ختم بارداری

ختم بارداری به معنای خاتمه دادن به بارداری با استفاده از انواع روش های موجود می باشد. انجام ختم بارداری قبل از بیست و چهار هفتگی انجام می‌شود. ما در این مقاله انواع روش های ختم بارداری و دلایل آن را بیان می کنیم.

اگر بیمار به هر دلیل قابل قبولی قصد انجام این کار را داشته باشد، او باید به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید. همه ی این افراد که قصد ختم بارداری را دارند، میبایست توسط بهترین متخصص زنان مورد مشاوره قرار بگیرند تا پزشک از میزان اطمینان تصمیم آنها مطلع شود. بهترین متخصص زنان و زایمان بیمار را معاینه نموده و در طی آن سوالاتی از قبیل :شرح حال قاعدگی به منظور تعیین موعد بارداری از او میپرسد تا شرایط بیمار را بسنجد که آیا برای بی هوشی آماده میباشد و یا خیر. همچنین بیمار باید سونوگرافی انجام داده تا پزشک از صحت بارداری او اطمینان یابد. بعلاوه وضعیت گروه خونی، آنتی بادی گروه های خون باید مشخص شود.

 

 

 

کلینیک زنان و زایمان دکتر شیرین بادارا بودن گلچینی از بهترین پزشکان و مجهزترین تست های تشخیصی در حوزه ی خدمت رسانی و درمان مشکلات زنان و زایمان همواره رضایت صددرصدی مراجعین را به خود جلب کرده است. این کلینیک باداشتن پزشکان و متخصصان خانم، محیطی آرام و رضایت بخش را برای بانوان فراهم نموده است.شما می توانید برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک های ارتباطی موجود در سایت با کلینیک دکتر شیرین در ارتباط باشید!

انواع راه‌های ختم بارداری

در ادامه انواع روش‌های ختم بارداری را مرور خواهیم کرد.

ختم بارداری به روش کورتاژ به صورت ساکشنی

این روش اصولا قبل از هفته های ۱۲ تا ۱۴ بارداری توسط بهترین متخصص زنان و زایمان تجویز می شود و از پرکاربردترین راه های ختم بارداری در این دوره از بارداری است.

ختم بارداری به روش مصرف قرص‌های آنتی پروژسترون

مصرف این قرص ها به همراه شیاف پروستاگلاندینی تا هفته ی نهم بارداری موثرمی باشد.

روش تخلیه محتویات رحم و دیلاتاسیون سرویکس

این روش برای خانم های بارداری که بعد از هفته ی ۱۲ بارداری هستند تا هفته ی ۲۰ قابل انجام است. در این روش در ابتدا دیلاتاسیون سرویکس و پس از آن تخریب جنین و در پایان تخلیه محتویات رحم صورت میگیرد.

روش القا با پروستاگلاندین

از این روش بعد از هفته چهاردهم بارداری و تا پایان هفته ی شانزدهم استفاده می شود. نکته ی قابل توجه در استفاده از همه ی این روش ها این است که شما به هیچ وجه نباید از این روش ها به صورت سرخود استفاده نمایید. شما حتما باید به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و تحت نظر و تایید او دست به انجام این راه حل های ختم بارداری بزنید. در دسته بندی دیگر روش های ختم بارداری که باتوجه به شرایط جنین  مادر توسط بهترین متخصص زنان تجویز می شود، به شرح ذیل می باشد:

دیگر روش‌های ختم بارداری:

مصرف دارو

داروهای مختلفی برای ختم بارداری وجود دارد. این روش در ماه های ابتدایی مورد استفاده قرار میگیرد. فردی که باتوجه به شرایط خاصش قصد ختم حاملگی را دارد میبایست به بهترین متخصص زنان مراجعه نماید و تحت نظر کامل او باشد.

ساکشن

این روش هم در ماه های ابتدایی تجویز می شود و به صورت بی هوشی موضعی و یا کامل صورت میگیرد. در این روش از طریق یک دستگاه مکنده جنین به همراه جفت از رحم خارج می شود. این روش تحت نظارت دکتر زنان و زایمان خوب صورت می گیرد.

کورتاژ

در این روش دکتر زنان و زایمان خوب با استفاده از پاقویی به شکل قلاب جنین را از رحم بیرون می آورد.

کشش و تخلیه رحم

از این روش تا هفته هیجدهم بارداری میتوان استفاده کرد. پزشک متخصص با بررسی شرایط بیمار ممکن است این زوش را تجویز نماید.

تزریق(محلول آب نمک)

این روش بیشتر در هفته ی شانزدهم به منظور ختم بارداری انجام می شود. در این روش بهترین متخصص زنان و زایمان با استفاده از یک سوزن مخصوص و بلند محلول مربوطه را درون کیسه اب تزریق می نماید. پس از تزریق کودک محلول را می خورد و بعد از گذشت یک روز از بین می رود و از مادر خارج می شود.

هیسترونومی

این روش برای ختم بارداری به طور معمول توسط بهترین متخصص زنان و زایمان در سه ماه آخر بارداری تجویز میشود. هیسترونومی شبیه به سزارین است و دکتر زنان خوب با ایجاد یک برش در شکم مادر وارد رحم می شود و عملیات ختم حاملگی را انجام می دهد.

سزارین

اگر شما هم به دلیل وجود شرایط خطرزا قصد ختم بارداری خود را دارید در اولین قدم میبایست به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و راهنمایی ها و توصیه های او را به صورت دقیق انجام دهید.

دلایل ختم بارداری

در بین بارداری ها گروهی از آنها بارداری های پر خطر هستند. افرادی که در این گروه قرار میگیرند مدام باید تحت نظر بهترین متخصص زنان و زایمان قرار بگیرند و در صورت لزوم میبایست در بیمارستان بستری شوند. گروهی از این بارداری های پرخطر به دلیل حفظ سلامت مادر و یا جنین منجر به ختم بارداری می شوند. شرایط خاص مادر و یا جنین منجر به پرخطر شدن بارداری می شود. شرایط خاص مادر به شرح ذلیل می باشد:

  • دیابت
  •  فشار خون
  • عفونت ادراری
  • خونریزی
  • زایمان زودرس 
  • وجود بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی عروقی

در برخی موارد شرایط خاص جنین ممکن است به ختم بارداری منجر شود. این شرایط به شرح ذیل می‌باشد:

  • چند قلویی پرخطر
  • عدم رشد مناسب جنین
  • پارگی کیسه آب
  • میزان نامناسب مایع آمنیوتیک
  • دفع مکنیوم توسط جنین درون رحم(دفع مدفوع)
  • وجود مشکلات خاص همانند عقب ماندگی در جنین

عوارض ختم بارداری

 عوارض احتمالی ختم بارداری به شرح ذیل می باشد:

  • خونریزی
  • عفونت رحم
  • سوراخ شدن رحم
  • عوارض بی هوشی

کلینیک زنان و زایمان دکتر شیرین بادارا بودن گلچینی از بهترین پزشکان و مجهزترین تست های تشخیصی در حوزه ی خدمت رسانی و درمان مشکلات زنان و زایمان همواره رضایت صددرصدی مراجعین را به خود جلب کرده است. این کلینیک باداشتن پزشکان و متخصصان خانم، محیطی آرام و رضایت بخش را برای بانوان فراهم نموده است.شما می توانید برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک های ارتباطی موجود در سایت با کلینیک دکتر شیرین در ارتباط باشید!

دیدگاهتان را بنویسید