بهترین دستگاه، دستگاه لیزر الکس است. این روش در دنیا به عنوان یکی از پربازده ترین و موفق ترین روش ها برای جوانسازی واژن شناخته می شود. می توانید همین حالا با ما تماس گرفته و در عین دریافت مشاوره رایگان وقت خود را برای جوانسازی و تنگ کردن واژن رزرو کنید.

۳٫ ورزش و تقویت عضلات پایین لگن

طبیعی ترین راه برای اطمینان از جوان و سفت بودن واژن، تمرین دادن عضلات کف لگن است. ورزش های مختلفی برای تقویت این عضله وجود دارد که می توانید برحسب شرایط و علاقه اتان دست به انتخاب بزنید.

  • فیزیوتراپی عضلات پایین لگن:

بر اساس عملکرد عضلات، یک فیزیوتراپ متخصص می تواند یک برنامه ورزشی اصلولی را برایتان تنظیم کند. این برنامه آموزشی بر اساس نیازهای خاص و شرایط واژن شما طراحی خواهد شد. برای دریافت برنامه ورزشی و ویزیت می توانید با ما تماس گرفته و یا از طریق اینستاگرام وقت خود را رزرو کنید.

  • یوگا و پیلاتس:

تمرینات یوگا و پیلاتس نیز به سفت شدن واژن کمک می کند. هر دوی این فعالیت ها باعث افزایش انعطاف و کشش بدن می شوند. این امر برای عضلات کف لگن شما نیز صادق است.

  • تمرینات کگل:

این تمرینات یکی از مشهورترین فعالیت ها هستند و حتماً در مورد آنها شنیده اید. این تمرین شامل مراحلی است که عضلات دور لگن را منقبض و شل می کند. قبل از شروع ، باید مثانه خود را تخلیه کنید. عضلات کف لگن خود را سفت کرده و آنها را به مدت هشت تا ۱۰ بار نگه دارید ، رها کنید و تکرار کنید. اگر مرتباً این کار را دنبال کنید ، متوجه تفاوت و تاثیر آن خواهید شد.

۴٫ مصرف غذای سالم و برنامه غذایی درست

مصرف غذای سالم و برنامه غذایی درست

داشتن یک رژیم غذایی سالم و مهمتر از آن پایبند بودن به آن از دیگر نکاتی است که بسیار پراهمیت بوده و تاثیرگذار خواهد بود. به نظر می رسد، تغذیه مناسب می تواند واژن شما را سالم، جوان و عاری از عفونت نگه دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید واژن خود را از هرگونه عفونت دور نگه دارید، باید چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کاتچین های موجود در چای سبز از طریق دستگاه ادراری عبور کرده و خطر رشد بیش از حد باکتری های بد را کاهش می دهند. خوردن منظم پروبیوتیک هایی مانند ماست و ترشی کلم نیز می تواند واژن شما را سالم نگه دارد.

نتیجه گیری

شاید برخی از افراد فکر کنند در صورت نداشتن رابطه جنسی و اجتناب از آن دیگر لازم نیست برای واژن شل و افتاده اقدامی انجام داد. در حالی که این فرضیه اشتباه است و نه تنها بروی رابطه جنسی تاثیر می گذارد بلکه مستقیما با سلامتی و حال افراد رابطه دارد. اگر به دنبال راهی برای سفت و تنگ کردن واژن خود نباشید، ممکن است دچار مشکلاتی نظیر:

  • ترشحات زیاد در قسمت مهبل
  • افزایش میکروب و آلوده بودن واژن
  • عفونت واژن

ما با دارا بودن بهترین متخصصان آماده دادن مشاوره به شما عزیزان در رابطه با عمل جراحی تایتنینگ مهبل و یا همان تنگ کردن واژن می باشیم. کافی است همین حالا با ما تماس گرفته و وقت خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید