علائم پسر بودن جنین چیست ؟ ۱۳ نشانه اصلی

What-are-the-signs-that-the-fetus-is-a-boy

اشتیاق والدین برای دانستن جنسیت نوزاد خود امری طبیعی است. با آغاز دوره بارداری تغییراتی در بدن و روحیات مادر شکل می گیرد. و برای مادر این سوال پیش می آید که نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ در گذشته با بررسی این تغییرات دختر یا پسر بودن نوزاد را پیش بینی می کرده اند. این تغییرات ممکن است برای همه به یک شکل نباشد بنابراین تنها با در نظر گرفتن این تغییرات نمی توان به طور قطعی جنسیت جنین را مشخص کرد.

امروزه با استفاده از دستگاه سونوگـرافی به شکل دقیق تری سلامت و جنسیت جنین بررسی می شود. نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ در این بخش سعی داریم برخی از علائمی که نشان می دهد نوزاد شما پسر است را بیشتر بررسی کنیم. با دکتر زنان کلینیک همراه باشید.

نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟

در ادامه ۱۳ نشانه اصلی را برای شما بیان خواهیم کرد.

۱. نداشتن تهوع صبحـگاهـی

نداشتن حالت تهوع در هنگام صبح می تواند یکی از علائم پسر بودن جنین باشد.

۲. میـزان ضـربان قلـب در دوران بارداری

به عقیده بسیاری ضربان قلب نوزاد می تواند جنسیت آن را مشخص کند. در دوران بارداری میزان ضربان قلب نوزاد توسط پزشک متخصص زنان اندازه گیری می شود. اگر این تعداد زیر ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد احتمال پسر بودن نوزاد زیاد است.

۳. ظهور جوش، آکنه و لکـه در بـارداری

در دوران بارداری با اضافه و کم شدن میزان ترشح هورمون ها تغییرات فیزیکی و روحی در بدن مادر ایجاد می شود که برای مقابله با این تغییرات ممکن است واکنش های مختلفی نشان دهد. یکی از این واکنش ها ظهور جوش، آکنه و لکه های پوستی است. اگر قبل از بارداری این این جوش ها ولکه ها را نداشته اید، این امر میتواند یکی از نشانه های نوزاد پسر باشد .

۴. ویار غذایی

در دوران بارداری تمایل به برخی طعم ها و غذاها بیشتر می شود. ویار شما می‌تواند از علائم پسر بودن جنین باشد. اگر این ویار به سمت غذاهای ترش و یا شور باشد احتمال دارد جنین در حال رشد شما پسر باشد.

۵. نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ وضعیت شکم در بارداری پسـر

فـرم شکم یکی از مواردی است که هم در ایران و هم در طب چینی به آن توجه می شده است. به عقیده آنها اگر شکم رو به پائین باشد و جنین در قسمت پائینی شکم باشد. می تواند یکی از علائم پسر بودن نوزاد باشد.

۶. تغییر شخصیـت

تغییر هورمون در دوران بارداری امری طبیعی است. مادرانی که جنین آنها پسر باشد با افزایش سطح هورمون تستوسترون موجب تغییراتی در رفتار آنها می گردد که یکی از آنها روحیه مردانه است. در نوزادان پسر مادر رفتارهای جسورانه تر و مردانه تری پیدا می کند.

۷. تیـره شدن رنـگ ادرار

ممکن است رنگ ادرار مادر در دوران بارداری تغییر کند. اگر مادر در حال حمل نوزاد پسر باشد رنگ ادرار تیره می شود اما در نوزادان دختر رنگ ادرار روشن است.

۸. بزرگ شدن سینه

بزرگ شدن سینه ها در دوران بارداری نیز طبیعـی است. بدن مادر در حال آماده شدن برای تغذیه نوزاد خود بعد از زایمان است. به عقیده بسیاری اگر سینه سمت راست بزرگتر از سینه سمت چپ باشد نشانه پسر بودن جنین است.

۹. سرد شدن پاها

در نوزادان پسر مادر احساس سردی در پاهای خود دارد. بسیاری از مادران بعد از بارداری این حس سردی را در پاهای خود دارند که این امر نیز نشانه دیگری از پسر بودن فرزند شما است.

۱۰. نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ رشـد مـوها

افزایش رشد موها یکی از نشانه های تعیین جنسیت می باشد. اما در این مورد عده ای بر این باورند که در جنین پسر رشد موهای سر و بدن مادر بیشتر می شود اما عده ای دیگر رشد موهای جنین را دلیلی بر پسر بودن آن میدانند.

۱۱. خوابیدن به پهلوی چپ

در دوران بارداری مادر به استراحت نیاز دارد زیرا معمولا احساس خستگی زیادی می کنند. اگر مادر تمایل بیشتری به خوابیدن پهلوی چپ داشته باشد نشان دهنده پسر بودن جنین می باشد.

۱۲. خشکی پوست

یکی دیگر از علائم تغییرات هورمونی خشک شدن پوست دست ها است. مادرانی که احساس خشکی زیادی در پوست دستشان می کنند ممکن فرزند آنها پسر باشد

۱۳. افـزایش وزن

بزرگ شدن شکم و افـزایش وزن نیز یکی دیگر از نشانه های آن است. برخلاف آن مادرانی که فرزند آنها دختر است اضافه وزن آنها در سراسر بدن پخش می شود. توجـه داشته باشید که تمام این موارد براساس تجربه مادران در گذشته بوده و هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

امروزه چه روش های پزشکی مطمئن تری برای تعیین جنسیت وجود دارد؟

نشانه های پسر بودن جنین چیست ؟ امروزه روش های پزشکی مطمئن تری برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد از جمله:

سونوگـرافـی

در هفته ۱۶ بارداری با استفاده از سونوگرافی می توان پسر و یا دختر بودن نوزاد را مشخص کرد.

روش RAMZI

در این روش موقعیت جفت جنین مورد بررسی قرار می گیرد. در هفته ۶ تا ۱۸ بارداری بررسی جفت جنسیت را مشخص می کنند.

آزمایـش ژنتیکـی

با استفاده از خون مادر و بررسی DNA آزاد جنین در خون می توان جنسیت جنین را مشخص کرد. در حقیقت این تنها راه فهمیدن و بررسی علامت قطعی جنین پسر شماست. این آزمایش در هفته هفتم بارداری قابل اجراست و جنسیت را با قطعیت بالایی نشان می دهد.

اگر شما نیز قصد بارداری دارد و جنسیت نوزاد برای شما اهمیت دارد می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر شیرین با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید